اطلاعات موشکی آلمان به حراج گذاشته شد

گروه جهان الف،   3981228079

یک رایانه‌ متعلق به ارتش آلمان که حاوی اطلاعات محرمانه مربوط به برنامه موشکی فعلی این کشور بوده است، در فروشگاه اینترنتی «ای‌بی» (eBay) به فروش رسید.

اطلاعات موشکی آلمان به حراج گذاشته شد

به گزارش فارس، یک رایانه ارتش آلمان  با اطلاعاتی محرمانه در خصوص برنامه موشکی این کشور در فروشگاه اینترنتی «ای‌بی» (eBay) به فروش رسید.

بنا به گزارش روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز»، آنطور که مقام های آلمانی می‌گویند، احتمالاً رایانه مذکور سالها پیش از رده و کاربری نظامی خارج شده بود اما هارددرایو آن که محل ذخیره اطلاعات بوده، حاوی اطلاعاتی محرمانه مربوط به یک سیستم تسلیحاتی بوده است که همچنان در حال استفاده است.

رایانه مورد نظر وزنی معادل ۱۱ پوند (نزدیک به پنج کیلوگرم) و حافظه‌ اندک ۱۲۸ مگابایتی و پرادازشگر بسیار قدیمی «پنتیوم ۳» داشته است و اخیراً یک شرکت امنیت سایبری آلمانی آن را خریداری کرده است و مدت‌ها قبل از ساخت اولین «آیفون» جزء رایانه‌های برتر محسوب می‌شده است.

آنطور که صاحب جدید این رایانه گفته است، حافظه داخلی این رایانه بدون آنکه هرگونه کد یا رمزی داشته باشد، حاوی کتابچه راهنمای محرمانه‌ و طرح‌واره‌ای از سیستم سطح موشکی سطح به هوا است که نیروی هوایی آلمان در حال حاضر هم از چنین سامانه‌ای استفاده می‌کند.

«نادین کروگر» سخنگوی وزارت دفاع آلمان روز گذشته (سه‌شنبه) در واکنش به این خبر گفت «چطور این رایانه بدون پاکسازی در ای‌بی قرار گرفته است».

طبق این گزارش، وزارت دفاع آلمان در حال حاضر در حال تحقیق در خصوص چگونگی فروش این رایانه با حافظه‌ پاک نشده و دسترسی آسان به اطلاعات محرمانه می‌باشد.

وزارت دفاع آلمان ضمن ابراز نگرانی از چنین رخدادی گفت که فروش تأسف‌بار چنین رایانه‌ای با چنین شرایطی نمایانگر ضعف پرسنلی و تجهیزاتی است که بارها در نیروهای مسلح آلمان تکرار شده است که یکی از اعضای کلیدی ناتو محسوب می‌شود.

بنا به گزارش نیویورک‌تایمز، آمار و ارقام سال ۲۰۱۸ نشان می‌دهد که تنها یک سوم از جنگنده‌های «یوروفایتر» و بالگردهای نظامی آلمان پرواز می‌کنند و سال گذشته، تنها از هر ۶ زیردریایی، سه زیردریایی و نیمی از دهها هواپیمای «ای ۴۰۰ ام» قابل استفاده است.

طبق این گزارش، فروش رایانه ارتش آلمان در حالی خبرساز شده است که رزمایش دفاعی تحت رهبری آمریکا در اروپا به واسطه همه‌گیری ویروس کرونا لغو خواهد شد.

یک روزنامه آلمانی چند روز پیش اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا، بزرگترین رزمایش انتقال نیروهای خود به اروپا از 25 سال گذشته تاکنون را به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف خواهد کرد.

آلمان در واکنش به انتشار این خبر گفت که این یک تصمیم یکجانبه از طرف آمریکا بوده است و در حالی است که تاکنون دهها هزار نظامی آمریکایی برای این رزمایش وارد آلمان شده بودند.

ایالات متحده آمریکا در حالی قصد لغو رزمایش بزرگ خود در اروپا را دارد که رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که شمار مبتلایان به کرونا در مجموعه وزارت دفاع این کشور به ۴۷ نفر رسیده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین