دروغ بزرگ «مخالفت روحانیت با قرنطینه قم»

گروه اجتماعی الف،   3981221074 ۴۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

اگرچه شایعه‌کنندگان هیچ‌گاه از خود نپرسیدند چنانچه سرایت کرونا، به قرنطینه نشدن قم برمی‌گردد، پس چرا با وجود قرنطینه کانون اصلی کرونا در چین، این ویروس به بیش از ۱۰۰ کشور سرایت کرده، اما مسؤولان نیز درباره علت قرنطینه نشدن قم، سخن دیگری می‌گویند.

دروغ بزرگ «مخالفت روحانیت با قرنطینه قم»

فارس نوشت: این روزها اگرچه کووید ۱۹ و هم‌نوعانش دست‌به دست هم داده‌اند تا با سرعتی خیره‌کننده به جان مردم نفوذ کرده و سلامت آنان را تهدید کنند، امّا در دیگر سو، شاهد همدلی و هم‌قسم‌شدن ملّتی هستیم که شعارشان تنها یک چیز است: «کرونا را شکست می‌دهیم».

نه تنها نهادهای دینی و آیین‌های مذهبی نظیر مسجد، هیئت و نمازجمعه پس از ۴۰ سال رنگ تعطیلی به‌خود دیده اند، بلکه سایر سطوح و بخش های کشور از جمله نهادهای آموزشی نیز چنین وضعیتی به‌خود گرفته‌اند. در سطح جامعه نیز رسم و رسوماتی که ریشه در اعتقادات و فرهنگ ایرانی ـ اسلامی دارد، نظیر بزرگداشت روز پدر به حالت سکون در آمده است.

حتی با وجود اینکه ضعف دستگاه‌های اجرایی در مدیریت بحران و نیز توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم، عیان شده، با این حال، نقد و سرزنش و تلاش برای یافتن مقصر نیز به حالت تعلیق در آمده است.

امّا ماجرا به این سکون و تعطیلی ختم نمی‌شود؛ در لایه‌ای دیگر، شاهد جوشش و خروش پرستاران، پزشکان، نیروهای جهادی،‌ طلّاب و بسیجیانی هستیم که جان خود را کف دست گرفته تا جان هم‌وطنان‌شان را نجات دهند.

چه آن سکون و خموشی و چه این جنب و جوش و تحرّک، همه برای رسیدن به یک نقطه و تحقق یک شعار است: «شکست کرونا».

با این حال، روایتِ این روزهای ایران و ایرانی، لایه دیگری نیز دارد؛ جنگ رسانه‌ای.

اگر در حوادث ریز و درشت و تلخ و شیرینی چون سیل، زلزله، سقوط هواپیما، شهادت سردار سلیمانی، بمباران عین‌الاسد و ... قلم‌هایی فعّال شد تا بر آلام ملت بیافزاید یا دستاوردهای مردم را «هیچ» انگارد، امروز نیز عده‌ای خواسته یا ناخواسته در کنار کووید ۱۹، مشغول تزریق  ویروس بدبینی، بی‌اعتمادی، تردید و ناامیدی به صفوف یکپارچه ملّت است؛ یک روز با طرح شایعه کشته شدن ده‌ها نفر در یک شهر بر اثر کرونا و زیر سؤال بردن آمارهای ستاد ملّی مبارزه با کرونا، روز دیگر پخش کلیپی از غسالخانه قم و دیگر روز، طرح این گزاره که «اگر علما با قرنطینه شدن قم مخالفت نمی‌کردند، کرونا به سراسر کشور سرایت نمی‌کرد».

گزاره آخر که طی روزهای اخیر، بحث برانگیز شده است، نخستین بار با توییت کارگردان فیلم تبلیغاتی حسن روحانی در سال ۹۲ داغ شد.

خطی که غلامرضا حیدری و علیرضا رحیمی، دو نماینده لیست امید نیز آن را پی گرفتند.

اگرچه مطرح کنندگان این شایعه هیچ گاه از خود نپرسیدند که چنانچه علت سرایت کرونا، قرنطینه نشدن قم است، پس چرا با وجود قرنطینه کانون اصلی کرونا در چین (شهر ووهان)، این ویروس به بیش از ۱۰۰ کشور جهان سرایت کرده است؟ امّا متولیان قرنطینه شهرها نیز درباره اصل شایعه، یعنی علت قرنطینه نشدن قم، سخن دیگری می‌گویند.

سعید نمکی، وزیر بهداشت و رئیس ستاد ملّی مبارزه با کرونا در حاشیه نشست ستاد مبارزه با کرونا در ۹ اسفند می گوید: «به چیزی به عنوان قرنطینه شهرها اعتقاد نداریم و این روش را علمی نمی‌دانیم، اما به دنبال کنترل ایاب و ذهاب افراد هستیم». 

ایرج حریرچی، دیگر مقام معاون وزیر بهداشت است که اینگونه به موضوع قرنطینه شهرها واکنش نشان داده بود: «ما به هیچ وجه با قرنطینه موافق نیستیم. قرنطینه برای قبل از جنگ جهانی اوّل است؛ برای طاعون و وبا. چینی‌ها هم از قرنطینه‌ای که انجام دادند راضی نیستند».

امّا شایعه مخالفت علما با قرنطینه قم، واکنش قاضی القضات را نیز به دنبال داشت.

آیت الله رئیسی با تقدیر از مراجع، علما و حوزه‎های علمیه برای همکاری و همیاری در مقابله با شیوع ویروس کرونا گفت: «اولین مراکزی که برای تعطیلی اجتماعات خود اعلام آمادگی کردند، نهادهای مرتبط با روحانیت، مساجد، نمازهای جمعه و مراکز مذهبی بود. البته تشخیص وزارت بهداشت به عنوان فرمانده قرارگاه مقابله با کرونا این نبود که شهر خاصی قرنطینه شود و در این موضوع تصمیم‎گیری به‎صورت کامل و بدون هیچ‎گونه ممانعتی در اختیار این قرارگاه بود».

در ادامه، عضو شاخص جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و هیئت رئیسه مجلس خبرگان نیز به موضوع ورود کرد.

آیت الله عباس کعبی گفت: «مخالفت مراجع و علما با قرنطینه‌شدن قم، شایعه دشمن است و به هیچ وجه صحت ندارد. مراجع و بزرگان حوزه از همان لحظات نخست پیدایش کرونا، اعلام کردند که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی واجب و هرچه مسئولین و ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کند واجب‌الاتباع است».

حال آیا جای این پرسش از مطرح کنندگان شایعه مخالفت روحانیت با قرنطینه قم وجود ندارد که بر چه اساسی چنین سخنی را مطرح کرده‌اند؟

استفاده از عنوان «قم» به عنوان کلیدواژه سرایت کرونا، در حالی این روزها از سوی برخی دنبال می شود، که در دی ماه ۹۶ نیز عنوان «مشهد»، کلیدواژه سرایت ناآرامی به سراسر کشور به کار می رفت.

اینکه آیا اتاق فرمان صدور هر دو کلیدواژه، یکی است یا خیر، محل تأمل است، امّا هرچه هست این روزها باید مراقب بود تا آتش تهیه جنگی نشد که سخت تر از کرونا، روح و روان ایرانیان را نشانه رفته است.

دیدگاه کاربران

بهرزو۱۳۶۸۷۹۵۱۴:۵۳:۳۸ ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
اولا شیوع کرونا تا قبل از اینکه دولت چین شهر ووهان را قرنطینه بکند افتاق افتاده بود و تعداد زیادی مسافر و تاجر بین این شهر و کشورههای دیگر تردد کرده بودند و بعد اینکه وقتی حسن دهباشی را صرفا سازنده فیلم تبلیغاتی حسن روحانی در سال 92 اعلام می کنی در حالی که یکی از رسانه ای ترین افرادی است که اصول گرایان.. دیده اند و مستند های زیادی در مورد انقلاب ساخته است همان جا معلوم می شود که فقط ..
ناشناس۱۳۶۸۷۹۶۱۴:۵۳:۴۳ ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
"چنانچه علت سرایت کرونا، قرنطینه نشدن قم است، پس چرا با وجود قرنطینه کانون اصلی کرونا در چین (شهر ووهان)، این ویروس به بیش از ۱۰۰ کشور جهان سرایت کرده است" اینکه کشور ها باید پذیرای اتباع خود می شدند حرفی درش نبود ولی قرنطینه ووهان سبب کنترل انتشار آن در سایر استان های چین شد وگرنه کشوری با 1.5 میلیارد جمعیت اکنون اگر به شیوه ایران مدیریت شده بود و همه استانها درگیر شده بودند خدا می داند چه بر سر جهان می آمد!
ناشناس۱۳۶۸۷۹۹۱۴:۵۴:۴۰ ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
موافقت علمای قم با هر دستوری که ستاد کرونا بدهد تقریبا ۱۰ روز بعد از همه گیر شدن آن در کل کشور بود روزهای اول علاوه بر اینکه مخالف قرنطینه قم بودند ..بیانیه دادند که مردم به این حرفها اهمیت ندهند و به زیارت بیایند و حتی .. .. قم عملا قرنطینه بوده و هست و خواهد ماند
مرتضی۱۳۶۸۸۱۴۱۴:۵۹:۴۳ ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
حرف شما بسیار خلاف واقع هستش,قرنطینه کردن استان هوئی بخصوص شهر ووهان باعث شد این ویروس به شهرهای دیگه چین منتقل نشده و در چین تحت کنترل در بیاد,این موضوع را حتی سازمان بهداشت جهانی هم تایید کرده و به کشورهای دیگر پیشنهاد داد تا از الگوی چین برای مبارزه با ویروس استفاده شود. . اما در مورد سرایت آن به نقاط مختلف دنیا , دلیل این بود که دولت چین دیر این موضوع رو اولا فهمید و ثانیا دیر تصمیم گرفت تا قرنطینه را اعلام کند به همین خاطر مسافران چینی ویروس رو با خودشون به نقاط مختلف دنیا بردند. منتها نکته این هستش که مسئولان با قرنطینه قم, راحت تر میتونستن اپیدمی رو کنترل کنند.ولی بخاطر مصالح ..این کار انجام نشد و الان به همه جا سرایت کرده , وشما فرض کنید اگه این ویروس به نقاط محروم بره چه فاجعه ای میتونه باشه در حالیکه زیرساخت های بهداشتی فراهم نیست
ناشناس۱۳۶۸۸۲۱۱۵:۰۴:۱۵ ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
مگر قرنطینه الکی است که با مبتلا شدن چند نفر شهر را تعطیل کنند؟!!!!!!!!! تهران بیشترین مبتلاها را دارد پس این شهر در اولویت است !!!!!! در ضمن اگر حرف روحانیون گوش میدادن که این همه درگیری در جامعه نداشتیم که حالا حرف این مورد را از این ها گوش کنند و باید افرادی که شایعه درست می کنند برخورد شود چون آرامش مردم همین جوری خراب است و بیشترش می کنند
ناشناس۱۳۶۸۸۴۴۱۵:۱۵:۲۹ ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
حتی ..چین هم اگر ووهان و کل استان هوبی با 100 میلیون جمعیت رو قرنطینه نمیکرد، الان 500 میلیون نفر مبتلا به ویروس داشت. حالا باز ..
ناشناس۱۳۶۸۸۴۵۱۵:۱۶:۱۵ ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
اشکال نداره. اسم کسانی رو که مانع قرنطینه شدند رو شفاف اعلام کنید
ناشناس۱۳۶۸۸۵۶۱۵:۲۰:۴۷ ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
با توجیه ، جانها بازنمیگردد ، تمامی مسئولان در برابر جانهای از دست رفته باید پاسخگو باشند ، ..
ناشناس۱۳۶۸۸۶۶۱۵:۲۷:۲۶ ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
کسی که می‌گفت جنس ضریح از نقره است و باکتری کش است و ... من بودم!؟؟
ناشناس۱۳۶۸۹۱۰۱۵:۴۶:۳۲ ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
بجای اینکه حالا بگویید مردم از خانه خارج نشوند چرا با مشاهده این بیماری در قم مانع خروج مردم نشدید ؟؟؟؟
ناشناس۱۳۶۸۹۱۴۱۵:۴۸:۵۵ ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
البته مخالفت علما بعداً مطرح شد . موضوع از کتمان این بیماری از زمان شروع آن است. آدرس اشتباه ندهیم .
ناشناس۱۳۶۸۹۲۰۱۵:۵۲:۳۴ ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
اولین مورد کرونا در یکم ژانویه در قم دیده شد
ناشناس۱۳۶۸۹۸۱۱۶:۳۰:۱۳ ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
تو خبرهای خودتون نوشته بودید آیت الله سعیدی فرمودن قرنطینه برای قم بار فرهنگی اجتماعی داره
ناشناس۱۳۶۸۹۸۴۱۶:۳۱:۴۸ ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
آغاز توجیهات و پاسکاری در بحبوبه بحران
مهندس جنت شهری۱۳۶۸۹۹۶۱۶:۳۹:۰۴ ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
مصاحبه ها و فیلم سخنرانی اقایون موجود است..لطفا اگر به مردم دروغ میگویید به خودتان دیگر دروغ نگویید...
ناشناس۱۳۶۹۰۲۷۱۷:۰۳:۱۴ ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
نظر آقای سعیدی را هم بررسی کنید.
ناشناس۱۳۶۹۰۳۵۱۷:۰۷:۰۰ ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
مگر اقای روحانی با قرنطینه رسما مخالفت نکرد یا تولیت استان مقدس حضرت معصومه با تعطیلی حرم یا ..
ناشناس۱۳۶۹۰۳۷۱۷:۰۷:۴۷ ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
اقای روحانی خودش در تلویزیون اعلام کرد که مخالف قرنطینه است این حرفهای شما از کجا اوردید
ناشناس۱۳۶۹۰۵۴۱۷:۱۷:۳۴ ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
اميدوارم همیشه اینچنین تابع افکار عمومی بشید... مردم خوب میفهمند
ناشناس۱۳۶۹۰۷۸۱۷:۳۹:۳۹ ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
بعضیا نون و حیاتشون تو شایعه و حرف مفته. شما جدی نگیر.
ناشناس۱۳۶۹۳۶۴۲۰:۴۹:۰۲ ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
شایعه و حرف مفت ؟؟!!
ناشناس۱۳۶۹۰۹۸۱۷:۵۲:۵۱ ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
هنوز بیست روز نشده.چطور دارین واقعیات رو برعکس جلوه میدین؟این رفتارها و دروغ هاست که مردم را دورتر میکند.چرا برای حافظه مردم ارزش قایل نیستید؟
ناشناس۱۳۶۹۰۹۹۱۷:۵۴:۳۷ ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
آثار صوتی و تصویری از مخالفان قرنطینه شدن حرم در دست است زیاد اصرار نکنید
ناشناس۱۳۶۹۱۴۹۱۸:۲۳:۱۹ ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
اتفاقا قرنطینه شدن مناطقی از چین باعث شد بقیه چین آلوده نشود و امروز چین بر کرونا پیروز شده است. انتشار به بقیه جهان هم بسیار کم بوده. کشور های دیگه جدی نگرفتند و آن آلودگی کم تکثیر شد. اگر قم قرنطینه شده بود انتشار به شدت کند میشد.. کی بود کی بود من نبودم هم در نیارید ..
ناشناس۱۳۶۹۱۵۱۱۸:۲۴:۱۹ ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
امام جمعه قم و توليت قم. كه روزه ها اول از نقره و خواص نقره اظهار فضل نمودند !
ناشناس۱۳۶۹۱۵۳۱۸:۲۵:۳۴ ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
کلیپی که از صدا و سیما در 30 بهمن از قم پخش شد در حالی که همه چی گل و بلبل هست رو هم توضیح دهید
ناشناس۱۳۶۹۱۵۸۱۸:۲۸:۲۸ ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
کلیدواژه را رها کنید فعلا تا بحران حل بشه. وگرنه حرف برای گفتن زیاده و فیلم سخنرانیهای عده ای و .. که به این مردم شد هنوز موجود هست!
ناشناس۱۳۶۹۱۸۸۱۸:۴۷:۰۹ ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
عدم قرنطینه قم اشتباه بسیاربزرگی بود که تاوان سنگینی برجسم وجان وروح وکسب وکار مردم برجا گذاشت وسرمایه هنگفتی را ازکشور ،تلف نمود .مخالفان قرنطینه قم ،از هر گروه وو که بوده باشند بدانند که با.. .. .. خودخواهی خود چه ظلم بزرگی درحق این کشور روا داشتن
حسین زاده۱۳۶۹۱۹۴۱۸:۵۰:۳۴ ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
باید کاستیها را پذیرفت و عوامل آن باید جوابگو باشندبالاخره قیامتی هست..اگر قم قرنطینه می‌شد و بعد از آن شهرهای درگیر . دیگر ویروس نابود نمی‌شود ولی سرعت گسترش آن به شدت کاهش پیدا میکرد و در آن صورت امکانات کم پزشکی ما شاید میتوانست جوابگو باشد و این بحران به فاجعه تبدیل نمیشد
ناشناس۱۳۶۹۲۰۱۱۸:۵۴:۱۴ ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
لطفا فیلم آیت الله سعیدی تولیت حضرت معصومه ببینید. همین آقا باعث شیوع وحشتناک این مریضی شده.
ناشناس۱۳۶۹۲۱۸۱۹:۰۱:۰۶ ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
صبح تا شب همه چی به دشمن وصل میشه چون توان حل مشکلات رو ندارند
ناشناس۱۳۶۹۲۴۴۱۹:۲۴:۴۰ ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
از آيت‌الله سعیدی بپرسین
ناشناس۱۳۶۹۲۴۷۱۹:۲۶:۲۳ ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
نمایندگان مجلس گفتند کسانی مانع قرنطینه قم شدند . شما میگویید این کسان روحانیت بودند ؟؟؟؟؟؟
غیر کرونائی۱۳۶۹۲۷۲۱۹:۴۴:۱۱ ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
علت انتشار ویروس از ووهان به جهان فقط ارتباط هوائی است ، این دیگر ربطی به مذهب و سیاست ندارد و قابل انکار نیست
بانام۱۳۶۹۲۸۲۱۹:۴۹:۰۲ ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
شما درست می گویید اما یک سوال پیش می آید اگر قرنطینه بی فایده است پس چرا ورود به مازندران و گیلان را ممنوع کردند نمیشه یک بام و دو هوا یا قرنطینه خوب است و باید حتی در قم هم انجام می شد یا بی فایده است و نباید مانع ورود مردم به مازندران و گیلان کیش و سایر شهرها شد
سلیمی۱۳۶۹۲۹۶۱۹:۵۴:۴۶ ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
اگر قم قرنطینه می شد 10 درصد مشکلات کنونی هم پیش نمی آمد..هر چند اکنون دیگر فایده هم ندارد.
ناشناس۱۳۶۹۳۱۲۲۰:۰۲:۵۰ ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
بنا بر حدیثی معتبر از امام صادق ع قم تا قیام مهدی عج از جمیع بلیات دنیوی محفوظ است
ناشناس۱۳۶۹۳۲۲۲۰:۱۱:۴۹ ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
ویروس کرونا اوایل دسامبر در ووهان پیدا شد و دولت چین پزشک افشاکننده را توبیخ کرده و تا فراگیر نشدن آن اقدامی علنی انجام نداد.
کند ذهن۱۳۶۹۳۲۷۲۰:۱۶:۳۸ ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
سلام . آیا اظهار نظر یا فتوی یا بیانیه ای مبنی بر اجتناب از حضور در مرقد خانم فاطمه معصومه ع از طرف علما و مجتهدین و تولیت مرقد صادر شده است ؟ لطفا با ذکر تاریخ منتشر بفرمایید . موفق و سلامت باشید
ناشناس۱۳۶۹۳۴۷۲۰:۳۳:۵۵ ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
راست بزرگ ،حقیقت بزرگ ، واقعیت بزرگ .
ناشناس۱۳۶۹۳۶۵۲۰:۵۳:۱۸ ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
با هیچکدوم از این حرفها کاری ندارم فقط جواب این سوال رو بدین که دستگاههای نظارتی کجا هستند که تا داد مردم در نیاد سراغ محتکرا نمیرن
ناشناس۱۳۶۹۳۷۵۲۱:۰۲:۳۰ ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
واقعا باید گفت عجبا ..
ناشناس۱۳۶۹۳۹۴۲۱:۱۵:۴۲ ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
پس کی مخالفت کرد؟؟؟؟
ناشناس۱۳۶۹۴۷۷۲۲:۳۲:۰۷ ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
اگه قم قر نطینه میشد که دولتمردان ما به شهرهای دیگر چه چی می گفتن می گفتن چطور قم قرنطینه بوده ولی شهرهای دیگه الوده شدن ولی الان راحت میگن از قم رفته
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین