تحلیلگر آمریکایی: ویروس کرونا ساختِ آمریکا و یک سلاح بیولوژیک است

گروه جهان الف،   3990109094 ۱۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک تحلیلگر سیاسی آمریکایی بر این باور است که آسیب واردشده به افراد عادی در داخل و خارج آمریکا مانع از این نشده است که ایالات متحده از سیاست‌های امپریالیستی خود دست بکشد.

استفن لندمن تحلیلگر سیاسی آمریکایی مستقر در شیکاگو در مصاحبه با تسنیم تأکید کرد: کاخ سفید به‌قیمت آسیب وارد شدن به سایر شهروندان عادی به‌طور کامل در خدمت طبقه ممتاز و خاص است. آسیب و زیان واردشده به افراد عادی در داخل و خارج آمریکا هیچ مانعی برای دنبال کردن سیاست های امپریالیستی از سوی ایالات متحده نبوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: ثروتمندترین کشور جهان به‌طور انحصاری در خدمت طبقه ممتاز و خاص این کشور به‌قیمت سوءاستفاده از اکثریت مردم است. کمبود دستگاه‌های تنفس مصنوعی، ماسک‌های صورت برای کارکنان سیستم بهداشت و درمان و سایر تجهیزات مورد نیاز، و تخت‌های بیمارستانی آی‌سی‌یوی کافی، نشانگر بی‌تفاوتی مقام‌های آمریکایی نسبت به شهروندان عادی است. هیچ گونه کمبودی برای طبقه ممتاز و خاص آمریکا وجود ندارد.

در اینجا به متن این مصاحبه اشاره می‌کنیم:

*  بیش از 6 هفته پس از تلاش‌های دولت ترامپ در پاسخ به ویروس کرونا ــ که از 29 ژانویه با اعلام مأموریت دولت آغاز شد، 2 روز بعد، با اعلام وضعیت فوق‌العاده ملی ــ آزمایش کرونا تازه آغاز شد، بیمارستان‌ها می‌گویند تخت‌های کافی و تجهیزات پزشکی و دارویی لازم برای مقابله با این بحران را ندارند و با کمبود شدید دستگاه‌های تنفس مصنوعی و سایر تجهیزات و امکانات لازم برای پزشکان و پرستاران روبه‌رو هستند. پیدایش این ویروس آسیب‌پذیری دولتهای غربی را در مواجهه با شیوع چنین بیماری‌هایی واگیردار به‌خلاف فناوری پیشرفته دارویی و پزشکی آنها نشان داد. گزارش‌هایی وجود دارد که افراد سالخورده درمان و مراقبت‌های پزشکی را در بیمارستان‌های کشورهای غربی دریافت نمی‌کنند، نظر شما چیست؟

لندمن: آمریکایی‌ها به‌طور بدی اداره می‌شوند و توسط هر دو حزب سیاسی جنگ‌طلب مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند. دیدگاه جمهوری‌خواهان و دموکراتها درباره مسائل اصلی و مهم، یکسان است و تنها لفاظی‌های آنها متفاوت است. در مورد مسائل جنگ و صلح، توانمندسازی شرکتها، و سرکوب‌های پلیسی هر دو حزب به یک اندازه سختگیر و افراطی هستند. سیاست‌های آنها در قبال کشورهای مستقل که تحت کنترل ایالات متحده نیستند، یکسان است، کشورهایی که آمریکا می‌خواهد دولتهای مشروع و قانونی آنها با رژیم‌های دست‌نشانده مورد حمایت غرب جایگزین شود.

این دلیل اصلی خصومت آمریکا با ایران است، علاوه بر این آمریکا خواستار حذف رقیب جدی و اصلی اسرائیل در منطقه است. این نشان می‌دهد که دموکراتها و جمهوری‌خواهان چگونه به حقوق و رفاه آمریکایی‌های معمولی هیچ اهمیتی نمی‌دهند. در مواقعی مثل شرایط فعلی که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا حالت فوق‌العاده ملی وجود دارد، هر دو حزب در حال بحث‌وجدل درباره چگونگی دادن امکانات بیشتر به شرکتهای مورد نظر خود هستند، از جمله نجات شرکتهای مورد نظر و محبوب خودشان با پول مالیات‌دهندگان آمریکایی آن هم در شرایطی که کوچکترین اقدامی را برای اکثریت قریب به اتفاق جامعه آمریکا که در حال از دست دادن شغل خود و بیکار شدن برای یک مدت نامعلوم هستند، انجام نمی‌دهند. بیمارستان‌ها و سایر تأسیسات درمانی با کمبود شدید دستگاه‌های تنفس مصنوعی برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا روبه‌رو هستند و تجهیزات حفاظتی کافی برای کادر بیمارستانی و بهداشتی ندارند. ثروتمندترین کشور جهان به‌طور انحصاری در خدمت طبقه ممتاز و خاص این کشور به‌قیمت سوءاستفاده از اکثریت مردم است.

*  بر اساس گزارش‌ها، شیوع ویروس کرونا در سراسر آمریکا بدتر شده است، خسارات به‌واسطه کمبود اقلام اساسی دارویی و پزشکی تسریع شده است. تا امروز، بیش از صد هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا تأیید شده و بیش از 1700 نفر جان باخته‌اند. ایالت نیویورک مرکز اصلی شیوع ویروس کرونا در آمریکا بوده و تقریباً نیمی از موارد ابتلا به این ویروس را به خود اختصاص داده است. بیل دی بلاسیو شهردار نیویورک روز یکشنبه در اظهاراتی گفت: "10 روز تا کمبود گسترده و شدید اقلام مورد نیاز فاصله داریم. اگر دستگاه‌های تنفس مصنوعی بیشتری دریافت نکنیم، مردم خواهند مرد. هشدارها نسبت به کمبودها در سراسر کشور وجود دارد و فرمانداران از دولت فدرال درخواست ارسال تجهیزات و اقلام مورد نیاز را کرده‌اند."، به‌نظر شما عامل اصلی این سوءمدیریت چیست؟ نقش ترامپ را چطور ارزیابی می‌کنید؟

لندمن: ایالات متحده در طول تاریخ خود از آغاز تاکنون از سلاح‌های ممنوعه استفاده کرده است. ایالات متحده از سلاح‌های بیولوژیک علیه بومی‌های آمریکایی استفاده کرده است، از جمله پتوهای آلوده به آبله. در جریان جنگ داخلی آمریکا، هر دو طرف از سلاح‌های شیمیایی از جمله گاز کلر استفاده می‌کردند. در جنگ جهانی اول و دوم ایالات متحده از سلاح‌های ممنوعه استفاده کرد، در تمامی جنگ‌های بعدی آمریکا نیز این مسئله صادق است. امروز ایالات متحده در نمایش‌های جنگی خود از سلاح‌های شیمیایی، بیولوژیکی و رادیولوژیکی استفاده می‌کند. آیا کووید19 در آمریکا ساخته شده است؟ هفته گذشته پامپئو به‌دروغ چین، روسیه و ایران را به انجام کارزارهای اطلاعاتی درباره منشأ اصلی این ویروس به‌شدت‌مسری و مرگبار متهم کرده است. ترامپ نیز با تغییر دادن حقیقت این ویروس را ویروس ووهان نامید. شواهد نشان می‌دهد این ویروس در آمریکا ساخته شده نه در چین، این ویروس توسط نیروهای تاریک آمریکایی در این کشور معرفی شده است، این مسئله احتمالاً در مورد ایران نیز صادق است. آمریکا بارها و بارها با استفاده از سایر ابزارها سایر کشورها را قربانی کرده است. از سال 2018 چین با شیوع دو نوع از آنفلوآنزای پرندگان یعنی آنفلوآنزای مرغی و آنفلوآنزای خوکی روبه‌رو شده است، ویروس‌هایی که موجب تخریب هزاران هکتار از محصولات زراعی شد. از ماه دسامبر نیز ویروس کووید19 و در ژانویه نیز یک بیماری دیگر آنفلوآنزای مرغی دیگر. آیا همه این بدبختی‌ها یا جنگ بیولوژیکی آمریکا برای آسیب رساندن به اقتصاد چین است و با هدف افزایش صادرات محصولات کشاورزی آمریکا و سایر مواد غذایی به این کشور بوده است؟ کمبود دستگاه‌های تنفس مصنوعی، ماسک‌های صورت برای کارکنان سیستم بهداشت و درمان و سایر تجهیزات مورد نیاز، و تخت‌های بیمارستانی آی‌سی‌یوی کافی، نشانگر بی‌تفاوتی مقام‌های آمریکایی نسبت به شهروندان عادی است. هیچ گونه کمبودی برای طبقه ممتاز و خاص آمریکا وجود ندارد.

*  آیت الله سید علی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی اخیراً درباره این پیشنهاد آمریکا سخنرانی کردند و فرمودند "این بسیار بسیار عجیب و غریب است" که دولت ترامپ پیشنهاد کمک‌هایی را به ایران ارائه می‌دهد و در عین حال مانع از ارسال تجهیزات پزشکی و دارویی به ایران می‌شود، نظر شما چیست؟

لندمن: من با آیت الله خامنه‌ای در مورد پیشنهاد جعلی ایالات متحده موافق هستم. محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی در این باره گفته است که اگر آمریکا خواستار کمک به ایران است، باید دست از تروریسم اقتصادی و دارویی و پزشکی بردارد. واضح است که رژیم ترامپ همه اقدامات لازم را برای ویرانی اقتصاد ایران و تحت فشار قراردادن مردم انجام می‌دهد و هدف اصلی آن به حداکثر رساندن رنج‌ها و دردهای انسانی است.

*  رهبر انقلاب اسلامی در سخنرانی خود فرمودند "اولاً شما خودتان با کمبود روبه‌رو هستید و این چیزی است که مقام‌های آمریکایی می‌گویند. ثانیاً، شما خود متهم به تولید ویروس هستید. البته من نمی‌دانم این اتهام تا چه‌حد درست است ولی وقتی چنین اتهامی وجود دارد، کدام انسان خردمندی از شما کمک خواهد خواست؟"، به‌گفته رهبر انقلاب اسلامی، این ویروس به‌نوعی برای ایران تولید شده آن هم با استفاده از سوابق ژنتیکی که از ایرانی‌ها جمع‌آوری شده که این اقدام نیز قطعاً بخشی از خصومت و دشمنی آنها است، نظر شما در این باره چیست؟

لندمن: قاطعانه اعتقاد دارم که این ویروس در آمریکا ساخته شده است تا به‌عنوان یک سلاح بیولوژیکی علیه کشورهای هدف و مردم آن استفاده شود. این سؤال مطرح می‌شود که آیا این توطئه اگر دقیق و درست باشد، چگونه تا این حد به اکثر کشورها گسترش یافته است از جمله اروپا و سراسر ایالات متحده؟ وقتی که اطلاعات بیشتری در دسترس باشد احتمالاً پاسخ‌هایی برای این سؤالات اساسی و مهم خواهیم داشت. دیدگاه من این است که آنچه اتفاق افتاده یک تهاجم و تجاوز از سوی آمریکا به کشورهای هدف است، همراه با یک بحران اقتصادی ساختگی در آمریکا، در غرب و جاهای دیگر. چرای دومی؛ به‌خاطر اینکه دولتهای قدرتمند و منافع خصوصی بتوانند قدرت و ثروت بیشتری را تثبیت کنند. آسیب واردشده به افراد عادی در داخل و خارج آمریکا مانع از این نشده است که ایالات متحده از سیاست‌های امپریالیستی خود دست بکشد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۹۲۱۳۵۱۸:۲۲:۰۲ ۱۳۹۹/۱/۹
مستقر در شیکاگو...
ناشناس۱۳۹۲۱۴۰۱۸:۲۳:۲۵ ۱۳۹۹/۱/۹
عزیزان، دلبندان، اظهار نظر در این زمینه کار متخصصین پزشکیه
ناشناس۱۳۹۳۵۰۴۱۹:۰۴:۲۷ ۱۳۹۹/۱/۱۰
افشاگری در مورد تخلفات و فسادها و جنایات، اکثرا توسط روزنامه نگار ها و امثالهم اتفاق می افتد نه متخصصین، افتاد جناب روشنفکر!؟
ناشناس۱۳۹۲۱۴۹۱۸:۲۷:۲۵ ۱۳۹۹/۱/۹
اره امریکا ساخته اقتصاد خودش رو تابود کنه . ۰
ناشناس۱۳۹۲۶۳۸۰۲:۰۶:۳۵ ۱۳۹۹/۱/۱۰
بله مثل ایدز که خودش گرفتار
ناشناس۱۳۹۲۸۶۶۱۰:۴۴:۴۵ ۱۳۹۹/۱/۱۰
اقتصاد، سیاست، بهداشت و سلامتی بمراتب پیچیده تر، گسترده تر و عمیق تر از سطح تصورات شما است و با همدیگر ارتباطات بشدت پنهانی دارند و در راستای انواع و اقسام خباثت ها قرار دارند.
ناشناس۱۳۹۲۱۶۳۱۸:۳۷:۲۶ ۱۳۹۹/۱/۹
اتفاقا چینی ها بیشترین استفاده رو از این بیماری بردن
ناشناس۱۳۹۳۵۰۸۱۹:۱۴:۲۰ ۱۳۹۹/۱/۱۰
جناب استاد! خیلی دقیق و کارشناسی شده و با مدرک و دلیل و منطق خیلی محکم (!!!) برایمان ثابت کردید (؟؟؟) واقعا ممنونیم البته یک سوال :میشه آدرس و منابع علمی و تحقیقاتی تان را هم به ما نشان دهید؟
ناشناس۱۳۹۲۲۱۱۱۹:۱۴:۴۴ ۱۳۹۹/۱/۹
این آقای نابغه میتونه بگه چرا الان نیویورک تبدیل به جامعه هدف کرونا شده ؟!!!
ناشناس۱۳۹۲۵۹۲۰۱:۱۵:۲۸ ۱۳۹۹/۱/۱۰
چون محاسباتشون غلط بوده مثل ترور سردار سلیمانی
ناشناس۱۳۹۲۶۴۱۰۲:۰۷:۱۰ ۱۳۹۹/۱/۱۰
این دفعه چاقو دسته خودشو برید
ناشناس۱۳۹۲۳۸۸۲۱:۳۵:۳۵ ۱۳۹۹/۱/۹
چقدر راحت تو شیکاگو داره دولتشو زیر سوال میبره و بدترین انتقادها رو انجام میده...
ناشناس۱۳۹۲۵۸۰۰۱:۰۶:۰۹ ۱۳۹۹/۱/۱۰
بروید سراغ را بگیرید طرف یا موجود نیست یا اگر هست آدم مهمی نیست یک چیزی گفته یا درآمدی از این راه داشته
سید۱۳۹۲۷۱۲۰۶:۳۴:۴۹ ۱۳۹۹/۱/۱۰
بسمه تعالی فقط تا اینجا ( ۵ تا نظریه نوشته شده) مال حامیان و بهتره بگم پادو و عمله های آمریکا هست، تازگی ها .. هم خیلی فعال شده‌اند، چرا؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین