جهانگیری:از فردا محدودیت‌های بیشتر اعمال خواهد شد

گروه سیاسی الف،   3990106086

معاون اول رییس جمهور با تأکید بر اینکه عامل تعیین کننده در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا مردم هستند، گفت: ستاد مقابله با کرونا به همین منظور مصوبه ای را از فردا عملیاتی خواهد کرد تا با اعمال محدودیت های بیشتر این زنجیره قطع شود

جهانگیری:از فردا محدودیت‌های بیشتر اعمال خواهد شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور عصر امروز (چهارشنبه) در جلسه ویدئو کنفرانس با مدیران استان گیلان با اشاره به نگرانی کادر پزشکی از افزایش تعداد مبتلایان بعد از پایان تعطیلات نوروز اظهار داشت: ستاد مقابله با کرونا به همین منظور مصوبه ای را از فردا عملیاتی خواهد کرد تا با اعمال محدودیت های بیشتر زنجیره انتقال ویروس کرونا قطع شود.

وی ادامه داد: تا به امروز تصمیمات مهم و تاریخی و منحصر به فردی نظیر بسته شدن حرم های مقدس امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) اتخاذ شده و همچنان نیازمند تصمیمات جدیدتری هستیم تا این ویروس از کشور ریشه کن شود.
معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه ماندن مردم در خانه یک ضرورت جدی است، گفت: ضرورت دیگر حضور جدی و پای کار مدیران کشور و بخش پزشکی و درمانی است تا با کمک یکدیگر در زمان کوتاهی بتوانیم بر مشکل غلبه کنیم.
جهانگیری با اشاره به کاهش سفرها در ایام نوروز سال جاری تصریح کرد: وقتی گفته می شود سفر باید فقط به دلایل ضروری انجام شود معنایش عمل به سنت قدیمی، دینی و ایرانی دید و بازدید نیست، بلکه این رفت و آمدها حتماً باید برای تهیه ضرورت های مهمی نظیر مسائل پزشکی و یا تهیه مایحتاج باشد.
وی ادامه داد: راهبرد در خانه ماندن مردم از دهم اسفند و در جلسه ای که در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد به مردم اعلام گردید و تصمیماتی نظیر کاهش ساعت کار ادارات و یا دورکاری اتخاذ شد.
معاون اول رییس جمهور با اعلام تقدیر و تشکر دولت از کادر پزشکی و درمانی استان گیلان گفت: کارکنان بیمارستان ها و پرستاران و پزشکان نقشی بسیاری کلیدی، محوری و پیشتاز در مقابله با ویروس کرونا داشتند که جا دارد دست تک تک آنها را بوسید.
وی با اشاره به اینکه به دلیل شدت شیوع ویروس در استان گیلان در روزهای ابتدای شیوع بیماری در کشور گفت: کادر پزشکی این استان از دل و جان خود مایه گذاشتند و به این دلیل تعداد شهدای کادر پزشکی و درمانی این استان بیشتر از استان های دیگر است و من به خانواده این شهدا تسلیت می گویم و از صبوری آنها قدردانی می کنم و امیدوارم که با شهدای کربلا محشور شوند.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به یکی از دستورالعمل های مصوبه شورای عالی امنیت ملی برای پرداخت فوق العاده ویژه کادر پزشکی و درمانی گفت: این مصوبه را به سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ کردم. البته زحمات کادر پزشکی و درمانی کشور به شکل مادی قابل جبران نیست و اجر آن با خداوند است، اما وظیفه ماست که در حد توان زحمات آنها را جبران کنیم.
جهانگیری از استاندار، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و رییس بیمارستان رازی رشت و همه مدیرانی که به صورت جدی و جهادی با تمام توان پای کار ایستادند قدردانی کرد و گفت: باید از مردم عزیز و صبور گیلان که نهایت همراهی را با دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا داشتند تشکر کرد و همچنین نقش نیروهای نظامی و علما را در کمک به مدیریت استان ارج نهاد.
معاون اول رییس جمهور در پایان با اشاره به اینکه رئیس سازمان برنامه و بودجه به عنوان معین استان در مقابله با بیماری کرونا معرفی شده است، گفت: وی تمام مسائل و موضوعات و مطالبات مطرح شده در این جلسه را پیگیری خواهد کرد.
استاندار گیلان نیز با ارایه گزارشی از تعداد مبتلایان، بهبود یافتگان و جانباختگان ناشی از ویروس کرونا، به تمهیدات اندیشیده شده در استان نظیر ایجاد آزمایشگاه تشخیص تست کرونا، افزایش ده برابری ظرفیت تخت بیمارستانی، تولید ماسک، محلول ضدعفونی کننده و اطلاع رسانی و جلب مشارکت مردم برای شکستن زنجیره انتقال ویروس اشاره و از حمایت ها و پیگیری های دولت و معاون اول رئیس جمهور برای جبران کمبودها قدردانی کرد.
وی با ابراز خرسندی از سیر نزولی مراجعه کنندگان به مراکز بهداشتی و درمانی از غربالگری بیش از دو میلیون شهروند گیلانی خبر داد و گفت: خوشبختانه با توجه به اطلاع رسانی های انجام شده میزان مسافرت به گیلان در ایام نوروز بیش از 80 درصد کاهش داشته و 70 درصد مردم نیز به پویش "در خانه بمانیم" پاسخ مثبت دادند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز با اشاره به عملکرد مراکز بهداشتی و درمانی استان و درگیر شدن تعدادی از کادر پزشکی و پرستاری با بیماری کرونا؛ مطالبات و نیازهای استان را یادآور شد و گفت: با کمک دولت و همه دستگاه های نظامی و خصوصی هیچ کمبودی در زمینه تخت بیمارستانی وجود ندارد.
رییس بیمارستان رازی رشت نیز با تشکر از ستاد مقابله با کرونا و مردم فهیم استان گیلان گفت: تصمیمات درست و هماهنگی میان مردم و مسئولان باعث شد تا شاهد سیر نزولی بیماری در استان باشیم.
در این جلسه معاونان وزیر راه و شهرسازی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان برنامه و بودجه به طور جداگانه گزارش هایی در خصوص کاهش مسافرت به گیلان، تعداد مبتلایان کادر پزشکی در استان، افزایش ظرفیت واحدهای تولیدکننده مواد ضدعفونی و اختصاص 258 میلیارد تومان اعتبار به دانشگاه علوم پزشکی گیلان ارایه کردند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین