انتقادات تند مسیح مهاجری از سریال پایتخت

گروه فرهنگی الف،   3990107075 ۶۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی از سریال پایتخت انتقاد کرد.

به گزارش خبرآنلاین در یادداشت حجت‌الاسلام و المسلمین مسیح مهاجری، عضو حزب جمهوری اسلامی آمده است: «شرایط در خانه ماندن به دلیل‌ جلوگیری از گسترش ویروس کرونا که پیش آمد، مسئولین به رئیس رسانه ملی توصیه کردند با تولید و پخش برنامه های شاد، کاری کند که‌ مردم سختی در خانه ماندن را کمتر احساس کنند.گویا مسئولین نمی دانند که تلویزیون خودش‌ نزده می‌رقصد. حالا که این توصیه را کرده اند، ملت، گرفتار خوش‌رقصی‌های تلویزیون شده و نمی‌داند چه کند!

مجموعه‌ تلویزیونی پایتخت، علاوه بر ایرادهای زیادی که به خاطر محتوای ضد فرهنگی دارد، حالا به جان دین و خانه خدا و حج هم افتاده و به بهانه طنزپردازی، عالی‌ترین جلوه‌های مناسک دینی را هم به تمسخر گرفته است. در تخصص من نیست که‌ با زبان هنر وارد جزئیات موضوع شوم، ولی به عنوان یک بیننده تلویزیون‌ که دلم می خواهد همواره رسانه ملی مروج ارزش های دینی و تقویت کننده سنت های ملی و بنیان های فرهنگی و اعتقادی باشد، وقتی صحنه های بازگشت بازیگری که در نقش فرد به حج رفته بود را دیدم، در پیشگاه شهدا و جانبازان دفاع مقدس و تمام انسان های خدا باور احساس شرمندگی کردم.

تمسخرخانه خدا با تعبیر "منزل خدا"، جعل عنوان "خانه شیطان" برای جمرات، بازی سخیف با آب زمزم، بازگشت از حج اول با سر نتراشیده ولی زخم شده در اثر رمی جمرات و ... بعضی موارد آشکار ستیز با دین در یکی از قسمت های این مجموعه تلویزیونی است. البته هنوز جوابی برای این سوال هم یافت نشده که بعد از سرنگونی رژیم شاهی و استقرار نظام جمهوری اسلامی،مگر باز هم در ایران تخت شاهی داریم که نام این‌ مجموعه را "پایتخت" گذاشته اند؟

واقعا آیا قرار است ما با بودجه بیت المال، دین‌ستیزی را ترویج کنیم؟ این کار را که آن همه شبکه های ماهواره ای خارجی انجام می دهند. راستی اگر دشمنان اسلام و نظام‌ جمهوری اسلامی صدها میلیارد تومان هزینه می کردند می توانستند با استفاده از رسانه ملی ما چنین اهانت هایی را به مقدسات دینی بکنند؟

نمی خواهم کارهای مفید رسانه ملی را نادیده بگیرم، ولی سوال اساسی این است که چرا به بهانه شاد کردن مردم، با اعتقادت آنها بازی می شود؟ بهانه هایی از قبیل سرگرم کردن مردم و پاسخ به خواسته مردم هم که همواره از ابزارهای توجیه مسئولین‌ رسانه ملی است، نمی تواند افاقه کند زیرا همه می دانند که رسانه ملی همان طور که امام‌خمینی فرمودند باید مثل دانشگاه عمل‌ کند یعنی تاثیرگذار باشد نه تاثیرپذیر.»

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۸۹۲۴۸۱۴:۴۸:۳۳ ۱۳۹۹/۱/۷
جناب شما به استراحت ..نیاز دارید!
ناشناس۱۳۸۹۵۶۷۱۸:۴۵:۱۳ ۱۳۹۹/۱/۷
ایرادات سبک است و در فیلم همگی پاسخ داده شده
سید۱۳۸۹۷۸۷۲۲:۰۲:۵۸ ۱۳۹۹/۱/۷
اتفاقا ایشان خیلی درست گفته . چون سریال کاملا ضد دینی بود ..
ناشناس۱۳۹۰۱۸۹۰۹:۲۲:۲۹ ۱۳۹۹/۱/۸
ایرادات کاملا جدی و در ذهن مخاطب اثرگذار هست. مثلا اینکه نقی در مواقع گرفتاری بگه «یا مکه مکرمه! یا مدینه منوره!» بااینکه روشنه مربوط به شخصیت ریاکارش میشه، اما بیش از حد شنیع و دور از احساسات پاکی است که مردم در هنگام بکار بردن این کلمات بهشون دست میده. کلا هر فصل این سریال کاملا هدفمند از خط قرمزهای اعتقادی جدیدی عبور میکنه
کمال۱۳۸۹۷۱۱۲۰:۵۸:۵۰ ۱۳۹۹/۱/۷
اقای ناشناس ادب داشته باش
ناشناس۱۳۸۹۷۵۹۲۱:۴۲:۴۸ ۱۳۹۹/۱/۷
بی تربیت
ناشناس۱۳۸۹۲۵۲۱۴:۵۰:۴۹ ۱۳۹۹/۱/۷
اسم پایتخت مهم نیست رسم پایتخت نشینی و کاخ نشینی آن ..را بگو که کاخ نشینی را بعد انقلاب رواج داد
ناشناس۱۳۸۹۲۵۴۱۴:۵۲:۱۹ ۱۳۹۹/۱/۷
من هم انتقاد به ضعف محتوای برنامه ها تلویزیونی دارم. ولی پامنبر به جای پایتخت آیا درسته؟
ناشناس۱۳۸۹۲۵۶۱۴:۵۴:۲۷ ۱۳۹۹/۱/۷
این که بماند حتی روابط نامحرم ها با هم خیلی جالب است که انگار دارند خواهر و برادر ی با هم رفتار می کنند رقص که دیگر بماند انگار این سریال با این 6 فصل شده ترویج دهنده رقص در کشور آن وقت می گویند چرا رفتار رقصی مردم زیاد شده و کلیپ هم می سازند
شهاب۱۳۸۹۷۲۲۲۱:۱۰:۲۸ ۱۳۹۹/۱/۷
رسانه وظیفه نشان دادن فرهنگ جاری جامعه را دارد نه تدوین ..ذهن یک عده!فکر میکنید اگر واقعیات و معضلات اجتماعی نشان داده نشوند همه چیز گل وبلبل می شود؟؟
ناشناس۱۳۹۰۰۹۱۰۴:۳۱:۴۰ ۱۳۹۹/۱/۸
توصیه میکنم چشمهایتان را بشویید و جور دیگر ببینید. هیچ کدام از مردم ایران متوجه این حرفهایی که شما میزنید نشدند اما حرفهای شما حساسیت ایجاد میکند
محمد علاالدینی۱۳۸۹۲۶۳۱۵:۰۴:۰۸ ۱۳۹۹/۱/۷
باسلام البته سریال پایتخت مشکلات زیادی دارد ولی سر تراشیدن نقی اشکال نیست زیرا در فیلم گفته شده که نقی برای بار دوم است که به مکه میرود و سر تراشیدن مخصوص حج اولی هاست تازه آنهم برخی احتیاط واجب میدانند. یعنی قابل رجوع است به کسانی که سر تراشیدن را واجب نمیدانند. از آنجاییکه نقد باید عالمانه باشد این نکته را عرض کردم .ای کاش آقای مهاجری به این نکته توجه میکردند.
ناشناس۱۳۸۹۶۸۸۲۰:۳۹:۵۴ ۱۳۹۹/۱/۷
اولا حج نیابتی رفته بنابراین باید همه اعمال را انجام دهد.
ناشناس۱۳۸۹۲۷۵۱۵:۱۴:۰۹ ۱۳۹۹/۱/۷
البته با واژه پایتخت که منظور نظر حجت الاسلام مسیح مهاجری است کاملا موافقم که اسم بی مسمایی است که این روزها به وفور از سوی همه مجریان کارشناسان و عامه مردم استفاده میشود برای من هم سوال هست که وقتی میگیم پایتخت منظور تخت کدام شاه هست ..
محدثه۱۳۹۰۳۸۲۱۲:۳۶:۱۰ ۱۳۹۹/۱/۸
عزیز دلم پایتخت۱ رو تو دیدی؟؟ خانواده ی معمولی مهاجرت میکنن تهران که پایتخت ایرانه به خاطر همین اسم این فیلم رو گذاشتن پایتخت! شاه کجا بود؟؟خودمون مگه نمیگیم پایتخت ایران تهرانه؟؟ به نظرم اسم فیلم هیچ مشکلی نداره
ناشناس۱۳۸۹۲۹۶۱۵:۳۰:۱۵ ۱۳۹۹/۱/۷
عیب و ایرادهای این سری پایتخت خیلی بیشتر از این حرفهاست، بیشتر افراد با روحیات سیاسی تنابنده آشنایی دارند ولی نمیدانستند که ایشان حج و خدا رو هم بلده به تمسخر بگیره.
ناشناس۱۳۸۹۳۰۱۱۵:۳۲:۱۵ ۱۳۹۹/۱/۷
آقای نقی معمولی همونطور که در سریال هم دیده شد گفت که بار دومی است که به حج داره میره فلذا ایراد ذکر شده توسط آقای مهاجری مبنی بر سر نتراشیده باطل است. ببینیم باقی عناوین ..هم شاید رد بشود
کلمیس۱۳۸۹۳۰۶۱۵:۳۶:۵۳ ۱۳۹۹/۱/۷
جناب مهاجری من شمارا آدم منصف میشناختم ومیشناسم منتهی نقدشمابرای سریال پایتخت منصفانه نیست اولاحالا خانه خدا ومنزل خدا باکلمات خانه ومنزل که هردوبه یک معنی هست ایا توهین به خداست؟درمورد رمی جمرات که برای نمادین حجاج تمتع به شیطان سنگ میزنند واین معمولا دربین ایرانیان چنین گفته میشود که فلانی رفتی شیطان را سنگ بزنی مواظب باش سنگ کمانه نکند و بتو نخورد واین شکستن سراقای تنابنده یعنی شاید فردحاجی فیزیکی حاجی لقب گرفته باشد ولی هنوز اعمال شیطانی دروجودش هست سوم اینکه حالا سرش را نتراشیده این را نمیتوانم دلیل بیاورم یادرمورد آب زمزم اشکالش چیه که اشتباها بعلت قطعی آب شرب اشتباها آب زمزم را برای پخت برنج درون دیگ ریختند وهمچنین فردی هم برای اینکه آب زمزم اشتباه شد مابقی آب زمزم را با آب شرب معمولی قاطی کردند ودربین مردم تقسیم شد فکر نکنم دراینموردهم به مقدسات ما توهین شده باشدجناب مهاجری توهین به مقدسات ما افرادی هستند که حرم ودین وزیارت را مخالف سلامتی مردم جلوه میدهند وبرای پیشبرد راهشان تعدادی را برای تحصن واعتراض درمشهد وقم جلوی حرم گسیل میکنند وبرعلیه مقامات شعار بی ادبانه سرمیدهند ویا دین را خشن به مردم معرفی میکنند اینها موجبات آزردگی خاطردل مومنان وتوهین به مقدسات میشود
ناشناس۱۳۸۹۳۰۹۱۵:۳۸:۰۲ ۱۳۹۹/۱/۷
توانایی عیبجویی این آقایان هر روز ترقی میکند! ..!
بهنام۱۳۸۹۳۴۲۱۶:۰۱:۵۵ ۱۳۹۹/۱/۷
«پایتخت» گفتن تهران در این سال‌ها و نابودکردن بودجهٔ کشور در آن با افزایش امکانات در تهران و افزایش فقر در دیگر استان‌ها، به‌ویژه روستاهایشان، را نادیده گرفتید؟! راستی کجا زندگی می‌کنید و کجا کار می‌کنید؟ ............................ این نکته چنان نظرم را جلب کرد و مهم آمد که کاری به درستی و نادرستی حرف‌هایتان ندارم؛ حتماً سریال پایتخت نقاط مثبت و منفی فراوانی دارد و باید بیان شود.
حسن۱۳۸۹۳۵۱۱۶:۰۶:۰۹ ۱۳۹۹/۱/۷
بابا ول کنید شما هم. هر کاری بکنن باز یه عده ای ایراد ..ی میگیرن
علی۱۳۸۹۳۶۴۱۶:۱۷:۳۸ ۱۳۹۹/۱/۷
فیلم رو هم خوب نگاه نمیکنی. گفت حج دومشه.
ناشناس۱۳۸۹۳۷۰۱۶:۲۵:۱۳ ۱۳۹۹/۱/۷
عجب!!!!!
رسول مشهدي۱۳۸۹۳۷۳۱۶:۲۸:۱۲ ۱۳۹۹/۱/۷
آقاي مسيح مهاجري قرار نيست كه همه يكجور خدا را بپرستند و به مناسك با يك عينك نگاه كنند.تفكر و عقايد شما به دين اسلام بجاي خود محترم است اما آن يك برداشت از دين و مناسك آن است و اينهم يك برداشت.من بعنوان يك بيننده غيرمتخصص و بقول معروف مخاطب عام هيچگونه توهيني در اين سريال به دين مبين اسلام و مناسك آن حس نكردم.شايد هم حق با شما باشد و من اشتباه ميكنم ولي صدا و سيما پخش كننده همه آحاد جامعه بايد باشد نه فقط يك طرز فكر خاص.اگر هم اين هنرمندان اشتباهي مرتكب شده باشند راه آن عتاب و خطاب و خط و نشان كشيدن نيست.شما هم در روزنامه جمهوري اسلامي نگرش خود را از دين اسلام ترويج كن.البته با زبان و بيان و نگارش غير تهديد ..و دوستانه.
ناشناس۱۳۸۹۳۷۴۱۶:۲۹:۳۹ ۱۳۹۹/۱/۷
آقای مهاجری اگر بخواهید عدالت را رعایت کنید از صبح تا شب باید به بسیاری از برنامه های صدا و سیما ایراد بگیرید حالا چطور شده ..شما روی این یکی ایراد کرده خدا میداند ..
ناشناس۱۳۸۹۳۷۷۱۶:۳۳:۱۱ ۱۳۹۹/۱/۷
یا خداااااااااااااا ..
ناشناس۱۳۸۹۳۷۸۱۶:۳۳:۱۶ ۱۳۹۹/۱/۷
خدایی راست میگه یه صحنه از فیلم سارا و نیکا دوتایی - بدون هماهنگی با پدر و مادر و سوال از اینکه صحیح یا نه - زنگ میزنن به نصاب ماهواره و او هم میاد نصب میکنه ولی نقی وقتی متوجه میشه برعکس همیشه که انتظار برخورد خیلی تند داریم - که منطقا هم باید باشه - می‌بینیم نقی حج رفته فقط نگرانی ش بخاطر بحث نمایندگی شه و اصلا برخورد تندی نمیکنه و تازه بچه ها می‌گویند ماهواره رو برای تمرین زبان انگلیسی میخوان و نقی - یا بهتر بگیم نویسنده - هیچ جواب ندارد گویی توی صدا و سیما مشخصا تبلیغ ماهواره بشه و بحث کانال های معاند به مسخره گرفته شده
ناشناس۱۳۸۹۶۲۴۱۹:۴۳:۱۸ ۱۳۹۹/۱/۷
حالا یعنی نقی بگه ماهواره بده مردم همه ماهوارهاشونو میارن پایین ومیندازن سطل آشغال؟در ضمن شبکه های فرا مرزی ایران رو کشورای دیگه با چی میگیرن ومیبینن ؟با ماهواره ! خوب اگه ماهواره بده چرا ما شبکه ماهواره ای داریم؟
ناشناس۱۳۸۹۳۹۰۱۶:۴۱:۲۴ ۱۳۹۹/۱/۷
من نه حرف شما رو قبول دارم نه روزنامه شما را میخوانم .. .. ؟؟؟!!!!!!!!
سعید۱۳۸۹۴۲۱۱۷:۰۱:۳۴ ۱۳۹۹/۱/۷
چی گفت؟!!!
رضا۱۳۸۹۴۲۶۱۷:۰۶:۵۹ ۱۳۹۹/۱/۷
مطالب گفته شده کاملا درست است. این سریال از اهداف اولیه خود منحرف شده و به تمسخر دین و مقدسات روی آورده است. صدا و سیما اشراف به این نمایش ندارد و بیت المال را هدر می دهد
ناشناس۱۳۸۹۴۲۹۱۷:۰۹:۲۲ ۱۳۹۹/۱/۷
بنظرم با زبان طنز یکسری واقعیات جامعه رو میگه. دوما نظر آیت الله مکارم شیرازی رو در خصوص سرتراشیدن در اولین حج واجب ملاحظه کنید نظر ایشون با بقیه متفاوت است.
ناشناس۱۳۸۹۴۳۹۱۷:۱۴:۱۴ ۱۳۹۹/۱/۷
کسانی که قبلابامقدسات مردم بازی کردند,چه برخوردموثری با آنهاشد؟که توقع داریم تکرارنشود!!!!!!
صف۱۳۸۹۴۵۷۱۷:۲۹:۰۸ ۱۳۹۹/۱/۷
مگر در حین ساخت فیلم و یا قبلتر موقعی که سناریو نوشته میشود کارشناس مذهبی ندارند؟!
ناشناس۱۳۸۹۴۷۱۱۷:۴۴:۱۲ ۱۳۹۹/۱/۷
برنامه طنز است و ریختن آب زم زم هم به عنوان مثال در طیف داستان اتفاقی است ..
قاسم۱۳۸۹۴۷۸۱۷:۵۳:۱۱ ۱۳۹۹/۱/۷
با سلام یکی از موارد بسیار زشت و زننده این سریال، قسمت مربوط به اهدای اعضای شخص مرگ مغزی شده است که با تشبیه اعضای بدن اهدا کننده به " مثل بره توی سینی گذاشت و چرخوند هر کی هر چی می خواد برداره " به خانواده هایی که اعضای عزیزانشون رو اهدا کردند توهین کرد ..
ناشناس۱۳۸۹۶۳۴۱۹:۵۰:۲۴ ۱۳۹۹/۱/۷
معلومه شما اصلا از طنز چیزی بلد نیستی
ناشناس۱۳۸۹۴۸۰۱۷:۵۴:۲۹ ۱۳۹۹/۱/۷
اصلا توهین به دین نیست. فقط ساده لوحی یک تعداد آدم رو نشون داده اینقدر ایراد نگیرید
ناشناس۱۳۸۹۴۸۶۱۷:۵۷:۱۴ ۱۳۹۹/۱/۷
به نظرم راست میگه. حتی اگر نخواهیم بعدا ناخودآگاه رومون تاثیر میزاره. تمام برنامه هامون یا موضوع طنز مشکلات سیاسی تکراری هست یا تمسخر دین
ناشناس۱۳۸۹۴۹۹۱۸:۰۶:۰۵ ۱۳۹۹/۱/۷
من اعتقادی به آیین شما ندارم ولی ایرانی هستم
ناشناس۱۳۸۹۵۱۳۱۸:۱۴:۱۷ ۱۳۹۹/۱/۷
موافقم چون تنابنده آدم موجهی نیست.
صمصام۱۳۸۹۵۱۴۱۸:۱۴:۴۱ ۱۳۹۹/۱/۷
جناب مهاجری متاسفانه .. .. .. .. .. .چرا آن زمانی که در فیلم اخراجی ها اولین و مهمترین آموزه اسلام یعنی نماز و اذان به مسخره گرفته شد ایشان ..شرمنده خدا و رسول گرامی اسلام(ع) نشدند ! خدا پناه میبرم به تو ..
ناشناس۱۳۸۹۷۰۰۲۰:۵۲:۵۴ ۱۳۹۹/۱/۷
احسنت کاملا موافقم اخراجی ها هشت سال دفاع مقدس رو به سخره گرفته بود البته سریال پایتخت هم به نوعی دیگر به اعتقادات مردم مسلمان ایران توهین میکند
ناشناس۱۳۸۹۹۰۸۰۰:۲۲:۳۹ ۱۳۹۹/۱/۸
چون آن فيلم را يكى از كارگردانهاى نور چشمى ساخته بود
ناشناس۱۳۸۹۵۴۲۱۸:۳۰:۲۶ ۱۳۹۹/۱/۷
حج اول نبود قبلا رفته بود متاسفیم آقای مهاجری هیچکدام از دلایل شما برای رد قسمت برگشت نقی از حج علمی نبود اتفاقا بسیار حساب شده فیلمنامه نوشته و اجرا شد آب زمزم تبرک است و خرافات آن به خوبی نقد شد انصاف نبود مسائل جناحی را قاطی نقد فیلم کنید که ..
ناشناس۱۳۸۹۵۴۷۱۸:۳۲:۲۱ ۱۳۹۹/۱/۷
کاملا موافقم با حرفهای ایشان
ناشناس۱۳۸۹۵۵۲۱۸:۳۵:۲۱ ۱۳۹۹/۱/۷
امام خمینی فرمودند صدا و سیما دانشگاه است ولی الان .. شده ..و بروز مشتی ..که پول یامفت نفت را اینگونه هزینه میکنند واقعا جای تاسف ..دارد که هیچ اعتراضی نکرده اند
ناشناس۱۳۸۹۵۵۶۱۸:۳۸:۳۳ ۱۳۹۹/۱/۷
یک سوال. منابع مالی ساخت این سریال ها از کجا تامین می شود و چقدر است؟ در ضمن در یکی از دیالوگ ها گفته شد یکی از سوریه می آید و زندان میرود و یکی نماینده مجلس می شود. دقیقا منظور از این دیالوگ چی بوده؟
ناشناس۱۳۸۹۵۸۰۱۸:۵۵:۱۹ ۱۳۹۹/۱/۷
.. پایتخت خیلی هم خوبه ..
ناشناس۱۳۸۹۵۹۴۱۹:۰۸:۲۲ ۱۳۹۹/۱/۷
اتفاقا بهترین سریالی است که تا کنون درباره مسایل مهم کشور به نمایش در آمده است. ..
ناشناس۱۳۸۹۵۹۶۱۹:۱۱:۱۸ ۱۳۹۹/۱/۷
سریال به خاطر از دست دادن مهمترین نویسنده اش افت کرده ولی اتفاقا ایراداتی که گفته شد نقطه قوتش است. من در دور و بریهای خودم حاجیهای زیادی دیدم که عین نقی اند و اصلا توهین به فلان و بهمان هم نیست. واقعیات را باید بیان کرد و از دروغ و ریا پرهیز باید کرد.
حسن۱۳۸۹۶۱۲۱۹:۳۲:۲۱ ۱۳۹۹/۱/۷
اصلا این سریال از شخصیت‌هایش فاصله گرفته اون نقی که ما میشناختیم اهل ریا نبود بلکه ساده بود و خیلی معمولی معمولی اما الان کاملاً ریا کار شدهو.. البته بسیاری از افرادی که من دیده‌ام با اینکه جای مهر دارند و یقه می بندند واقعا ریا کاری نمی کنند ولی نقی داره همه این تیپ ها را مسخره می کنه ..
ناشناس۱۳۸۹۶۲۰۱۹:۴۰:۰۹ ۱۳۹۹/۱/۷
خدایی همه اینها واقعا مسخره است
ناشناس۱۳۸۹۶۲۵۱۹:۴۵:۵۵ ۱۳۹۹/۱/۷
عذر خواهی می کنم برخی (تاکید می کنم برخی)آخوندها چنان انتقاد می کنند که انگار بقیه مسلمان نیستند و آنها هستند .. آقا بس کنید ترا بخدا. وضعیت جامعه بدتر از اون چیزی است که این سریال دارد نقد می کند. عملکرد نمایندگان و برخی مسوولین رو که یاد مون نرفته . سایت محترم الف لطفا این نظر رو بگذارید.
شاهین۱۳۸۹۶۲۷۱۹:۴۸:۳۳ ۱۳۹۹/۱/۷
همین نقد های یک جانبه و .. الان صدا و سیمای ما رو به کم مخاطب ترین رسانه تبدیل کرده باید به این ناقدین محترم‌گفت نظر مردم هم مهم است برنامه رادیویی صبح جمعه با شما رو چه کسی با اون سابقه ی ۳۰ساله تعطیلش کرد؟؟؟ چرا .. نتیجه اش شد حذف رادیو و تلوزیون از سبد علاقه ی ملت..
ناشناس۱۳۸۹۶۳۵۱۹:۵۱:۳۱ ۱۳۹۹/۱/۷
صدا وسیمآ شده چوب دوسر طلا . نه می تونه مردم را راضی کنه چون کلی خط قرمز داره از اون طرف متعصبین .. هم ازش ایراد میگیرند
ناشناس۱۳۸۹۶۶۰۲۰:۱۸:۵۱ ۱۳۹۹/۱/۷
جناب یعنی شما فقط مسلمون هستید بقیه کافرند یا ضعف در ایمان دارند
هوشنگ۱۳۸۹۶۶۴۲۰:۲۰:۴۰ ۱۳۹۹/۱/۷
باید به نظرسنجی مردمی مراجعه کنیم. چه خوشمان بیاید چه نیاید، پر بیننده ترین سریال است.
ناشناس۱۳۸۹۶۹۹۲۰:۵۲:۴۵ ۱۳۹۹/۱/۷
آقای مسیح مهاجری حرفهایی که می بایست در جهت آرمان های اصلی اسلام و انقلاب است را نمیگوید این دلسوزی برای چیست
ناشناس۱۳۸۹۷۲۱۲۱:۱۰:۰۳ ۱۳۹۹/۱/۷
پرداختن به مفاهیم اعتقادی نیازمند دقت و ظرافت است زیرا اگر این ظرافت رعایت نشود نقض غرض روی میدهد . به عنوان یک بیننده صحنه هایی از سریال پایتخت که مرتبط با موضوع "حج"بود را اصلا نپسندیدم و به آن ایرادهای جدی دارم.
ناشناس۱۳۸۹۸۱۳۲۲:۳۳:۵۱ ۱۳۹۹/۱/۷
بنده عمرا این نوع سریال ها نگاه نمیکنم. عقیده ام آینه که طنز و شاد کردن مردم بسیار سخت تر بازی درفیلم های دیگر است، رضا شفیعی جم و اکبر عبدی و خمسه و نصراله رادش و اودود (جناب خان) در بعد از انقلاب از جمله کسانی هستند که به تمام معنی حتی با نگاه خود در فیلم مردم را میخندانند از ته دل شاد میکنند، قبل از انقلاب، ظهوری، سپهرنیا و همایون این خصیصه بی بدیل را داشتند. بازیکنان پایتخت سایه اینها هم نیستند.
ناشناس۱۳۸۹۸۳۱۲۳:۰۴:۳۲ ۱۳۹۹/۱/۷
پول بیت المال برای یه طنز انتقادی با ته مایه نشون دادن بعضی عادتهای اشتباهمون خرج بشه خیلی ایراد داره. یه فیلمی بسازید که خدایی نکرده به آرمانها و ارزشهامون آسیب نرسه..
کاوه۱۳۸۹۸۷۲۲۳:۵۱:۴۹ ۱۳۹۹/۱/۷
این فقط تلویزیون نیست که با دادن پولهای هنگفت فیلمهای سطحی می سازد ، سایر کالاهایی که در کشور چه فرهنگی یا غیر فرهنگی همگی هزینه های زیادی را برای خانواده ها ایجاد می کند در حالیکه می توان با کمی کم کردن طمع خیلی با کیفیت تر و غنی تر ساخت . روح کاسب کاری تمام ارکان جامعه را در بر گرفته و هر کس سعی میکند تا می تواند از دیگری منتفع شود حتی اگر به فرد مقابل فشار مالی و روحی روانی زیادی هم وارد شود .
ناشناس۱۳۸۹۸۹۴۰۰:۰۹:۳۲ ۱۳۹۹/۱/۸
ریشه مشکل پایتخت۶ در شخصیت نه چندان فرهنگی آقای تنابنده است فیلم های دیگر تنابنده هم همینطور بی ادبانه است. وگرنه کارگردان پایتخت شخصیتی فرهنگی دارد عیبش اینکه عقلش رو داده دست .. یک سخن هم با آقای مسیح مهاجری: ای کاش شما همین قدر که نسبت به طنز با مقدسات حساسیت داری نسبت به کسانی، هم .. .. .. ..که بطور کاملا جدی ونه طنز ریشه مقدسات را میزنند حساسیت داشته باشی!!
ناشناس۱۳۸۹۹۸۹۰۱:۱۵:۵۴ ۱۳۹۹/۱/۸
یعنی ازین سریال موضوع مهمتری نبود که بابتش شرمنده باشید؟
ناشناس۱۳۹۰۰۱۷۰۱:۴۷:۵۸ ۱۳۹۹/۱/۸
دیالوگ هاش خیلی بیخوده
حامد۱۳۹۰۰۲۰۰۱:۴۹:۲۴ ۱۳۹۹/۱/۸
عادی نشان دادن و ترویج روابط نامشروع و مثلثی و .. محبوب سازی شخصیت فاسد و رذل. دروغ گو بودن تمام شخصیت های محوری و رواج دروغ گویی. عادی سازی و مصرف مواد مخدر. تمسخر عیان یا زیرپوستی شرعیات در کنار دفاع ظاهری از اعتقادات. نشان دادن مکرر رقص و پایکوبی . اهانت به کسانی به خانواده هایی که اعضای بدن عزیز خود را اهدا کرده اند. البته متاسفانه اینها در جامعه خواهان دارد! دروغ گویی روابط نامشرع لات بازی مواد مخدر و .. کم هوادار و خواهان ندارد به لطف مدیران .. صدا و سیما و شبکات فاسد ماهواراه ای و .. آیا نمی توان خنداند بدون محبوبیت بخشی به مواد، روابط نامشروع، دروغ گویی، تمسخر شرع و ..؟
ناشناس۱۳۹۰۱۳۷۰۷:۲۷:۵۱ ۱۳۹۹/۱/۸
گرچه با مواضع سیاسی جناب مهاجری موافق نیستم و اتفاقا شروع برخورد مسامحه آمیز با مقدسات در بعد انقلاب را از زمان .. .. .. میدونم ولی تا حدود زیادی با صحبتهای ایشون موافقم و پایتخت ۶ رو عبور از اهداف اولیه سریال در نمایش خانواده ی اصیل ایرانی و مملو از عشق و محبت میدونم.
ناشناس۱۳۹۰۹۶۹۲۱:۵۲:۰۲ ۱۳۹۹/۱/۸
اثرات دین ستیزی فیلم در همین کامنتها قابل مشاهده است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین