محسن هاشمی: برای کنترل کرونا در تهران، باید حمل ونقل عمومی را تعطیل کنیم یا به یک سوم کاهش دهیم

گروه اجتماعی الف،   3990108043 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس شورای شهر بر لزوم کاهش سرویس حمل ونقل عمومی در راستای کاهش شیوع کرونا در تهران تاکید کرد و گفت: اگر بخواهیم کرونادر تهران را کنترل کنیم باید حمل ونقل عمومی را تعطیل کرده و یا ظرفیت آن را کاهش دهیم و تنها به شبکه حمل ونقل اضطراری اکتفا کنیم

محسن هاشمی: برای کنترل کرونا در تهران، باید حمل ونقل عمومی را تعطیل کنیم یا به یک سوم کاهش دهیم

محسن هاشمی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به نامه اخیر اعضای شورای شهر به ستادملی کرونا گفت: اعضای شورای شهر تهران به صورت تله کنفرانسی در مورد نحوه فعالیت شهرداری تهران بعد از تعطیلات جلسه ای برگزار کردند چراکه اعضای شورا نسبت به افزایش سفرهای شهری و عدم مهار کرونا ویروس دغدغه‌هایی داشتند که برهمین اساس پیشنهاداتی تدوین و درقالب نامه به شهردار تهران، این پیشنهادات را به ستاد ملی کرونا تقدیم کردیم.

وی با بیان اینکه مقرر شده تا شهردار تهران ضمن مطرح کردن این پیشنهادات در هیات دولت و ستاد ملی کرونا از آنها دفاع کند، افزود: یکی از پیشنهادات اعضای شورای شهر تمدید تعطیلی ادارات و... از ۵ تا ۱۵فروردین ماه بود که ستاد ملی کرونا بجای تعطیلی، با کاهش تعداد نیروهای ادارات تا یک سوم موافق کرد.

هاشمی با بیان اینکه مدیریت شهری تهران، پیشنهاد تعطیلی بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها را مطرح کرد که مورد پذیرش واقع شد، ادامه داد: از آنجایی که ما نگران ۱۳فروردین ماه یا همان ۱۳بدر بودیم تا مبادا با حضور مردم در طبیعت شیوع این بیماری افزایش یابد؛ به همین دلیل پیشنهاد دادیم بوستان های محصور، بسته شوند و مابقی فضاهای سبزی که باز بوده و در ندارند نیز با حضور عوامل پلیس کنترل شوند که خوشبختانه این پیشنهاد به تصویب رسید و این مهم نیز ابلاغ شد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به این مطلب که بحث کنترل حمل ونقل عمومی در عدم شیوع بیماری بسیار مهم است، گفت: تجربه نشان داده است که کشورهای چین، کره جنوبی و... در شهرهای درگیر با کرونا سیستم حمل ونقل عمومی خود را تعطیل کرده و در برخی کشورها نیز خدمات رسانی سیستم حمل ونقل عمومی تا یک سوم کاهش دادند.

وی افزود: یک واگن مترو ظرفیت ۲۰۰ نفر ایستاده را دارد و تنها ظرفیت نشسته آن حدود ۵۰ نفر است که ببینید چه تعداد از افراد می‌توانند در کنار یکدیگر آنهم در این شرایط قرار گیرند و اگر به هر دلیلی تجمع مسافران افزایش یابد قطعا اتفاقات خوشایندی رخ نمی‌دهد و این در حالی است که سیستم تهویه قطار مترو متمرکز است؛ یعنی هوای داخل واگن‌ها را گردش می‌دهد و اگر یک فرد بیمار یا ناقل در قطار باشد می بینید که ویروس پخش می‌شود.

هاشمی با اشاره به تعطیلی حرم‌های مطهر، مساجد، مدارس و... و. بار دیگر پیشنهاد تعطیلی حمل و نقل عمومی را مطرح کرد و گفت: تعداد جمعیت یک واگن مترو برابر با جمعیت نمازگزاران یک مسجد است و این در حالی است که نمازگزارن تنها سه بار در روز به مسجد می روند اما یک واگن مترو در روز بیش از ۱۰۰بار مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ پس اگر لزوم تعطیلی مساجد و حرم های مطهر احساس شد، چرا این تعطیلی در مورد سیستم حمل ونقل عمومی نیست؟

وی با بیان اینکه در پی شیوع کروناویروس تعداد مسافران مترو کاهش یافت، اما باز هم عده ای از این وسیله استفاده می کنند به گونه‌ای که در روزهای پایانی سال گذشته تعداد مسافران به ۷۰هزار سفر رسیده بود، گفت: من مجددا تاکید می‌کنم که اگر بخواهیم کرونا در تهران را کنترل کنیم باید حمل ونقل عمومی نیز تعطیل شود و تنها به شبکه حمل ونقل اضطراری اکتفا کنیم یا می‌توان سرویس دهی حمل ونقل عمومی را به یک سوم کاهش داد.

هاشمی در عین حال گفت: البته تصمیم گیری در مورد هر اقدامی پیرامون مدیریت کرونا ویروس بر عهده ستادکرونا است و اعضای شورای شهر و حتی شهردار تهران نمی‌تواند در این زمینه تصمیم گیری کند، اما مجددا از مسئولان امر خواسته می‌شود در راستای کنترل شیوع کرونا، وضعیت سرویس دهی حمل ونقل عمومی را تعیین تکلیف کنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۹۰۲۸۸۱۱:۱۳:۳۹ ۱۳۹۹/۱/۸
سلام.ببخشید پس می‌فرماید ما کادر درمان که باید به اجبار در بیمارستانها حضور یابیم چگونه به محل کار برویم.ببخشید ما برای وسایل حفاظت فردی با مشکل مواجحیم .ما اسکورت ویژه برای رفت و آمد نداریم...
ناشناس۱۳۹۰۳۲۰۱۱:۴۲:۳۰ ۱۳۹۹/۱/۸
الکی آدرس اشتباه نده ! برای کنترل کرونا فقط دولت باید به اقشار ضعیف پول بده ، پول نقد تا توی خونه هاشون بمونن اون بدبخت بیچاره ها اگه وضع مالی شون مثل جنابعالی باشه اصلا از خونه شون بیرون نمیان ولی همه که مثل جنابعالی نیستن باید صبح تا شب دنبال یه لقمه نون پرسه بزنن توی خیابونا
آریابان۱۳۹۰۳۲۷۱۱:۴۶:۳۲ ۱۳۹۹/۱/۸
کاهش حمل ونقل عمومی به یک سوم = سر در گمی ، انتظار شدید ، بیماری-افزایی چرا که از همین سفر های نوروزی میلیونی و ترافیک جاده ها بخوبی میشه دریافت که خیلی ها گوششون به این حرفها بدهکار نیست و حتما به خیابون خواهند آمد !!!!!!! بجای حذف صورت مسئله باید مسئله را حل کرد و تمهیداتی در نظر گرفت که مردم توی خونه بمونند و بیرون نیایند
ناشناس۱۳۹۰۴۰۱۱۲:۵۳:۵۲ ۱۳۹۹/۱/۸
مسولین محترم لطفا از روش چین که جواب داده استفاده کنید
ناشناس۱۳۹۰۴۱۴۱۳:۰۴:۵۴ ۱۳۹۹/۱/۸
اگر از روز اول سخت گیری می کردید تا حالا بحران کرونا جمع شده بود.
ناشناس۱۳۹۰۴۶۵۱۳:۴۵:۰۴ ۱۳۹۹/۱/۸
چرا محسن هاشمی متوجه نیست که تا زمانی که دولت تعطیلی رسمی اعلام نکنه امکان تعطیلی کامل مترو وجود ندارد خوبه ایشان و سایر اعضای شورای شهر متوجه بشوند که کارمندان و کارگران بخش دولتی و خصوصی که مجبورند بروند سرکار، اغلب از مترو استفاده می کنند بنابراین پیش زمینه تعطیلی مترو اعلام تعطیلی رسمی شهر تهران توسط دولت است و بدون انجام آن امکان پذیر نخواهد بود.
ناشناس۱۳۹۰۴۷۶۱۳:۵۱:۰۹ ۱۳۹۹/۱/۸
بعد منی که شنبه باید برم سرکار ماشینم ندارم چیکار کنم؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  2. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  3. اعتماد کنید و مطمئن باشید

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  5. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  6. این صدای اقتدار ایران است ...

  7. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  8. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. وحدت ملی با وعده صادق

  12. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  15. پشت‌پرده عقب‌نشینی صهیونیست ها از غزه

  16. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  17. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  18. درگیری لفظی علی دبیر و پیمان یوسفی روی آنتن زنده: شما تنت میخاره!

  19. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  20. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  21. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  24. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  25. رئیسی: فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند  

آخرین عناوین