واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به اظهارات مقامات آمریکا درباره وضعیت کرونا در ایران

گروه جهان الف،   3990112055 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات مداخله جویانه و تنفرآمیز وزیر و سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره مقابله ایران با ویروس کرونا این اظهارات عوامفریبانه را نشانه ای از ماهیت نفرت پراکن رژیم آمریکا دانست.

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به اظهارات مقامات آمریکا درباره وضعیت کرونا در ایران

به گزارش ایسنا،‌ سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات مداخله جویانه و تنفرآمیز وزیر و سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره مقابله ایران با ویروس کرونا این اظهارات عوام‌فریبانه را نشانه ای از ماهیت نفرت پراکن رژیم آمریکا دانست و دولت آمریکا را به‌دلیل تهدید آگاهانه برای در خطر قرار دادن سلامت مردم ایران از طریق تروریسم اقتصادی و پزشکی و ارتکاب جنایت علیه بشریت و نیز عملکرد بسیار ضعیف در مقابله با ویروس کرونا در داخل آمریکا، فاقد هر گونه وجاهت برای اظهار نظر پیرامون اقدامات ایران برای مقابله با ویروس کرونا دانست.

موسوی افزود: در حالی که آمریکا بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا را به خود اختصاص داده و شعار نخست آمریکا فقط در این فلاکت محقق شده و مردم آمریکا در شرایط بسیار وحشتناک و بغرنجی بسر می برند، مقامات وزارت امور خارجه آن کشور به ابراز نظر پیرامون اقدامات ایران برای مقابله با این ویروس آن هم بر اساس اطلاعات نادرست افراد شیاد و لابی های ضد ایرانی می پردازند.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: در سال های اخیر دولت آمریکا به اذعان خود حداقل ۹ تریلیون دلار برای دخالت در امور داخلی کشورهای خاورمیانه و ایجاد ناامنی و بی ثباتی در آن هزینه کرده است. از هزینه برای ایجاد و تقویت گروههای تروریستی مانند داعش تا معامله ننگین قرن که مرده به دنیا آمد. از این مقدار هزینه سرسام آور فقط ۲ تریلیون دلار آن در ۳ سال اول ریاست جمهوری دونالد ترامپ بوده است. به راستی اگر این هزینه های فوق سنگین برای دهها میلیون قشر فقیر، آسیب پذیر و کارتن خواب خود آمریکا- نه سایر مناطق جهان -  بکار می رفت در این ایام مصیبت بار و کرونا زده در آمریکا شاهد گریه پرستاران آمریکایی از کمبود امکانات درمان، کیسه زباله پوشی کادر درمان و ضجه بیماران در آن کشور مدعی رونق و رفاه و حقوق بشر بوده ایم؟

موسوی گفت: این گونه اظهارنظر های سخیف نمی تواند ضعف عملکرد دولت ترامپ در خصوص مقابله با کرونا، شرایط بد اقتصادی و بازار سهام در آن کشور و فشار داخلی در ماه های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و یا بحران آفرینی در خارج امریکا را از دید افکار عمومی پنهان کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پایان تاکید کرد تمامی ارکان جمهوری اسلامی ایران با همراهی و همکاری مردم ایران برغم تحریم های یکجانبه، ظالمانه و غیر قانونی آمریکا به مقابله با کرونا خواهند پرداخت و از این آزمون سخت نیز با سربلندی و افتخار بیرون خواهند آمد.

دیدگاه کاربران

نجیب۱۳۹۵۳۶۰۱۵:۵۷:۴۵ ۱۳۹۹/۱/۱۲
حقتون هست. برو به ظریف بگو بازهم بره برای آمریکا خوش رقصی بکند.
ناشناس۱۳۹۵۳۹۹۱۶:۳۶:۳۹ ۱۳۹۹/۱/۱۲
جناب سخنگو اگر شما بیل زنید اول باغچه خودتان را بیل بزنید و دلتان برای مردم امریکا نسوزد هرچند بسیاری از سخنان شما در مورد مردم امریکا خیالبافی کودکانه است
ناشناس۱۳۹۵۴۱۵۱۶:۵۲:۳۲ ۱۳۹۹/۱/۱۲
چرا شما اموال این امریکا را در منطقه توقیف نمی کنید وقتی اموال ما را بلوکه کردن؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین