طرح فاصله گذاری اجتماعی؛ لازم اما دیرهنگام

دکتر صلاح الدین هرسنی،   3990107001 ۶۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۸ تکراری یا غیرقابل انتشار
 طرح فاصله گذاری اجتماعی؛ لازم اما دیرهنگام

  حسن روحانی در جلسه اخیر هیئت دولت از اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی وزارت بهداشت سخن گفت.

 

آنگونه که گفته شده است، هدف از اجرای این طرح مدیریت و کنترل بحران کرونا و در نتیجه جلوگیری از اپیدمی بیشتر و در نهایت شکست کرونا ویروس است. طرح فاصله گذاری اجتماعی وزارت بهداشت که دولت عهده دار اجرای آن است شامل اقدامات سختگیرانه نظیر: ممانعت از موج دوم سفر های نوروزی،اعمال قرنطینه آمرانه در کلان شهر ها، قرنطینه خانگی و ایزوله سازی، تاکید بر مراقبت و مسائل خود ایمنی، جرم انگاری و اعمال مجازات برای رفتار های خلاف رویه بحران کرونا از طرف قوه قضائیه، بسته شدن پارک ها و تفرجگاه ها،کنترل ورودی و خروجی کلان شهر ها، خلوت کردن و جلوگیری از تردد ازدحام در اماکن عمومی،تشویق به جلوگیری از تردد های غیر ضروری، رضایت به شرایط سخت،رعایت فاصله در برخورد ها، تب ‌سنجی و در نهایت طرح غربال‌گری و بیماریابی مبتلایان به این ویروس می باشد.

 

دلیل اجرای این اقدامات سختگیرانه نیز به جهت احتمال موج دوم شیوع کرونا ویروس در بازگشت مسافران نوروزی است، چراکه پیش بینی پزشکان و آسیب شناسان و متخصصان امر حکایت از آن دارد که ایپدمی این ویروس در اوج هرم آن قرار نگرفته و در صورت بازگشت مسافران نوروزی به شهر های خود، گستره شیوع و احتمال ابتلای افراد زیاد تری به این ویروس منتفی و مردود نیست و چه بسا وضعیت اسفناک و غیر قابل کنترلی در پیش باشد، بنابر این و البته به جهت سلامت و حفظ جان مردم بهتر است که علاج واقعه را قبل از وقوع آن انجام داد. البته روحانی و سایر مسئولان ذیربط تلاششان آن بود که زودتر به این ماجرای تراژیک و خوفناک پایان دهند، اما دولت درگیر بحران های دیگری نظیر: شرایط اقتصادی و بحران های زنجیره ای دیگر بود و بزرگی و خوفناکی چنین بحرانی به چشم دولت و سایر مجریان نمی آمد. اما دولت وقتی متوجه شد که چنین بحران آنهم با چنین ابعاد مخرب و مرگباری شوخی بردار نیست، وارد عمل شد و اقداماتی را نیز به عمل آورد، اما به رغم اعمال برخی از محدودیت ها و هشدار ها و انذارها، تلاش و مساهمت دولت نتوانست از برخی رفتار های تشدید کننده بحران مانند سفر های نوروزی و همچنین طرح قرنطینه کردن کلان شهر ها قرین توفیق و معطوف به نتیجه مطلوب شود.

 

به این ترتیب علت اصلی اپیدمی شدن این ویروس جدی نگرفتن آن از سوی همه دست اندکاران و در راس همه آنها دولت بود. البته برای روحانی گویی اطلاع یابی دیر هنگام در قبال برخی از وضعیت ها و رخدادهای کشور به عادت تبدیل شده است. برای نمونه، در گذشته نه چندان دور او گویی دیرتر از همه مسئولان و اعضای دولت متوجه شده بود که قیمت بنزین افزایش یافته یا اینکه سقوط هواپیمای اوکراینی در تهران ناشی از خطای انسانی بوده است. در اساس باید گفت که روحانی عادت کرده است که رفتاری متناسب با احساسات و انتظارات مردم، نخبگان،نویسندگان و دانشگاهیان بروز ندهد.

 

شاید علت بروز چنین رفتار هایی ناشی از توجه و دغدغه ها به برنامه ها و اهدافی باشد که خیلی به افکار عمومی و یا آینده موقعیت سیاسی او ربطی ندارد. در شرایط حاضر نیز که اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی وزارت بهداشت که قرار است از سوی دولت اجرا شود، به نظر می رسد که زمان برای اجرای آن کمی دیر شده است.

 

شاید تجربه دردناک و غمبار کشور های اروپایی و در راس همه آنها ایتالیا، اسپانیا و بریتانیا دولت را به چنین محدودیت های سختگیرانه ای وا داشته است. البته کوتاهی دولت و دیر اقدامی آن درمواجهه با بحران کرونا یک روی سکه ماجراست و منصفانه نیست که همه کاسه و کوزه ها را روی سر دولت بشکنیم و درد و بلای شی چین پینگ،مرکل،جانسون و ماکرون را هزاران بار روی سر روحانی بکوبیم. روی دیگر سکوی ماجرا بی اعتنایی و بی توجهی برخی از افراد جامعه است که به سهم خود منجر به گسترش بحران و وضعیت خوفناک فعلی شده است.

 

متاسفانه برخورد و رفتار برخی از شهروندان به گونه ای است که گویی خبری از شیوع کرونا و خطر آن در کشور نیست و به رغم آنکه خطرات مرگبار این بحران رسانه ای شده است، برخی از شهروندان نخواستند و نتوانستند عطای ماندن در خانه یا سفر نوروزی را به لقای سلامتی خود و سلامتی جامعه ببخشند. آنگونه که گفته شده است ما شاهد سفر های نوروزی برخی از شهروندان بوده ایم و حتی در رفتار های بهداشتی خود در بر خورد با دیگران بدون ابتدایی ترین لوازم و ابزار های خود ایمنی مانند ماسک زدن رفتار می کنیم و حتی تمایل نداریم که از رفتن به امکان عمومی خودداری کنیم.

 

در واقع به نظر می رسد که با رفتار های اینچنینی، عدم مسئولیت گریزی در قبال سلامتی و حفظ جان مردم نیز همزمان با ویروس کرونا اپیدمی شده است. یادمان باشد برون رفت از بحران خوفناکی چون کرونا، شکست و مهار آن و همچنین مدیریت این بحران، محتا ج همدلی و احساس مسئولیت همگانی است و انتظار آن است که با مشارکت مسئولانه و همدلانه خود سلامت و آرامش را به یکدیگر هدیه دهیم و فراموش هم نکنیم که قدر سلامت را کسی داند که به مصیبتی گرفتار آید.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۹۰۱۸۸۰۹:۲۲:۰۶ ۱۳۹۹/۱/۸
این طرح باید 1.5 ماه پیش شروع می شد. چرا این قدر دیر اجرا شد؟ آنانی که قرنطینه را مربوط به جنگ جهانی دوم می دانستند، اکنون کجایند؟ آیا مسئولیت خسارات مالی و جانی ناشی از تاخیر در اجرای قرنطینه را قبول می کنند؟ چرا همیشه یک عده از مسئولان با منطق و اصول مخالفت می کنند؟
ناشناس۱۳۹۰۳۸۵۱۲:۳۸:۲۰ ۱۳۹۹/۱/۸
چرا قبلاً اینقدر تاکید داشتند که قرنطینه نمی کنیم؟؟؟ الان دارند چکار می کنند؟ اگر همین کارهایی که الان می گن قراره برای همه استانها و شهرها بکنند قبلاً برای یکی دو تا استان کرده بودند بهتر نبود؟؟ اگر پلاک قم رو در شهرهای دیگه جریمه می کردند بهتر نبود؟ مگه مردمی چی می گفتند؟!
ناشناس۱۳۹۰۴۵۳۱۳:۳۹:۳۱ ۱۳۹۹/۱/۸
دولت از همین حالا به فکر بحران اجاره نشینان که از خرداد ماه شروع و تا پایان تابستان ادامه دارد باشد بحران بسیار عظیمی که باعث خشم زیادی در بین ملت خواهد شد دولت از همین حالا به فکر باشد
ناشناس۱۳۹۰۳۹۵۱۲:۴۸:۴۰ ۱۳۹۹/۱/۸
حالا هم خیلی خوش بین نباش با باز گذاشتن بانکها و مردمی که از ترس بدهی و چکهاشون به اون هجوم میارند خیلی فرقی نمیکنه
اصناف۱۳۹۰۷۳۴۱۷:۳۹:۱۰ ۱۳۹۹/۱/۸
چک بنده را دیروز به خاطر 1000 تومان کسری در حساب برگشت زدند در حالی که ما 10 روزه مغازه را تعطیل کردیم به خاطر کرونا
ناشناس۱۳۹۰۴۰۶۱۲:۵۶:۲۲ ۱۳۹۹/۱/۸
از حسن و اسحاق که در این 7 ساله همیشه چندین کیلومتر عقب تر از مشکلات هستند ملولیم(بجای چند گام)
تبریزی۱۳۹۰۴۵۵۱۳:۴۰:۳۷ ۱۳۹۹/۱/۸
واحد درست برای اندازه گیری میزان عقب ماندگی مسئولین از مردم سال نوری هست نه کیلومتر.
ناشناس۱۳۹۰۶۴۲۱۶:۱۱:۲۹ ۱۳۹۹/۱/۸
بجاش جناب پریزیدنت به بهانه کورونا داره پول های بلوکه شده را ازاد میکند و تحریم ها را برمیدارد و شاید حتی مذاکره و احیای برجام...
ناشناس۱۳۹۰۱۹۲۰۹:۲۷:۲۶ ۱۳۹۹/۱/۸
مقامات نشان داده اند که اتفاقات بزرگ و مهم را کوچک و اتفاقات کوچک و کم اهمیت را بزرگ جلوه دهند. چرا در ابتدا، همه گیری و شیوع ویروس کرونا را کم اهمیت و گذرا جلوه دادند؟ تا جاییکه صدا و سیما در گزارش هایش از قم تاکید می کرد که زندگی روال طبیعی خود را طی می کند!!!
تبریزی۱۳۹۰۴۶۱۱۳:۴۳:۵۶ ۱۳۹۹/۱/۸
داداش خب گذراست دیگه. طبق آموزه های اسلام این دنیا زودگذره. نهایتش صد سال طول می کشه.
ناشناس۱۳۹۰۷۷۶۱۸:۰۹:۰۰ ۱۳۹۹/۱/۸
الان نخست وزیر انگلیس، ‌‌ولیعهد و وزیر بهداشت آنها کرونا گرفته اند. پس خیلی مدیریت دارند! آیا شرایط اجتماعی از نظر روانی برای قرنطینه یک ماه پیش آماده بود!! اینقدر خاک بر سر بین نباشید!!
ناشناس۱۳۹۰۱۹۵۰۹:۳۵:۰۸ ۱۳۹۹/۱/۸
بی اعتنایی برخی از مردم ناشی از بی اعتنایی بسیاری از مسئولان به موضوعات علمی است. نادیده گرفتن اصول علمی در بسیاری از امور بهداشتی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و....سر مشق بسیار بدی برای مردم بوده است تا جاییکه آنها نسبت به پدیده های اطراف خود بی تفاوت و بی اعتنا شده اند.
ناشناس۱۳۹۰۱۹۷۰۹:۳۸:۰۱ ۱۳۹۹/۱/۸
دولت مشغول افتتاح بزرگراه بود حواسش نبود در موقع شیوع بیماری باید تردد و سفر کم بشود
ناشناس۱۳۹۰۷۹۰۱۸:۳۷:۲۸ ۱۳۹۹/۱/۸
یعنی اینها که خو شان را دولت تدبیر می دانند
ناشناس۱۳۹۰۲۰۳۰۹:۵۰:۲۰ ۱۳۹۹/۱/۸
باید در جلوی درب تمام نانوایی ها و مراکز فروش پلاکاردهایی نصب شود که در آن از مردم خواسته شود که در صفها با فاصله 1.5 متر از یکدیگر بایستند. چاپ و نصب این نوشته مگر چقدر هزینه و زمان می برد که مسئولان مربوطه به خصوص کارشناسان بهداشت دانشگاههای علوم پزشکی از انجام آن تا کنون کوتاهی کرده اند؟؟؟
ناشناس۱۳۹۰۲۰۶۰۹:۵۲:۳۲ ۱۳۹۹/۱/۸
شماره پلاکها شناسایی و جریمه به خودرو ها تعلق گیرد و یارانه مالک خودرو نیز قطع شود در شرایطی که اکثریت مردم با مشقت در خانه مانده اند عده ای بی خیال و بی رحم مثل تروریست ها مشغول جابه جایی بمب کرونا بین شهرها و استانها هستند. چرا باید اکثریت ملت بخاطر عدم رعایت این افراد به مصیبت گرفتار شوند؟
ناشناس۱۳۹۰۲۱۴۰۹:۵۶:۴۲ ۱۳۹۹/۱/۸
بعضی از فروشگاهها از تعطیل کردن محل کسب خود امتناع کرده اند. چرا نیروی انتظامی و سایر نهادهای مسئول با آنها برخورد قانونی نمی کنند؟ چرا باید فروشگاه های کفش، سیسمونی، کاشی و سرامیک، شیشه و آینه ساختمان، رنگ فروشی و...... در این مقطع زمانی باز باشند؟
ناشناس۱۳۹۱۵۷۵۱۲:۴۸:۳۰ ۱۳۹۹/۱/۹
چک نداری دست مردم
ناشناس۱۳۹۰۲۲۷۱۰:۲۰:۴۰ ۱۳۹۹/۱/۸
روحانی - 0 - و دیگر هیچ
ناشناس۱۳۹۰۵۲۸۱۴:۴۰:۰۸ ۱۳۹۹/۱/۸
سپاه ۲۰ دولت صفر
ناشناس۱۳۹۰۸۴۰۱۹:۳۵:۴۹ ۱۳۹۹/۱/۸
صفر که خنثی است یعنی نه نفعی داشته و نه ضرری بهتر است بگوییم منفی بسیار زیاد(-)
ناشناس۱۳۹۰۹۸۳۲۲:۰۶:۲۱ ۱۳۹۹/۱/۸
کل ارگان ها و ادارات و قوه ها صفر
ناشناس۱۳۹۰۲۲۹۱۰:۲۱:۲۳ ۱۳۹۹/۱/۸
نوشدارو بعد مرگ سهراب
ناشناس۱۳۹۰۲۳۳۱۰:۲۳:۱۷ ۱۳۹۹/۱/۸
# گذشت _ زمان _ کرونا _ را - شکست _ خواهد _ داد
ناشناس۱۳۹۰۲۴۲۱۰:۲۸:۱۵ ۱۳۹۹/۱/۸
نوشدارو بعد از مرگ ملت مبارکه دولت تدبیر
ناشناس۱۳۹۰۲۵۳۱۰:۳۵:۵۶ ۱۳۹۹/۱/۸
یک بحران وسیع و بزرگ هم از خرداد ماه در کشور آغاز میشود و ان بحران اجاره نشینان است با توجه به افزایش نجومی قیمت مسکن هزینه اجاره ها هم که در خرداد ماه فصل جابجایی ها است بشدت بالا خواهد رفت و پدیده حاشینه نشینی و چادر زدن در پارکها و جلوی وزارت مسکن را در پی خواهد داشت از همین حالا بفکر بحران پیش رو باشید نه اینکه در زمان بحران بخواهید تصمیم بگیرید
دهک سی و هفتمی هستم۱۳۹۰۲۵۴۱۰:۳۶:۳۷ ۱۳۹۹/۱/۸
الان چندین دهه است که فاصله گذاری اجتماعی و اختلاف طبقاتی در ایران در حال اجراست . و اتفاقا آقایون خوب هم جواب گرفتند .
ناشناس۱۳۹۰۲۶۲۱۰:۴۶:۳۶ ۱۳۹۹/۱/۸
در همه بحران ها ما در دقیقه نود تصمیم می گیریم
ناشناس۱۳۹۰۲۶۶۱۰:۴۹:۱۷ ۱۳۹۹/۱/۸
دشمن از هر فرصتی برای دشمنی به ما استفاده میکند دشمن بعد از ناامیدی از محاصره اقتصادی در پی دشمنی کردن از طریق سلامت مردم است دشمن با دشمنی در پی تقویت دشمنان ما هست
ناشناس۱۳۹۰۵۳۶۱۴:۴۵:۵۰ ۱۳۹۹/۱/۸
هرچند فایده نداره ولی بعد از این اتفاقها یه مشاور برو واقعا لازم داری
ناشناس۱۳۹۰۶۸۶۱۶:۵۳:۱۷ ۱۳۹۹/۱/۸
همه دنیا دارن واکسن کرونا میسازند
ناشناس۱۳۹۰۷۵۲۱۷:۵۱:۰۵ ۱۳۹۹/۱/۸
دشمن هر کس ؛ جهل اوست
ناشناس۱۳۹۰۲۶۹۱۰:۵۰:۵۱ ۱۳۹۹/۱/۸
اندر حكايت " فاصله اجتماعي " و " فاصله طبقاتي " !! ----- اميدواريم همانطور كه مسئولين مربوطه در اين ايام ، سفت و سخت درصدد فاصله گذاري اجتماعي براي مقابله با ويروس ملعون كرونا هستند ، --- كه انشاء الله موفق باشند --- بعد از اين هم سفت و سخت و محكم در صدد از بين بردن فاصله طبقاتي در جامعه باشند !! ... الهي آمين !!! ....
ناشناس۱۳۹۰۲۷۲۱۰:۵۷:۳۲ ۱۳۹۹/۱/۸
احسنت با معضل کرونا و اپیدمی آن و نقش دولت و مردم در شیوع آن، منصفانه قضاوت کردید ولی باور بفرمایید دولت باید از 16 تا 31 فروردین را تعطیل رسمی توام با محدودیت فاصله گذاری شدید اجتماعی اعلام کند تا ان شاالله پس از بازگشت مسافران نوروزی شاهد شیوع فاجعه بار ویروس کرونا نباشیم آقای دکتر توکلی خواهش می کنم از طروق مختلف آقای رئیس جمهور رو مجبور به انجام این امر نمایید.
ناشناس۱۳۹۰۲۸۰۱۱:۰۱:۱۴ ۱۳۹۹/۱/۸
دولت و شخص حسن روحانی مقصر اصلی افزایش مبتلایان و کشته ها
ناشناس۱۳۹۰۲۸۶۱۱:۰۹:۰۱ ۱۳۹۹/۱/۸
چرا ما در مورد ساخت واکسن کاری نمی کنیم؟ نباید فقط منتظر خارجیها باشیم. تازه واکسن ممکنه در مورد نژادهای مختلف یکسان عمل نکنه.
ناشناس۱۳۹۰۶۱۵۱۵:۵۶:۴۴ ۱۳۹۹/۱/۸
ما اگه قادر باشیم ماسک بسازیم باید کلاهمون رو بندازیم هوا
ناشناس۱۳۹۰۷۲۷۱۷:۳۶:۲۸ ۱۳۹۹/۱/۸
واکسن و نژاد!! شما اول بفرما نژاد ما چیست! بعد بگو واکسن چیست! بعد خودت به خودت منفی خواهی داد که این یعنی پیشرفت زیرا تا آدم نیاموزد متوجه اشتباهش نمی شود!
ناشناس۱۳۹۰۳۰۵۱۱:۳۱:۳۴ ۱۳۹۹/۱/۸
مطامع سیاسی اینجا هم جان ملت مظلوم ایران را در خطر قرارداد. دولت مردان بیشتر به فکر اهداف خود هستند تا حفظ جان مردم. متاسفانه بدون بدست آوردن حتی برداشتن موقت تحریم ها، جان بسیاری از مردم از دست رفت.
آریابان۱۳۹۰۳۰۷۱۱:۳۵:۴۴ ۱۳۹۹/۱/۸
"موج دوم شیوع کرونا ویروس در بازگشت !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! مسافران نوروزی است" قاعدتا اگر معنای "بازگشت" هم مشمول برخی دگرگونی های !!!!!! رایج نشده باشد، به این معناست که عده ای از خونه شون بیرون رفته اند و حالا باید به خونه برگردند که لابد اجتناب ناپذیر است !!!!!!!!!! بنابراین حالا که صحبت از "بازگشت" در بین است نمیتوان معجزه کرد درحالیکه در زمان "رفت" دست ها کاملا باز بود و میشد گروه فراوانی رو نجات داد ؛ چرا اینهمه تأخیر ؟!؟!؟!؟!؟ البته یه جورائی همواره همین روش رو دیده ایم و البته باز هم تکرار هایش را !!!!!!
ناشناس۱۳۹۰۳۶۳۱۲:۱۳:۴۵ ۱۳۹۹/۱/۸
اقای روحانی زیاد صبر راهبردی دارند که بیشترین ان یکساله بوده
خاوری۱۳۹۰۳۸۳۱۲:۳۷:۱۷ ۱۳۹۹/۱/۸
تنها دلیل دولت هراس و وحشت از تنش های اجتماعی بود که صد البته این خوف نشان مبین این واقعیت است که چقدر انان از افکار عمومی فاصله دارند. اعمال این سیاست های دیرهنگام که مورد اقبال و تایید عمومی محسوب میشد مملکت را با بحران مضاعف مواجه کرد . اقای روحانی هم مثل همیشه به توصیه کارشناسان وقعی ننهاد و با قرون وسطایی قرنطینه با جان اقوام ودوستان و سلامتی احاد مردم مظلوممان بازی کرد. ای کاش این ملاحظات و تسامح را در هنگام گران کردن بنزین انجام می داد که تبعات شوم ان را همه تجربه کردیم.تا کی میخواهید اینقدر از خود متشکر باشید و شعور اجتماعی را به سخره بگیرید
توپانی۱۳۹۰۳۹۲۱۲:۴۵:۴۹ ۱۳۹۹/۱/۸
اشخاصی که بی توجه وغیرضروربه بیرون خانه می رونددراصل یک بمب ویروسی هستندکه به خودوجامعه خیانت می کنند.
ناشناس۱۳۹۰۳۹۴۱۲:۴۷:۴۲ ۱۳۹۹/۱/۸
همیشه دیر هنگام اقدام میکنن تازگی نداره-
ابو۱۳۹۰۴۵۱۱۳:۳۶:۲۷ ۱۳۹۹/۱/۸
مسئولين نبايد تا اين حد ضعيف النفس باشند كه فقط در انتظار بمانندببينند اقدامات غربيها در مقابله باكورونا چيست بعد مثل آنها عمل كنند .
ناشناس۱۳۹۰۶۲۶۱۶:۰۳:۳۶ ۱۳۹۹/۱/۸
مردم مسوولين بهداشت، وزير كشوروروحاني را براي عدم قرنطينه قم به شكل الان كه باعث همه كشور وهمه شهرها در حالت بحراني قرار بگيرند هرگز نمي بخشندومقصر ٩٠درصد فوت شدگان فعلي كشورانهايي هستند كه مي گفتند قرنطينه قديمي شده وان روز يك شهر را قرنطينه نكردند والان همه شهرها را دارند قرنطينه مي كنند
نقی۱۳۹۰۶۵۱۱۶:۲۰:۱۴ ۱۳۹۹/۱/۸
ملت باید در صحنه باشد....اینکار خیانت به ملت فهیم در جهت نابودی اقتصاد می باشد......حالا گیرم که یک میلیون نفر هم بمیرن تو 80 میلیون عددی نیست.....هست؟؟فکر میکنن جهان اولن که یکی خیلیه!
ناشناس۱۳۹۰۶۷۳۱۶:۳۸:۲۱ ۱۳۹۹/۱/۸
برای اینکه دیدن اگر همه مردم ایران رو هم قربانی کند ترامپ تحریم ها را لغو نمی کند بلکه موارد جدید هم اضافه می کند
اصفهانی امل۱۳۹۰۶۸۳۱۶:۵۱:۰۱ ۱۳۹۹/۱/۸
سلام سابت الف سپاس ازشما من درچند خط جواب دوستان وکامنت گذاران را میدم دوستی گفت چرا الان ویاهمان روزاول صورت نگرفت دوستان روزهای اول صحبت قرنطینه شهر قم وحرم شد وخوب همانگونه مطلع هستید عده ای گفتند دین وزیارت ملت اسیب وارد میشود ودرب حرم نباید بسته شود تعدادی گفتند قرنطینه دروه جنگ جهانی هرچند من وشماها متخصص امور بهداشت ودرمان نیستیم وحتی نمیتوانیم قرص سرماخودرگی را بخوبی تلفظ کنیم پس قرنطینه شدن ونشدن را باید افراد اهل فن و متخصص صادر کنند نه من وتو تعدادی گفتند دولت ومسئولان دردقیقه 90تصمیم میگیرند وچراالان قرنطینه میکنید خوب دوستان مسئولان ما فکر میکردند همه ما مردم ایران دارای فرهنگ اجتماعی وسلامت وقانونمدار وموظف به رعایت حقوق شهروندی هستیم نمیدانستند عده ای ازمردم بی فرهنگ وبیشعور تشریف دارند حالا سلامت خودشان هیچ سلامت مردم وجامعه را با سفرکردن بخطر میندازند وبه هرقیمتی که هم شده باید به شمال و.... سفر کنن وهیچ منطق ودلیل عقلی وعلمی را نمی پذیرفتن وبه سفررفتند ودیدید زحمات پزشکان وکادردرمان سخت تر شدویا دوستی گفت دولت بزرگراه افتتاح کرد خوب دوستان همه امور کشور باید به موازت هم پیش برود نمیشود که پروژهای امنیتی وعمرانی ودفاعی را رها کنیم وتمام هم وغم ما ویروس شود پس لازم هست هم مردم مراعات کنند وهم دولت ومسئولان درتلاشند تا این کرونای لعنتی درکشورما ازبین برودودوستی هم گفته دشمن میخواد بااین ویروس اقتصاد مارا ضربه بزند ودشمنی کند اولا همین دشمن مدنظر شماها خودش درگیر کرونا هست ودوما همه کشورها درگیرهستند اگر این کرونا مختص ایران بود شاید میشد ذهنیات شماها را باورکردودوست عزیزی گفت چرا واکسن کرونا دردستور کار نیست قطعا متخصصان وپژوهشگران امر سلامت ازهمان موقع که ویروس درشهرووهان چین مشاهده شد اینها هم بفکر ساختش بودند وهستند واین نیست امروز فکر کنند فردا بگویند تولید کردیم ودرپایان باید دوستانی که کامنت گذاشتند باید درخانه بمانیم وهمکاری کنیم وسفرنرویم بله واقعیت همین هست دولت وکادر درمان هرچه تلاش مضاعف داشته باشند تا ما با بیرون نیومدن ویابقولی قرنطینه خانگی رارعایت نکنیم تلاش وزخمات انها به بار نمیشیند پس بیایید دروهله اول بفکرسلامتی خودوخانوده وبعدش به فکر جامعه خودباشیم دست بدست هم دهیم به مهر تا کشورخودرا کنیم اباد
حسین۱۳۹۰۷۴۰۱۷:۴۲:۱۱ ۱۳۹۹/۱/۸
چرا قم را قرنطینه نکردین.که الان مجبور باشین کل کشور رو قرنطینه کنید.مسئولین این امر باید دادگاهی شوند.
ناشناس۱۳۹۰۷۷۵۱۸:۰۸:۳۵ ۱۳۹۹/۱/۸
چه کسانی مانع قرنطینه قم شدند؟
رضا۱۳۹۱۰۱۸۲۳:۰۰:۱۲ ۱۳۹۹/۱/۸
قرنطینه؟! بنده خدا وزیر بهداشت که گفت قرنطینه قم خارج از قدرت و اختیارات دولته! نگفت؟ چرا فقط هی می گید روحانی.؟البته تقصیر ایشان هم کم نبوده
ناشناس۱۳۹۰۷۸۸۱۸:۳۱:۴۲ ۱۳۹۹/۱/۸
میزان بی کفایتی و بی تصمیمی و ژست گرفتنهای پیروزمندانه همراه با لبخند آزار دهنده است. آقا وقتی شرایط سخته لازم نیست لبخند بزنی. فکر میکنی ما اینطوری حس آرامش پیدا میکنیم؟ نه. ما فقط عصبانی تر میشیم.
ناشناس۱۳۹۰۸۱۰۱۸:۵۷:۴۵ ۱۳۹۹/۱/۸
کاشی هیمن الان هم که شروع کردند دقیق تر وسخت گیرانه تر بود نه اینکه دوباره بعداز 15روز بخواهند منع آمد وشد در خیابانها بگذارند این خیلی بدتر است .همین الان باید این موضوع خیلی جدی تر گرفته شود .نه این دوباره می بینند کنترل نمی شود .دسنور جدیدی صادر شود......
خیلی خیلی مهم۱۳۹۰۸۱۱۱۸:۵۸:۰۳ ۱۳۹۹/۱/۸
متاسفانه، متاسفانه تمام دولتها در تمام دنیا از ابتدای ظهور کرونا ویروس و حتی در همین لحظات نیز در مورد اهمیت دادن و خطر شیوع فوق تصور این بیماری بیشتر از شجاعتشان استفاده کردند و حرف دانشمندان و کارشناسان خبره را گوش نکردند و یا آنطور که باید و شاید برایشان ارزش قائل نبوده و نیستند. روند فاجعه آمیز گسترش کرونا بقدری وحشتناک است که حتما حتما شاید تا چند ماه باید در قرنطینه کامل باشیم در غیر این صورت با فاجعه انسانی غیر قابل جبرانی روبرو خواهیم بود(عدم کفایت و خستگی کادر درمانی و بهداشتی و امکانات درمانی در آن زمان را هم لحاظ فرمایید) . ببینید حتی در چین با یک سهل انگاری کوچک مجددا حدود 14 درصد از بهبود یافتگان به کرونا مبتلا شدند. ترا به خدا به همنوعان خودمان ظلم نکنیم و حتما در خانه بمانیم . هشتم فروردین ماه 1399
ناشناس۱۳۹۰۸۳۵۱۹:۲۵:۳۱ ۱۳۹۹/۱/۸
اینها همان مسئولینی نبودن که با زبان بی زبانی میگفتند قرنطینه نه؟
کامران۱۳۹۰۸۷۱۲۰:۰۸:۳۰ ۱۳۹۹/۱/۸
بعضی وقتا دلم به حال اقای روحانی میسوزه . احساس میکنم بد جوری سردرگم و کلافه شده احساس میکنم جهنم رو تو این دنیا دیده.
ناشناس۱۳۹۰۹۵۱۲۱:۳۲:۱۹ ۱۳۹۹/۱/۸
طرح فاصله گذاری اجتماعی؟؟!! چرا شهامت ندارید که بگویید اشتباه کردیم؟ چرا به مردم نمی گویید این طرح همان قرنطینه است فقط خجالت می کشیم بگوییم باید روز اول قرنطینه می کردیم ولی با لجبازی و خود محوری این کار را نکردیم
ناشناس۱۳۹۰۹۸۸۲۲:۱۱:۱۳ ۱۳۹۹/۱/۸
مگه نمیدونستی درکشورما باکلمات بازی میشود
ناشناس۱۳۹۰۹۵۹۲۱:۳۹:۳۷ ۱۳۹۹/۱/۸
یعنی فکر میکنین الان وضع ما در تلفات از ایتالیا و اسپانیا بهتره؟ کجای آمارهای ما واقعیه که ایندفعه باشه؟
ناشناس۱۳۹۰۹۶۸۲۱:۵۱:۱۷ ۱۳۹۹/۱/۸
گفتین قرنطینه نه دیگه نتونستین جمش کنید اسم شو گذاشتین فاصله گذاری
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین