جزییات بارش در مناطق مختلف کشور/ ۶ فروردین آسمان در اغلب شهرها صاف است

گروه اجتماعی الف،   3990104078

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه سامانه بارشی امروز درنیمه شرقی و بخش‌هایی از شمال فعال است، گفت: روز ۶ فروردین در اغلب شهرها غیر از خراسان رضوی، کردستان و کرمانشاه آسمان صاف است.  

به گزارش فارس، صادق ضیائیان در گفت‌وگویی، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: سامانه بارشی فعال در کشور امروز به نیمه شرقی و شمال شرق رسیده و فعالیت دارد. همچنین در دامنه و ارتفاعات زاگرس نیز این سامانه موجب بارش‌هایی شده است.

وی افزود: امروز 4 فروردین شدت بارش‌ها در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، سمنان و همچنین شمال خراسان جنوبی و جنوب سیستان و بلوچستان است.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده 5 فروردین سامانه در شمال شرق و شرق کشور فعال است و روز چهارشنبه 6 فروردین در استان‌های خراسان رضوی، کردستان و کرمانشاه بارش پراکنده خواهیم داشت و در این روز در بقیه مناطق کشور آسمان صاف است.

ضیائیان ادامه داد: روز پنجشنبه7 فروردین بارش باران را در غرب کشور، دامنه زاگرس مرکزی و جنوبی و استان‌های چهارمحال و بختیاری، فارس و همچنین غرب اصفهان، غرب کرمان و جنوب یزد خواهیم داشت.

وی  بیان کرد: روز جمعه 8 فروردین بارش پراکنده در غرب و زاگرس مرکزی و جنوبی داریم.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به کاهش دمای 6 تا8 درجه در نیمه شرقی کشور طی امروز و فردا گفت: در دو روز گذشته تنگه هرمز و شرق خلیج فارس و امروز شرق دریای خزر مواج است. 

ضیائیان افزود:‌روز آینده بندر عباس با بیشینه دمای 27 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای 6 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 16 و 6 درجه خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: امروز در تهران جهت باد، غربی و سرعت آن 31 کیلومتر در ساعت است؛ دید افقی امروز در پایتخت بیش از 10 متر و نم نسبی 52 درصد است.