روحانی: شرایط ما درمقایسه با کشورهای پیشرفته بهتر است/مسئول بخشی از بیکاری آمریکاست

گروه سیاسی الف،   3990104032 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس‌جمهور با بیان این مطلب که مسئول بخشی از بیکاری و زندگی سخت مردم، آمریکا است گفت: شرایط ما درمقایسه با کشورهای پیشرفته در مبارزه مقابله با کرونا بهتر است.

روحانی: شرایط ما درمقایسه با کشورهای پیشرفته بهتر است/مسئول بخشی از بیکاری آمریکاست

رئیس‌جمهور گفت: اکثریت مردم به دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا عمل کردند و کسانی هم که به سفر رفتند در محل های سکونت جدید ماندند و قرنطینه را خودشان انجام داده اند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری در اولین جلسه هیات دولت در سال 99، از مردم برای رعایت همه دستورالعمل هایی که ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشتند و اکثریت مردم به آن عمل کردند، دید و بازدیدهای عید را در فضای غیرحضوری انجام دادند و سفرها را بسیاری از مردم لغو  کردند، قدردانی کرد.

وی افزود: اکثریت مردم به دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا عمل کردند. گزارش ها نشان می دهد که مردم و مسافران در محل سکونت جدید مانده اند و مساله قرنطینه شخصی و داوطلبانه را همه اجرا می کنند و این ماندن در منزل به عنوان بهترین راه برای این است که سریع تر به شرایط معمولی جامعه دست پیدا کنیم تا مردم بتوانند زندگی راحت خود را ادامه دهند. 

 رئیس دولت دوازدهم گفت: از همه کسانی که خدمات به مردم را انجام می‌دهند تشکر می کنم. از تولیدکنندگان و آنهایی که نیازمندی های مردم را اداره می کنند تشکر می کنم که در صحنه تامین نیازمندی های جامعه فداکاری می کنند. البته فداکاری بالاتر برای آنهایی هستند که در بیمارستان‌ها مشغول هستند. 

هم کادر درمانی کشور هم نیروهای مسلح و همه آنهایی که داوطلبانه پای کار آمدند و امکانات خود را در اختیار سیستم بهداشت درمان قرار دادند. نیروی انتظامی و بسیج همه آنهایی که در جاده ها به خاطر سلامت مردم از آنها می خواهند که با توجه به این که شرایط عادی نیست به سفر ادامه ندهند که شاید خوشایند نباشد، اما مردم بدانند که این کار ضروری و لازم است و به نفع جامعه است.

بازهم به مردم اطمینان می‌دهم همه مسئولین و ارکان نظام، اولین دغدغه‌ خاطرشان، سلامتی شما و فرزندان شما است و وضعیت ما نسبت به کشورهای دیگر از جمله کشورهای اروپایی شرایط بهتری داریم و این در سایه تلاش و کوشش همگی است.

وی با اشاره به نامگذاری سال 99 به جهش تولید توسط مقام معظم رهبری گفت: به وزرا عرض کردم طرح‌های مهمی که در سال 99 تکمیل و به پایان می‌رسد را به مردم بگویند. به مردم بگویند در زمینه آب، برق، نفت و گاز،  پتروشیمی،‌ صنایع و کشاورزی و مسکن در هر حوزه هرکسی که مسئولیت بر عهده دارد را به مردم بگویند.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: امسال را ما سال افتتاح طرح‌های مهم در ایران اعلام کردیم و تا پایان سال شاهد افتتاح  طرح‌های مهم در زمینه‌های مختلف در کشور خواهیم بود و از الان باید فهرست این افتتاحیه‌ها به مردم گفته شود. مقام معظم رهبری در نامگذاری سال جدید، تولید مضاعف و حرکت سریع‌تر را در تولید ‌خواهند و راهش این است که ما اقدامات زیربنایی سریع انجام دهیم.

وی با ناکید بر ضرورت اصلاحات بانکی در زمینه تولید اظهار داشت: تولید یعنی سرمایه و علم و دانش و فناوری و روابط خارجی با دنیا و اگر این سومی را حذف کنید تولیدی به وجود نمی‌آید. جهش تولید در سایه روابط  خوب با جهان و همسایگانمان در زمینه صادرات و واردات بدست می‌آید. ما باید علم ودانش را بیاموزیم و بیاموزانیم. اگر می‌خواهیم سال سال جهش تولید باشد تولید بدون سرمایه گذاری امکان‌پذیر نیست. 

رئیس‌جمهور با تاکید بر عرضه سهام‌های دولتی در بازار بورس برای جهش تولید تصریح کرد: همه دستگاه‌های  دولتی سهامشان را در بورس عرضه کنند. برای حرکت در تولید باید سهام‌ها به بازار بورس و فرابورس عرضه شود تا تحول بزرگ شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به توطئه‌های آمریکا گفت:‌ مسئولیت بخشی از مسائل بیکاری و زندگی سخت مردم، بر آمریکا است، مسئول بخشی از عدم سرمایه‌گذاری و عدم گردش سرمایه در کارخانه‌ها آمریکا است. برخی از انسان‌هایی که به خاطر نداشتن شغل در شرایط فوق‌العاده بحرانی زندگی ‌میکنند مسئولش آمریکا است.

رئیس‌جمهور اضافه کرد:  آمریکایی‌ها مسئول بزرگترین جنایت‌ها در منطقه و ایران هستند. حال می‌گویند در کرونا حاضر هستیم کمک کنیم. کمک آنها همان لیوان گل‌آلودی است که تعارف می‌کنند اما نمی‌گویند که چشمه‌های اصلی را به روی مردم بسته‌اند. ما لیوان گل‌آلود شما را نمی‌خواهیم، شما کنار بروید، صادرکنندگان، وارد گنندگان را اذیت نکید، ملت ما حودشان بلدند چکار کنند  پزشکان ما به کارشان مسلط هستند.  متاسفانه در این شرایط شیادان اصلی تاریخ امروز زبان باز کردند و سخنانی می‌گویند که ماهیت احمقانه خودشان را ظاهر می‌کنند. آنها فکر می‌کنند مردم دنیا ساده و زودباور هستند که حرف‌های ناروای آنها را باور کنند. ما روی پا خود ایستاده‌ایم و بر مبنای رهنمودی که در اختیار داریم همه توانمان را برای تولید بکار می‌گیریم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۸۴۲۰۱۱۱:۲۸:۰۴ ۱۳۹۹/۱/۴
بدون تعامل با دنیا این وضعیت ادامه خواهد یافت.
ناشناس۱۳۸۴۲۰۲۱۱:۲۹:۱۶ ۱۳۹۹/۱/۴
با این صحبتها باید در انتظار فاجعه ای غم انگیز بود
ناشناس۱۳۸۴۲۲۰۱۱:۴۱:۵۷ ۱۳۹۹/۱/۴
شرایط تو فقط یه ذره از ونزوئلا بهتره
پرتو۱۳۸۴۲۳۴۱۱:۵۳:۰۹ ۱۳۹۹/۱/۴
امریکا هیچ غلطی نمی تونه بکنه.
موسي۱۳۸۴۲۴۲۱۲:۰۱:۴۵ ۱۳۹۹/۱/۴
يعني خوشبختانه ما كمتر بدبختيم
رحيم۱۳۸۴۲۴۹۱۲:۰۴:۱۵ ۱۳۹۹/۱/۴
و مسئول ٩٥٪ بيكاري سوء مديريت دولت پير و سالخورده است چرا جوانگرايي را در دولت تون امتحان نميكنيد؟!
محمد۱۳۸۴۳۴۴۱۳:۰۷:۴۷ ۱۳۹۹/۱/۴
بالاخره تحریم ها فرصت هستند یا تهدید؟ تکلیف ما رو روشن کنید
ناشناس۱۳۸۴۴۴۰۱۴:۳۷:۲۲ ۱۳۹۹/۱/۴
شرایط ابتلا و‌مرگ و‌میر ما نسبت به ایتالیا خوبه اما تو بدترین سبک مدیریت بحران اول هستیم
ناشناس۱۳۸۴۵۴۲۱۵:۳۳:۲۵ ۱۳۹۹/۱/۴
نه جناب روحانی . مسئول بیکاری. تورم دولتتان هستید .
ناشناس۱۳۸۴۵۵۴۱۵:۴۰:۳۱ ۱۳۹۹/۱/۴
اگر تو نبودی بسیار بهتر بود . مسئولیت موج سفرها و مشکلات بعدی آن به گردن توست .
ناشناس۱۳۸۴۶۳۱۱۶:۳۸:۱۰ ۱۳۹۹/۱/۴
مقایسه های مع الفارغ
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین