کرونا در اروپا/ از اوضاع فاجعه‌بار بیماران در شرق فرانسه تا افزایش انفجاری مبتلایان

گروه جهان الف،   3990111126 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رسانه‌ها از تشدید بحران کرونا در شرق فرانسه خبر داده‌اند به‌گونه‌ای که در بیمارستان‌های این منطقه پزشکان مبتلا به کرونا مجبورند بدون استراحت از بیماران مراقبت کنند.

به گزارش تسنیم، کرونا همچنان در اتحادیه اروپا قربانی می‌گیرد و نگرانی شهروندان و مقامات اروپایی را تشدید می‌کند.

صنعت خودروسازی آلمان از تولید ماسک و تجهیزات پزشکی حمایت می‌کند

بر اساس اعلام انجمن صنعت VDA در آلمان صنعت خودروسازی این کشور که تا حد زیادی فلج شده است برای پشتیبانی از تولید تجهیزات محافظت و دستگاه‌های تنفسی پزشکی اعلام آمادگی کرده است.

"هیلدگارد مولر"، رئیس این انجمن آلمانی دراین‌باره گفته است که بسیاری از شرکت‌ها به‌دنبال این هستند که چگونه می‌توانند در تولید لباس‌های محافظ و ماسک صورت و دستگاه‌های تنفسی کمک کنند.

کمبود دستمال توالت خطری برای شبکه فاضلاب آلمان

اتحاد اقتصاد آب عمومی (AöW) در آلمان هم به‌دلیل کمبود دستمال توالت در بخش‌هایی از آلمان درباره خطرات این اوضاع برای شبکه فاضلاب کشور هشدار داده است. با توجه به این شرایط مصرف‌کنندگان به دستمال مرطوب و رول‌های خانگی و برخی مواد جایگزین دیگر روی می‌آورند که این مواد باعث انسداد لوله‌های فاضلاب می‌شوند.

تعطیلی کلینیکی در وولفسبورگ آلمان به‌دلیل شیوع کرونا بین کارکنان

کلینیکی در وولفسبورگ آلمان هم به‌دلیل ابتلای تعدادی از کارکنان آن به بیماری کرونا دیگر بیمار جدیدی را نمی‌پذیرد. این شهر آلمان به‌شدت تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است و در یکی از خانه‌های سالمندان آن در مجموع 15 نفر بعد از ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

اوضاع فاجعه‌بار بحران کرونا در شرق فرانسه از زبان یک پزشک فرانسوی

شرق فرانسه هم به‌شدت درگیر بحران کرونا شده است و یکی از پزشکان در منطقه آلزاس که نخواست نامش فاش شود در گفتگو با یک روزنامه اتریشی این گونه اوضاع را شرح می‌دهد: ما تقریباً کلیه بخش‌های بیمارستان خود را به بیماران کرونایی اختصاص داده‌ایم اما نمی‌توانیم جوابگوی انبوه بیماران در این منطقه باشیم.

وی همچنین از مثبت شدن تست کرونای خود خبر داده گفت: نه‌تنها من بلکه اکثر قریب به اتفاق همکارانم به این بیماری مبتلا شده‌ایم.

وی درباره سرایت بالای این بیماری ابراز شگفتی و همچنین کمبود ماسک و لباس‌های حفاظتی را از دلایل ابتلای بسیاری از کادر پزشکی این منطقه به کرونا ارزیابی کرد.

این پزشک فرانسوی در ادامه این گفتگو با تأکید بر اینکه بسیار احساس خستگی می‌کند گفت: اما اگر من و همکارانم دیگر سر کار نیاییم هیچ کس نمی‌تواند از بیماران مراقبت کند. در دیگر مناطق فرانسه پزشکانی که تست کرونای آن‌ها مثبت شده است مدت یک هفته در خانه می‌مانند، اما اگر ما در آلزاس این کار را انجام دهیم دیگر هیچ پرسنل پزشکی وجود نخواهد داشت.

این پزشک فرانسوی همچنین در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد: چیزی که من می‌خواهم به شما بگویم بسیار غم‌انگیز است و آن این است که در بخش بیماران کرونایی که من در آن کار می‌کنم بسیاری انسان‌های مسن بستری هستند که ما دیگر با آن‌ها کاری نداریم، به این دلیل که از یک طرف آن‌ها شانس زندگی بدی دارند و از طرف دیگر به این دلیل که ما تخت‌های ویژه کافی نداریم، در بسیاری موارد ما تنها برای مرگ افراد از آن‌ها مراقبت می‌کنیم.

وی همچنین از یک تیم تصمیم‌گیرنده خبر داد که درباره درمان افراد با توجه به سن و بیماری‌های زمینه‌ای آن‌ها تصمیم‌گیری می‌کنند.

این پزشک فرانسوی همچنین از شرایط بحرانی و مرگ‌ومیر بالای بیماران کرونایی در این منطقه با وجود انتقال برخی از بیماران به آلمان، سوئیس و لوکزامبورگ خبر داده درباره اقدامات دولت فرانسه برای مقابله با کرونا گفت: تصمیم به قرنطینه در این کشور خیلی دیر اتخاذ شد.

وی در این اوضاع پرسنل بیشتر و تخت و دستگاه‌های تنفسی بیشتر و همچنین تست‌های کرونای سریع را بسیار مهم ارزیابی کرده ادامه روند قرنطینه برای مقابله با شیوع این بیماری را حائز اهمیت دانست.

حمایت اتحادیه اروپا از برقراری آتش‌بس سراسری در سوریه برای مقابله با کرونا

در این میان اتحادیه اروپا هم از فراخوان سازمان ملل برای برقراری آتش‌بس سراسری در سوریه به‌منظور مقابله با شیوع کرونا حمایت کرده است.

به گزارش خبرگزاری آلمان، سخنگوی جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه دهم فروردین در بروکسل اعلام کرده که این اتحادیه در زمینه کمک‌های بشردوستانه به سوریه پیشتاز و آماده است برای جلوگیری از شیوع گسترده بیماری کووید19 در این کشور این کمک‌ها را افزایش دهد.

پائولو پینیرو، رئیس کمیسیون تحقیق سازمان ملل در امور سوریه روز شنبه خواستار اعلام آتش‌بس فوری در این کشور جنگ‌زده شد و هشدار داد که ادامه درگیری‌ها، به‌خصوص با شیوع ویروس کرونا سوریه را با فاجعه‌ای روبه‌رو می‌کند که در آن آوارگان جنگی سرگردان بیش از دیگران در معرض خطر خواهند بود.

شمار آوارگان سوری در داخل خاک سوریه حدود شش میلیون و 500 هزار نفر برآورد می‌شود. رئیس کمیسیون تحقیق سازمان ملل شیوع ویروس کرونا را "تهدیدی مرگ‌آفرین" برای غیرنظامیان سوری، به‌ویژه آوارگان خوانده و همه طرف‌های درگیر را فراخوانده است هرچه سریع‌تر فراخوان دبیرکل این نهاد برای آتش‌بس را اجرا کنند.

میزان قربانیان و مبتلایان به ویروس کرونا در کانون شیوع این بیماری در اتحادیه اروپا یعنی ایتالیا، اسپانیا، آلمان و فرانسه همچنان افزایش پیدا می‌کند.

افزایش آمار مبتلایان به کرونا در کشورهای مهم اروپایی

بر اساس آمارهای رسمی اعلام‌شده در ایتالیا تا به حال 97689 نفر به کرونا مبتلا شده و 10779 نفر هم بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در اسپانیا هم بر اساس آمارهای اعلام‌شده تا به حال 80110 نفر به بیماری کرونا مبتلا شده و 6803 نفر هم بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

آلمان هم به‌شدت تحت تأثیر شیوع این بیماری قرار گرفته است و تا به حال حدود 62435 نفر در این کشور به بیماری کرونا مبتلا شده و 541 نفر هم بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در کشور فرانسه هم تا به حال 40174 نفر به بیماری کرونا مبتلا شده و 2606 نفر هم بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

اقتصاد آلمان در بحران کرونا تبدیل به اقتصادی جنگ‌زده می‌شود

در این شرایط رئیس انستیتو تحقیقات اقتصادی لایبنیتس در هاله آلمان وضعیت اقتصادی در جریان بحران کرونا را با یک اقتصاد جنگ‌زده مقایسه کرده و خواستار پایان سریع این اوضاع شده است.

مقامات حزب دموکرات مسیحی آلمان هم در پی بالا گرفتن بحث‌ها در این کشور درباره کاهش محدودیت‌های اعمال‌شده برای مقابله با شیوع کرونا پایان این گونه محدودیت‌ها را رد کردند.

"آنگرت کرامپ‌کارن‌بائر"، وزیر دفاع و رئیس حزب دموکرات مسیحی آلمان هم روز گذشته در سخنانی با اشاره به اینکه کرونا سراسر اروپا و تمام دنیا را فراگرفته است، گفت: انسان‌ها در این شرایط یک مدیریت بحران خوب را انتظار دارند.

وی همچنین گفت: ما در کاهش شمار مبتلایان به بیماری کرونا در آن‌جایی که باید قرار بگیریم نیستیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۹۵۲۱۵۱۳:۰۹:۵۹ ۱۳۹۹/۱/۱۲
واویلا اروپا دچار اضمحلال شده و داره فرو میپاشه.....
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین