جهانپور: فاصله گذاری اجتماعی تاخیر نداشت/ محدودیت ها مرحله به مرحله اجرا شد

گروه سلامت الف،   3990111113 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: فاصله گذاری اجتماعی یا فیزیکی، موضوع جدیدی نیست و از آغاز شیوع کرونا در کشور، فاصله‌گذاری اجتماعی یا فیزیکی را با تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا و تایید رییس جمهور، اجرا کردیم و چیزی به نام تاخیر در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش فارس، کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره مطالبی که در خصوص فاصله‌گذاری اجتماعی و تاخیر در اجرای آن مطرح می‌شود گفت:‌ چنین داعیه ای از عدم اطلاع کافی و آگاهی نسبت به موضوع فاصله گذاری ناشی می شود، فاصله گذاری اجتماعی چیز عجیب و غریبی نیست و یک شبه هم اجرا نمی شود و اختراع نوینی هم به شمار نمی رود، رویکرد وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا بر اساس مستندات علمی از روز نخست فاصله گذاری اجتماعی بوده است.

وی گفت: از روز نخست شناسایی بیماری کووید-19 و رهگیری اولین موارد آن در کشور، موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی با مصوبه ستاد و تایید و ابلاغ رییس محترم جهموری، تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، مراکز فرهنگی، کاهش ساعات اداری کارکنان، محدودیت در برگزاری تجمعات مذهبی، فرهنگی و... آغاز کردیم. موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی اتفاق جدیدی نیست و این رویکرد از ابتدا به عنوان رویکرد محوری وزارت بهداشت و دولت اجرا شد. رویکرد وزارت بهداشت افزایش فاصله‌گذاری اجتماعی و فیزیکی بود که مرحله به مرحله به اجرا درآمد.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: در روزهای اخیر هم با توجه به اینکه بیماری در روند مدیریت شده قرار گرفتیم و نگرانی‌هایی برای روزهای نیمه دوم تعطیلات نوروزی و روز طبیعت و موج بازگشت مسافران احساس می‌شد،‌ قاعدتا برنامه تمدید،‌ تعمیم و تشدید فاصله‌گذاری به ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد شد که در کمیسیون مربوطه تصویب شد و با تایید رییس جمهور ابلاغ و اجرایی شده است. البته اجرای آن مستلزم مشارکت نیروهای مختلف از جمله نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و.. است که بحمدالله از آغاز تاکنون مشارکت خوبی داشته‌اند.

جهانپور تاکید کرد: بنابراین چیزی به عنوان تاخیر در فاصله‌گذاری اجتماعی در کشور نداریم. ارزیابی خطر به صورت مستمر انجام شده و همزمان با آن اقدامات مختلف در فاصله‌گذاری اجتماعی در سطوح مختلف انجام می‌شود. آن را تشدید کرده‌ایم و تمدید آن هم تابع ارزیابی سطح خطر و شیوع بیماری در کشور خواهد بود.

وی در پایان گفت: نگرانی جدی که از آغاز وجود داشته و کماکان هم برقرار است، دخالت دادن رقابت های سیاسی در این موضوع، سیاسی کردن یک موضوع کاملا غیر سیاسی و البته ایجاد هراس، اضطراب و استرس بیمورد و نابجا به مردم است، معتقدیم همانگونه که قطار سیاست را نباید به لکوموتیو سیاست بست و البته میدان مقابله با کرونا را نباید با کارزارهای انتخاباتی و کمپین های سیاسی اشتباه گرفت، مراقب باشیم همانگونه که استرس و نگرانی برای تک تک افراد در مقابله با این بیماری مشکل ساز است، در ابعاد اجتماعی نیز وارد کردن هراس و وحشت بی مورد و نابجا، روند مقابله با این بیماری را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۹۴۸۲۳۲۲:۳۹:۰۴ ۱۳۹۹/۱/۱۱
طرح فاصله گذاري خيلي خيلي با تاخير انجام شد ومقصر اصلي هم همان اقاي حرير چي هست كه هم خودش كرونا گرفت وهم مردم را بيچاره كرد
علی۱۳۹۵۱۲۱۱۱:۱۰:۳۶ ۱۳۹۹/۱/۱۲
چطورتاخیرنداشت.؟!!!! این طرح حداقل می بایست از۲۸ اسفنداجرامی شد. نه اینکه اجازه داده شودمیلیونهانفرازشهرهای خودخارج شوند،آنوقت بگوییم؛ لطفاهرچه سریعتربه خانه های خودبرگردید!!!!! این عین بی تدبیری است...!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین