تجویز نسخه کلیدی شکست کرونا/سه نقطه شایع ویروس در تهران

گروه اجتماعی الف،   3981229001 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس مرکز تحقیقات سل بالینی و اپیدمیولوژی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: اگر مردم نسخه کلیدی و آسان درمنزل بمانید را رعایت کنند مطمئناً تا دوهفته دیگر خبرهای خوشی به گوشمان خواهد رسید.

به گزارش مهر، پیام طبرسی، درباره مناطق پرخطر و کرونایی ترین مناطق تهران توضیح داد: با توجه به سامانه‌ای که وزارت بهداشت برای بررسی پراکندگی بیماران و مراجعان طراحی کرده است تمامی اطلاعات مراجعان ثبت و بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: از طریق این سامانه به راحتی می‌توان آدرس محلات مبتلایان شناسایی شود.

طبرسی با بیان اینکه حدس زدن پرخطرترین مناطق تهران به لحاظ شیوع کرونا کار دشواری نیست خاطرنشان کرد: در هر منطقه‌ای از شهر تهران که تراکم جمعیت و تردد بیشتری وجود داشته باشد بدیهی است که شیوع این ویروس بیشتر خواهد شد.

وی گفت: به طور مثال در بازار بزرگ تهران در روزهایی که شیوع کرونا به اوج خود رسیده است، متأسفانه شاهد تراکم و جمعیت عجیبی از مردم هستیم. بدیهی است امروز در این بحران که تمام دنیا با آن درگیر است اصلاً زمان مناسبی برای خرید نیست.

عضو هیئت علمی دانشگاه ضمن انتقاد از ترددهای غیر ضروری مردم به بهانه خرید شب عید اظهار کرد: هر چقدر هم که مردم در محیط‌های شلوغ بهداشت را رعایت کنند باز هم احتمال شیوع ویروس کرونا بسیار بالا است.

از عقل و منطق به دور است که خود و عزیزانمان را در معرض خطر قرار دهیم

به گفته این استاد دانشگاه، ویروس به راحتی توسط یک عطسه و سرفه از طریق چشم، دهان و بینی خصوصاً در محیط‌های شلوغ وارد بدن می‌شود.

طبرسی فلسفه تاکید در منزل ماندن در روزهای واپسین سال را جدی بودن ویروس کووید ۱۹ عنوان کرد و گفت: از عقل و منطق به دور است که بدون دلایل بی منطق و واهی خود و عزیزانمان را در معرض ابتلاء به این بیماری قرار دهیم.

رئیس مرکز تحقیقات سل بالینی و اپیدمیولوژی بیمارستان مسیح دانشوری، تاکید کرد: در مناطق پرتردد احتمال ۱۰۰ درصدی انتقال ویروس کرونا وجود دارد.

طبرسی با بیان اینکه بیشترین مراجعان مبتلابه ویروس کووید ۱۹ از محله‌های تهرانپارس، صادقیه و سعادت آباد هستند خاطرنشان کرد: این آمار نشانگر این است که تجمع زیاد شهروندان به دلیل وجود مراکز خرید و ترددهای غیرضروری، در این مناطق بیش‌تر از سایر نقاط شهر تهران است.

مبتلایان بی علامت و کم علامت کانون خطر هستند

این متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری خطاب به مسؤولان توصیه کرد: بسیاری از مردم این بحران جدی تلقی نمی‌کنند و با رفتارهای خود جان خود و دیگران را به مخاطره می‌اندازند و در ادامه فشار زیادی را به سیستم درمان وارد می‌کنند به مسؤولان توصیه می‌کنم ضمن اعمال قوانین سخت گیرانه تر تدابیری اتخاذ کنند تا مراکز خرید غیر ضروری تعطیل و ترددها محدود شود.

وی گفت: بیماری کووید ۱۹ بیماری اپیدمیک است به این معنی که تعدادی از افراد مبتلا هستند و چون علامتی از ابتلاء ندارند یا علائم خفیف دارند خود را سالم می‌دانند در صورتیکه همین افراد کم علامت و یا بی علامت کانون خطر هستند و بیماری را به سایرین انتقال می‌دهند.

رئیس مرکز تحقیقات سل بالینی و اپیدمیولوژی بیمارستان مسیح دانشوری با بیان این که در تمام اپیدمی‌ها بیشترین مبتلایان بی علامت و یا کم علامت جمعیتی حدود ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ نفر را درگیر کرده اند گفت: طبق شواهد و تحقیقات اولین فردی که در ووهان چین به کرونامبتلا شد چیزی حدود ۵۰۰۰ نفر را به این ویروس آلوده کرد. این موضوع نشان از حجم بالایی انتشار این بیماری دارد.

طبق تحقیقات؛ آمار مرگ و میر کوید ۱۹ به ۵ درصد رسید

وی تاکید کرد: طبق مطالعات محققان سراسر دنیا آمار مرگ و میر این ویروس که پیش از این محققان چینی ۲ درصد می‌دانستند امروز در دنیا به ۴ تا ۵ درصد رسیده است.

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری با بیان اینکه در روزهای اخیر طبق آمار رسمی وزارت بهداشت مرگ و میر ناشی از کرونا بسیار بالا است از بی توجهی مردم، شوخی گرفتن این بیماری، خریدهای شب عید و تلاش برای مسافرت انتقاد کرد و گفت: اطلاعات و اماربیمارستان‌های شمال کشور به طور روزانه در اختیار وزارت بهداشت قرار دارد، این بیمارستانها به هیچ عنوان گنجایش پذیرش بیماران را ندارد و بیماری کرونا به شدت در شمال کشور فعال است.

در روزهای کرونایی سفر به جز انتشار بیماری آورده‌ای ندارد

به گفته این استاد دانشگاه، سفرهای مردم در تعطیلات نوروزی جز این که موجب انتشار بیشتر بیماری در سطح کشور، افزایش مرگ و میر و تحمیل فشار بیشتر به سیستم درمان و بهداشت شود، هیچ آورده دیگری ندارد.

وی با اشاره به اینکه قریب به یک ماه است که مردم و سیستم بهداشت و درمان درگیر اپیدمی ویروس کرونا هستند، بهترین روش قطع زنجیره این بیماری را ماندن در خانه دانست.

رئیس مرکز تحقیقات سل بالینی و اپیدمیولوژی بیمارستان مسیح دانشوری، در پاسخ به این سوال که مردم بر این باورند که از حجم بیماری کاسته شده توضیح داد: مردم باید یا به آمارها اعتماد کنند یا آن را کتمان کنند. پیش از این حواشی ایجاد شده بود که وزارت بهداشت آمار واقعی را ارائه نمی‌دهد و امروز که که آمار مبتلایان به رقمی بالای ۱۵۰۰ رسیده باز عده‌ای مطالب دیگری را منتشر می‌کنند.

طبرسی گفت: به هیچ عنوان حجم مبتلایان روند نزولی ندارد و مطمئن هستم اگر مردم همچنان توصیه‌ها را جدی نگیرند این آمار روز به روز بیشتر هم خواهد شد.

وظیفه بخشی از قطع زنجیره کرونا به عهده مردم است

وی با ذکر این مطلب که اگر در روزهای آینده رفتارهای مردم تغییر نکند صد در صد حجم مبتلایان و تلفات بیشتر خواهد شد هشدار داد: هیچ کسی بهتر از خودمان نمی‌تواند به ما کمک کند. مردم نباید صرفاً خواسته‌های خود از دولت و سیستم بهداشت مطالبه کنند بلکه وظیفه بخشی از قطع این زنجیره به عهده فرد فرد مردم جامعه است.

عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به اینکه بسیاری از فعالیت‌ها و کارهای غیرضروری را می‌توان به زمان دیگری موکول کرد یادآور شد: این موضوع که اعلام می‌شود ۸۰ درصد بیماران بدون علامت هستند یا به راحتی این بیماری را پشت سر می‌گذرانند واقعی است ولی در عین حال توجه داشته باشید که ۲۰ درصد هم علائم خطرناک دارند. و از مجموع بیمارانی که در ICUبستری می‌شوند فقط ۵۰ درصد شانس زنده ماندن دارند.

طبرسی در خاتمه خاطرنشان کرد: اگر مردم نسخه کلیدی و آسان در منزل بمانید را رعایت کنند مطمئناً تا دو هفته دیگر خبرهای خوشی به گوشمان خواهد رسید در غیر این صورت با تلفاتی زیاد و غیر قابل شمارش از این اپیدمی خارج می‌شویم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۷۹۶۷۵۰۰:۴۸:۰۲ ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
نرود میخ آهنین در سنگ
ناشناس۱۳۷۹۸۱۳۰۶:۵۱:۳۵ ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
این رفتار اجتماعی جمعيت کثیری از مردم ايران در استنتاج دولت ها و مردم سایر کشورهای جهان در برآورد بهره هوش ایرانیان مطمئناً اثر منفی دارد. اگر اثر منفی ندارد بفرمائيد هوش و درایت اين جماعت در شیوع پاندمیک کووید-١٩ ی بدون واكسن و درمان قاطع با مرگ و میر ٢ تا ٥% که بجای قرنطينه خود و خانواده به مسافرت و تجمع کردن می پردازند در کجای بدن و رفتار این عده یافت میشود؟ کووید-١٩ نه فقر و غنی میشناسه و نه شوخی دارد!
ناشناس۱۳۷۹۸۲۶۰۷:۳۱:۳۲ ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
آخه چرا از اين سفرها جلوگيري نكرديد .. .. .. پس اين خلوت سازي كه گفتند چه شد؟ يك ميليارد دلاراز صندوق ميدادين به مردم كه از ترس مسائل اقتصادي از قرنطينه نمي گذشتيد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  3. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  4. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  5. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  12.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  13. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  14. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

  15. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  12. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  13. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  14. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  15. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  16. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  17. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  18. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  19. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین