اتحادیه اروپا به کانون ویروس کرونا تبدیل شد

گروه سلامت الف،   3981224156
اتحادیه اروپا به کانون ویروس کرونا تبدیل شد

 شمار جان باختگان در جهان بر اثر کرونا ویروس به بیش از 5000 نفر رسیده است. کرونا ویروس که از شهر ووهان و استان هوبی چین نشات گرفته در ایتالیا ، اسپانیا و دیگر کشورها گسترش یافته است.

تدروس ، دبیر کل سازمان بهداشت جهانی ،‌ در مصاحبه مطبوعاتی روز سیزدهم با اشاره به اینکه:«‌ شمار جان باختگان به یک واقعه تراژدی بدل شده است »‌ خاطرنشان کرد:« این اروپاست که حالا به کانون ویروس همه گیر کرونای جدید بدل شده است. » 


 به گزارش الف  بر اساس گزارش دانشگاه جان هاپکینز ، شمار مبتلایان در جهان تا ساعت چهار صبح روز چهاردهم به  137000 نفر رسیده است. حدود چهل درصد از مبتلایان در کشوری غیر از چین اقامت دارند. شمار جان باختگان ایتالیا به 1266 نفر رسیده است. به نظر می رسد علت افزایش شمار مبتلایان در شمال ایتالیا از کمبود بیمارستان و متخصصان بهداشت و درمان در این منطقه ناشی می شود. 

- سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد در مقطع کنونی پیش بینی زمان همه گیر شدن کرونا ویروس غیر ممکن است. تدروس تاکید کرد:«‌ کشورهای جهان نباید تنها به آزمایش، یا قرنطینه یا ردیابی ویروس اکتفا کنند ، بلکه لازم است که  همه اینها با هم و به شکل جامع انجام شود. » 

 کشورهای مختلف یکی پس از دیگری رویدادهای ورزشی را به حالت تعلیق در آوردند و همچنین مدارس را هم تعطیل کردند. سازمان بهداشت جهانی در ارزیابی خود اعلام کرد ، کاهش فرصت تماس انسان با انسان ممکن است که شیوع ویروس کرونا را کنترل کند. سازمان بهداشت جهانی روز سیزدهم بودجه ای برای مقابله با کرونا ویروس اختصاص داده است. سازمان بهداشت جهانی از شرکتها و افراد مبالغ کلان را جمع آوری کرده است. این مبلغ می تواند برای تهیه تجهیزات پزشکی مانند ماسک ،  دستکش و همچنین برای تولید داروهای درمانی و کیت های آزمایشگاهی به منظور توزیع در کشورهای آلوده به ویروس مفید باشد. 

 بايدن و سندرز: دولت ترامپ درمقابله با بحران کرونا ناکارآمد است


«جوبايدن» و « برني سندرز» دو نامزد حزب دموکرات در مرحله مقدماتي انتخابات رياست جمهوري آمريکا به عملکرد و مديريت دولت « دونالد ترامپ» در مقابله با بحران شيوع گسترده ويروس کرونا در آمريکا اعتراض کردند و با انتقاد شديد به دولت ترامپ که به « سرزنش خارجي ها» متوسل شده است ، آن را « ناکارآمد» خواندند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، کارشناسان امور بهداشتي درآمريکا هم به دولت ترامپ براي « ناچيز خواندن بحران شيوع کرونا» و « تاخير در توسعه آزمايشگاه هاي تست ويروس کرونا» بشدت انتقاد کردند.

بايدن  ( پنجشنبه) طي سخناني در شهر ويلمنگتون گفت:ناکامي دولت ترامپ در راه اندازي آزمايشگاه ها وحشتناک و اين دولت در آماده سازي، مديريت و اجرا ناتوان است.

وي در پاسخ به سخنان عصر چهارشنبه گذشته رييس جمهوري آمريکا از او خواست به « سرزنش خارجي ها» متوسل نشود.

بايدن افزود: ويروس کرونا( کوويد ۱۹) را ويروس خارجي خواندن مسئوليت تصميم هاي بدي را که دولت ترامپ تاکنون اتخاذ کرده است، توجيه نمي کند.

سندرز هم در سخناني تند عليه ترامپ در شهر برلينگتون با اشاره به « تاثيرات بحران کرونا بر اقتصاد آمريکا و فوتي هاي احتمالي»، گفت: بحراني که با شيوع کرونا براي آمريکا ايجاد شده به مثابه يک جنگ بزرگ است و ما بايد براين اساس عمل کنيم.

وي افزود: متأسفانه در مواقع بحران بين المللي مانند شيوع کرونا، مديريت دولت آمريکا تا حد زيادي ناکارآمد است و ناکارآمدي و بي پروايي دولت ترامپ جان بسياري از مردم آمريکا  را به خطر انداخته است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین