ماجرای کشیش مسیحی که از پشت قاب تلویزیون درمانِ کرونا می‌کند!

گروه جهان الف،   3981229016 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

کشیش اوانجلیستی در حالی از شبکه زنده تلویزیونی دم از معجزه شفا آن هم به شکلی عجیب می‌زند که استفاده بی‌جا از ثروت عمومی را بر خود جایز می‌شمارد و این برگرفته از تفکر دینی پروتستانی اوست.

 

 به گزارش تسنیم، اخیراً کلیپی در فضای مجازی درباره رفتارهای عجیب کشیش مسیحی در برنامه زنده تلویزیونی برای رفع کرونا از مخاطبانش منتشر شد. این کشیش آمریکایی که در بخشی از کانال تلویزیونی خود به نام کانال ویکتوری برنامه‌ای به نام "ایستادگی در برابر کروناویروس" را اجرا کرد، ضمن خواندن دعا، دستش را به سمت دوربین دراز کرده و گفت که از بینندگان می‌خواهد دستان خود را روی تلویزیون قرار دهند تا ببینند مسیح چگونه ویروس‌ها را از بین می‌برد!
اما ماجرا از چه قرار است؟ این تفکر از کجا ناشی می‌شود و این فرد کیست؟ برای پاسخ به این پرسش‌ها با متن زیر همراه شوید.

نام این کشیش، «کِنث کوپلند» (Kenneth Copeland) از فرقه اوانجلیست‌هاست (مسیحیت انجیلی) که این عنوان، به مبلغان انجیل اطلاق می‌شود و به معنای مُبَشّران یا مژده‌دهندگان (Evangelist) است. اما مژده به چه چیزی؟ در دیدگاه آنها کتاب مقدس پیشگویی‌های بسیاری در مورد آخرالزمان کرده و بسیاری از آنها هم در چند دهه اخیر محقق شده است.  آنها معتقدند که پیروان کلیسای پروتستان برای ظهور دوباره مسیح باید چند خواسته مسیح را که در تفاسیر انجیل در قرن بیستم به عنوان پیشگویی‌های انجیل بیان شده، عملی کند.

ویروس کرونا ,

برخی اوانجلیست‌ها بر اساس آموزه‌های خود، به درگیری‌های میان اعراب و اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی به‌عنوان مرحله‌ای گذار و از پیش مقرر شده می‌نگرند که در کتاب‌های مقدسشان به آن اشاره شده است. آنها به بازگشت یهودیان به سرزمین مقدس اعتقاد داشته و بر این باورند هرچه تعداد یهودیان در اسرائیل بیشتر باشد، مسیح زودتر ظهور خواهد کرد. این فرقه که در دایره مذهب پروتستان از مذاهب سه‌گانه مسیحیت قرار می‌گیرند، از آنجایی که تفکرشان در راستای تکمیل پروژه یهودیت صهیونیست در تصرف سرزمین فلسطین و یا خاورمیانه (به عنوان ارض موعود) است، با عنوان صهیونیسم مسیحی (Cristian Zionism) شهرت دارد.

در صورت کلی این فرقه چند اعتقاد اساسی دارد: ظهور دوباره مسیح (ع)، جنگ دائمی بین خیر و شر، تولد دوباره یا ایمان فردی، اعتقاد به نجات و آمرزش نهایی توسط عیسی و تلاش برای آموزش و گسترش انجیل. به مژده‌دهندگانی که از تلویزیون برنامه‌های تبلیغی خود را پخش می‌کنند کشیش تلویزیونی گفته می‌شود. بنابراین ماهیت «کنث کوپلند» کشیش تلویزیونیِ اوانجلیستی است. این نحله از یک و نیم قرن پیش در آمریکا فعال شدند و هم‌اکنون در رده‌های بالای قدرت و سیاست در جهان حضور دارند؛ از جمله معروف‌ترین اوانجلیستهای متأخر می‌توان به رونالد ریگان، و جورج بوش پسر اشاره کرد.

ویروس کرونا ,

جورج بوش در بین اوانجلیست‌ها

اما به طور خلاصه، عمده‌ترین ویژگی‌های مذهب پروتستان که اوانجلیست‌ها فرقه‌ای از آنها محسوب می‌شوند، عبارتند از: آزادی فردی در امور دینی و دنیوی، تساهل دینی، انحصار مرجعیت دینی در کتاب مقدس و عدم اعتقاد به مرجعیت پاپ و شورا و قوانین کلیسا، مسئولیت مستقیم انسان در مقابل خداوند، ممدوح دانستن ثروتو عبادت دانستن کار.

ویروس کرونا ,

اوانجلیست‌ها برای بقای ترامپ دعا می‌کنند

اما کِنث کوپلند  (Kenneth Copeland) را بیشتر بشناسیم. آیا او هم ثروت را ممدوح می‌داند؟ 

این کشیشِ اوانجلیست آمریکایی با بیش از 850 میلیون دلار ثروت خالص (سال 2020)، یکی از 10 چهره مذهبی ثروتمند دنیا لقب گرفته است. او ادعا کرده است که بیش از یک میلیارد دلار داشته باشد. طبق گفته‌های خود، خدا به او گفت که او نیاز به یک میلیاردر دارد. «کنت» همچنین دارای دو نفر از هواپیماهای خصوصی است. اولین جت او به عنوان "ماشین موعظه"! (Preacher Machine)شناخته شد.

ویروس کرونا ,

نمایی از ماشین موعظه (Preacher Machine) کنث کوپلند

نکته جالب توجه در این اندیشه، نگاه سرمایه‌داری سردمداران دینی آنهاست. آنها ممدوح دانستن ثروت در تفکر دینی خود استفاده از ثروت عمومی را بر خود حلال می‌کنند؛ به گونه‌ای که مورد پذیرش افکار عمومی قرار گرفته است؛ حال چنین افرادی با اینچنین اندیشه‌ای در شبکه تلویزیونی و به شکلی سخیف دم از معجزات مسیح علیه‌السلام در درمان دردها می‌زنند.

ویروس کرونا ,

نمایی ازداخل هواپیمای شخصی کنث کوپلند

دیدگاه کاربران

روزبه۱۳۸۰۱۶۸۱۳:۲۱:۴۱ ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
اگه ایران بود که وانفسا بود، احیانا مدافعان آمریکا در این فقره چیزی برای توجیه کردن رفتار آمریکایی ها پیدا نکردن بازم جای شکر داره.
ناشناس۱۳۸۰۲۶۳۱۴:۴۸:۳۵ ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
دوچیز باعث نابودی تو می شود مذهب خرافاتی ساخت ذهن خودت و نادانی تو در یادنگرفتن بیشتر وحقیقت با زمانی که در آن هستی و لجبازی با خودت
ناشناس۱۳۸۰۲۸۰۱۵:۰۴:۳۴ ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
ما فقط عاقل و منطقى هستيم..
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین