وزیر بهداشت: به نقطه روشنی از کنترل بیماری‌های ویروسی رسیده‌ایم/ دستاوردی جدید به‌زودی ایران را در رتبه نخست دنیا قرار می‌دهد

گروه سلامت الف،   3990111097 ۳۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

سعید نمکی گفت: به یک نقطه روشن در کنترل بیماری‎های ویروسی رسیده‎ایم و در آینده‎ای نزدیک دستاوردی از سوی جمهوری اسلامی اعلام می‎شود که ایران را در این عرصه در سطح جهانی در رتبه نخست قرار می‎دهد.

وزیر بهداشت: به نقطه روشنی از کنترل بیماری‌های ویروسی رسیده‌ایم/ دستاوردی جدید به‌زودی ایران را در رتبه نخست دنیا قرار می‌دهد

به گزارش تسنیم به نقل از روابط عمومی قوه قضائیه، سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان که به‌عنوان مهمان در جلسه امروز شورای‌عالی قوه قضائیه شرکت کرده بود، با ارائه گزارشی از ظهور پدیده کرونا و سیر شیوع آن در کشورمان و دیگر کشورها، به تشریح اقدامات صورت‎گرفته برای مقابله با این بیماری پرداخت و از حمایت‎های ویژه مقام معظم رهبری از کادر درمان به‌عنوان ارزشمندترین عامل مهم در تقویت جریان مبارزه با ویروس کرونا یاد کرد.

نمکی همچنین با تقدیر از حمایت‎ها، پیگیری‎ها و دلجویی‎های رئیس قوه قضائیه و همکارانش از کادر پزشکی و درمانی کشور، تصریح کرد: با دمیده شدن روح وفاق ملّی و روح جهاد در کشور، صحنه زیبایی از همراهی و همگامی مردم و مسئولان به وجود آمده است.

وی با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته برای پایش سلامت عمومی و ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی اظهار داشت: اگرچه مبارزه با کرونا در شرایط تحریمی دشوار است ولی ما از ابتدا با کمبود داروهای خاص در نظر گرفته‌شده برای درمان این بیماری مواجه نبوده و نیستیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: با تشکیل قرارگاه ویژه در نیروهای مسلح به‌دستور مقام معظم رهبری کار زیبایی شکل گرفت و سپاه و ارتش با ایجاد کارگاه‎ها و نقاهتگاه‎های ویژه، کمک شایانی در تأمین اقلام بهداشتی و تخت‎های بیمارستانی کردند و توانستیم با کمک آنها نیازهای کادر درمان را برطرف کنیم و خدمات‌رسانی را ارتقا بخشیم.

وی از غربالگری عمومی به‌عنوان یکی از اقدامات مؤثر در قطع زنجیره انتقال ویروس یاد کرد و گفت: بعد از راه‎اندازی ایستگاه‎های غربالگری با کمک بسیج پزشکان، تا شب گذشته 61 میلیون و 600 هزار نفر غربالگری شدند که 51 میلیون و 44 هزار نفر از طریق تلفن و 10 میلیون و 50 هزار نفر از طریق سامانه تحت‎نظر قرار گرفتند که 218 هزار و 800 نفر حائز پیگیری تشخیص داده شدند که از میان آنها 93 هزار و 778 نفر در منزل تحت درمان قرار گرفتند و 16 هزار و 49 نفر به بیمارستان‎ها معرفی شدند که از این تعداد هم 5 هزار و 391 نفر بستری شده‎اند.

نمکی با بیان این‎که با اجرای طرح منع تردد که با همکاری دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی و نظامی و وزارت راه عملیاتی شده، اقدامات کنترلی برای قطع زنجیره انتقال کامل شده و اکنون روند مرگ‎ومیر کاهش یافته و شرایط خدمات‌رسانی در بیمارستان‎ها نیز بهتر شده است.

وزیر بهداشت در پایان سخنانش با اشاره به اعجاز الهی در کنترل فوری کرونا در کشورمان خاطرنشان کرد: امروز به یک نقطه روشن در کنترل بیماری‎های ویروسی رسیده‎ ایم و در آینده ‎ای نزدیک دستاوردی از سوی جمهوری اسلامی اعلام می‎شود که ایران را در این عرصه در سطح جهانی در رتبه نخست قرار می‎دهد.

دیدگاه کاربران

تبریزی۱۳۹۴۵۹۵۱۸:۱۰:۱۸ ۱۳۹۹/۱/۱۱
تو رو خدا مثل خبر کشف داروی اون روزتون نباشه. رفتم تو سایت Quora یه متن طولانی به انگلیسی نوشتم که ما داروش رو کشف کردیم و به زودی به تولید انبوه می رسه ولی متاسفانه به علت تحریم ها نمی تونیم در اختیار امریکا قرار بدیم تا یه کم دل این مخلوقات خودخواه رو بسوزونم که با تکذیب فوری خبر، ضایع بازی عجیبی شد. خوب شد پست رو بطور ناشناس دادم وگرنه خیلی بد می شد. سریع هم حذفش کردم که ..
ناشناس۱۳۹۴۵۹۹۱۸:۱۳:۴۴ ۱۳۹۹/۱/۱۱
اما دستاوردهای دولت تدبیر و امید ماسک و مواد ضد عفونی کننده پیدا نمی‌شود..
موسوی۱۳۹۴۶۰۷۱۸:۲۰:۱۰ ۱۳۹۹/۱/۱۱
مثل اون همه تبلیغات نانو دارو و داروهای ایدز و داروهای دیگه که نفهمیدیم چی شدن؟
امید۱۳۹۴۶۰۸۱۸:۲۰:۳۶ ۱۳۹۹/۱/۱۱
بسم الله الرحمن الرحیم هو خیر الحافظین . درود خدا بر شما و کادر پزشکی و درمان کشور، سپاه ، ارتش ، نیروی انتظامی ، بسیج ، طلاب ، نیروهای مردمی ، دولت ، قوه قضائیه و تمام کسانی که در کنار ملت و برای ملت جان خود را در کف دست قرار داده‌اند تا مردم عزیز ایران را از این ویروس نجات دهند . با همیاری و وحدت و دعای حضرت بقیة الاعظم روحی و روح العالمین لترابه مقدم له الفدا (عج) خداوند متعال رحمت خود را بر این ملت فرود خواهد آورد انشاءالله .
ناشناس۱۳۹۴۶۱۱۱۸:۲۲:۰۸ ۱۳۹۹/۱/۱۱
چکار کردید دقیقا که رتبه نخستید در مبارزه با کرونا غیر از اینکه از مردم بخواهید رعایت کنند و خانه نشین شوند و کسب و کار خود را بدون هیچ چشمداشتی تعطیل کنند ؟
ناشناس۱۳۹۴۶۲۲۱۸:۳۷:۰۰ ۱۳۹۹/۱/۱۱
كادر درمان كشوربسيار فعال بوده واز خود گذشتگي زيادي نشان دادند وحقيقتا مردم قدردان زحمات وجان فشاني هاي آنها هستند ولي متاسفانه سياست گذاران براي قرنطينه كردن شهرها به شكل فعلي خيلي دير عمل كردند وخسارات مالي وجاني زيادي به مردم وارد شد كه انشاا.. بعداز دوران كرونابايد مورد بررسي وموشكافي قرار گيرد وبه عنوان تجربه اي تلخ براي آيندگان توضيح داده شود
ناشناس۱۳۹۴۶۳۵۱۸:۴۵:۵۳ ۱۳۹۹/۱/۱۱
دستاوردی جدید که ایران رتبه نخست در دنیا میشود ؛ آنقدر ماسک در بازار بریزیم که ماسک رایگان به دست مردم برسد
محمد مهدی مهتدی۱۳۹۴۶۴۹۱۹:۰۰:۴۹ ۱۳۹۹/۱/۱۱
بسیاری از افراد با مقایسه روند ابتلا، فوت و بهبود بیماری کرونا در ایران با کشورهای مختلف درگیر در این موضوع، هم به فداکاری کادر درمان ایران باور پیدا کرده و هم به اعجاز الهی در کنترل این بیماری ایمان و اعتقاد پیدا کرده بودند. آقای دکتر نمکی این واقعیت؛ این اعجاز الهی؛ این لطف و کرامت حضرت بقیه الله به عنوان صاحب این کشور را بلندتر فریاد بزنید.
ناشناس۱۳۹۴۶۵۷۱۹:۰۶:۱۹ ۱۳۹۹/۱/۱۱
این دستاورد چیزی نیست جز همان پایش سوال میپرسند آیا شما تب دارید؟ سرفه دارید؟ و اگر بگویید نه عملا پایش شده اید معلوم نیست این پایش چه کاربردی دارد مادامی که این ویروس میتواند 14 روز نهفته باشد بعد مشخص کنند از این پایش چند نفر بیمار قطعی را توانسته اند شناسایی کنند بعید است.. کسی که علائم داشته باشد خودش از ترس جانش به مراکز درمانی میرود نه اینکه برود فرم اینترنتی پر کند
ناشناس۱۳۹۴۶۶۶۱۹:۱۴:۳۷ ۱۳۹۹/۱/۱۱
دست آورد جدید میتواند دپوی ماسک رایگان به عنوان ذخیره استراتژیک در انبارها باشد علی برکت ..
ناشناس۱۳۹۴۶۷۸۱۹:۳۲:۱۶ ۱۳۹۹/۱/۱۱
۴۵ روز گذشت شما ملزومات رایگان به دستمون برسون دست آورد جدید ، پیشکش
ناشناس۱۳۹۴۶۸۸۱۹:۳۷:۲۶ ۱۳۹۹/۱/۱۱
دست آورد جدید در حوزه ماسک ؟
ناشناس۱۳۹۴۶۸۹۱۹:۳۷:۵۰ ۱۳۹۹/۱/۱۱
ما را به خیر شما امیدی نیست
ناشناس۱۳۹۴۶۹۳۱۹:۴۱:۳۲ ۱۳۹۹/۱/۱۱
دست آورد جدید ، میتواند میزان دریافت کمک از کشورهای جهان در طول یک ماه باشد که رکوردی دست نیافتنی رو نصیب ایران کرده
ناشناس۱۳۹۴۷۰۷۱۹:۵۱:۳۲ ۱۳۹۹/۱/۱۱
پس چرا وزیر خارجه به شکل توهین و آبروریزی درخواست می کند تحریم ها برداشته شود
ناشناس۱۳۹۴۷۱۰۱۹:۵۴:۵۶ ۱۳۹۹/۱/۱۱
به زودی ویروس کرونا خودش خودبخود از بین خواهد رفت و بدینوسیله ما رتبه نخست در دنیا میشیم که طی آن ، ویروس کرونا نه با دخالت و عملکرد مسئولان ، بلکه خود به خود از بین رفته است .
ناشناس۱۳۹۴۷۱۲۲۰:۰۲:۴۰ ۱۳۹۹/۱/۱۱
دکتر از برنامه ریزی ، سرعت عمل و رفتار هوشمندانه کره جنوبی در مقابله با کرونا ویروس خبر داری و این ادعا رو میکنی؟
امیر۱۳۹۴۷۳۲۲۰:۳۰:۰۰ ۱۳۹۹/۱/۱۱
از میان آنها 93 هزار و 778 نفر در منزل تحت درمان قرار گرفتند بعد آمار رسمی امروز 41000 نفره و همه آمار غیر رسمی هم ..
ناشناس۱۳۹۴۷۳۷۲۰:۳۶:۳۱ ۱۳۹۹/۱/۱۱
اگر اعجاز الهی هست که شما کاره ای نبودید و دستاوردی برای ارائه به جهان هم حساب نمیشود.
ناشناس۱۳۹۴۷۴۳۲۰:۴۱:۳۵ ۱۳۹۹/۱/۱۱
این ویروس ساخته و پرداخته چین است ،برای تسلط بر دنیا .
ناشناس۱۳۹۴۷۸۷۲۱:۲۳:۵۴ ۱۳۹۹/۱/۱۱
ان شاء الله
ناشناس۱۳۹۴۸۰۷۲۲:۰۲:۲۳ ۱۳۹۹/۱/۱۱
به امید خدا پس از موفقیت در شکست کرونا باید بلافاصله فکری بسیار جدی برای این گفتار درمانی مسئولان کرد !
ناشناس۱۳۹۴۸۱۲۲۲:۰۵:۳۴ ۱۳۹۹/۱/۱۱
برام جالبه ، اول که ایران توی جدول کرونا جز دو سه تای اول بود ، میگفتند عدم مدیریت و بحران فرهنگی و.. الان که خود ترامپ میگه ماسک رو دوباره ضد عفونی کنید! توی اروپا پیرها رو ول کردند طبق نظریه داروین که قویتر ابقا بشه و ضعیف بمیره توی شرایطی که صف کشیدند برای اسلحه و دستمال توالت باز عده ای خود تحقیری میکنند ، واقعا فازشون رو نمی‌فهمم
ناشناس۱۳۹۴۸۳۸۲۳:۲۰:۴۳ ۱۳۹۹/۱/۱۱
مثل دارویی که زخم دیابتی ها را معالجه میکرد و معجزه ای در زمان احمدی نژاد که خالی از حقیقت بود نباشد ۰
ناشناس۱۳۹۴۸۴۱۲۳:۲۲:۲۰ ۱۳۹۹/۱/۱۱
زنگ زدن می گن حالت خوبه می گیم آره . می گن حالت بد شو برو فلان جا. یک درمانگاه را معرفی می کنند که ظرفیت ده نفر را ندارد و تهویه هوا هم ندارد. این شد غربالگری
ناشناس۱۳۹۴۸۷۴۰۰:۰۵:۴۸ ۱۳۹۹/۱/۱۲
فقط می توانم بگویم وزیر عزیز و پر کار خدا قوت به شما و همکاران عزیزتان مدافعان حریم سلامت عنایت فرماید مطمئنم به لطف خدا و دعای خیر مردم زحمات عزیزان پژوهشگر در کشف داروی قطعی کرونا نتیجه خواهد داد و به ثمر خواهد نشست
ناشناس۱۳۹۴۹۱۸۰۱:۰۶:۳۵ ۱۳۹۹/۱/۱۲
نوش دارو بعد از مرگ سهراب!
ناشناس۱۳۹۴۹۳۴۰۱:۱۶:۰۶ ۱۳۹۹/۱/۱۲
خیلی ها چون دچار سندروم خود تحقیری هستند کنار اومدن با این موفقیت ها براشون سخت و غیر قابل باوره ولی باید بهشون گفت که دنیا با یک چالش جدیدی به نام کرونا دست و پنجه نرم میکنه که کشور عزیزمون با همه مشکلات و تحریمها از اون سربلند بیرون اومده و در ادامه هر روز شاهد موفقیت های جدیدی خواهیم بود .دم همه کادر درمانی گرم
ناشناس۱۳۹۴۹۵۵۰۱:۵۰:۴۱ ۱۳۹۹/۱/۱۲
خدا به خیر کنه، معلوم نیست چه .. را باز میخوان به عنوان دستاورد .. بگن
ناشناس۱۳۹۴۹۶۸۰۲:۱۷:۱۰ ۱۳۹۹/۱/۱۲
فقط یه چیز می تونم بگم. . . حواستو جمع کارت کن.
رضا۱۳۹۴۹۸۸۰۳:۰۳:۱۹ ۱۳۹۹/۱/۱۲
هزار وعده خوبان یکی..
ناشناس۱۳۹۴۹۹۰۰۳:۰۹:۲۲ ۱۳۹۹/۱/۱۲
بجای تبلیغات .. آمار درست بدید
ناشناس۱۳۹۵۰۶۹۱۰:۰۰:۳۴ ۱۳۹۹/۱/۱۲
جناب نمکی! از حرف تا عمل فاصله است؛ فاصله‌ای به بزرگی زمین تا آسمان! در ثانی لطفاً مثل دیگر کشورها سعی کنید موضوع را در همین زمین حل کنید و به آسمان و اعجاز ربطش ندهید. یادتان هست در زمان احمدی نژاد، خود رییس دولت و حامیان .. او همه چیز را به آسمان و.. .. .. وصل کردند، آخر سر چه .. به بار آمد؟
ناشناس۱۳۹۵۱۱۴۱۱:۰۳:۰۴ ۱۳۹۹/۱/۱۲
آقای وزیر مردم هنوز خاطره زمان احمدی نژاد رافراموش نکرده اند که داروی ایدز را آماده عرضه ببازار داشت . شما حرف از دست آورد میزنید اما آنچه از دست رفت را مردم بیشتر میبینند و آن اعتماد مردم به مسئولان است . این کدام کشور اروپائی بود که از شما راهنمائی خواست .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین