درخواست فرماندار قم از مردم برای جدی گرفتن کرونا

گروه اجتماعی الف،   3981224179

فرماندار قم گفت: از شهروندان قمی درخواست می‌کنم که موضوع بیماری کرونا را جدی بگیرند، این بیماری جان افراد را تهدید می‌کند و مهم ترین اقدام برای مقابله با آن ماندن در خانه و قرنطینه خانگی است.

به گزارش فارس، مرتضی حیدری عصر امروز در جلسه ستاد طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا در شهرستان قم در تالار معصومیه فرمانداری با اشاره به پایش سراسری مردم اظهار کرد: در سطح ملی تصمیم گرفته شد که آحاد مردم در سایت سلامت ثبت نام کنند، این سایت وابسته به وزارت بهداشت است.

وی ادامه داد: مردم باید با ثبت نام در سایت سلامت مشخصات خود را وارد کنند و به چند سوال پاسخ بدهند، براساس جواب آن‌ها به سوالات، تکلیف شان در زمینه کرونا مشخص می‌شود، متاسفانه با وجود تبلیغات از شهر قم با وجود جمعیت بیش از یک میلیون نفر تنها ۲۷ هزار نفر در این سایت ثبت نام کردند و باید این آمار بالا برود.

فرماندار قم افزود: افرادی که در سایت سلامت ثبت نام کردند، در صورتی که علائم ابتلا به بیماری کرونا را داشته باشند، به راحتی به مراکز درمانی معرفی می‌شوند و از تمام مردم استان قم درخواست دارم که در این سایت ثبت نام کنند. ثبت نام در سایت سلامت با هدف شناسایی تک تک افراد مبتلا به بیماری کرونا است، افرادی که حتی شاید از ابتلای خود به این بیماری بی خبر باشند.

حیدری با اشاره به استفاده از ظرفیت مجازی برای اطلاع رسانی در زمینه کرونا اظهار کرد: مردم با امکانات تلفن همراه آشنا هستند و به دنبال استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای اطلاع رسانی در خصوص بیماری کرونا در قم هستیم تا اطلاعات در این زمینه به روز در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی ادامه داد: مصرف ماسک در استان قم به شدت بالا رفته است، با روش‌های مختلف به دنبال رفع کمبودها در این زمینه در استان هستیم و برای کاربردی کردن ظرفیت‌های شناسایی شده در زمینه تولید ماسک در استان تلاش می‌کنیم.

فرماندار قم افزود: از شهروندان قمی درخواست می‌کنم که موضوع بیماری کرونا را جدی بگیرند، این بیماری جان افراد را تهدید می‌کند و مهم ترین اقدام برای مقابله با آن ماندن در خانه و قرنطینه خانگی است، باید اجتماعات و تجمعات حتی برای بزرگداشت افراد فوت شده محدود شود.

حیدری با اشاره به ضد عفونی شهر قم اظهار کرد: از همه ظرفیت‌های موجود برای ضد عفونی معابر این شهر استفاده می‌کنیم و در این زمینه اولویت بندی خواهیم داشت، اما مراقبت فردی مهم ترین کار برای مقابله با کرونا است.

وی ادامه داد: در وضعیت کنونی به دنبال حمایت از فروشگاه‌های مجازی شناسایی شده در قم هستیم تا با استفاده از ظرفیت این فروشگاه‌ها شاهد کاهش تردد مردم در شهر برای خرید باشیم، البته به لحاظ تامین کالاهای اساسی هیچ مشکلی در قم نداریم.

فرماندار قم خاطرنشان کرد: طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا به صورت پایلوت در استان در حال انجام است و این طرح طی روزهای آینده در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین