حاجی بابایی: رئیس مجلس برای ایفای نقش مقتدرانه قوه مقننه تدبیر کند

گروه سیاسی الف،   3990110077 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه معتقدم حفاظت از جان نمایندگان عزیز لازم است، گفت: اما با اتخاذ تدابیر مناسب، در این شرایط بحرانی و برهه هایی که کشور بیشترین نیاز به مجلس را دارد، ریاست محترم مجلس می توانند تدابیری را بیندیشد، مجلس مقتدرانه نقش اصلی خود را در مشکلات موجود ایفا نموده و پاسخگوی مطالبات بحق مردم باشد.

رئیس مجلس برای ایفای نقش مقتدرانه قوه مقننه تدبیر کند

به گزارش الف دکتر حمیدرضا حاجی بابایی، در جمع خبرنگاران با طرح این سئوال که چرا مجلس در حال حاضر، که کشور بیشترین نیاز را به تصمیم گیری و  بیان مطالب از تریبون مجلس در مورد مسائل مهم موجود را دارد، تعطیل است؟ گفت: این کار اصلا با مصالح کشور، عقلانیت و انقلابیگری سازگاری ندارد.

وی افزود: آیا در شرایطی که اقشار مختلف مردم، در گروههای داوطلبانه جهادی در بخش های مختلف، برای مدیریت و کنترل بیماری کرونا به میدان آمده اند، در خانه نشستن نمایندگان این مردم چه توجیهی می تواند داشته باشد؟  مگر مجلس عصاره فضایل ملت نیست؟  پس اگر در شرایط کنونی که این کشور نیاز به مدیریت جهادی دارد، مجلس تعطیل باشد، کی می خواهد، جایگاه ظهور و بروز اراده مردمی باشد، که امروز چشم امید مردم به نقش آفرینی نمایندگان خود دوخته اند؟.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی گفت:مجلس شورای اسلامی باید چشم بیدار ملت باشد، امروز که کشور با مشکلات عدیده ای روبروست، از همه مهم تر بحث بیماری کرونا که زندگی مردم را در ابعاد مختلف تحت تاثیر قرار داده است و نگرانیهای زیادی را ایجاد کرده است،  نقش مجلس شورای اسلامی چیست؟ 

حاجی بابایی با اشاره به اینکه بنا به پیش‌بینی سازمان جهانی کار، بر اثر پاندمی ویروس کرونا نزدیک به ۲۵ میلیون نفر در جهان بیکار می‌شوند، تصریح کرد: براساس اظهار نظر متخصصان و ارزیابی‌های اولیه، نیاز به ابتکار فوری در سه زمینه وجود دارد،  حمایت از کارگران در محل کار، تحرک اقتصادی و ایجاد اشتغال، پشتیبانی از تداوم کار و درآمد افراد.

وی اضافه کرد: این راهکارها شامل گسترش کمک‌های اجتماعی، پشتیبانی از مشاغل (مانند ایجاد مشاغل موقت و کوتاه‌مدت، پرداخت یارانه، و پرداخت بازخرید یا بیمه‌های بیکاری)، معافیت‌های مالیاتی برای کسب و کارهای بسیار کوچک، کوچک و متوسط، و کمک‌های مالی به بخش‌های مشخص اقتصادی است.

نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بی شک کشور ما نیز تحت تاثیر این مشکلات اقتصادی و اجتماعی جهان قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: آیا مجلس بجای این که وضعیت اجتماعی و اقتصادی کشور را بررسی و مدیریت کند، می خواهد بنشیند و فقط نظاره گر باشد؟ آیا زمان را برای مدیریت بحران از دست نخواهیم داد؟ آیا جبران این وقت کشی امکان پذیر است؟.

حاجی بابایی، باطرح این پرسش که آیا مجلس امروز تشکیل جلسه می دهد و تصمیم می گیرد؟ اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی، در معنای مظهر اراده مردم ، چرا تعطیل است، آیا مجلس مظهر اراده مردمی نیست، که کمتر از 40 روز پیش با تمام مشکلات موجود، با حضور در پای صندوقهای رای، اراده خود را نشان دادند؟ بر اساس تحلیل های جهانی، یکی از عوارض گسترش بیماری کرونا، توسعه بی اعتمادی است، آیا تعطیلی مجلس به گسترش این بی اعتمادی در کشور دامن نمی زند؟.

وی با تشکر از برنامه ها و زحمات ستاد ملی مبارزه با کرونا زحمات دولت و قوه قضائیه نیروهای نظامی و انتظامی بویژه پزشگان وپرستاران و.. گفت: من معتقدم شفاف‌سازی یکی از ارکان اساسی مواجهه و مهار بحران‌ها است؛ چه بحران سلامت و چه اقتصاد و همه زمینه هاست،  اما چرا ستاد مبارزه ملی با کرونا، فقط مجلس را تعطیل می کند؟ دولت و قوه قضائیه درحال فعالیت هستند .

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: شاید خدای ناکرده مجلس بهر دلیلی باید تعطیل باشد!. آیا در شرایطی که در مورد تبعات اقتصادی بحران موجود، دولت  هیچ آماری منتشر نکرده است و اصولا معلوم نیست چه برنامه‌ای برای جبران صدمات اقتصادی ویروس کرونا دارد، چه تعداد از شهروندان کار خود را از دست داده‌اند، یا اصنافی که تعطیل شده اند، وضعیت صادرات کشور در چه حالی است و تولید ناخالص داخلی بخش‌های مختلف کشور چه تاثیری از بحران کرونا گرفته‌اند، تعطیلی نهاد قانونگذاری به صلاح چه کسی است؟.

حاجی بابایی افزود: در شرایطی که تحلیل گران اجتماعی معتقدند که با پاندومی کرونا، جهان با یکی از بزرگ‌ترین شوک‌های تاریخ معاصر و نوعی"موقعیت جنگی" و شرایط اضطراری روبرو شده که دوام آن حتی اگر دیرپا نباشد، اثرات بس گسترده و درازمدتی خواهد داشت، حتی منبعد تحلیل های اجتماعی و اقتصادی به شرایط پاندومی کرونا، پیش از کرونا و پسا کرونا خواهد بود، منفعل بودن یکی از قوای سه گانه کشور ، چه توجیهی دارد؟

وی گفت: در این شرایط نیاز است مجلس پای کار باشد، و در خط مقدم جبهه دفاع از مردم قرار گیرد. مشکلات مردم را در حوزه های مختلف مورد بررسی و پایش قرار داده و راهکار ارائه دهد، مسائل جامعه را آسیب شناسی کند و به کمک بخش خدمات رسان کشور بشتابد، برای مثال در کنار ،بهداشت و درمان و بخش اقتصاد، بخش آموزش باید در اولویت قانونگذاری قرار گیرد، تا از توسعه آسیب های احتمالی این بحران جهانی پیشگیری شود‌.

نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که، آیا ایجاد شرایط مناسب و تدوین پروتکل مبتنی بر طرح فاصله گذاری اجتماعی برای مجلس، نمی توان جلسات مجلس را تشکیل داد،که هم سلامت نمایندگان در این پروتکل مد نظر باشد و هم جلسات مجلس تعطیل نشود، گفت: باید منسجم و همراه با مردم به دغدغه های اجتماعی، اقتصادی حاصل از بحران کنونی پرداخت و به مردم اطمینان داد، که از تمام ظرفیتهای موجود برای تبدیل چالش و تهدید ایجاد شده به فرصت استفاده می کنیم واین حرکتی جهادی، فقط با تشکیل فعالانه جلسات مجلس و اولویت بخشی به متناسب سازی قانون بودجه ۹۹، برنامه ششم توسعه با وضعیتی ناخواسته ای که پیش آمده است، برای مدیریت و کنترل عوارض این بحران جهانی در کشور امکان پذیر است.

حاجی بابایی  با تاکید بر این نکته که، از نظر من تعطیلی مجلس عادی نیست، گفت: معتقدم دستها و اراده هایی خواسته یا ناخواسته درصدد است،که مجلس تعطیل شود و نتواند نقش حیاتی خود را ایفا کند.

وی افزود: هنوز یک ماه از نقش آفرینی این مردم در انتخابات مجلس نگذشته است، باید در جواب این اعتماد مردمی در سخت ترین شرایط نیز پاسخگوی مطالبات آنها بود، باید شفاف با مردم سخن گفت، باید پای کار ایستاد و بحران را مدیریت کرد، مجلسی که در شدیدترین بمبباران های دشمن تعطیل نشد، چرا باید در این شرایط که چشم امید مردم به نمایندگان خود، در تصمیم گیری مناسب برای پیامدهای اجتماعی و اقتصادی ناشی از شیوع بیماری کروناست ، نباید ایفای نقش کند؟

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: من معتقدم حفاظت از جان نمایندگان عزیز لازم است،  اما با اتخاذ تدابیر مناسب، در این شرایط بحرانی و برهه هایی که کشور بیشترین نیاز به مجلس را دارد، ریاست محترم مجلس می توانند تدابیری را بیندیشد، مجلس مقتدرانه نقش اصلی خود را در مشکلات موجود ایفا نموده و پاسخگوی  مطالبات بحق مردم باشد.

حاجی بابایی گفت: نگرانم که در تعطیلی مجلس کرونای سیاسی نقش آفرینی کرده باشد.البته زحمات ریاست محترم مجلس و نمایندگان بصورت انفرادی قابل تقدیر است، اما مصداق و تجلی بروز اراده و تاثیر گذاری مجلس وخانه ملت نیست.


وی افزود: کار مجلس از طریق فضای مجازی در حال حاضر مانند غذا خوردن د فضای مجازی است. منتظر شروع کار مجلس هستیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. وحدت ملی با وعده صادق

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. کمی دیر نیست؟

  16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  2. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  7. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  8. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  9. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  10. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  11. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  12. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  13. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  14. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  15. اسراییل چه باید بکند؟ 

  16. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  17. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  18. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  19. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  20. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  21. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  22. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  23. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  24. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  25. احتمال تشکیل استان تهران غربی

آخرین عناوین