مدافعان سلامت یا سلامت مدافعان ؟

دکترسیدرسول صحافی*،   3981220125 ۲۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار
مدافعان سلامت یا سلامت مدافعان ؟

"مدافعان سلامت" یا "سلامت مدافعان"
"مدافعان سلامت" یا "قربانیان سلامت"

لطفاً عبارات بالا را جدی بگیرید!

فقدان کامل ماسک، دستکش، لوازم بهداشتی و ضدعفونی کننده در شهرستان‏ها بسیار نگران کننده است و متآسفانه اقدام مؤثری در جهت تأمین آن‏ها صورت نمی ‏گیرد و سوال اینجاست که اگر در این شرایط این لوازم در جامعه به فراوانی و با قیمت پایین توزیع نشوند پس چه زمانی باید توزیع شوند!
با این وجود وضعیت نگران کننده سلامت کادر درمانی بیمارستان‏ها و مراکز درمانی که در خط مقدم دفاع از سلامت جامعه قرار گرفته‏اند بسیار خطرناک و مبهم می‏ باشد و اگر ماسک، دستکش و دیگر لوازم ایمنی برای کادر درمانی فراهم نگردد در صورت طولانی شدن شیوع بیماری ویروس کرونا، خطر کاهش نیروی متخصص بسیار جدی و نگران کننده خواهد بود. نیروهای متخصصی که جان خود را خالصانه تقدیم و فدای سلامت ایران عزیزمان می ‏نمایند اما هر یک سرمایه گران‏بها برای کشور عزیزمان هستند و شهادت هر یک از آن‏ها در راه دفاع از سلامت جامعه، خسارات جبران ناپذیری به سیستم سلامت میهن‏مان وارد می‏نماید و جایگزینی چنین نیروهای امری ناممکن به نظر می ‏رسد.

همچنین با توجه به گفته‏ های وزیر محترم اارتباطات و فن‏آوری اطلاعات، یکی از کانون‏های سه گانه این بیماری "بیمارستان‌‌‏ها" می‏باشند که در صورت عدم تأمین ماسک و دیگر لوازم ایمنی و فراگیری سریع این بیماری در بین پزشکان، پرستاران و دیگر نیروهای درمانی، وضعیت شیوع بیماری وخیم ‏تر از وضعیت حاضر می‏ گردد و مراکز درمانی به تهدیدی برای سلامت جامعه تبدیل خواهند شد. این وضعیت در مراکز درمانی شهرستان‏های دور از تهران بسیار نگران کننده می‏باشد.

بنابراین بدون توجه به "سلامت مدافعان"، "مدافعان سلامت" خود به "قربانیان سلامت" و "عامل انتقال بیماری" تبدیل خواهند شد و متأسفانه هر روز شاهد خبر شهادت پزشکان و پرستاران عزیزمان هستیم.

لذا تقاضای عاجزانه دارم مسؤلین عزیز و خدمتگزار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به تأمین و ارسال سریع لوازم ایمنی در شهرستان های مختلف تلاش مضاعف نمایند و نتایج آن را روزانه اطلاع‏رسانی نمایند.

لطفاً هر چه سریع تر ماسک و دستکش و دیگر لوازم ایمنی به مراکز درمانی ارسال شود.

با سپاس بی پایان از تمامی پزشکان، پرستاران و کلیه نیروهای درمانی

-----------------------------------------------------------------------------------------------------
*عضو هیات علمی دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان

دیدگاه کاربران

عجایب شهر۱۳۷۰۰۷۴۱۳:۰۱:۳۳ ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
بهتره این اقلام به جای داروخانه ها به بیمارستان ها بره و فقط در صورت مازاد در داروخانه ها توزیع بشه
ناشناس۱۳۷۰۳۴۴۱۸:۱۶:۰۷ ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
وای به حالت دولت اگر شنیده شود با این سختی ملت مدیران بانک ها پاداش های کلان و مدیران دولتی حقوق های نجومی میگیرند
ناشناس۱۳۷۰۳۵۴۱۸:۳۲:۲۱ ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
وضعیت فرهنگی بخشی از مردم غیر قابل تصور است. متاسفانه اینها توجه ندارند که بیماری کوید 19 نه واکسن دارد و نه درمان و فقط مقاومت بدن ممکن است سد راه آن شود. چقدر خواهش و تمنا که مردم در خانه ها بمانند. اما هنوز هم خیلی بازارها مملو از جمعیت است. در این زمینه گزارشهای سایتهای خبری خود گواه این امر است. متاسفانه همین افراد در برابر اعمال قانون و قرنطینه هم قطعا مقاومت کرده و گوششان به این حرف ها بدهکار نیست. قم می بایست قرنطینه می شد و قبل تر از آن باید پروازها به چین و ورود چینی ها به ایران ممنوع می شد. متاسفانه فرصت ها به آسانی و به خاطر ندانم کاری های مسئولان از دست رفت. اکنون تنها باید به افزایش دمای هوا و کاهش پایداری این ویروس در این شرایط امیدوار بود. فقط باید دعا کرد که این اتفاق بیافتد.
آریابان۱۳۷۰۰۸۳۱۳:۱۰:۲۲ ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
"سوال اینجاست که اگر در این شرایط این لوازم در جامعه به فراوانی و با قیمت پایین توزیع نشوند پس چه زمانی باید توزیع شوند" ؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟ بعد از گذشت سه هفته از آغاز شیوع کرونا علاوه بر عامه شهروندان حتی کادر درمانی هم از دسترسی نامناسب به اقلام بهداشتی گلایه دارند" !!!!!!!!!!!!!!!!   اقدام محتکران لوازم بهداشتی آن هم در شرایط خاص امروز کشور !!!!!! با هیچ معیاری قابل توجیه نیست پس واقعا اینهمه بی اقدامی ، تعلل و سستی واقعا چرا و به سود چه کسانی میباشد  ؟!؟!؟!؟!؟!؟
ناشناس۱۳۷۰۵۷۲۲۳:۲۶:۵۰ ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
جواب سئوال شما اینست که تمام بی خردیها بنفع یک مشت انگل زاده ای است که بکمک پشت پرده ایها برای سودجویی، اقلام مصرفی و بهداشتی مردم را احتکار میکنند، تا بیشتر کشور و مردم را غارت کنند. متاسفانه این انگلزاده ها برای جان مردم ارزشی قائل نیستند، و هیچ اراده ای برای مبارزه جدی با این افراد وجود ندارد. کافبست که فقط چند تن از محتکرین اصلی را به بدترین وجه معدوم کنند، تا اقلام بهداشتی (ماسک و دستکش و الکل و ..) بطور کاملا مجانی و بوفور در همه جای کشور پیدا شود. فقط یک امیر کبیر شجاع و باشرف و وطن پرست و پاکدست احتیاج داریم.
ناشناس۱۳۷۰۵۸۹۲۳:۴۲:۴۱ ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
مسئولين مربوطه يك شيشه الكل كوچولو را داده اند دست مردم به قيمت ٢٠ هزار تومان !! تو خود حديث مفصل بخوان از اين مجمل !!
ایلامی۱۳۷۰۱۱۱۱۳:۴۱:۱۱ ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
متاسفانه تعداد کادر درمانی علی الخصوص تعداد پزشکان متخصص بسیار کم است. باید برای سالهای آینده تعداد پزشکان چند برابر شود.
ناشناس۱۳۷۰۴۶۴۲۰:۵۹:۴۴ ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
قابل توجه رییس برنامه و بودجه بدا به حالا اگه شنیده و یا دیده شود حقوق و پاداش های نجومی و کلان به افرادی خاص شده است
حمایت از مدافعان سلامت۱۳۷۰۱۲۹۱۳:۵۷:۰۹ ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
از ریاست محترم جمهور کشور جمهوری اسلامی ایران حواسته میشود. امکانات لازم جهت بهداشت شخصی مدافعان سلامت و متخصصین بیمارستانها در شهرهای کشور خصوصا بیمارستانهای رفسنجان و یزد را فراهم سازند وبرای پزشکان م پرستاران و.. سراس کشور ..سختی کار و حقوق معادل نمایندگان مجلس. در نظر گرفته شود.تا جبران زحمات و از جان فشانی روزانه انها در خط مقدم مبارزه با ویروس کشنده کرونا و سایر بیماریها گردد. بامید توجه مسولین و نمایندگان مجلس.و مصوبات لازم
حسنعلی سبد سبد گل یاس۱۳۷۰۳۹۶۱۹:۱۷:۰۶ ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
آقای دولت با توجه به قیمت سرسام آور مسکن در خرداد ماه دچار بحران برای اجاره نشین ها می شوییم از همین حالا ستاد بحران اجاره نشین ها را تشکیل دهید و نه اینکه در خرداد ماه و در اوج بحران بخواهید چند تصمیم بیهوده بگیرید
ناشناس۱۳۷۰۵۸۵۲۳:۴۰:۳۷ ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
از ریاست محترم مجلس جناب دکتر لاریجانی خواسته میشود.اکنون که بعد از چهل سال ارزش زحمات پزشکان و متخصصین وپرستاران همانند پرسنل شریف اتش نشانی در موقعیت های حساس پیش امده برای مسولان و نمایندگان و ملت بزرگ ایران واضح وروشن گردید.وبودجه وزارت بهداشت ودرمان دراین مدت چهل سال و همچنین حقوق وسختی کار این مدافعان خط مقدم مبارزه با کرونا و سایر بیماریها نظیر پزشکان وپرستاران و متخصصین در حداقل قرار داشت.اکنون وقت وزمان جبران ان و تقدیم طرح در مجلس و تصویب جدی بودجه کافی است تا در مواقع حساس در اینده از هر نظر امادگی داشته باشیم.با تشکر
ناشناس۱۳۷۰۱۳۷۱۴:۱۰:۵۹ ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
زمانی که وزارت بهداشت به جای توجه به بهداشت عمومی و تجهیز بیمارستان ها، حقوق های میلیاردی به متخصصان می داد ، باید فکر چنین روزی را می کردید. این همه دکتر در وزارت بهداشت، چرا دم بر نیاوردند؟!!
ناشناس۱۳۷۰۳۸۱۱۸:۵۸:۳۲ ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
جهت اطلاع وزارت بهداشت مبالغ هنگفتی به پزشکان و پرستاران بدهکار است وکادر درمان مطالبات عقب افتاده زیادی دارند،دوست عزیز توهم زدی،حقوق های میلیاردی! واقعا که ! راستی حاضری جونت رو به خاطر کمبود امکانات از دست بدی ولی یک میلیارد پول البته برای بازماندگانت بگیری؟ انصاف هم خوب چیزیه.
ناشناس۱۳۷۰۴۹۹۲۱:۵۲:۳۰ ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
برو تو بیمارستان‌ها ببین کیا دارن شبانه روزی کار می کنن. کسایی که کارانه شون 15 ماهه عقب افتاده الانم دارن بدون چشمداشت کار می کنن.
ا_ص۱۳۷۰۱۵۸۱۴:۲۴:۲۶ ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
با سلام و عرض ادب، واقعا این روزها دلنگران برادارنم و خواهرن عزیز پزشک و پرستارم هستم، دلنگران پرسنل بیمارستان ها و مراکز خدمات درمانی هستم. دیشب خواهرم می گفت مادر دوتا از پزشک های این مملکت اشک می ریخت و دلنگران فرزندانش بود. نه دستکش درست و حسابی و نه ماسک و روپوش یک بار مصرف؟! واقعا تا کی باید به قول عزیزمان هراس هر شب کشیک عزیزانمان را بکشیم. نکند این کشیک اخر مبتلا شود!
ناشناس۱۳۷۰۱۶۴۱۴:۳۷:۴۰ ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
سوء مدیریت دولت روحانی در کمبود اقلام بهداشتی نظیر ژل ضدعفونی و دستکش و ماسک و الکل طبی و غیره کاملا"مشهود است.
ناشناس۱۳۷۰۱۷۶۱۴:۵۵:۵۱ ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
این دولت فشل و ناتوان هم کادر درمان و هم مردم را به فنا خواهد داد
ناشناس۱۳۷۰۳۱۷۱۷:۳۸:۴۳ ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
حفظ سلامت این عزیزان ابزار و وسایلی میخواهد که تأمین منابع مالی مورد نیاز آن با توجه به کمبود منابع بودجه ای دولتی ، کمک مردم را طلب میکند . اگر انجمن های مردم فراخوانی بدهند که بخشی از مردم فقط یک یا دو یا سه ماه یارانه خود را به این موضوع ببخشند و این تعداد به 20 میلیون نفر برسد بین 1000 تا 3000 میلیارد تومان برای حفظ این مبارزان عرصه سلامت و خود مردم فراهم میشود . هموطن عزیزی که بخشش این مبلغ در یک مدت محدود زیاد به شما صدمه نمیزند عنایت کنید تا از این بحران عبور کنیم و سرمایه های انسانی ارزشمندمان در حوزه سلامت را محافظت کنیم .
ناشناس۱۳۷۰۳۱۹۱۷:۴۱:۴۷ ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
الف : برای حفظ این عزیزان پول کافی لازم است . کمپینی میخواهد تا مردمی که بخشش یک تا سه ماه یارانه فشار زیادی به آنها وارد نمیکند ، برای تأمین منابع مالی همت کنند . فقط یک تا سه ماه .
ناشناس۱۳۷۰۳۹۳۱۹:۱۲:۵۸ ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
دادن لقب و افتخار و این حرفها بدرد کادر درمانی نمیخوره الان وسایل و امکانات بهداشتی را تامین کنند آقایان
ناشناس۱۳۷۱۲۴۷۱۱:۵۴:۵۱ ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
دکترها که مردم میلیاردها تومان پرداخت کردن و نوبت شش ماهه میدادن و ادعا پرفسور بود میکنن در رفتن و قایم شدن در ویلاهای خودشون ولی پزشکان که از اول ساده زیست و بی ادعا و در بیمارستانها دولتی خدمت میکردن خودشون وقف ملت کردن ملت بیداری شوید گول تبلیغات و دکوراسیون مطب ها شمال شهر نخورید قدر پزشکان مردمی بدانید
ناشناس۱۳۷۱۹۲۳۱۹:۵۶:۰۵ ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
زمانی که این پزشکان به افزایش ظرفیت پذیرش در دانشگاه ها اعتراض میکردند باید به فکر وضعیت کنونی می بودید.یا زمانی که تمام بودجه مملکت را در جیب متخصصین سرازیر کردید.
رضا۱۳۷۲۱۰۵۲۲:۲۲:۱۱ ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
توسعه یک بعدی فایده نداره باید در حوزه بهداشت، درمان، حمل و نقل، آموزش و غذا، فکر کرد. الان زمان تسویه حساب سیاسی نیست که مردم ما هرچی بدبختی میکشند برای این هست که تمرکز ایران 40ساله چپ و راست شده که نتیجش این شده فقط باید همه کمک کنیم این بحران رد بشه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    4. این صدای اقتدار ایران است ...

    5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    7. وحدت ملی با وعده صادق

    8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    11. کمی دیر نیست؟

    12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    23. اسراییل چه باید بکند؟ 

    24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    آخرین عناوین