گزارش اختصاصی الف / عملیات گسترده رزمندگان بسیج مردمی عراق در استان صلاح الدین عراق؛ نقره داغ شدن عناصر مخفی داعش در حومه غربی شهر سامراء + نقشه میدانی و عکس

گروه جهان الف،   3981225188

گروهی از رزمندگان تیپ ۳۱۴ بسیج مردمی عراق ( گردان سرایا السلام) با پشتیبانی نیروهای هنگ واکنش سریع، گردان توپخانه، تک تیرانداز و یگان های مهندسی، عملیات گسترده ای را در حومه غربی شهر سامراء آغاز کردند.

عملیات گسترده رزمندگان بسیج مردمی عراق در استان صلاح الدین عراق؛ نقره داغ شدن عناصر مخفی داعش در حومه غربی شهر سامراء + نقشه میدانی و عکس

به گزارش گروه بین الملل الف، براساس اطلاعات به دست آمده، عملیات رزمندگان عراقی در منطقه « زوره حاوی الحویش» در منطقه « تحویله» در نزدیکی پل تکریت ( جزیره سامراء) علیه هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش انجام شد.

به گفته منابع میدانی، عملیات نیروهای عراقی در این محور بعد از این که عناصر مخفی داعش، 3 تن از رزمندگان تیپ 314 بسیج مردمی را در نزدیکی پل تکریت به شهادت رساندند علیه تروریست ها در دستور کار قرار گرفت.

خبرها حاکیست، رزمندگان تیپ 314 بسیج مردمی این عملیات را به فرماندهی حاج ابوحسن الحلفی ( فرمانده محور سامراء) شروع کردند و در همان گام نخست منطقه را به محاصره درآوردند و تحرکات تروریست های داعش را به طور کامل رصد کردند..

به گزارش گروه بین الملل الف، نیروهای عراقی در جریان عملیات در منطقه آلوده « زوره حاوی الحویش»، مقرهای شناسایی شده عناصر مخفی داعش را با آتش یگان های توپخانه، موشکی و سلاح های نیمه سنگین هدف قرار دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، در این عملیات خسارت های زیادی به تجهیزات نظامی هسته های خاموش داعش وارد آمد و تعدای از مقرهای آنان منهدم شد و شماری از تروریست ها   به هلاکت رسیدند و تعدادی دیگر از منطقه متواری شدند.

از سویی دیگر، گروهی مشترک از نیروهای عراقی پس از دریافت اطلاعات دقیق مبنی بر حضور عناصر مخفی داعش در منطقه « الزوره» و حومه دریاچه « الثرثار» در محور غربی استان صلاح الدین، عملیات گسترده ای را علیه تروریست ها ترتیب دادند.

رزمندگان عراقی در جریان این عملیات موفق شدند شماری از تروریست های داعش را در منطقه شناسایی کنند و به هلاکت برسانند؛ مناطق حدفاصل شهر سامراء و دریاچه الثرثار که عمدتا بیابانی هستند در سال های گذشته به محلی مناسب برای رشد هسته های خاموش داعش تبدیل شده اند.

این مناطق بیابانی از سمت جنوب به شمال شرق استان الانبار (محور الفلوجه ) از سمت شمال به تکریت و بیابان های شمال غرب استان صلاح الدین و از محور شرقی به شهر سامراء متصل می شوند.

این مناطق، سپر غربی شهر سامراء محسوب می شوند و عملیات های صورت گرفته نیروهای عراقی در این محور با هدف تامین امنیت بیشتر شهر سامراء و جلوگیری از نفوذ عناصر مخفی داعش صورت می گیرد.

به گزارش گروه بین الملل الف، عناصر مخفی داعش مستقر در این محور بارها از وضعیت نامناسب آب و هوا و تاریکی شب استفاده کرده اند و حملاتی را انجام داده اند که منجر به شهادت شماری از رزمندگان عراقی شده است.

از غرب استان الانبار خبر می رسد رزمندگان بسیج مردمی ( هنگ الرمادی ) و نیروهای ارتش عراق عملیات گسترده ای را با هدف امن کردن صحرای الانبار و مناطق مرزی مشترک با سوریه و جلوگیری از نفوذ عناصرمخفی داعش آغاز کرده اند.

الانبار با مساحتی در حدود 135 هزار و 500 کیلومتر مربع بزرگترین استان عراق به شمار می آید که با کشورهای اردن، عربستان و سوریه مرزهای مشترک دارد و از محور شرقی هم مرز با پایتخت است و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است.

در حال حاضر، بخش های از استان الانبار از جمله مناطق مرزی، مرکزی، شمال شرق و شرق از جمله « فلوجه، الرمادی، القائم، وادی الحوران و....» به هسته های خاموش داعش آلوده است و عملیات نیروهای عراقی برای پاکسازی این نقاط ادامه دارد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین