امن ترین مکان به روایت یک بیمار کرونایی

گروه اجتماعی الف،   3981229039

یک بیمار مبتلا به ویروس کرونا در خرم آباد گفت: در خانه ماندن را جدی بگیریم چرا که امن ترین مکان برای پشگیری از ابتلا به کرونا منازل شخصی است.

امن ترین مکان به روایت یک بیمار کرونایی

به گزارش ایرنا،مهتاب ایمانی دانشجوی کارشناسی ارشد، خانمی ۲۴ ساله و مبتلا به کرونا است  که به گفته خودش تنها با ۲ بار بیرون رفتن از منزل با وجود استفاده از ماسک و دستکش ، به بیماری کرونا مبتلا شده  و اکنون چندین روز است که پس از ترخیص از بیمارستان در منزل قرنطینه است.

در حین صحبت کردن با تلفن صدایش بسیار ضعیف و لرزان بود با خواهش و تاکید از مردم تقاضا می کرد که به هیچ وجه از منازل خود خارج نشوند و در شکستن زنجیره ابتلا به این بیماری با همدیگر همکاری کنند.

او می گوید پس از چندین روز ماندن در منزل به همراه مادر و برادرم برای خرید مواد غذایی به یکی از فروشگاه های خرم آباد رفتیم و سعی کردیم علاوه بر استفاده از ماسک و دستکش تمام نکات بهداشتی را نیز با دقت رعایت کنیم و زمان برگشتن از فروشگاه نیز موادغذایی خریداری شده را ضدعفونی کردیم.

همان روز متوجه شدم که کارت بانکی ام دچار مشکل شده و امکان انتقال وجه ندارد فردای آن روز پس از تماس تلفنی با بانک مجبورشدم برای تعو یض رمز کارت به بانک مراجعه کنم این بار نیز علاوه بر استفاده از ماسک و دستکش پس از خروج از بانک دستهایم را با محلول ضدعفونی کردم و وقتی به خانه برگشتم دستهایم را با آب و صابون شستم.

مهتاب که از رفتن به بانک و فروشگاه بسیار پشیمان شده با صدای لزران می گوید بعدازظهر همان روز آبریزش بینی داشتم که گمان کردم به دلیل حساسیت فصلی است اما چند ساعت بعد حالت تهوع و سردرد نیز به سراغم آمد اما به خودم دلخوشی می دادم که به دلیل همان حساسیت است.

پس از چند ساعت از مرکز بهداشت محله برای غربالگری با من تماس گرفتند که من نیز از سردرد و حالت تهوع شکایت کردم آنها بلافاصله من را به مرکز غربالگری معرفی کردند و پس از مراجعه احتمال مبتلا شدنم به کرونا قوی تر شد و در نهایت در بیمارستان بستری شدم و پس از دریافت پاسخ آزمایش مشخص شد که به بیماری کرونا مبتلا هستم.

مهتاب ایمانی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت با بیان اینکه جدی گرفتن هشدارهای پزشکان و مسوولان برای پیشگیری از ابتلا به کرونا را باید جدی گرفت و زنگ خطر این بیماری به صدا درآمده است،گفت: بیمارستان شهدای عشایر خرم آبادمرکز بستری بیماران مبتلا به کرونا است که متاسفانه اکنون تعداد زیادی بیمار مبتلا به کرونا در این بیمارستان بستری هستند.

وی با گلایه مندی از وضعیت بهداشتی و نحوه رسیدگی به بیماران در این بیمارستان اظهار داشت: برخلاف رسیدگی پزشکان و پرستاران به وضعیت بیماران اما بیمارستان به علت شلوغی در وضعیت نظافت و بهداشت مطلوبی نیست.

وی بیان کرد: مکان بستری شدن بیماران مبتلا به کرونا باید از بیماران مشکوک به کرونا مجزا باشد چراکه با وضعیتی که اکنون در بیمارستان وجود دارد احتمال ابتلای قطعی تمام موارد مشکوک به کرونا بسیار زیاد است.

این بیمار مبتلا به کرونا ادامه داد: همچنین تجهیزات کافی برای درمان بیماران در این بیمارستان وجود ندارد و به راحتی با توجه به شرایط بیماران و با گفت وگویی کوتاه از درددل پرستاران و کادر درمانی می توان متوجه شد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه بیماران نمی توانند همراه داشته باشند و دستکش و ماسک از بیرون تهیه کنند اما بیمارستان نیز این تجهیزات را به اندازه لازم در اختیار بیماران نمی گذارد و در مدت بستری بودن در بیمارستان تنها یکبار توانستم از پرستاران ماسک دریافت کنم.

وی همچنین به سختی پیدا کردن داروها اشاره کرد و گفت: پس از ترخیص از بیمارستان دارویی برای ادامه درمان دارویی در اختیار من گذاشته نشد و با وجود اینکه تمام داروخانه های شهر را برای گرفتن داروها گشتم اما متاسفانه موفق به پیدا کردن داروها نشدیم و در نهایت از طریق یکی از دوستان داروها را از داروخانه یکی از بیمارستان های استان گرفتم که دوز آنها با داروهایی تجویز شده متفاوت است و ناچار به نصف کردن قرص ها شده ام.

این بیمار مبتلا به کرونا که هم اکنون نیز دچار دردقفسع سینه و سرفه است اکنون چندین روز است که به امید بهبودی به تنهایی در منزل قرنطینه شده است.

اکنون در این روزهای کرونایی که احتمال ابتلا به این بیماری برای هر فرد و در هر شرایطی بسیار قوی است برخی افراد هنوز این حقیقت را خواسته یا ناخواسته جدی نمی گیرند و با حضور در خیابان و معابر روز  به روز باعث افزایش مبتلایان و گسترده شدن انتشار ویروس کرونا می شوند.

در حالیکه افرادی که به حقوق خود و دیگران احترام می گذارند و  با صرف نظر از کارهای واجب خود و خانوداه همچنان در منازل به سر می برند اما متاسفانه در آستانه سال نو همچنان خیابان ها مملو از خودروها و بازار نوروزی طرفداران خود را دارد و ویروس کرونا نیز به راحتی  مشغول انتخاب میزبانان خود است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت:تاکنون ۳۶۳ نفر در استان به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد ۲۹ نفر جان خود را از دست داده اند.

 دکترمحمدرضا نیکبخت روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکهزار و ۱۱۰ نمونه از بیماران مشکوک به «کرونا» در استان لرستان به آزمایشگاه مرجع ارسال شده که  یکهزار و ۱۸ نمونه پاسخ داده شده است وه از این عدد ۳۶۳ مورد مثبت و ۶۵۵ نمونه منفی اعلام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه تا به امروز ۲۹ مورد فوت قطعی بر اثر بیماری «کرونا» در استان ثبت شده است، گفت: مزید اطلاع اینکه تعداد ۲۰ مورد فوتی منفی، نتیجه آزمایش آنها از طریق آزمایشگاه مرجع اعلام شده است.

نیکبخت با اشاره به تفکیک شهرستان مبتلایان مثبت کرونا در لرستان، گفت: در سلسله ۱۰۹ نفر، خرم آباد ۹۵ نفر، بروجرد ۴۳ نفر، دلفان ۵۰ نفر، دورود ۲۵ نفر، ازنا ۲۰ نفر، کوهدشت ۸ نفر، الیگودرز ۵ نفر، چگنی ۳ نفر، پلدختر ۲ نفر، رومشکان ۲ نفر و سپید دشت ۱ نفر بوده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۹ نفر در بیمارستان بستری هستند، گفت: تا کنون نیز ۴۴ نفر بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند و ۱۹۱ نفر نیز در منزل تحت مراقبت هستند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

آخرین عناوین