سابقه سفر چیست و چه تاثیری در دریافت ویزای شینگن دارد؟

گزارش بازرگانی،   3990110091 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

موضوعی که همواره جزو نکات مهم و مورد بحث کارشناسان ویزا بوده و در موفقیت درخواست ویزای کشورهای معتبر دنیا خصوصا حوزه شینگن بسیار تاثیرگذار است، فاکتور مهم سابقه سفر متقاضی است.

اعتبار پاسپورت و ارتباط آن با سابقه سفر؟

طبق آخرین رده‌بندی منتشر شده در سال 2020، ژاپن، سنگاپور و کره‌جنوبی، معتبرترین و با ارزش‌ترین پاسپورت‌های جهان را دارند و تقریبا تمام کشورهای اروپایی حوزه شینگن در بالاترین قسمت‌های این لیست قرار گرفته‌اند.

 در این رنکینگ، گذرنامه ایران از لحاظ ارزش، اعتبار جهانی و معیار آزادی در سفر در رده 99 دنیا قرار گرفته است. این بدین معنی است که دارندگان پاسپورت ایرانی امکان سفر به 41 کشور دنیا بدون نیاز به ویزا و یا از طریق ویزای فرودگاهی را خواهند داشت که از بین آنها می‌توان به ترکیه، آذربایجان و گرجستان اشاره کرد. در این رده‌بندی در کنار گذرنامه ایرانی، پاسپورت‌ کشورهای اریتره و بنگلادش قرار گرفته است.

شهروندان کشورهایی که پاسپورت آن‌ها در این لیست در جایگاه خوبی قرار نگرفته است (مانند ایران)، برای دریافت ویزای دیگر کشورها نیاز دارند تا اعتماد مسولین کشور مقصد را جلب نمایند. ارائه سابقه سفر خوب، یکی از راه‌های جلب این اعتماد است.

سابقه سفر چیست و چگونه می‌توان آن را فراهم نمود؟

به مجموع سفرهای ثبت‌شده در پاسپورت متقاضی به کشورهای مختلف سابقه سفر یا همان Travel History گفته می‌شود. در واقع چنانچه هیچ‌گونه برچسب ویزا و مهر ورود و خروج کشورهای مختلف دنیا در پاسپورت شما ثبت نشده باشد، پاسپورت شما اصطلاحا سفید بوده و فاقد سابقه سفر است.

نداشتن سابقه سفر موثر در گذرنامه یکی از عواملی است که در هنگام درخواست ویزاهای معتبر دنیا از جمله ویزای کانادا، ویزای انگلیس و ویزای استرالیا، در نظر آفیسر پرونده فاکتور بسیار تاثیرگذاری است. اما به راستی چرا اینقدر داشتن سابقه سفر در پاسپورت مهم است و به چه علت نبود سابقه سفر مناسب در گذرنامه سبب رد درخواست ویزای شما می‌شود؟

چنانچه بخواهید به پاسپورت ایرانی خود وزن و اعتبار بدهید و آن را به پاسپورتی قدرتمند و دارای سابقه سفر عالی تبدیل کنید، باید با فکر و برنامه‌ریزی و به صورت حساب‌شده به سراغ سفر به کشورهایی بروید که دریافت ویزای آنها بدون سابقه سفر قبلی ممکن بوده و در عین حال دارای ویزای با ارزش و معتبری در دنیا هستند.

به بیانی دیگر سفر به کشورهایی نظیر آذربایجان، تایلند، گرجستان، ترکیه، امارات و مواردی از این قبیل نیز سابقه سفر محسوب می‌شوند، اما به دلیل اینکه اغلب نیازمند دریافت ویزا نبوده و یا دارای ویزای الکترونیکی و فرودگاهی هستند یا شرایط بسیار راحتی برای صدور ویزا دارند، سابقه سفر با ارزش و موثری به شمار نمی‌روند.

اما برای مثال دریافت ویزای ژاپن و سفر به این کشور به عنوان دارنده قدرتمندترین پاسپورت دنیا، سابقه سفر ارزشمندی در پاسپورت متقاضی محسوب می‌شود.

در عین حال سفر به کشورهای اروپایی نظیر رومانی، کرواسی، روسیه، اوکراین، قبرس و بلغارستان بسیار ارزشمند تلقی شده و سابقه سفر خوبی برای متقاضی محسوب می‌شود. توجه داشته باشید که به دلیل نیاز به دعوت‌نامه برای سفر به هر یک از این کشورها، باید از طریق یک آژانس گردشگری معتبر برای دریافت ویزای این کشورهای اروپایی اقدام نمایید.

تاثیر سابقه سفر در دریافت ویزای شنگن

در صورتی که فردی بخواهد بدون آمادگی و با پاسپورتی ضعیف و بدون سابقه سفر کافی برای درخواست ویزای معتبری نظیر شنگن اقدام کند، احتمال ریجکت ویزای وی بسیار زیاد است. این بدین خاطر است که از نگاه آفیسر ویزا احتمال عدم بازگشت، پناهندگی و اقامت غیرقانونی بسیار زیاد خواهد بود. از این رو حتی در صورت کامل بودن مدارک و نداشتن نقص مدارک، درخواست وی رد خواهد شد.

از این رو داشتن سابقه سفر قوی به کشورهای برتر اروپا و آسیا برگ برنده‌ی پرونده شما بوده و می‌تواند در موفقیت دریافت ویزای شنگن بسیار تاثیرگذار باشد.

به بیانی دیگر داشتن سابقه سفر به کشورهای معتبری نظیر ژاپن و کره جنوبی در اغلب موارد به آفیسر پرونده این موضوع را نشان می‌دهد که متقاضی اهل سفر است، قابل اطمینان بوده و قصد اقامت و کار غیرقانونی در کشور مقصد را ندارد.

آیا بدون مهر ورود و خروج در پاسپورت و تنها با دریافت ویزای کشورهای مختلف می‌توان سابقه سفری قوی ایجاد کرد؟

خیر. دریافت ویزا بدون مهر ورود و خروج از کشور مقصد به تنهایی فاقد اعتبار بوده و در سابقه سفر متقاضی و اعتبار پاسپورت بی‌تاثیر خواهد بود. از این رو باید در زمان مقرر ویزا و بلیط پرواز رفت و برگشت در کشور مورد نظر خود حضور داشته و از طریق پلیس فرودگاه، مهر ورود و خروج به آن کشور را در پاسپورت خود دریافت نمایید.

بد نیست در پایان به این موضوع نیز اشاره کنیم که در برخی مواقع بسیار نادر با درخواست یک متقاضی ویزای شنگن که سابقه سفری در پرونده خود ندارد نیز موافقت می‎شود، اما به دلیل ریسک بالای ریجکت ویزا و از بین رفتن زمان و هزینه پرداختی متقاضی و برنامه‌ریزی وی، بهتر است که جانب احتیاط را رعایت کرده و از هر نظر خود را برای دریافت ویزای معتبر شنگن آماده کنید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  2. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  3. اعتماد کنید و مطمئن باشید

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  5. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  6. این صدای اقتدار ایران است ...

  7. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  8. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  13. پشت‌پرده عقب‌نشینی صهیونیست ها از غزه

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  16. درگیری لفظی علی دبیر و پیمان یوسفی روی آنتن زنده: شما تنت میخاره!

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  19. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  20. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  21. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  22. رئیسی: فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند  

  23. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

  24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

آخرین عناوین