شکست محاسبات رژیم صهیونیستی در مرحله بعد از شهادت سردار سلیمانی

علی عباسی، گروه جهان الف،   3981221079 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدت زیادی طول نکشید تا مقامات صهیونیستی متوجه شوند در ارزیابی‌ها و محاسبات خود برای مرحله بعد از شهادت سردار سلیمانی٬ درباره ایران و محور مقاومت تا چه اندازه اشتباه کرده‌اند.

شکست محاسبات رژیم صهیونیستی در مرحله بعد از شهادت سردار سلیمانی

به گزارش الف به نقل از روزنامه الاخبار پس از شهادت سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» به دست تروریست‌های آمریکایی٬ خیلی طول نکشید تا رژیم صهیونیستی بفهمد همه محاسبات و امیدهایش برای مرحله بعد از سردار سلیمانی٬ در چندین مسیر کاملا اشتباه بوده است. دراین مرحله ایران نه از مسیر هسته‌ای و گزینه‌های استراتژیک خود برگشت و نه روند قدرت‌گیری محور مقاومت متوقف و یا حتی کند شد.

روزنامه لبنانی الاخبار ادامه داد که پیروزی‌های ارتش سوریه و هم‌پیمانان آن ضد گروه‌های تروریستی در منطقه ادلب بیانگر همین موضوع است. این دستاورد میدانی و سیاسی محاسبات صهیونیست‌ها را درباره محدود کردن مقاومت در گزینه‌‌‌هایش ضد دشمنان به هم ریخت. در حال حاضر توجه رسانه‌های صهیونیستی بیشتر معطوف به موضوع انتخابات داخلی این رژیم است؛ اما این به معنای آن نیست که از فعالیت نهادهای امنیتی و نظامی کناره‌گیری کرده‌اند.

به نوشته الاخبار٬ در همین راستا «رون بن یشای» تحلیلگر امنیتی وبسایت روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحرونوت» به دلیل تداوم اوج گیری توانایی‌های محور مقاومت منطقه و همکاری و هماهنگی بارز میان آنها در مقابله با تجاوزات ارتش ترکیه در سوریه٬ ابراز ناامیدی کرد.

روزنامه مذکور افزود که این ناامیدی از آن جهت است که تل‌آویو به فشار اقتصادی آمریکا و نبود سردار سلیمانی دل بسته بود تا شاید از این طریق تهران مجبور شود در سیاست‌های منطقه‌ای خود به ویژه در سوریه تجدیدنظر کند. اما ادامه همکاری میان تهران و دمشق همه این آرزوهای دشمن صهیونیستی را بر باد داده و نگرانی و تشویش در میان صهیونیست‌ها جایگزین این امیدواری شد.

به گزارش الاخبار با توجه به این محاسبات رژیم صهیونیستی و اصلا چیزی که موجب شده تا این ارزیابی‌های اشتباه به ذهن مقامات صهیونیستی خطور کند و نیز ارتباط آن با محدود شدن گزینه‌های اسرائیل٬ نشان می‌دهد که «سپاه پاسداران» همچنان از همان قدرتی برخوردار است که پیش از شهادت سردار سلیمانی در اختیار داشت.

الخبار خاطرنشان کرد که در همین راستا بن یشای درباره مسیر همکاری میان دمشق و تهران و شکل‌گیری توانایی‌هایی که ارتش رژیم صهیونیستی را در مرزهای جولان تهدید می‌کند و نیز مسیر انتقال سلاح‌های پیشرفته به سوریه از راه هوایی صحبت کرد. وبسایت یدیعوت آحرونوت همچنین به تولید موشک‌های دقیق در سوریه که تل‌آویو در وهله اول٬ آن را تهدیدی برای جبهه داخلی خود می‌داند اشاره کرد.

طبق اطلاعات روزنامه الاخبار٬ تحلیلگر مذکور صهیونیستی بر ادامه پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران متمرکز شده و معتقد است که تل‌آویو و واشنگتن مجبورند درباره چگونگی برخورد با این موضوع و به ویژه در شرایطی که ایران در هفته‌های اخیر پیشرفت‌های قابل توجهی در مسیر هسته ای داشته٬ برنامه ریزی و هماهنگی جدیدی داشته باشند.

به گزارش الاخبار٬ تحلیلگر روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحرونوت با استناد به گزارش «آژانس بین المللی انرژی اتمی» درباره پیشرفت ایران در روند هسته‌ای اظهار داشت که ارتش رژیم صهیونیستی مجبور است تا به سرعت برای مقابله با ایران و هم‌پیمانان آن در جبهه شمالی سرزمین‌های اشغالی برنامه ریزی کند.

الاخبار تصریح کرد که هم زمان با شکست این محاسبات رژیم صهیونیستی درباره ایران٬ تل‌آویو ارزیابی‌های دیگری هم داشت که البته تاکنون صراحتا حرفی از آن به میان نیاورده است. این محاسبات مربوط به مداخله مستقیم ارتش ترکیه به مقابله با ارتش سوریه و هم‌پیمانان آن در منطقه ادلب است که تل آویو امیدوار است تا حداقل با اتکا به یکی از دو سناریویی که در نظر گرفته٬ درگیری‌های سوریه را گسترش دهد. سناریوی اول٬ پیروزی ارتش ترکیه وهم‌پیمانان آن در ماجراجویی‌های آنکارا در شمال سوریه و سناریوی دوم ورود سوریه به یک درگیری گسترده و نامحدود است.

الاخبار اشاره کرد که در حال حاضر فعل و انفعالات و ارزیابی‌ها در عرصه سوریه پیرامون تاثیرات افزایش سیاست‌های خصمانه ضد این کشور است و اینکه آیا این موضوع منجر به یک درگیری نامحدود در آن خواهد شد. این درحالی است که نهادهای امنیتی تل‌آویو دریافته‌اند که سیاست تحت عنوان «جنگ میان جنگ‌ها» که صهیونیست‌ها به آن اعتماد کرده‌اند چه از نظر کمی و چه کیفی٬ در میدان سوریه تحقق نخواهد یافت.

به نوشته روزنامه الاخبار٬ در نتیجه روند فعلی نشان می دهد که تل‌آویو از تغییرات معادلات منطقه و پیامدهای آن بر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی می‌ترسد و این چیزی است که گزارش سالانه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی (امان) و نیز ارزیابی‌های استراتژیک «موسسه تحقیقات امنیت داخلی اسرائیل» نشان می‌دهد.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۶۹۵۹۹۰۰:۲۷:۳۶ ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
سردار سلیمانی راه مقاومت و پیروز شدن را به ارتش سوریه و جبهه مقاومت یاد داد و اکنون سردار قاآنی با همان قدرت نیروهای مقاومت منطقه را فرماندهی می کند.
ناشناس۱۳۶۹۶۰۲۰۰:۲۸:۴۹ ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
رژیم غاصب و جعلی و کودک کش صهیونیستی رو به نابودی است ان شاءالله.
مهزیار۱۳۶۹۶۸۹۰۳:۴۰:۲۶ ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
خون سردار دامن گیر همه ی افرادی که توانه رویارویی با آن شیر خدا را نداشتند شده و خداوندکه منتقم بندگانه صالح خود است را با معجزاتش اثبات میکند روحش شاد و یادش گرامی میماند تا ابد همچون چمران و با کری و همت
ناشناس۱۳۶۹۹۴۴۱۰:۵۳:۰۲ ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
مقاومت راه سلیمانی است / مذاکره مایه پشیمانی است
رضا۱۳۶۹۹۶۲۱۱:۱۰:۴۶ ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
درست است که سردار سلیمانی پدیده ای غیر قابل تکرار بود،اما عاقبت جبهه های مبارزه و جریان های نظامی را اشخاص تعیین نمی کنند و مبارزه قائم به فرد نیست لذا علیرغم فقدان ایشان چیزی تغییر نخواهد کرد.
ناشناس۱۳۷۰۱۳۳۱۴:۰۹:۰۴ ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
تو این وضعیت بدبختی کشور شما چه خوصله ای دارید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. این صدای اقتدار ایران است ...

    5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    7. وحدت ملی با وعده صادق

    8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    12. کمی دیر نیست؟

    13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

    24. اسراییل چه باید بکند؟ 

    25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

    آخرین عناوین