تشریح اقدامات ضدکرونایی شهرداری از زبان شهردار تهران

گروه اجتماعی الف،   3990112033 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

شهردار تهران آخرین جزییات اقدامات شهرداری تهران علیه کرونا را تشریح کرد و گفت: یکی از این اقدامات ضدعفونی ۲۰۰ نقطه پر تردد پایتخت است.

تشریح اقدامات ضدکرونایی شهرداری از زبان شهردار تهران

به گزارش ایسنا، پیروز حناچی با حضور در یک برنامه تلویزیونی به تشریح آخرین اقدامات شهرداری تهران در حوزه مقابله با شیوع ویروس کرونا پرداخت و اظهارکرد: بیش از ۷۵ درصد مردم موضوعات مرتبط با کرونا را رعایت کردند و این را آمارهای مختلف از جمله آمار استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی تایید می‌کند و طبیعی است که در همه جوامع یک سری افراد این خطرها را جدی نمی‌گیرند و این هم فقط مخصوص مردم ما نیست.

شهردار تهران تصریح کرد: براساس گزارش وزیر بهداشت بخش بزرگی از جامعه در طرح خوداظهاری شرکت کرده‌اند که این یک موفقیت بزرگ برای ما محسوب می شود.

وی ادامه داد: من به عنوان شهردار تهران از همه مردم شهر تهران که با توجه به ایام عید و آخر سال با طرح‌های دولت برای مقابله با کرونا تلاش کردند تشکر می کنم.

حناچی در پاسخ به این سوال که شما گفتید دولت هنوز نیازی ندیده است از قوه قهریه استفاده کند اما به عنوان یک مقام مسؤول فکر می‌کنید قرنطینه برای تهران لازم بود یا خیر؟ گفت: قرنطینه درجات مختلفی دارد. یک نمونه‌اش در چین دیده شد و در چین همه چیز متوقف شد و یک دلیلش هم این بود که همزمان شد با تعطیلات چینی و در ایران هم این بحث بود که از تعطیلات نوروزی استفاده کنیم.

حناچی  در ادامه گفت: اما واقعیت این است که ما با کشورهای مختلف از جهات مختلف فرق داریم. شرایط اقتصادی ما اینگونه نیست که بشود اگر چیزی تعطیل شد جایگزینی برایش فراهم کرد.

شهردار تهران افزود: ما امروز با دو ویروس در حال مقابله هستیم اولی ویروس کرونا و دیگری ویروس تحریم ظالمانه‌ علیه ماست.

وی ادامه داد: در کره ۵۰۰ هزار آزمایش کرونا در مدت کوتاهی اخذ کرد در حالی که ما در دو هفته اول یکی از مشکلاتمان نبود کیت آزمایش بود و تنها دو آزمایشگاه داشتیم که می‌توانستند این موضوع را تشخیص بدهند.

حناچی در ادامه گفت: در کشور کره با ۹۰ آزمایشگاه به جنگ کرونا رفتند. مقایسه شرایط دو کشور نشان دهنده تاثیر تحریم‌ها بر ایران است اما نکته جالب اینجاست که ما به دلیل تجربیات زیادی که داریم خیلی خوب در برابر اینگونه مشکلات تاب آور شده ایم.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: امروز در کشورمان وقتی صحبت از تولید ماسک شد دیدید که چگونه به صورت جهادی کار پیش رفت و حتی یک سری از کارخانه‌ها خط تولیدشان تغییر کرد تا نیاز کشور بر طرف شود.

حناچی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع افزایش کار بخش‌های مختلف شهرداری تهران نظیر جمع آوری پسماندها اشاره و اظهارکرد: پیش از ورود ویروس کرونا به کشور روزانه در تهران ۷۰۰۰ تن زباله تولید می‌شد که در ایستگاه‌های میانی بازیافت می‌شدند اما با شیوع ویروس کرونا تفکیک و بازیافت در ایستگاه‌های میانی و آرادکوه ممنوع شد و همه زباله‌ها بدون بازیافت در نقطه‌ای دفن می‌شوند.

شهردار تهران در ادامه گفت: یکی دیگر از نقاطی که در شهرداری کار مضاعفی به آن‌ها تحمیل شد سازمان بهشت زهرا بود البته ما تلاش کردیم تا برای آن‌ها اقدامات خاصی را در نظر بگیریم.

 وی همچنین به موضوع ضدعفونی روزانه ناوگان اتوبوس رانی و متروهای شهر تهران اشاره کرد و گفت: روزانه ۵۰۰۰ اتوبوس و ۱۲۰۰ واگن مترو ضدعفونی می شوند این در حالیست که ماموران سازمان آتش نشانی شهر تهران روزانه ۱۷ ساعت مشغول ضدعفونی ۲۰۰ نقطه پر تردد شهر تهران هستند.

شهردار تهران همچنین درخصوص برگزاری کنسرتهای آنلاین در این شب‌های کرونایی نیز گفت: شهرداری در سال‌های گذشته اقدامات خاص و مبسوطی برای ایام عید در نظر می‌گرفت.

وی ادامه داد: امسال با توجه به شیوع کرونا مجبور شدیم تا بسیاری از این اقدامات را حذف کنیم اما برای آنکه شهروندان بتوانند شرایط در خانه ماندن را به راحتی تحمل کنند یک سری برنامه های مجازی مفرح در نظر گرفتیم نظیر برگزاری کنسرت‌های آنلاین.

حناچی همچنین درخصوص برگزاری برنامه تهران ۱۴۰۰ نیز گفت: ما برای آخرین سال قرن حاضر برنامه‌هایی در نظر داشتیم اما نمی‌دانیم بتوانیم با توجه به شیوع کرونا آن‌ها را انجام بدهیم یا خیر.

بنا براعلام شهرداری تهران، وی در پایان اظهارکرد: اگر این شرایط مرتفع شود و مشکلی نباشد به طور قطع برنامه‌های ویژه‌ای خواهیم داشت.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۹۵۲۴۰۱۳:۳۰:۴۹ ۱۳۹۹/۱/۱۲
آقای حناچی وجود کیت در کره جنوبی در مقابل نبود کیت به اندازه کافی در ایران وجود تحریم ها نبوده بلکه وجود افرادی سیاستمدار و کار کشته را نشان می دهد که حاضرا در کره فراوان هستند
ناشناس۱۳۹۵۲۶۱۱۳:۵۶:۴۸ ۱۳۹۹/۱/۱۲
نکته های ناامید کننده وکلی گویی زیادی در صحبت های ایشان بود ،برای بهشت زهرا اقدامات ویژه اعمال کردیم ،این یعنی چی وقتی میگن نریدیعنی درب آنجا باید بسته شود، نقاط پر تردد را ضد عفونی کردیم، این یعنی چی یعنی نقاط پر خطر داریم و تعطیل نشده، کره نود آزمایشگاه دارد و این نشان از آثار تحریم هاست، خب با توجه به اینکه بارها اعلام شده موارد دارویی جزو تحریم نیست پس این بر میگرده به کوتاهی شما ،میفرماییدعده ایی مانند سایر کشور ها رعایت نمیکنند ببخشید مسئول این نمیتوانیم کیست جان اکثریت مردم بخاطر اقلیتی بخطر بیفته و شما بفرمائیداین طبیعی است،
ناشناس۱۳۹۵۴۳۳۱۷:۰۴:۲۸ ۱۳۹۹/۱/۱۲
خوب است 137 توجهی به ساخت وسازهای غیر مجاز در دوران کرونایی درخیابان درکه خیابان کوهپایه داشته باشد که کماکان مطابق سنوات گذشته در حال انجام است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین