قیمت واقعی هر کیلو گوشت ۸۰ هزار تومان است اما در بازار ۱۴۰ هزار تومان فروخته می‌شود!

گروه اقتصادی الف،   3981226026 ۳۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور گفت: قیمت واقعی هر کیلو گوشت گوساله ۶۰ تا ۶۵ هزار تومان و گوسفند ۸۰ هزار تومان است. این در حالی است که قیمت گوشت در خرده فروشی ها به ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار تومان افزایش یافته است.

قیمت واقعی هر کیلو گوشت ۸۰ هزار تومان است اما در بازار ۱۴۰ هزار تومان فروخته می‌شود!

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: با گسترش بیماری کرونا و شایعات مختلف مبنی بر قرنطینه شدن شهرها، بسیاری از خانوارها برای خرید مایحتاج خود به فروشگاه ها و مغازه های سطح شهر هجوم بردند که همین امر زمینه را برای سودجویی عوامل واسطه و دلال و التهاب قیمت در بازار فراهم کرد.

این در حالی است که مسئولان ذی ربط معتقدند کمبودی در عرضه دام و گوشت وجود ندارد و تنها ازدیاد تقاضا برای خرید تا حدی زمینه را برای افزایش قیمت در بازار فراهم کرده است.

ماجرا تنها به این جا ختم نمی شود چرا که با نوسان نرخ ارز، قاچاقچیان نسبت به خروج قاچاق دام‌ انگیزه بیشتری پیدا می کنند.

بررسی ها از سطح بازار نشان می دهد که هر کیلو شقه گوسفندی با نرخ ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار تومان، شقه گوساله ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تومان، سردست گوسفندی ۱۳۰ هزار تومان، سردست گوساله ۱۱۰ هزار تومان، راسته گوسفندی ۱۲۰ هزار تومان و راسته گوساله ۱۰۵ هزار تومان در بازار عرضه می شود، در حالی که مسئولان معنقدند به سبب فراوانی عرضه دام نرخ واقعی هر کیلو شقه گوسفندی ۸۰ هزار تومان و شقه گوساله ۶۰ هزار تومان است‌.

حال به سراغ مسئولان ذی ربط می رویم تا از آخرین وضعیت بازار گوشت قرمز در پی گسترش ویروس کرونا و تاثیر قاچاق دام بر وضعیت عرضه گوشت باخبر شویم:

شیوع ویروس کرونا بازار گوشت را بی رمغ کرد

منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور، با اشاره به اینکه بازار گوشت قرمز به ثبات نسبی رسیده است، اظهار کرد: با توجه به گسترش ویروس کرونا، رکود سنگینی بر بازار حاکم است که انتظار می رود هر چه سریع تر این بحران مرتفع شود.

وی افزود: با توجه به عرضه گوشت برزیلی و گوشت منجمد گوساله با نرخ ۴۰ هزار تومان، بازار گوشت به ثبات نسبی رسیده است.

پوریان با اشاره به اینکه ویروس کرونا بازار خرید و فروش تمامی اقلام را تحت تاثیر خود قرار داده است، بیان کرد: با شیوع ویروس کرونا و ایجاد جو روانی بر بازار، قیمت گوشت در خرده فروشی ها با نوساناتی روبرو شده است.

رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور با بیان اینکه قیمت لاشه در عمده فروشی ها تغییر نداشته است، بیان کرد: این در حالی است که به سبب نبود تقاضا رکود سنگینی بر بازار حاکم است که انتظار می رود بازار هر چه سریع تر به شرایط عادی بازگردد.

پوریان در پایان تصریح کرد: سال گذشته در ایام پایانی سال، گوشت منجمد به شکل گسترده خرید و فروش می شد که امسال به سبب تعطیلی صنوف رکود سنگینی بر بازار حاکم است.

قیمت واقعی هر کیلو گوشت گوسفند ۸۰ هزار تومان

سعید سلطانی مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور، درباره تاثیر شیوع کرونا بر وضعیت عرضه دام‌ اظهار کرد: با توجه به گسترش ویروس کرونا، تقاضا برای خرید گوشت در بازار افزایش یافته که همین موضوع بر التهاب قیمت گوشت دامن زده است.

وی افزود: با ازدیاد تقاضا برای خرید گوشت، قیمت همانند دیگر کالاها سیر صعودی داشت چرا که در شرایط بحران دلالان و واسطه گران از هجوم افراد برای خرید سو استفاده می کنند تا بتوانند سود هنگفتی را به جیب بزنند.

سلطانی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه دام و گوشت وجود ندارد، بیان کرد: این در حالی است که قیمت گوشت در خرده فروشی ها به ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار تومان هم افزایش یافته است.

مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور ادامه داد: با توجه به شرایط مساعد تولید و زایش دام، جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر کمبود عرضه گوشت و دام زنده در بازار وجود ندارد.

وی قیمت فعلی هر کیلو دام سنگین را ۲۷ تا ۲۸ هزار تومان و دام سبک ۳۶ هزار تومان اعلام کرد و گفت: براین اساس قیمت واقعی هر کیلو گوشت گوساله ۶۰ تا ۶۵ هزار تومان و گوسفند ۸۰ هزار تومان است که متاسفانه به سبب حلقه های واسط با نرخ های بالاتری در بازار عرضه می شود که این موضوع هیچ ارتباطی به دامدار ندارد و تنها با اعمال نظارت بیشتر باید از سو استفاده متخلفان جلوگیری شود‌.

بازار دام ملتهب شد

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی، از افزایش ۳ هزار تومانی قیمت گوشت در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۹۵ هزار تا ۱۰۰ هزار تومان به مغازه دار و ۱۱۰ هزار تومان به مشتری عرضه می شود.

وی افزود: بنابر آخرین اطلاعات طی روزهای اخیر مقدار زیادی دام از مرز خارج شد که همین موضوع بر التهاب مجدد قیمت گوشت د بازار دامن زده است.

ملکی تعجیل افراد برای خرید گوشت همزمان با ویروس کرونا و شایعاتی مبنی بر قرنطینه شدن تهران را یکی دیگر از دلایل التهاب قیمت گوشت در بازار اعلام کرد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه دام نداریم، بیان کرد: با توجه به آنکه پشتیبانی امور دام هر کیلو گوشت برزیلی را با نرخ ۴۰ هزار تومان بدون محدودیت در اختیار عاملان فروش اتحادیه و فروشگاه می گذارد، از این رو پیش بینی می شود که با جلوگیری از قاچاق دام بازار به روال عادی باز می گردد.

 وی قیمت کنونی هر کیلو دام زنده را ۴۳ هزار تا ۴۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به خروج دام و عدم تمایل دامدار به عرضه در بازار داخل، قیمت دام تا حدی بالا می رود.

 با گسترش ویروس کرونا و محدودیت سفر و دید و بازدید و همچنین تعطیلی رستوران ها پیش بینی می شود که با جلوگیری از قاچاق دام، بازار گوشت به تعادل می رسد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۷۵۴۱۴۰۹:۱۸:۰۲ ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
خوب حالا که چی ؟ اعلام اینکه قیمت واقعی چقدر است و ما چقدر میخریم چه مشکلی را حل میکند؟ آیا جز این است که اثبات میشود که همه چیز به حال خود رها شده و هیچ حسابرسی نیست ؟
ناشناس۱۳۷۵۴۱۵۰۹:۱۸:۳۹ ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
کاری با چیری ندارم قصد ندارم زحمات کسی رو انکار کنم ولی مدیریت دولت روحانی به درد .. هم نمیخوره و متاسفانه از کسایی بودم که دور اول بهش رای دادم
ناشناس۱۳۷۵۴۱۹۰۹:۲۱:۵۸ ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
وای بر دروغگو یکی میگه بازار گوشت راکده، یکی میگه تقاضا زیاده، یکی میگه خروج از کشور باید حدود 100نفر از اینها رو مصادر اموال کنند و از کار بیکار کنند ببینن چندین میلیارد میلیارد همین ها در آب گل آلود به جیب میزنن، هدفشون فقط گل آلود کردن آبه
ناشناس۱۳۷۵۴۲۷۰۹:۲۶:۵۶ ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
معنی این حرف را نمیفهمم یعنی‌چی قیمت گوشت ۸۰هزار تومان است ولی ۱۴۰هزار تومان فروخته میشود؟؟؟؟؟؟؟ پس نظارت و تعزیرات حکومتی کجاست؟ یعنی به همین راحتی ۶۰هزار تومان گرانفروشی می شود ولی نظارتی هم نیست؟؟؟؟؟؟؟
علی۱۳۷۵۴۲۸۰۹:۲۹:۰۳ ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
ملت مظلوم ایران توانایی تحمل این مشکلات و گرانی را ندارند . از وعده وعید مسوولین خسته شده‌ایم چون سیر از گرسنه خبر ندارد . اجاره خانه و اقساط مختلف امان ازما بریده است . با وجود فراوانی کالا و ارزاق بخاطر قیمت بالای آن کالاها خریدار کمی دارند . نه از کسی متشکریم و نه توهین میکنیم . خسته ایم . به مردم برسید و دست از لجاجت ..بردارید
علی 671۱۳۷۵۴۳۲۰۹:۳۰:۳۰ ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
ما دیگر به بی تدبیری دولت در اینگونه مسایل عادت کرده ایم .دولت بیخیال و بدون پشتوانه ی مردمی همین است .دولت حرف و شعار ..از این بهتر نمی شود .خدا خودش به این ملت مظلوم رحم کند و گرنه از روحانی و دولتش دودی بر نخواهد خواست و هر روز دریغ از دیروز .چون دل دولت با مردم نیست .بدتر می شود تا دوره اش سر آید .
حمید۱۳۷۵۴۴۷۰۹:۴۱:۵۲ ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
تواین مملکت کدام قیمت واقعیه که قیمت گوشت واقعی باشه مملکت رو سپردین دست دلال و محتکر
ناشناس۱۳۷۵۴۷۰۰۹:۵۳:۴۷ ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
اگه قیمت 80 تومنه و 140 به فروش میرسد بی عرضگی چه کسی است؟
ناشناس۱۳۷۵۵۴۹۱۰:۴۲:۴۱ ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
دروغ گفتن یک مرض واگیر دار شده هر روز یک دروغ جدید به خورد مردم میدهند .فروشگاه ..مرکز اتحادیه گوشت شقه گوسفندی را خودش 120 هزار تومان میدهد
ناشناس۱۳۷۵۵۹۱۱۱:۰۵:۴۸ ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
۸۰ نه ۷۹۵۰۰ تومان قیمت واقعی است لطفا اصلاح کنید
ناشناس۱۳۷۵۶۰۲۱۱:۱۳:۱۳ ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
گرانی مرگبار واجحاف مردم بیکدیگر از افتخارات ..است
فیثاغورس۱۳۷۵۶۰۴۱۱:۱۵:۱۵ ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
مثل اینکه خیلی از اوضاع بی‌خبری؟ بر چه اساسی به 80 رسیدی؟ پراید 20 تومنی مگه بیش از سه برابر نشده؟ و سکه و دلار و مسکن و بنزین و.. چرا گوشت 45 تومنی باید دو برابر شود؟ همون 140 شقه درسته. اگه صادرات آزاد بشه دام زنده کمتر از 60 نیست.
ناشناس۱۳۷۵۶۱۶۱۱:۲۳:۰۲ ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
گوشت مرغ کمتر از 12000 تومان هست.متاسفانه کسی از مرغداران حمایت نمیکنه. مرغداران جوجه یک روزه را با قیمت 5000 تومان خریده اند الان علی رغم اینکه قیمت گوشت قرمز سر به فلک کشیده قیمت مرغ کمتر از 12000 تومان است اگر حمایت نشه مطمئنا تولید کاهش خواهد یافت و قیمت گوشت قرمز از الان هم بالاتر خواهد رفت.کمی به فکر تولید و آینده باشیم. گوشت مرغ هیچ ارتباطی به کرونا نداره
ناشناس۱۳۷۵۶۲۰۱۱:۲۴:۱۵ ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
تقصیره کیه؟
بانو۱۳۷۵۶۲۷۱۱:۲۷:۲۱ ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
پیشنهاد من ( اشکنه)
ناشناس۱۳۷۵۶۴۲۱۱:۳۴:۰۸ ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
به دلیل حبابی هست که توی گوشتها نفوذ کرده . این حباب از مسئولین مربوطه تا فرزندان آنها ادامه داره تا برسه به دست مصرف کننده فلک زده
ناشناس۱۳۷۵۶۴۸۱۱:۳۶:۰۱ ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
خوب ماسک هم سه هزار تومن سی هزار تومن هم پیدا نمیشه هنوز شما بازار را با کنترل و شعار و دستور ونه عرضه و تقاضا میخواهید اداره کنید
ابلی۱۳۷۵۷۰۱۱۱:۵۷:۰۵ ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
قیمت واقعی نمی‌دونم از نظر آقایان یعنی چی که همش از این لغت استفاده میشه قیمت واقعی دلار اینه ولی اینقدر فروخته میشه قیمت واقعی ماشین اینه ولی اینقدر فروخته میشه قیمت گوشت’ماسک’الکل’بابا سرتون رو بزارین .. که فقط متخصص تعیین قیمت واقعی هستین در عمل .. واسه دنیا هم شاخ شونه میکشین
ناشناس۱۳۷۵۷۵۳۱۲:۱۸:۱۵ ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
قیمت واقعی دلار هم ۸ هزار است! خوب که چی؟!!!!
ناشناس۱۳۷۵۷۹۶۱۲:۴۷:۲۹ ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
لیاقت این مردم هم مسئولان خوب هست ..
ناشناس۱۳۷۵۹۱۷۱۳:۴۲:۵۹ ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
كنترلي وجود نداره كيلو ١١٨ خريدم واضح بگم ما برده ايم
ناشناس۱۳۷۵۹۳۱۱۳:۴۷:۴۸ ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
ترا به هر چیزی که اعتقاد دارید یه مقدار وقت بگذارید اقتصاد بخوانید. قیمت واقعی و غیر واقعی نداریم. فقط یک قیمت داریم آن هم چیزی است که در بازار معامله می شود. چیزی که اسمش را می گذارید قیمت تمام شده ربطی به قیمت ندارد ! الان قیمت تمام شده زمین چقدر است؟ کی زمین را ساخته ؟ دست بردارید . هنوز اطلاعاتتون مال 1910 و به قبل است.
ناشناس۱۳۷۵۹۸۲۱۴:۲۲:۰۵ ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
«شیوع ویروس کرونا بازار گوشت را بی رمغ کرد»!!! «رمغ» یا «رمق»؟! مسئله این است!
ناشناس۱۳۷۵۹۸۴۱۴:۲۴:۱۰ ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
خدا را شکر همه چیز به دو سه برابر قیمت قبلی توی بازار فراوانه.
ناشناس۱۳۷۶۰۰۴۱۴:۳۶:۵۵ ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
.. محتکرین مایحتاج عمومی خیلی کار زشتی میکنند. بچه های بی ادب چقدر بد هستید شما محتکرین.
ناشناس۱۳۷۶۰۳۶۱۵:۰۰:۴۳ ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
غلط کردند گران میفروشند به تعزیرات خبر بدین.
ناشناس۱۳۷۶۰۴۳۱۵:۰۳:۳۸ ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
دولت باید اینها رو از لیست 3 میلیون کسبه که میخواد بشان کمک کنه خط بزنه
ناشناس۱۳۷۶۰۹۶۱۵:۴۱:۰۸ ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
همان 80 تومان هم زیاده برای خیلی ها و نمیتونن بخرند- برای کشوری که بر روی انواع نعمتهای الهی بنا شده بشدت درد آوره که عده زیادی زیر خط فقر هستند. بخاطر چی ؟ بخاطر سومدیریت بخاطر نبود عدالت بخاطر سیاست های غلط .. مصونیت و وجود خط قرمزها برای مسئولین .. جوابگو نبودن اینها و خودرای بودن در تصمیم گیریها بدون در نظر گرفتن منافع ملی و عدم شناخت آن و خیلی چیزهای دیگه. با اینهمه ثروت خدادادی "انگار که کیسه دینارهای ما سوراخه هرچی که داخلش میریزی ازونطرف میریزه بیرون" با این روند بکجا خواهیم رسید؟ فعلا که بدبختی بیشتر ملت و ثروت اندوزی یک قشر خاص
ناشناس۱۳۷۶۱۴۴۱۶:۰۹:۱۸ ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
چند تا از قاچاقچیان و محتکران عمده را دستگیر و اموال خود و وابستگانشان را مصادره و بعد بدون دادگاه اعدام کنید و یا آنها را زنده زنده بسوزانید. باور کنید که مشکل قاچاق و احتکار برای همیشه حل خواهد شد. الان که بعضی از شهروندان کرونا گرفته اند و خیلی ها هم جانشان را از دست داده اند، این زالوها ماسک و دستکش و ژل را هم احتکار میکنند، تا پسران و دختران ایران زمین نابود شوند. چرا چند راس از ابر قاچاقچیان و محتکران را نابود نمیکنید؟؟؟؟؟ چرا همیشه مردم باید چوب کم کاری .. .. .. مسئولین همیشه خواب را بپردازند؟؟؟؟؟
ناشناس۱۳۷۶۲۴۵۱۷:۱۹:۲۰ ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
بی رمغ دیگه چ صیغه ای !! است؟
ناشناس۱۳۷۶۳۵۶۱۹:۲۱:۴۵ ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
آقای سلطانی قیمت گوشت باید 35 تا 40 هزار تومان باشد نه 80 هزار تومان. گوشت منجمد که تا چندماه پیش 29 هزار تومان بود به 40 هزار تومان افزایش دادید. اخیرا همین گوشت یخ زده یا منجمد ( سردست ) را خریداری کردم تاریخ تولید آن طبق برچسب 2019/3/14 یعنی یکسال پیش. یک سال است که دپو کردید که گرانتر بفروشید. احسنت به اتحادیه و/یا هر نهادی که اینکار را کرده است . شرکت وارد کننده پشتیبانی امور دام کشور میباشد. برچسب موجود است .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  3. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  4. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  5. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  12.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  13. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  14. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

  15. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  12. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  13. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  14. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  15. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  16. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  17. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  18. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  19. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین