پرداخت حقوق کارکنان مشروط شد / اجباری شدن ثبت اطلاعات در سامانه کارمند ایران

گروه اقتصادی الف،   3990108095 ۲۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

از ابتدای خرداد ماه هر گونه پرداخت مستقیم و مستمر به کلیه کارکنان دستگاه‌های اجرایی صرفا پس از ثبت اطلاعات آنها در سامانه کارمند ایران انجام خواهد شد.

 پرداخت حقوق کارکنان مشروط شد / اجباری شدن ثبت اطلاعات در سامانه کارمند ایران

به گزارش ایسنا، طی سال‌های گذشته بارها سامانه‌هایی برای دریافت اطلاعات مربوط به کارکنان به ویژه اطلاعات حقوقی آنها راه اندازی شده اما نتیجه چندان مطلوبی به همراه نداشته است؛ به طوری که دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون به طور کامل برای ورود اطلاعات همراهی نکرده و اغلب پیش آمده که از این موضوع سرپیچی کرده‌اند.

«سامانه کارمند ایران» برای دریافت اطلاعات کارکنان و همچنین «سامانه ثبت حقوق و مزایا» از جمله آنها است که همچنان کارکرد مناسبی نداشته و عملکرد آن شفاف نیست.

این در حالی است که باری دیگر در قانون بودجه موضوع الزام ثبت اطلاعات کارکنان و مدیران دستگاه‌های اجرایی در سامانه‌های اطلاعاتی کارکنان مورد توجه قرار گرفته و این بار حتی پرداخت از محل اعتبارات بودجه‌ای دستگاه‌ها و تخصیص اعتبار به آنها مشروط به ثبت اطلاعات شده است.

در تبصره (۲۱) قانون بودجه امسال تاکید شده که دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده (۲۹ )قانون برنامه ششم توسعه که به نحوی از بودجه عمومی استفاده می‌کنند مکلفند اطلاعات کارکنان رسمی، پیمانی و قرارداد کار معین، کارگری و کارکنان حوزه سلامت بر اساس قانون مربوط به خدمات پزشکان و پیراپزشکان را تا ۲۰ اردیبهشت ماه امسال در سامانه کارمند ایران و سامانه حقوق و مزایا ثبت و یا به روز رسانی کنند.

بر این اساس از ابتدای خرداد ماه هر گونه پرداخت مستقیم و مستمر به کلیه کارکنان دستگاه‌های اجرایی از محل اعتبارات هزینه‌ای و منابع عمومی و اختصاصی فقط بعد از ثبت اطلاعات در سامانه کارمند ایران انجام می‌شود که از محل اعتبارات تخصیص یافته یا درآمد اختصاصی دستگاه توسط خزانه داری کل کشور برای ذینفع واریز خواهد شد.

در همین رابطه از تیرماه امسال تخصیص اعتبار حقوق کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی دارای شناسه دستگاه‌های اجرایی فقط بر اساس اطلاعات سامانه کارمند ایران انجام می‌شود.

پرداخت به کارکنان در حالی مشروط به ثبت و یا تکمیل اطلاعات شده که در حال حاضر گزارش شفافی در مورد عملکرد سامانه کارمند ایران و سامانه ثبت حقوق و مزایا از سوی دولت وجود ندارد؛ به گونه ای که سه سال از راه اندازی و الزام سامانه ثبت حقوق و مزایا گذشته ولی همچنان برخی دستگاه ها ار ورود اطلاعات سرپیچی کردند و گزارشی از وضعیت سامانه منتشر نشده است.

به هر صورت حدود ۲.۵ ماه فرصت برای دستگاه ها برای ثبت اطلاعات در این دو سامانه وجود دارد ولی باز هم مشخص نیست که آیا مشروط شدن پرداخت ها به این موضوع می تواند تضمینی برای شفاف شدن وضعیت کارکنان و پرداختی به آنها باشد و یا همچنان برخی دستگاه ها از انجام تکلیف قانونی خودداری خواهند کرد.

