اختصاص ۵۲ بیمارستان نیروهای مسلح به درمان کرونا

گروه سیاسی الف،   3990103071

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: از مجموع ۵۸ بیمارستان نیروهای مسلح، ۵۲ بیمارستان به پذیرش، بستری و معالجه بیماران کرونا اختصاص داده شده است.

 

به گزارش صداوسیما، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اظهارداشت: از مجموع ۵۸ بیمارستان نیروهای مسلح در سراسر کشور، ۵۲ بیمارستان به پذیرش، بستری و معالجه بیماران کرونا اختصاص داده شده است.

سردار سرلشکر محمدباقری امروز در جلسه فرماندهی قرارگاه بهداشتی - درمانی امام رضا (ع) نیروهای مسلح برای پیشگیری و مقابله با کرونا افزود: از همه تلاش‌ها و زحمات کادر درمانی و بهداشتی بیمارستان‌های کشور از جمله بیمارستان‌های نیروهای مسلح صمیمانه سپاسگزاری می‌کنیم.

وی گفت: این زحمات و تلاش‌ها یادآور تلاش‌ها و مجاهدت‌های بخش بهداشت و درمان در دوران دفاع مقدس و نیز صحنه‌های دفاع از حرم است و همان گونه که در دوران دفاع مقدس در این بخش شهدایی همچون شهید رهنمون داشتیم در این دوران هم امثال شهید فتح اللهی تقدیم شده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه از ابتدای ورود بیماری کرونا به کشور نیروهای مسلح در خط مقدم مبارزه حضور داشته است، افزود: در این مدت حدود ۶ هزار بیمار در بیمارستان‌های نیروهای مسلح پذیرش شده اند که حدود نیمی از آن کارکنان و بازنشستگان نیروهای مسلح بوده اند و بقیه را اقشار مختلف مردم تشکیل می‌دادند.

سرلشکر باقری گفت: اقدامات صورت گرفته در این زمینه را می‌توان به عنوان یک رزمایش مقابله با تهاجم‌های بیولوژیک محسوب کرد.

وی افزود: قبل از ورود بیماری کرونا به کشور نیروهای مسلح با پیش بینی‌های صورت گرفته و انجام دستورالعمل ها، خود را برای مقابله با آن آماده کرده بودند و به همین منظور از همان ابتدا در شهر قم بیمارستان‌های نیروهای مسلح وارد خدمات رسانی در این زمینه شدند و در بسیاری از استان‌ها حتی به سایر بیمارستان‌ها نیز با اعزام کادر درمانی کمک شده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ابراز امیدواری کرد: که با تداوم فعالیت‌های تحقیقاتی در کشور و از جمله در مجموعه پژوهشی بقیه الله (عج)، هر چه زودتر دارو و واکسن مناسب برای درمان و پیشگیری از بیماری کرونا کشف، تولید و به کار گرفته شود و هر چه زودتر ریشه این بیماری از کشور خشکانده شود.

سرلشکر باقری اضافه کرد: در ستاد کل و مجموعه نیروهای مسلح کشور همه تلاش‌ها در این مسیر متمرکز شده است که اعتبارات و تجهیزات تخصصی لازم در ابعاد مختلف از جمله تجهیزات صیانتی از کادرهای درمانی و نیز مواد ضدعفونی تأمین شود و امیدواریم با تلاش‌هایی که در این مسیر صورت می‌گیرد کمبودها به حداقل برسد.

جلسه فرماندهی قرارگاه مقابله با کرونای نیروهای مسلح

جلسه فرماندهی قرارگاه بهداشتی درمانی امام رضا (ع) نیروهای مسلح به منظور پیشگیری و مقابله با کرونا با حضور رییس ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد.

در جلسه امروز سردار سرلشکر محمد باقری از طریق ویدئو کنفرانس با روسای شماری از بیمارستان هاینیروهای مسلح در سراسر کشور گفتگو کرد ودریافت گزارش عملکرد این بیمارستانها، در جریان اقدامات صورت گرفته قرار گرفت.

بیمارستان ولیعصر نیروی دریایی ارتش در رشت، بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) سپاه در قم، بیمارستان الغدیر نیروی انتظامی در تبریز، بیمارستان شهید صدوقی سپاه در اصفهان و بیمارستان امام علی (ع) نیروی زمینی ارتش در تبریز، پنج بیمارستانی بود که امروز روسای آن‌ها مستقیم به رییس ستاد کل نیروهای مسلح گزارش دادندو سرلشکر باقری هم پرسش‌های لازم را برای بررسی و ارزیابی روند اقدامات بهداشتی و درمانی، از آن‌ها پرسید.

در این جلسه همچنین مسئولان مربوط، گزارش‌های مربوط به تولید مواد ضدعفونی و ماسک بهداشتی را به منظور تامیننیازهای کشور دراین زمینه بیان کردند.

ر ییس ستاد کل نیروهای مسلح در نشست برعزم جدی نیروهای مسلح بر ایفای نقش اساسی به منظورمقابله و ریشه کردن بیماری کرونا در کشور تاکید کرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

    4. جلاد، به پایان سلام کن!

    5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    10. انتقام از پوتین؟

    11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    14. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

    15. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    16. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    17. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    18. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    19. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    20. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    21. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    22. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    23. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    24. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    25. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    آخرین عناوین