مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور: تمنا دارم در خانه بمانید

گروه فرهنگی الف،   3990104147 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: خاضعانه تمنا دارم وظیفه شرعی و سفارش بزرگان کشور و ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا در مورد رعایت توصیه‌ها را انجام و با ماندن در خانه، همه ارتباطات حضوری و دیداری را برای شکستن چرخه شیوع کرونا قطع کنید.    

به گزارش تسنیم، آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه با صدور پیامی ضمن تقدیر و تشکر از مردم شریف قم و همه کسانی که به‌نحوی در مبارزه با ویروس منحوس کرونا تلاش می‌کنند از مردم شریف درخواست کرد برای قطع زنجیره این بیماری هشدارهای مسئولان بهداشتی و توصیه‌های رهبری معظم و مراجع تقلید و علما را جدی بگیرند و با نیروهای انتظامی همکاری لازم را داشته باشند و همچنان در منزل بمانند تا زنجیره اجتماعی انتقال و سرایت کرونا به‌طور کامل قطع شود.

در پیام آیت‌الله اعرافی خطاب به اقشار مختلف آمده است: بهار دل انگیز و روح افزا و درس آموز طبیعت و مبعث شریف پیامبر مهر و محبت و معرفت حضرت محمد مصطفی(ص) را تبریک و شادباش می‌گویم و بی‌نهایت از همبستگی و همکاری همه اقشار، به‌ویژه سرداران و سربازان خط مقدم مبارزه با کرونا، اعم از پرستاران پیشگام، پزشکان سرافراز، کارکنان و مسئولان پرتلاش بیمارستان‌ها و گروه‌های فداکار جهادی و ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا و مسئولان بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی و همه ادارات و نهادهای صنعتی و خدماتی و امدادی و نظامی و امنیتی و انتظامی و قضائی و شهری و استانداری و فرمانداری در پیشگیری و مبارزه با این بلای جهانگیر سپاسگزارم و نکاتی را معروض می‌دارم.

برخی شهروندان به عمق خطر توجه نمی‌کنند

در ادامه آورده شده: مع‌الاسف وضع موجود خانه‌نشینی و رعایت دستورات بهداشتی و پزشکی و سلامتی هنوز به حد کفایت نرسیده و زنجیره اجتماعی انتقال و سرایت کرونا به‌طور کامل قطع نشده است و برخی از شهروندان به عمق خطر توجه نمی‌کنند؛ (در حالی که) جهاد همگانی برای صیانت از سلامت، نیاز به ارتقا و افزایش دارد.

در این پیام آمده که خاضعانه تمنا دارم با ماندن در خانه‌ها همه ارتباطات حضوری و دیداری و اجتماعات به‌جز در حداقل ضروری را قطع کنید. این توصیه شرعی، بهداشتی و سلامتی امر بسیار مهم است که بزرگان، اساتید، امامان جمعه، نهادهای حوزوی، جامعه مدرسین، شورای عالی حوزه و مدیریت حوزه‌های علمیه از آغاز برآن تاکید داشته و دارند.

پیام افزوده است: در این ایام معنوی از زیارت، توسل، تضرع، دعا و انجام اعمال ماه‌های مبارک رجب، شعبان و رمضان و همچنین، دستورات بهداشتی، سلامتی و معنوی اسلام غفلت نورزیده و عبادت و نیایش‌ها را به کنج خلوت خانه‌ها منتقل کرده، از فرصت پیش آمده، حداکثر استفاده معنوی در تهذیب و تزکیه نفس صورت پذیرد.

پیام حاکی است: لازم است مستمرا از پرستاران و پزشکان و کادر بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی و نظام پزشکی و مشاوره علمی و اسلامی تقدیر و تشکر کرده و در تجهیز و تامین نیازها، از مراکز درمانی و نقاهتگاه‌ها حمایت شود. این عزیزان در خط مقدم‌اند و وظیفه همه ما حمایت و تقدیر و تکریم از آنان است.

مدیر حوزه‌های علمیه در پیام خود آورده است: از مردم انتظار می‌رود با مسئولان محترم و نیروهای انتظامی و بسیجی در اجرای مقررات و کنترل رفت و آمدهای نهایت همکاری معمول دارند و از دستگاه‌های مسئول نیز انتظار می‌رود مطابق مقررات، به‌صورت جدی و قاطعانه بر اجرای مقررات و دستورات بهداشتی و سلامت، نظارت و در اعمال آنها اقدام کنندند تا به‌فضل الهی هر چه زودتر زنجیره سرایت و انتقال این بیماری گسسته شود.

در این پیام آمده است: این بلا آزمونی است برای بیداری بشر و توجه بیشتر به مبدا آفرینش و معاد آدمیان و ضمنا آزمونی است برای تلاش و پیشرفت علمی و میدانی است برای تجلی و شکوفایی فضیلت‌های اخلاقی و اجتماعی و اسلامی و فرصتی است برای التجاء به حضرت ربوبی و اولیای الهی و تعمیق بصیرت و تقویت روح مقاومت؛ انتظار میرود همه این محورهای سازنده مورد توجه قرار گیرد و کشور ما پیشگام حل این مشکل جهانی و حل مشکلات ناشی از آن و تقویت زیرساخت‌های پدافند غیرعامل و ترقیات علمی و دانش فنی و جهش اقتصادی شود.

پیام ادامه یافته است: حوزه‌های علمیه، روحانیت و نهادهای حوزوی با تاسی به رهبری معظم و مراجع عظام دامت برکاتهم، وامدار ملت بزرگ ایران و شما مردم عزیز قم بوده و هستند و برسر میثاق با شما و اسلام و انقلاب و ملت شریف ایران تا پای جان و در همه مراحل و شرایط ایستاده اند و استوار خواهند ماند؛ نمونه‌های آن را دیده‌اید و ان‌شاءالله استمرار خواهد یافت.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۸۵۴۷۷۰۸:۱۰:۰۳ ۱۳۹۹/۱/۵
وقتی ادارات رو تعطیل نمی کنند یعنی اینکه در خانه نمانید
ناشناس۱۳۸۵۶۶۷۱۰:۱۳:۱۶ ۱۳۹۹/۱/۵
فعلا که از سه شنبه 5 فروردین کارمندها رو فرستادن سر کار . و باز شلوغی خیابونها و ..
ناشناس۱۳۸۶۴۲۵۱۶:۰۳:۳۳ ۱۳۹۹/۱/۵
خوبه ولی اول از آنهایی شروع کنید که از لباس مورد احترام سواستفاده می‌کنند و دستورات پزشکی که در تخصصشان نیست به مردم میدهند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین