نوبخت به الف خبر داد؛ پیشنهاد کمیسیون بهداشت برای شمولیت قانون ایثارگران به کادر پزشکی، پرستاری و پیراپزشکی

گروه سیاسی الف،   3981220095 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از پیشنهاد این کمیسیون برای تعلق گرفتن مزایای قانون جامع خدمات رسانی به ایثاگران به کادر پزشکی، پرستاری و پیراپزشکی که در خط مقدم خدمت رسانی به بیماران مبتلا به ویروس کرونا هستند، خبر داد.

دکتر علی نوبخت نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با اشاره به جلسه دیروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس که با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس، دکتر نمکی وزیر بهداشت برگزار شد، گفت: اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برای قدردانی از زحمات کادر پزشکی مصوباتی در پنچ محور داشت که ما این موضوعات را در نامه ای به رئیس جمهور منتقل کردیم.

وی افزود: کمیسیون مصوب کرد که تمام افراد تیم پزشکی شامل پزشکان و پرستاران، پیراپزشکی، کادر خدماتی، درمانی و تشخیصی شامل آزمایشگاهها و رادیولوژیها مشمول مزایای قانون جامع خدمات رسانی به ایثاگران شوند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه کمیسیون پیشنهاد خود را در قالب نامه به هیئت رئیسه مجلس داد، تصریح کرد: نظر ما این است که تمام کسانی که که در این جهاد بزرگ در مقابله با کرونا سهیم بوده و هستند از مزایای این قانون برخوردار شوند.

به گفته نوبخت این که چه افرادی در وزارت بهداشت و درمان و واحدهای بهداشتی و درمانی مشمول این قانون می شوند، به تشخیص وزیر بهداشت خواهد بود.

وی با اشاره اظهارات یکی از نمایندگان مجلس در خصوص محتوای جلسه دیروز و نقل و قول از وزیر بهداشت مبنی شناسایی 2 نوع ویروس کرونا در ایران گفت: من که رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هستم نمی توانم در این شرایط وارد مسائل فنی شوم. این مساله به قدری پیچیده و علمی است که اولا برای دانشمندان جهان روشن نیست و در ثانی متخصصان پزشکی ایران هم روی آن بحث دارند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: از همکارانی که تخصص ندارند، درخواست دارم به مباحث پیچیده علمی ورود نکنند.

نوبخت اضافه کرد: تنها راه این است که همکاران سکوت کنند تا دانشمندان جهان و ایران بررسی های خود را بر روی این بیماری انجام دهند.