در تهیه اقلام ضروری، کرونا را جدی بگیریم

گروه اقتصادی الف،   3990112006 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

با پاندمی ویروس کرونا در کشور این سوال مطرح می شود که هنگام تهیه اقلام ضروری چقدر به نکات بهداشتی توجه می کنیم؟

در تهیه اقلام ضروری، کرونا را جدی بگیریم

به گزارش ایسنا، با وجود اینکه بسیاری از افراد به هشدارها و دستورالعمل های سازمان های  مرتبط با بهداشت جهانی و ملی به طور مداوم عمل می کنند و از تردد اضافی در سطح شهرها کاسته اند و تهیه مایحتاج اولیه شان را به نحوی مدیریت می کنند که در کمترین ارتباط با باقی افراد باشند اما هنوز برخی افراد کووید-۱۹ را جدی نگرفته اند و مانند سابق به فعالیتهای خود بدون رعایت نکات بهداشتی ادامه می دهند.

یکی از فعالیتهایی که افراد مجبورند روزانه یا چند روز یکبار برای آن از خانه خارج شوند تهیه مایحتاج اولیه همچون نان، مرغ، گوشت، میوه و برنج و امثال آن است. فعالیتی که وزارت بهداشت و نهادهای مرتبط، برای آن  پروتکل هایی تعریف کردند که ضریب خطر ابتلا به کووید- ۱۹ در این مراکز برای انسان کاهش  یابد.

اگرچه بسیاری از افراد خود را ملزم به رعایت آن کرده اند و حقوق شهروندی را به جا می آورند، اما آنطور که پیداست، برای برخی افراد رعایت این پروتکل ها معنا و مفهومی ندارد و شلوغی برخی  میوه فروشی ها و میادین میوه و تره بار در روزهای اخیر نیز گواهی بر این ادعاست.

مردم تا جایی که امکان دارد غیرحضوری خرید کنند

در این راستا  اسدالله کارگر، رییس اتحادیه فروشندگان میوه وسبزی تهران در گفت وگو با ایسنا با تاکید بر اینکه مردم تا جایی که امکان دارد غیرحضوری خرید کنند، گفـت: با شیوع ویروس کرونا اعلام کردیم که افراد می توانند تلفنی نسبت به خرید اقلام مورد نیاز خود در میوه فروشی ها اقدام کنند و به اعضای اتحادیه نیز سفارش کردیم که در صورت درخواست تلفنی اقلام مورد نیاز را با پیک برای مشتری ارسال کنند تا از تجمع افراد در میوه فروشی ها جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه برخی افراد قصد دارند به صورت حضوری برای تهیه اقلام مورد نیاز خود مراجعه کنند، گفت: خوشبختانه بسیاری از مردم نکات بهداشتی را رعایت می کنند زیرا می دانند که این موضوع دیگر فردی نیست و همه افراد جامعه درگیرند. با این وجود  ولی مجددا تاکید می کنیم که مردم هنگام مراجعه به مغازه ها و مراکز خرید حتما نکات بهداشتی را رعایت کنند و تا جایی که امکان دارد، زمانی برای خرید مراجعه کنند که تراکم جمعیت در مغازه و فروشگاه مورد نظرشان کم باشد. 

کارگر همچنین اضافه کرد: برخی از میوه فروشی های سطح شهر نیز دستکش و محلول ضدعفونی کننده در مغازه هایشان قرار داده اند تا مردم از آنها استفاده کنند.

باید توجه داشت که زمانی می توانیم از این پاندمی رها شویم که همه افراد جامعه نسبت به رعایت نکات بهداشتی احساس مسئولیت کنند  و دستورالعمل های اعلام شده توسط سازمان های ذی صلاح را جدی بگیرند. در غیر این صورت حلقه انتقال ویروس کرونا شکسته نمی شود و این ویروس تا مدت زیادی در کشور باقی خواهد ماند و از طرفی حق تمام کسانی که در این ایام تمامی نکات بهداشت فردی و جمعی را رعایت و فعالیت های خود را محدود کرده اند نیز ضایع خواهد شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۹۵۴۲۲۱۶:۵۹:۰۱ ۱۳۹۹/۱/۱۲
میوه فروشی های شهرداری در روزهای عادی در حضور مشتری میوه ها را سورت میکردند وای به حال این که غیر حضوری میوه را خریداری کنیم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین