تشکیل کمیته‌ای برای تصمیم‌گیری درباره قرنطینه شهرها/ ادعای وجود دو نوع ویروس در کشور/ کرونا؛ حمله بیوتروریستی یا شیوع طبیعی یک بیماری

گروه سیاسی الف،   3981219147 ۱۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

تشکیل کمیته‌ای برای تصمیم‌گیری درباره قرنطینه شهرها/ ادعای وجود دو نوع ویروس در کشور/ کرونا؛ حمله بیوتروریستی یا شیوع طبیعی یک بیماری

آخرین اخبار درباره تعداد فوتی های کرونا

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در ایران اظهار کرد: با ۵۹۵ مورد  جدید تعداد مبتلایان کرونا در کشور به ۷ هزار و ۱۶۱ نفر رسیده است. خوشبختانه تا کنون ۲ هزار و ۳۹۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده اند.

جهانپور گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۳ نفر از مبتلایان جدید کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۲۳۷ مورد رسید.

بیشتر بخوانید:

تعداد مبتلایان قطعی ویروس کرونا در کشور به ۷۱۶۱ نفر رسید/ فوت ۴۳ نفر طی ۲۴ ساعت اخیر

***

سهیمه بنزین نوروزی شامل ایام عید ۹۹ نخواهد شد

علی ربیعی، سخنگوی دولت با اشاره به چگونگی واریز سهمیه بنزین نوروزی گفت: دولت تلاش می‌کند سهمیه بنزین نوروزی برای فرصتی مناسبت‌تر و بعد از شکست کرونا به کارت‌های سوخت واریز و مورداستفاده قرار گیرد.

***

تشکیل کمیته سه نفره برای تعیین تکلیف قرنطینه

سعید نمکی، وزیر بهداشت در حاشیه جلسه‌ای با رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز خدمت نمایندگان مجلس رسیدیم و مسائلی را که آنها در استان‌ها داشتند، مطرح کردند و از طرح ملی مبارزه با کرونا مطلع شدند، کاستی‌ها و درخواست‌های خود را بیان کردیم و توصیه‌های نمایندگان را شنیدیم.

وی افزود: همان‌طور که پیش‌بینی می‌کردیم، اکنون در پیک بیماری (فزونی بیماری) هستیم؛ در برخی استان‌ها به حالت تعادل رسیده‌ایم اما در برخی دیگر از استان‌‌ها خیز جدید بیماری به دلیل جابجایی موارد آلوده در حال شکل گرفتن است.

نمکی یادآور شد: قرنطینه شهرها، بحث امروز ما به‌طور خاص نبود اما قرار شد کمیته 3 نفره‌ای متشکل از کارشناسان وزارت بهداشت و مقامات اجرایی دیگر تشکیل شود و پیشنهادهای آنان را دریافت خواهیم کرد.

***

سه مرکز مهم پخش ویروس کرونا در ایران

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در صفحه شخصی خود طی توئیتی نوشت:

با دریافت بخشی از اطلاعات مبتلایان به کرونا در ایران و تحلیل اطلاعات حمل و نقل، پرداخت حضوری و … آنها توسط متخصصان داده‌کاوی و استخراج مدل شیوع، به جمع بندی در خصوص مراکز پخش ویروس کرونا رسیدیم. بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۳ مرکز مهم پخش ویروس کرونا در ایران به ترتیب بیمارستان‌ها، پمپ بنزین‌ها و سوپرمارکت‌ها هستند.

***

مخالفت علما با قرنطینه قم، شایعه دشمن است

آیت‌الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با فارس با اشاره به طرح شایعه‌ای مبنی بر مخالفت مراجع و علما با قرنطینه شدن قم همزمان با پیدایش ویروس کرونا در این شهر گفت: مراجع و بزرگان حوزه از همان لحظات نخست پیدایش کرونا، اعلام کردند که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی واجب و هرچه مسئولین و ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کند واجب‌الاتباع است.

وی با بیان اینکه مخالفت مراجع و علما با قرنطینه‌شدن قم، شایعه دشمن است و به هیچ وجه صحت ندارد، تصریح کرد: علما از همان ابتدای پیدایش کرونا، تصریح کردند که رعایت دستورالعمل‌های پزشکی بر همه واجب است.

***

لزوم تجدید نظر در مدیریت ستاد ملی مقابله با کرونا/ صداوسیما موضوع را طنز نکند

عباس سلیمی نمین، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو تسنیم، با انتقاد از نحوه مدیریت ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: سطح ستاد ملی مبارزه با کرونا اجازه نمی‌دهد که همه امکانات کشور در این زمینه به خوبی بسیج و مدیریت شود البته این موضوع به این معنا نیست که مسئولان محترم وزارت بهداشت در انجام وظایف خود کوتاهی می‌کنند اما چون این پدیده شوم ابعاد مختلفی دارد باید سطح ستاد ملی را ارتقا داد تا همه امکانات کشور به خوبی در این زمینه بسیج شود.

سلیمی نمین گفت: ... یکی از مسائلی که در ستاد ملی مبارزه با کرونا باید از دید امنیتی مورد بررسی قرار می‌‌گرفت مسئله ابتلا حدود 23 نفر از نمایندگان مجلس است که به نسبت کل مبتلایان در کشور آمار بسیار بالاتری است. متاسفانه آمار فوتی‌های در میان مسئولان عالی رتبه در مقایسه با سایر کشورهای درگیر با این ویروس بسیار بالا است که این مسئله باید مورد بررسی قرار گیرد. این مسئله می‌تواند به عنوان یک شاخص مطرح باشد که عده‌ای با شیوع این ویروس در میان مسئولان کشور در پی تضعیف سیستم مدیریتی کشور هستند.

سلیمی همچنین با انتقاد از برخی گزارش‌ها که در روزهای اخیر در بخش‌های خبری صداوسیما پخش شده و به موضوع کرونا پرداخته است، گفت: یکی از دستورالعمل‌هایی که از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا داده شده این است که با ساخت برنامه‌‌های مختلف جامعه را از اضطراب ناشی از شیوع ویروس کرونا دور کند اما نباید دیگر این مسئله را تبدیل به شوخی و طنز کرد. متاسفانه برخی از خبرنگاران صداوسیما خیال می‌کنند که برای تهیه گزارشی طنز به بیمارستان‌ها رفته‌اند در حالی که به هیچ عنوان فضای واقعی بیمارستان‌هایی که درگیر این ویروس هستند، چنین شرایطی حاکم نیست. بنابراین در این قضیه نقد جدی به سیاست‌ صداوسیما حاکم است که البته این موضوع نیز به سطح کنونی مدیریت ستاد ملی مبارزه با کرونا باز می‌گردد.

***

طرحهای مقابله با ورود مسافر را تشدید می کنیم

ارسلان زارع، استاندار گیلان در روزنامه ایران نوشت: تصمیم جلوگیری از ورود گردشگران به گیلان را می‌توان سخت‌ترین و دردآورترین تصمیمی دانست که مدیران اجرایی مکلف به انجام آن هستند. اما با توجه به شیوع گسترده و جولان کرونا در گیلان باید گفت بدترین ظلم و اجحاف به هموطنانمان در سراسر کشور این است که از آنها دعوت کنیم در تعطیلات به گیلان بیایند.

 ما در هفته جاری باز هم طرح‌های محدودکننده ورود به گیلان را تشدید می‌کنیم ولی باز هم تا وقتی مردم شرایط حال حاضر گیلان را درک نکنند به نظر نمی‌رسد این اقدام هم راهگشا باشد. از رسانه‌ها بویژه صداوسیما می‌خواهیم با انعکاس همه واقعیت‌ها سعی کنند اعتماد مردم را بالا ببرند تا شاید مردم بیشتر با مسئولان همدل شوند. از مسئولان کشوری می‌خواهیم با توجه به گستردگی بیماری کرونا در این استان و کمبود دارو و ضد عفونی‌کننده‌ها، شرایطی را ایجاد کنند تا هر استانی که می‌تواند نسبت به اعزام پزشک و پرستار واقلام دارویی به گیلان اقدام کند. متأسفانه ما در این زمینه با کمبود شدیدی روبه‌رو هستیم.

بیشتر بخوانید:

نمایندگان گیلان تشدید کمک‌های مقابله با کرونا را خواستار شدند

***

وجود دو نوع ویروس کرونا با منشأ متفاوت در کشور

شهروز برزگر، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به جلسه فوق‌العاده امروز کمیسیون بهداشت برای بررسی اقدامات انجام شده جهت مقابله با ویروس کرونا گفت: طبق توضیحات وزیر بهداشت بخشی از ویروس کرونا در گیلان متفاوت از ویروس ووهان چین و با منشأ متفاوت است که حتی به پرستار ۲۵ ساله هم رحم نکرد لذا باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی توضیح داد: این شامل قم هم می‌شود که بخشی از ویروس کرونا در قم با ویروس ووهان چین متفاوت است. به عبارت دقیق‌تر مشخص نیست که منشأ ویروس دوم از کجاست؟ آنچه از صحبت‌های وزیر بهداشت برداشت کردم این است که دو نوع ویروس در کشور هست. یکی ویروس ووهان چین و یکی دیگر ویروسی با منشأ نامعلوم که به نظرم در این باره این احتمال وجود دارد که ویروس از نوع بیوتروریسم آمریکا باشد که در ایران پخش شده است.

بیشتر بخوانید:

ادعای عجیب نماینده مجلس به نقل از وزیر بهداشت

***

كرونا به منزله بحران

عباس عبدی در روزنامه اعتماد نوشت: كرونا بحرانی است فراگیر. همه نهادهای جامعه و كشور را درگیر خود كرده، از خانواده گرفته تا نهادهای آموزش، دین، اقتصاد، دولت و رسانه، همه به نوعی درگیر آن هستند. همه افراد جامعه ایران، بدون استثنا درگیر آن هستند یا به زودی درگیر خواهند شد. كلیه زیرمجموعه‌های حكومت با آن درگیر هستند. كافی است كه یك لحظه فكر كنیم در این وانفسا پرداخت‌های حقوق و دستمزد، وام، بدهی‌ها و رسیدگی‌های قضایی و... عقب بیفتد و در حوزه اقتصادی گردشگری به یك باره سقوط كند... مقابله با كرونا و به تعبیر دقیق بحران كرونا، نیازمند نهادی فراقوه‌ای و با اختیارات كامل و دارای مسوولیت است. با این حد از سطح مدیریتی ممكن نیست دستاورد مهمی را شاهد باشیم. با این ریش به تجریش نمی‌روند.

***

ناهماهنگی در تصمیم‌گیری‌های استانی و دستورات تلفنی و ویدیوكنفرانسی

روزنامه اعتماد نوشت: «چرا قرنطینه نمی‌كنید؟» حالا به این پرسش كه «چرا منع ورود به استان‌هایی با وضعیت بحرانی صادر نمی‌كنید؟» تبدیل شده است... در فضای مجازی تصاویر و ویدیوهایی منتشر شد كه نشان از ناهماهنگی میان مقامات و مسوولان استانی با نیروهای انتظامی و قضایی داشت. در روزهای اخیر ویدیوهایی در فضای مجازی از آمل كه از جمله شهرهای شمالی در خطر ابتلای هر چه بیشتر است و البته خیلی از جمعیت غیربومی نیز به این استان‌ها روان شده‌، منتشر شد كه نشان می‌داد فرماندار منع ورود به استان را لغو كرده و رییس پلیس برای آرام كردن مردم تلاش دارد این رفت‌و‌آمد را متوقف كند. در واقع در برخی شهرها و شهرستان‌ها این تصمیم‌گیری بر عهده فرمانداری‌ها گذاشته شده است. چه آنكه دیروز فرماندار آبادان اعلام كرد برای جلوگیری از شیوع غیرقابل كنترل كرونا و به دلیل شرایط خاص حادث شده، اجازه ورود هیچ گردشگری را به این شهر نمی‌دهد. همچنین مقامات استانی كرمان نیز تصمیمی مشابه اتخاذ كردند. علاوه بر این شهرهایی چون همدان، عسلویه، بروجرد و ... نیز در همین شرایط قرار دارند...

این عدم تصمیم‌گیری از مركز و اعمال در سراسر كشور در كنار مزیت «در نظر گرفتن شرایط به خصوص شهر یا استان» معایبی چون بی‌برنامگی میان مقامات و دستورات متعدد و بعضا در تناقض با یكدیگر را نیز به دنبال دارد كه باعث ایجاد نارضایتی‌هایی شده است. ضمن اینكه عدم وجود آیین‌نامه مشخص برای استان‌ها در مدیریت كرونا باعث شده كه در برخی مناطق به دلیل رفت‌و‌آمدهای بین استانی و شهری آمار مبتلایان افزایش یابد.

با این حال مقامات دولتی مسوول در این زمینه تلاش دارند كه از راه دور وضعیت استان‌ها را بررسی كنند... 

***

لیس زدن ضریح، کدام پازل را تکمیل می کند؟

کیهان نوشت: برخی این روزها در پی دامن ‌زدن به یک دوگانه هستند. دوگانه‌ای عاری از حقیقت که دین را در برابر عقل قرار می‌دهد.

بر اساس این دوگانه یا باید فقط به دستورات پزشکی و بهداشتی عمل کرد یا این دستورات را نادیده گرفت و برای ریشه‌کنی بیماری و عدم ابتلا، دست به توسل زد و به عنایت الهی چشم دوخت!

این دوگانه از سوی رسانه‌های ضدانقلاب به‌شدت دنبال می‌شود و برخی افراد جاهل که به‌نظر می‌رسد عامل نیز باشند با حرکاتی مانند لیس زدن حرم‌های متبرکه، این پازل را تکمیل می‌کنند. اما همان‌طور که در بیانات رهبری به صراحت مشهود است رعایت اصول بهداشتی و پزشکی هیچ منافاتی با دعا و توسل ندارد.

***

حمله بیوتروریستی یا تئوری توطئه؟

روزنامه خراسان نوشت: در کش وقوس فضای کرونایی این روزهای کشور،  عده ای بر این باورند که این ویروس شیوع عادی یک بیماری نبوده و  آن را یک حمله بیوتروریستی توصیف می کنند. ازسوی دیگر عده ای این نظریه را رد و آن را بی اعتبار قلمداد  می کنند...

چند روز پیش حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی مجلس،  از حمله بیوتروریستی آمریکا به چین و ایران سخن گفته و در واکنش به سخن ترامپ مبنی بر کمک آمریکا به ایران در مبارزه با ویروس کرونا گفته بود: ترامپ و پمپئو درباره کرونا دروغ می‌گویند. کرونا عامل بیماری عادی نیست، بلکه بیوتروریستی است که در کشورهای ایران و چین توزیع شده است که در قبال کشورهای ایران و چین ترویج شد و نباید این موضوع را نادیده گرفت. لازم است مقابله با بیوتروریسم از حوزه پدافند غیرعامل خارج شود و به صورت جداگانه باشد... از امروز تا سال۲۰۳۰ دنیا با انواع مختلف بیوتروریسم مواجه خواهد شد. باید سازمانی مستقل با اختیارات ویژه شکل بگیرد و ما همچون پدافند موشکی، پدافند بیوتروریسم داشته باشیم. آمریکایی‌ها نه تنها کمکی به ما نمی‌کنند که بیشترین تلاش را برای تحریم‌ها در حوزه دارویی به کار گرفتند.                                                    

صادق جوادی‌حصار، تحلیلگر مسائل سیاسی به شرق می گوید: گرچه کشور ایران دشمن دارد و یکی از دشمنان مهم هم آمریکاست اما مشخصا در موضوع کرونا مسئولان برای آنکه خود را از فشار برهانند، این سخنان را مطرح می‌کنند. من در قبال چنین بحث‌هایی می‌گویم انسان از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود. اگر به گفته آن افرادی که آمریکا به چین و ایران حمله بیوتروریستی انجام داده‌، چرا مسئولان ایران با دانستن چنین موضوعی وقتی چین گرفتار کرونا شد، تمهیداتی ویژه‌ برای این حمله بیوتروریستی انجام ندادند؟ با فرضیه آنها هم اگر جلو برویم و بپذیریم آمریکا دشمن چین و ایران است، چرا وقتی دانستیم  علیه چین چنین حمله‌ای انجام داده است، پروازهای هوایی قطع نشد یا همه تجهیزات مانند مواد ضدعفونی‌کننده، ماسک و... در داخل کشور فراهم نشد تا اگر آمریکا به ما هم چنین حمله‌ای کرد، بتوانیم با قدرت آن را رفع کنیم؟ 

بیشتر بخوانید:

چه کسی ویروس کرونا را ساخته؟ آمریکا، اسرائیل یا چین؟

***

ضعف پیام‌رسان‌های داخلی و انتشار فراخوان مزایده سروش برای دومین بار

آرمان ملی نوشت: با وجود تبلیغات و تلاش‌های گسترده برای جا انداختن پیام‌رسان سروش به جای تلگرام، صداوسیما برای نوبت دوم فراخوان مزایده این پیام‌رسان را آگهی کرده است.

روزنامه خراسان نوشت: روز گذشته تصویری از یک آگهی مناقصه در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌دهد صدا و سیما قصد دارد مالکیت پیام رسان داخلی سروش را که در حال حاضر به این نهاد تعلق دارد، به فروش برساند.

این آگهی خیلی زود با واکنش های کاربران همراه شد. آن چه از این آگهی دستگیر می‌شود یک میلیارد و 980 میلیون تومان مبلغ ضمانت‌نامه است. در برخی شایعات آمده که صدا و سیما این پیام رسان را 40 میلیارد تومان قیمت گذاری کرده است.

در آخرین آمار منتشر شده، تعداد کاربران فعال پیام رسان سروش حدود دو میلیون نفر اعلام شده است. کاربری نوشت: «یعنی به همین راحتی اطلاعات دو میلیون کاربر قراره به کسی فروخته و به حراج گذاشته شه!» کاربر دیگری نوشت: «این همه وام های میلیاردی گرفته شد که دست آخر بفروشنش به یکی دیگه؟»

روزنامه دنیای اقتصاد هم نوشت: از حدود دو سال پیش و همزمان با فیلترینگ تلگرام بود که زمزمه‌های جایگزینی پیام‌رسان‌های داخلی بیشتر و جدی‌تر به گوش رسید تا به‌عنوان جایگزین وارد بازار شوند.

 هر چند این پیام‌رسان‌ها با تبلیغات گسترده و حمایت‌های مختلف دولتی قرار بود جای تلگرام را در میان کاربران ایرانی بگیرند و حتی مدیر پیام‌رسان سروش فروردین ماه ۹۷ گفته بود که این پیام‌رسان با قابلیت‌های بیشتر جای تلگرام را خواهد گرفت، اما با گذشت زمان مشخص شد که نه‌تن‌ها فیلترینگ تلگرام نتوانست محبوبیت آن را در میان کاربران کمتر کند، بلکه با بالا رفتن نسبی تعداد کاربران پیام‌رسان‌های داخلی هم بعضی مشکلات فنی بروز کردند تا همچنان برنده نهایی این رقابت تلگرام باشد.

جالب است بدانید نظرسنجی‌ای که حدود ۶ ماه بعد از فیلترینگ تلگرام توسط مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران انجام شد، هم گواهی بود بر تایید این موضوع. نتایج این نظرسنجی که در مهرماه سال ۹۷ انجام شد، نشان داد که با وجود حمایت‌های مختلف از پیام‌رسان‌های داخلی و ترغیب مردم به استفاده از آنها، همچنان اکثر کاربران ایرانی از تلگرام استفاده می‌کردند...

حمایت‌های مالی کلان از پیام‌رسان‌های داخلی باعث شده است تا عملکرد آن‌ها بیش از پیش زیر ذره‌بین قرار بگیرد... مدیر پیام‌رسان سروش در خرداد سال ۹۷ بر لزوم اعطای وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومانی به پیام‌رسان‌هایی تاکید کرد که در آن زمان بیش از پنج میلیون نفر کاربر داشتند تا به این ترتیب مبلغ آن وام را صرف توسعه زیرساخت‌هایشان بکنند. این درحالی بود که پیش از آن مقامات وزارت ارتباطات و شورای‌عالی فضای مجازی از اعطای وام ۵ میلیاردتومانی به پیام‌رسان‌های داخلی خبر داده بودند و مدیر پیام‌رسان سروش گفته بود که آن ۵ میلیارد تومان را خرج هزینه پهنای باند کرده است.

***

فاجعه مسمومیت الکل در اهواز

فاجعه مصرف الکل در اهواز در حال تبدیل به یک تراژدی تمام عیار است. کیانوش جهانپور رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت با اشاره به روند صعودی شیوع کرونا در کشوراظهار داشت: متاسفانه مطالب غلط و نادرستی توسط افراد غیر آگاه منتشر می‌شود و برخی افراد تصور می‌کنند مصرف الکل و فرآورده‌های الکلی در پیشگیری از ابتلا به کرونا مفید است.

وی اضافه کرد: در استان خوزستان از ابتدا شیوع کرونا تاکنون 73 مورد ابتلای قطعی داشته‌ایم اما در دو روز گذشته 331 نفرمراجعه کننده به مرا کز درمانی به دلیل مسمومیت ناشی از مصرف فرآورده‌های الکلی داشته‌ایم.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: 256 نفر در اثر مصرف فرآورده‌های الکلی در خوزستان بستری شدند و 20 نفر نیز جان خود را در اثر استفاده از فرآورده‌های الکلی از دست دادند.

بیشتر بخوانید:

توزیع کنندگان الکل مرگ در اهواز دستگیر شدند

افزایش فوتی‌های مسمومیت الکلی در اهواز

دیدگاه کاربران

حسنعلی سبد سبد گل یاس۱۳۶۶۱۳۵۲۱:۱۰:۴۰ ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
مسولان مربوطه به فکر باشند برای آینده هر فرد ایرانی یک کارت شهروندی هم داشته باشد تا در مواقع بحران هایی نظیر کرونا بتوان به نحو احسن از آن استفاده کرد
ناشناس۱۳۶۷۰۸۷۱۴:۰۹:۳۲ ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
هنوز کارت ملي هوشمند خيلي ها نگرفتند. کارت ندارند
mostafa.kamali95@yahoo.com۱۳۶۶۱۴۳۲۱:۲۱:۱۲ ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
یکی از کارهایی که باید این روزها انجام بگیرد این است که نانوایی ها کیفیت نان خود را بالا ببرند تا مردم کمتر نیاز به حضور در بیرون از منزل را داشته باشند یکی از راهکارها این است که با خمیر عمل امده و تخمیر شده نان پخته شود اینروز ها باید نظارت بیشتری به کیفیت نان شود
ناشناس۱۳۶۶۱۴۹۲۱:۳۰:۰۰ ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
حال که به دلیل خطر شیوع ویروس کرونا اماکن مذهبی برای برگزاری مراسم جمعی دعا و توسل تعطیل است باید از طریق فضای مجازی به صورت پرقدرت وارد شد و فعالیت دینی داشت.
ناشناس۱۳۶۶۱۵۰۲۱:۳۰:۲۴ ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
ایجاد التهاب و استرس در مردم یکی از عواملی است که موجب ضعف در مقابل بیماری‌ها از جمله ویروس کرونا می‌شود و کار دشمنان و شبکه‌های ماهواره‌ای ضدانقلاب دشمنی است.
ناشناس۱۳۶۶۱۷۲۲۱:۴۲:۳۳ ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
کرونا با فراگیریش این پیام را دارد که ای انسان سرکش بخود آی
ناشناس۱۳۶۶۱۷۷۲۱:۴۸:۱۴ ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
خوب از مرزهات مراقبت کن هر نافل بیماری رو به کشورت راه نده الکی هم کسی رو متهم به تروریسم نکن
ناشناس۱۳۶۶۱۸۲۲۱:۴۹:۴۲ ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
نون بعضیها در جو سازی و دشمن تراشی است
ناشناس۱۳۶۶۲۰۴۲۲:۱۱:۴۹ ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
پیام رسان های بله و گپ یا روبیکا از سروش خیلی سر تر هستند
ناشناس۱۳۶۶۲۰۶۲۲:۱۳:۳۹ ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
وقتی ویروسی نبوده در گذشته و نو به حساب می اید ایا دستکاری انسان به ذهن خطور نمی کند برای شیوع دادن ان؟
ناشناس۱۳۶۶۲۰۷۲۲:۱۴:۱۶ ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
توره حضرت عباس یکی به داد این مملکت برسه
ناشناس۱۳۶۶۲۱۲۲۲:۱۶:۳۰ ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
مسئولان چرا خودشون رو زدن به بی خیالی و بی خبری ! اگه کاری از عهده تون بر نمیاد که نمیاد ؛ از دنیا کمک بخواهید
ناشناس۱۳۶۶۲۲۶۲۲:۳۹:۰۶ ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
درگیر یک جنگ بیولوژیک هستیم ویروس کرونا ساخته و پرداخته شیطان بزرگ است.
ناشناس۱۳۶۶۲۳۱۲۲:۴۵:۲۶ ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
باید دولت، نیروهای مسلح، قوه قضاییه، صدا و سیما و بنیادها و نهادهای دیگه همه با یک مدیریت متمرکز به سراغ حل این بحران برن. اینکه هر مجموعه برای خودش کار کنه ناهماهنگی درست میشه.
امید۱۳۶۶۳۵۳۰۰:۴۱:۲۸ ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
قرنطینه عملی قرون وسطائی است!!!
ناشناس۱۳۶۶۵۲۴۰۸:۲۲:۱۵ ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
"تشکیل کمیته سه نفره برای تعیین تکلیف قرنطینه" قرنطینه که مال دوران جنگ جهانی اول بود چی شد پس؟
ناشناس۱۳۶۶۵۳۹۰۸:۳۴:۵۶ ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
مطمن باشید حمله بیو تروریستی است سازمان منحوس سیا جنایتکار کار امریکا پس از ناتوانی در مقابل ایران و چین دست به این اقدام ناجوانمردانه زد ....توجه کنید به کانون کرونا یا همان گویدو19 در ایران و چین...در ایران یک نقطه مرکزی و مهم از نظر استراتژیک و ایدئولوژیک بنام قم و در چین ایالت وهان در مرکز چین...
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. کمی دیر نیست؟

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  15. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  19. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  23. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  24. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  25. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. وحدت ملی با وعده صادق

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  9. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  10. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  11. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  12. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  13. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  14. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  15. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  16. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  20. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  21. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  22. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  23. واکنش احمدی‌نژاد به عملیات موشکی سپاه/ وعده زارع‌پور درباره افزایش سرعت اینترنت

  24. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  25. یک سیلی برای تنبیه

آخرین عناوین