طبق ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه تمامی دستگاه های مشمول که باید اطلاعات آنها در سامانه کارمند ایران و سامانه ثبت حقوق و مزایا ثبت شود عبارتند از: کلیه دستگاه‌های اجرایی شامل قوای سه‌گانه جمهوری اسلامی اعم از وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و مؤسسات و دانشگاه‌ها، شرکت‌های دولتی، مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری دولتی، شرکت‌های بیمه دولتی، مؤسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی، مؤسسات عمومی، بنیادها و نهادهای انقلاب اسلامی، مجلس، شورای نگهبان قانون اساسی، بنیادها و موسساتی که زیر نظر ولی فقیه اداره می‌شوند و همچنین دستگاه‌ها و واحدهایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر یا تصریح نام است اعم از اینکه قانون خاص خود را داشته یا از قوانین و مقررات آن تبعیت می‌کنند نظیر وزارت جهاد کشاورزی، شرکت ملی نفت، شرکت ملی گاز، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، بانک مرکزی، سازمان بنادر و کشتیرانی، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، صدا و سیما، ستاد اجرایی و قرارگاه‌های سازندگی و اشخاص حقوقی وابسته به آنها.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۹۰۶۰۶۱۵:۴۹:۰۷ ۱۳۹۹/۱/۸
احسنت، یه تصمیم خوب دیدیم، طرف حکمش 5 تومنه و با اضافه کار و ماموریت و پاداش بالای 10 تومن میگیره!
علی۱۳۹۰۸۲۱۱۹:۱۳:۲۰ ۱۳۹۹/۱/۸
باش تا صبح دولتت بدمد.
رضا۱۳۹۱۰۰۱۲۲:۲۷:۲۶ ۱۳۹۹/۱/۸
آخه نمی دونم با چه مکانیسمی می خواهید مثلا قوه قضائیه را وادار با این کار کنید؟!
ناشناس۱۳۹۱۲۰۲۰۴:۴۱:۴۳ ۱۳۹۹/۱/۹
قوه قضاییه بودجه خرید کولر آبی برای کارمنداش رو نداره چه برسه به مزایا و پاداش
ناشناس۱۳۹۰۶۱۴۱۵:۵۶:۲۲ ۱۳۹۹/۱/۸
برنامه طرح اینه بازیگرا معاف از مالیات کارمندان مالیات بیشتر بدن
ناشناس۱۳۹۰۶۱۸۱۵:۵۸:۴۰ ۱۳۹۹/۱/۸
دلت خوشه ها، مگه اروپا یا آمریکا است که همه چیز باید شفاف باشد.
ناشناس۱۳۹۱۲۰۴۰۴:۴۳:۱۹ ۱۳۹۹/۱/۹
یا ابوالفضل! واقعا فکر میکنی تو اروپا و آمریکا همه چی شفاف! طبق گفته واشنگتن پست فقط ترامپ روزی چند دروغ میگه! حاجی نگاهت رو عوض کن.. اگه مسئولان ما هم غیر شفاف هستن به خاطر نگاه غرب گرایانه اون هاست.
ناشناس۱۳۹۰۶۵۸۱۶:۲۴:۴۳ ۱۳۹۹/۱/۸
اول مسئولین پیش قدم بشن بعد برسن به کارمندها.
ناشناس۱۳۹۰۶۸۰۱۶:۴۷:۳۹ ۱۳۹۹/۱/۸
خنده داره یعنی دولت خودش نمیدونه به کی چقدر داره حقوق میده.
ناشناس۱۳۹۱۱۵۸۰۱:۵۳:۰۷ ۱۳۹۹/۱/۹
البته که دولت نیازی به این اطلاعات نداره. این برای اطلاع من و تو از میزان دریافتی عوامل دولت است.
اكبر۱۳۹۰۷۰۰۱۷:۰۹:۱۱ ۱۳۹۹/۱/۸
اگر دستگاههاي خاص و نظارتي پيشقدم باشند طرح موفق است درغير اينصورت براي چند هفته حالت مزاح و سرگرمي خواهد داشت.
ناشناس۱۳۹۰۷۱۹۱۷:۲۸:۲۵ ۱۳۹۹/۱/۸
اطلاعات حقوق و مزایای هر کارمند در سیستم کارگزینی سازمان مربوطه موجود هست لذا بجای اینکه از کارمندان بخواهید به عقلتان یه خرده زحمت بدید و از سازمان‌ها این مورد را بخواهید این همه دولت الکترونیک می کنید پس کجا بدرد تان خواهد خورد فایل کارگزینی تمامی کارمندها را از طریق کد ملی و کد کارگزینی دریافت کنید خواهشا از سازمان‌ها بخواهید
حبیب۱۳۹۱۲۰۳۰۴:۴۲:۲۹ ۱۳۹۹/۱/۹
نکنید اینکار. من راضی نیستم که برخی معاون مالی ها و مسئول حسابداری و تعاون زندگیشون مثل ما بشه و امروز که هشتم فروردین ماه هستش فقط 23000 تومان موجودی کارتم هستش و با کلی بدهی. نکنید اینکار حداقل بگزارید پول های بی در و پیکری که وارد اداره میشه این عزیزان بخورند و مثل ما زندگی نکنند. از طرفی بعضا اداره ای خودش کلی درآمد داره از فروشگاه و اجاره مغازه و مستغلات بگیر تا دلالی کردن از کاسب هایی که کارمنداشونو بهشون معرفی می کنند مثل فرش فروشی و لاستیک ماشین و بیمه و غیره و از اونا هم درصد می‌گیرند. حالا چطور دولت میخواد اینا رو سر و سامان بده. حاجی .. کلی کار دیگه داری این یکی بیخیال شو. با سپاس یا حق
ناشناس۱۳۹۰۷۴۷۱۷:۴۵:۱۲ ۱۳۹۹/۱/۸
ببخشید الان شکست خورده چون کسی که تخلف کرده خوده تخلف باید رسیدگی کنه یعنی عملا هیج
غلامرضا۱۳۹۰۷۵۶۱۷:۵۴:۳۴ ۱۳۹۹/۱/۸
متاسفانه هیچ وقت سیستم اداره کشور به دنبال شفافیت نبوده و نخواهدبود و هیچ اراده و تصمیم قاطعی که دال بر شفافیت باشد وجود ندارد اگرچه در ظاهر قوانین بالادستی به ثبت حقوق در سامانه ها ، شفا فیت در اطلاع رسانی و هم چنین حقوق شهروندی اشاره شده لکن هیچ امیدی به اقدام اساسی نمی رود چون بقای برخی صاحبان قدرت و میزان بهره مندی از رانت های متعدد بستگی به این عدم شفافیت دارد.
ناشناس۱۳۹۰۸۸۸۲۰:۲۰:۱۴ ۱۳۹۹/۱/۸
کارمندان؟ پس مدیران چی میشن؟
ناشناس۱۳۹۰۸۹۷۲۰:۲۴:۰۳ ۱۳۹۹/۱/۸
به کارمندانی که با پارتی بازی و بدون هبچ آزمونی درحال اشتغال در اداره ها هستند چه کسی رسیدگی میکنه؟
ناشناس۱۳۹۱۰۱۳۲۲:۴۲:۱۴ ۱۳۹۹/۱/۸
متاسفانه ،هیچ کلمه ای این مصیبت رو توصیف نمی تونه بکنه
ناشناس۱۳۹۰۹۱۰۲۰:۳۴:۰۶ ۱۳۹۹/۱/۸
چرا مسئولین محترم چنین سامانه شفافی وجود ندارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۳۹۰۹۶۲۲۱:۴۵:۳۷ ۱۳۹۹/۱/۸
اگه دولت بخاد میشه؟یک ماه حقوق اداراتی که اسامی رو به سامانه ندادن ندین ببین چجوری التماس میکنن برای ثبت اطلاعات البته عملی نیس چون اونایی که ارقام انچنانی رومیزی زیرمیزی کارانه یارانه بارانه دارانه و......... میگیرن خودشون تصمیمگیرن
ناشناس۱۳۹۰۹۶۵۲۱:۵۰:۰۱ ۱۳۹۹/۱/۸
اون قدر زیرمیزی کارمند مازاد و مفت خور گرفتن ،دیگه این طرح ها جواب نمیده .
ناشناس۱۳۹۱۰۲۶۲۳:۱۲:۱۵ ۱۳۹۹/۱/۸
دست شما درد نكنه
هموطن۱۳۹۱۲۰۷۰۵:۰۱:۵۹ ۱۳۹۹/۱/۹
دولت خودش باعث ایجاد بی عدالتی است چرا باید این همه تبعیض بین حقوق دستگاههای مختلف باشه ؟ در حالیکه با چند تا بخشنامه میشه عدالت را حاکم کرد
ناشناس۱۳۹۱۲۲۳۰۷:۰۹:۵۴ ۱۳۹۹/۱/۹
جالبه. کارمند دولت باشی. از یک منبع مشخص حقوق دریافت کنی. هر سازمان واحد نیروی انسانی داره که اطلاعات هفت جد و آباد آدمو داره. حالا می‌گه ثبت مشخصات کنه. این دولت فکر میکنه بعد عمل کنه یا عمل میکنه تا فکر کنه
محمود۱۳۹۱۴۸۰۱۱:۵۵:۱۲ ۱۳۹۹/۱/۹
کارمندان دولتی و نیمه دولتی که دستشان در بیت المال است باید به مردم پاسخگو باشند . کارمند جزء یا ارشد یا مدیر و وزیر و.. باید عملکردشان شفاف باشه. کسبه مغازه هایشان را تعطیل کردند ولی هیچ کارمندی حاضر نشد از مرخصی استحقاقی خودش برای نجات مردم کشورش استفاده کنه . تا اینکه دولت آنها را تعطیل کرد و از مرخصیشان کسر نشد.!!!! مرخصی استحقاقی در سنوات قابل تبدیل به پول نقد است .
قاسم۱۳۹۲۳۷۱۲۱:۱۹:۵۶ ۱۳۹۹/۱/۹
به نظر من دولت اصلا نباید حقوق رو سال به سال افزایش بده، حقوق رو افزایش نده هیچ چیزی رو هم گران نکنه، همه چیز رو ثابت نگه داره، افزایش حقوق سالانه گرانی و تورم رو افزایش میده. بالا رفتن حقوق کاملا به نفع دولت هستش، همه چیز رو چند برابر گرون میکنه.
محسن۱۳۹۲۷۲۰۰۷:۲۰:۵۲ ۱۳۹۹/۱/۱۰
حالا بعدش که متوجه شدن کی زیاد می گیره وکیا کم حقوق می گیرند می خواهند چه کار کنند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های هفته

  1. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  2. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  3. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  4. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  5. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  6. پزشک مشهدی ۱۷ میلیارد تومان جریمه شد

  7. فروش گوشت کیلویی۷۰۰ هزار تومان سودجویی است

  8. حسین شریعتمداری: این دو پیشنهاد را جدی بگیرید

  9. دستمزد ۱۴۰۳ تعیین نشد/ بررسی ها به فردا موکول شد

  10. حجم واردات گوشت بی‌سابقه است/ کمبود مراکز عرضه گوشت گرم وارداتی علت صف‌های طولانی

  11. کدام کشور بالاترین رشد اقتصادی ۲۰۲۳ را ثبت کرد؟

  12. تخصیص ارز مسافرتی قابل توجیه نیست

  13. اتمام نشست شورای عالی کار بدون نتیجه/رقم سبد معیشت همچنان محل اختلاف

  14. وزیر کار: کسی حق پرداخت دستمزد به کارگر را کمتر از مصوبه شورای عالی کار ندارد

  15. ایرانی‌ها کارت اعتباری بین‌المللی می‌گیرند

  16. وزیر نفت: بازارهای جدیدی برای نفت ایران پیدا کردیم/ ۵ طرح پتروشیمی آماده بهره‌برداری است

آخرین عناوین