گزارش اختصاصی الف؛ جزئیات عملیات گسترده در قلب استان ضالع؛ هراس ائتلاف از باز شدن راه برای پیشروی رزمندگان یمنی به سمت استان‌های لحج و عدن + نقشه میدانی

گروه جهان الف،   3981226082 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

همزمان با ادامه درگیری ها در استان الجوف و مذاکرات با قبایل استان مارب، نیروهای ارتش و رزمندگان کمیته های دفاع مردمی عملیاتی را در مرکز کشور علیه نیروهای مزدور تحت فرمان ائتلاف سعودی - اماراتی آغاز کردند.

جزئیات عملیات گسترده در قلب استان ضالع؛ هراس ائتلاف از باز شدن راه برای پیشروی رزمندگان یمنی به سمت استان‌های لحج و عدن + نقشه میدانی

به گزارش گروه بین الملل الف، عملیات رزمندگان یمنی در بخش مهم و راهبردی « قعطبه» در مرکز استان ضالع علیه مزدوران ائتلاف در جریان است و درگیری های سنگین و نفس گیر ادامه دارد و مناطق میان طرفین دست به دست می شود.

به گفته منابع میدانی، نیروهای یمنی حملات گسترده را از سمت مناطق « صبیره و بتار» در جنوب بخش قعطبه علیه مواضع مزدوران ائتلاف در مناطق شرقی ( بتار) از جمله پایگاه نظامی « بتار» و مناطق « المشاریخ و حبیل العبدی» ترتیب دادند.

رزمندگان یمنی در جریان این عملیات شماری از مزدوران ائتلاف از جمله چند فرمانده را به هلاکت رساندند؛ در لیست کشته شدگان نام های « علی سعید صالح المرهبی، اسماعیل احمد مثنی فاضل العجم، رزقی عبدالقوی محمد یسلم الضالعی وعلاء الدین علی عبدالرحمن العبادی الحریری» دیده می شود.

به نظر می رسد، نیروهای ارتش و رزمندگان کمیته های دفاع مردمی در این عملیات قصد دارند مناطق جنوبی بخش قعطبه را پاکسازی و امن کنند و در ادامه شهر قعطبه مرکز بخش را از محور جنوبی محاصره و دور بزنند و فشار را بر مزدوران ائتلاف چند برابر کنند.

به گزارش گروه بین الملل الف، رزمندگان یمنی همچنین در این عملیات تلاش می کنند خود را به جاده مهم « سناخ - شمال شرق مریاخ» برسانند و ارتباط نیروهای مزدور ائتلاف را در این محور مسدود کنند.

«قعطبه» یکی از بزرگترین بخش های استان ضالع به شمار می آید و شهر استراتژیک قعطبه نیز دروازه شمالی و قلب استان ضالع به شمار می آید چرا که پیروزی در این منطقه تحولات میدانی را در جنوب یمن 180 درجه تغییر خواهد داد.

اصلی ترین مسیرهای مواصلاتی از مناطق شمالی بخش « مریس» به سمت بخش های جنوبی و جنوب شرق از جمله « الحصین، ضالع، جحاف و الازرق» از شهر مهم « قعطبه» می گذرد و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است.

به گفته منابع میدانی، اگر نیروهای یمنی در جریان این عملیات موفق به پیشروی شوند و خود را به ورودی شهر قعطبه برسانند، ارتباط نیروهای مزدور ائتلاف از مریس با مناطق جنوبی استان ضالع قطع می شود.

با پاکسازی کامل شهر مهم و راهبردی قعطبه نیز مناطق حومه به صورت دومینوار سقوط خواهند کرد و راه برای آزادسازی بخش های شرقی، جنوب شرقی و جنوب غربی از جمله « جبن، الضالع، جحاف، الارزق و...» باز می شود. 

تسلط رزمندگان یمنی بر بخش و شهر « قعطبه» و مناطق جنوبی استان « الضالع»، مسیر را برای پیشروی به سمت استان های جنوبی از جمله « لحج» هموار می کند و این موضوع ائتلاف سعودی - اماراتی را به هراس انداخته است. 

به گزارش گروه بین الملل الف، آزادسازی بخش راهبردی « قعطبه» و در مجموع استان ضالع و باز شدن راه برای حرکت به سمت استان لحج یک خطر جدی برای استان عدن، مهم ترین پایگاه ائتلاف در یمن محسوب می شود.

دیدگاه کاربران

محمد تقی۱۳۷۶۳۱۶۱۸:۲۹:۴۴ ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
باسلام ودرود بررزمندگان یمن این طور که ازنقشه پیداست پیش بسوی فتح الفتوحات عظیم عربستان درگیر نزاع خانوادگی میباشد وفرماندهان نظامی نیز ترس بر آنها مستولی خواهد شد که ممکن هست نفربعدی یکی فرماندهان جبهه جنگ باشد که دستور بازداشت اش می‌رسد وتا عربستان متززل زل هست حمله ازجهات محتلف تا انشاالله کار یکسره شود
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین