زنگنه: از آمریکا انتظار داریم در شرایط فعلی اقدامی علیه مردم ایران انجام ندهد/ قیمت کنونی نفت خوب نیست

گروه اقتصادی الف،   3981219093 ۴۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر نفت گفت: آمریکا در این شرایط بسیار سخت رویارویی با کرونا، به اقدام علیه مردم ما ادامه می‌دهد و مردم ایران این روزها را فراموش نمی‌کنند. آنها به ما کمک نمی‌کنند و از آنها انتظار نداریم که به ما کمک کنند، اما انتظار داریم کاری علیه مردم ایران انجام ندهند.

زنگنه: از آمریکا انتظار داریم در شرایط فعلی اقدامی علیه مردم ایران انجام ندهد/ قیمت کنونی نفت خوب نیست

به گزارش مهر به نقل از بلومبرگ انگلیسی، بیژن زنگنه، وزیر نفت کشورمان گفت: تأکید می‌کنم این مسئله که دولت آمریکا می‌گوید ایران هیچ محدودیتی برای واردات دارو و غذا ندارد، یک دروغ بزرگ است، زیرا همان‌طور که پیش از این گفتم، با کدام پول؟

وی گفت: ما برای فروش نفت، فرآورده‌های نفتی، پتروشیمی، آهن و مس با تحریم روبه‌رو هستیم حال چگونه می‌توانیم برای خرید دارو و غذا پول به دست بیاوریم؟ آیا آنها فکر می‌کنند ما میلیاردها دلار سپرده در بانک‌های بین‌المللی داریم و به ما توصیه می‌کنند از آن پول برای خرید دارو و غذا استفاده کنیم؟

وزیر نفت تصریح کرد: این یک دروغ بسیار بزرگ است و در این وضع آنها نه تنها علیه دولت بلکه علیه مردم ایران کار می‌کنند. آنها دشواری‌های زیادی برای مردم ایران، به‌ویژه مردم فقیر ایران، ایجاد می‌کنند و فکر می‌کنم این مسئله در آینده باید در یک دادگاه بین‌المللی بررسی شود.

زنگنه گفت: همان‌طور که گفتم، آمریکا در این شرایط بسیار سخت رویارویی با کرونا به اقدام علیه مردم ما ادامه می‌دهد و مردم ایران این روزها را فراموش نمی‌کنند. آنها به ما کمک نمی‌کنند و از آنها انتظار نداریم که به ما کمک کنند، اما انتظار داریم کاری علیه مردم ایران انجام ندهند.

نتیجه نشست اخیر اوپک غیرمنتظره بود / روسیه، بازیگر نوپا

وی درباره ناکامی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش برای توافق درباره تمدید و تشدید کاهش تولید نفت، گفت: نتیجه نشست اخیر برای من غیرمنتظره بود. باید بگویم که اوپک اکنون همچون یک پیرمرد است با ۶۰ سال سن و اوپک پلاس یک کودک نوپاست حداکثر با دو سال سن، اما پایان هشتمین نشست مشترک اوپک و غیراوپک یک نتیجه بسیار بد برای این اتحاد بود.

زنگنه گفت: به نظر من لازم است اعضای اوپک به خودشان متکی باشند، همانند گذشته و تصمیمی نگیرند که نیازمند پذیرش کشورهای غیرعضو اوپک باشد. غیراوپک تنها روسیه تا حدی مکزیک و عمان است. عمان همواره با تصمیم اوپک همراه بوده و این همراهی یک مسئله تازه نیست، اما روسیه بازیگر اصلی در این زمینه است.

وی اعلام کرد: به نظر من لازم است اوپک نقش خود را در بازار درک و ایفا کند. این به آن معنا نیست که ما به همکاری و کمک دیگران، به‌ویژه روسیه نیاز نداریم، اما اگر می‌خواهیم زندگی اوپک را با اتحاد با دیگران ادامه دهیم، باید بیشتر بر تصمیم‌های اوپک و این سازمان تکیه کنیم.

روس‌ها به زودی پای میز مذاکره می آیند / کرونا مهار می‌شود

وزیر نفت با ابراز امیدواری درباره مذاکره دوباره روسیه با اوپک در آینده‌ای نزدیک گفت: ما و بازار نیاز داریم شاهد کاهش عرضه جدید در بازار باشیم؛ این ماهیت بازار است و تجربه‌های من می‌گوید این اتفاق به‌زودی می‌افتد؛ چه با سازش و چه بی‌سازش، به هر حال ما باید کاهش داشته باشیم.

زنگنه تأکید کرد: البته بهتر است روسیه و دیگر تولیدکنندگان غیراوپک را قانع کنیم برای متوازن کردن بازار با ما همراهی کنند، زیرا اکنون یک بی‌توازنی عمده و مازاد عرضه در بازار نفت وجود دارد و باید کاری درباره آن انجام دهیم. چندی پیش یک مرد دانا به من گفت که زندگی پر از سازش و مداراست و امیدوارم یکی از این تفاهم‌ها را با روسیه شاهد باشیم.

وی درباره تأثیر ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی و به‌ویژه در تقاضای نفت گفت: این یک واقعیت است و تأثیر منفی در طرف تقاضا داشته و این نبود توازن در بازار عمدتاً ناشی از این ویروس است. برخی برآوردها حاکی از آن است که این یک چالش طولانی مدت نیست و در ماه‌های آینده تغییری خواهیم داشت و این ویروس مهار خواهد شد.

آمریکا نتوانست صادرات نفت ما را صفر کند / چالشی در تأمین نیازهای مردم نداریم

وزیر نفت گفت: همان‌طور که پیش‌تر گفته‌ام، اوپک باید کاری کند، هم برای ویروس کرونا و همچنین درباره رشد اقتصاد جهانی و استمرار رشد تولید نفت شیل آمریکا.

وی افزود: چه کسی باور می‌کرد ما بتوانیم حدود دو سال تحریم‌ها را تحمل کنیم؟ این یک مقاومت بسیار مهم است و باور دارم که دستاوردی درخشان داشته‌ایم که اقتصاد خود و به‌ویژه زندگی مردم فقیر در ایران را کنترل کنیم. تهیه بسیاری از موارد، مانند غذا و دارو، بسیار دشوارند، اما در عرضه این ملزومات به مردم هیچ چالشی نداریم و برنامه داریم این را ادامه دهیم.

وزیر نفت گفت: بی‌گمان این وضع تأثیر منفی بر صادرات ایران به‌طور کلی دارد، اما نه همانند دیگران، زیرا ما نفت چندانی صادر نمی‌کنیم. آمریکایی‌ها نتوانستند صادرات نفت ما را به صفر برساند.

قیمت کنونی نفت خوب نیست / فعلاً نظری نمی‌دهم

زنگنه اعلام کرد: ما برای حفاظت از مردم خود در ایران، با دارو و تجهیزات و سازوکاری که داریم، بهترین تلاش‌های خود را انجام می‌دهیم. برخی رسانه‌ها روز و شب به مردم ایران می‌گویند دولت شما قوی نیست و این مشکلات به دلیل چالشی است که دولت شما دارد.

وی افزود: همه موارد را به مردم خود می‌گوئیم، اما نمی‌خواهیم آنها را دچار وحشت کنیم. برای مهار این ویروس در ایران باید گام به گام جلو برویم و این یک چالش جهانی است.

وزیر نفت همچنین در پاسخ به پرسشی درباره پیش‌بینی قیمت نفت در پی شکست مذاکرات اوپک و متحدانش گفت: بهتر است حرفی درباره قیمت نفت در آینده نگوییم، زیرا رقم اکنون خوب نیست و هر مسئله‌ای می‌تواند نشانه منفی اضافه برای بازار بفرستد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۶۵۶۱۷۱۵:۰۷:۱۷ ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
ژنرال واقعا طرز تفکر شما خیلی ... هست. وقتی جای مظلوم و ظالم عوض می شود باید از دولت تروریست امریکا انتظار ترحم داشت. اما زهی خیال باطل
ناشناس۱۳۶۶۰۲۱۱۹:۲۰:۵۵ ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
آمریکا که خواست برای کرونا کمک کند خودتان بد و بیره بهش گفتین
ناشناس۱۳۶۵۶۲۶۱۵:۱۲:۱۸ ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
برو بابا. تو خودت ده برابر آمریکا بر علیه مردم اقدام کردی یه نمونش کرسنت
ناشناس۱۳۶۶۰۸۴۲۰:۱۹:۴۳ ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
والله قسم نمیتونی انگلیسیشو بنویسی
ناشناس۱۳۶۶۲۶۷۲۳:۲۴:۲۷ ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
Crescent درضمن من بیست ساله خارج از کشور تو اروپا زندگی میکنم. اگه‌خواستی راجع به توتال و پسر رییس سابقش و استات اویل هم بنویسم
ناشناس۱۳۶۶۲۹۰۲۳:۴۱:۴۱ ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
تواصلاکرسنت میدونی چیه
ناشناس۱۳۶۵۶۳۰۱۵:۱۳:۰۸ ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
منظورت از ما در تحمل تحریم چیه دقیقا؟ چه فشاری به تو و طبقه حاکم میاد؟ کدام دستاورد درخشان ؟ ..ما هر روز داریم فقیرتر میشویم، شما چه غمی دارید؟
ناشناس۱۳۶۵۶۳۱۱۵:۱۳:۲۱ ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
ای خداااااااااااااااااااااااااااا یکی به اینا بگه دیگه از آمریکا انتظاری نداشته باشن. اونا در راستای اهدافشون دارن خوب عمل میکنن. ما هم اگه میتونیم بسم الله. وگرنه از کسی انتظار نداشته باشم. خفت بسه
ناشناس۱۳۶۵۸۶۸۱۷:۳۷:۰۹ ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
هزار تا لایک، میخواستم دقیقا همینو بگم.
ناشناس۱۳۶۵۶۴۵۱۵:۱۸:۴۲ ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
شما یک کم التماس کن حتما بهت رحم میکنه . کی میفهمین که در برابر کفتار هار باید مثل شیر درنده بود تا ازتون دور بشه نه مثل بچه خرگوش لرزون .
ناشناس۱۳۶۵۶۵۲۱۵:۲۲:۱۷ ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
ما در صندوق توسعه بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار پول داریم ان را هزینه کنید
ناشناس۱۳۶۵۶۶۹۱۵:۳۱:۱۰ ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
آخه یه مسئول چقدر می‌تونه خوار باشه که اینجوری حرف بزنه. حال آدم رو این قدر دولت به هم می زنه. تو که می‌دونی آمریکا هیچ کاری که به نفع ما باشه انجام نمی‌ده پس چرا اینقدر ملتمسانه حرف می‌زنی؟
ناشناس۱۳۶۵۶۷۸۱۵:۳۶:۵۶ ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
عجب! التماس نکن!
ناشناس۱۳۶۵۶۹۱۱۵:۴۶:۱۹ ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
چه انتظار بی جایی
ناشناس۱۳۶۵۷۰۲۱۵:۵۲:۵۶ ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
بله از گرگ و عقربم و مار شیر و امثالهم میخواهیم مارا نخورند و ندرند. ای شیطون (بزرگ) بلا اذیت نکن دیگه بس کن قربون اون چنگال و دندونای تیزیت بشیم بارکالله اذیت نفرما! خوب؟ باشه؟ وگرنه وقتی خوردیمون از تو معدت نفرینت میکنیما!
ناشناس۱۳۶۵۷۰۸۱۵:۵۷:۰۷ ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
چی شد؟ التماس از شیطان بزرگ؟ پس مقاومت و توکل و ... دعا و ... ؟
ناشناس۱۳۶۵۹۳۴۱۸:۱۸:۴۲ ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
از زنگنه انتطار چی داری؟!!! این ها مسوول شدند وضع اینه
ناشناس۱۳۶۵۷۰۹۱۵:۵۷:۴۴ ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
داشتن چنین امید و انتظاری از آقای زنگنه خیلی دور از ذهن نیست چون هر چه باشد ایشان ژنرال چهار ستاره دولت جناب رئیس جمهور روحانی هستند و این دولت هم که تنها نقطه قوتش در انتظار تمام نشدنی از آمریکا یا همام کدخدا است
ناشناس۱۳۶۵۷۱۲۱۵:۵۹:۲۲ ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
کلا برای همه چی مچکریم!
محمد۱۳۶۵۷۱۴۱۶:۰۲:۰۰ ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
آقای وزیر!! این لحن شایسته وزیر کشور سردار دلها از دست داده نیست
ناشناس۱۳۶۵۷۳۱۱۶:۰۸:۰۹ ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
زنگنه به التماس ترامپ افتاده!
علی۱۳۶۵۷۶۳۱۶:۲۴:۲۷ ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
شما تحریم ها رو تحمل کردید، یا مردم کمرشون شکست
ناشناس۱۳۶۶۲۹۴۲۳:۴۳:۳۹ ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
پدر مردمو در آوردند . هیچ امیدی برای جوون این مملکت نمونده
حمید۱۳۶۵۷۶۴۱۶:۲۴:۳۱ ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
به امریکا التماس میکنی؟ ژنرال چی شد پس؟
خلفی۱۳۶۵۷۷۷۱۶:۲۹:۴۹ ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
حالا با چه آب بیاوریم رویتان را بشوییم با این دیپلماسی ارزنده تان که ادعا داشتید.
ناشناس۱۳۶۵۷۸۹۱۶:۳۷:۰۲ ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
شنا غرب زده ها همیشه خواب امریکا می بینید و به او التماس می کنید و لی همیشه التماس و انتظارتان بی جاست و امریکا به هیچ حسابتان نمی کند
sahatabar۱۳۶۵۷۹۰۱۶:۳۷:۰۵ ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
مرگ بر آمریکا
رضا۱۳۶۵۸۳۹۱۷:۰۸:۵۵ ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
با سلام آقای وزیر، از امریکا جز این انتظار نمیرود. شما باید بجای انتظار داشتن، آمریکا را محکوم کنید.
ناشناس۱۳۶۵۸۵۵۱۷:۲۰:۵۵ ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
آمریکا رو چکار داری ؟ دو هزار تومن بکش رو قیمت بنزین و گازوئیل ..
امیر۱۳۶۵۸۵۹۱۷:۲۳:۱۳ ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
تفکر لیبرالی چنین اندیشه ای در ذهن میپروراند که وزیر جمهوری اسلامی چنین فکری بکند کسانی که به شما رای دادند در مجلس تا وزیر شوید
ناشناس۱۳۶۶۲۵۰۲۳:۱۴:۵۴ ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
و مهمتر اینکه چه کسانی به نمایندگان مجلس نهم و دهم رای دادند تا آنها هم بتوانند به زنگنه رای اعتماد بدهند
ناشناس۱۳۶۵۸۷۴۱۷:۴۰:۱۸ ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
مرده شور آمریکا و نفت رو با هم ببرن تا خیال شما راحت شه. باز داره التماس میکنه بعد از تحمل این همه سختی و بدبختی
ناشناس۱۳۶۵۸۸۳۱۷:۴۶:۳۸ ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
وای بر تو اینجوری التماس میکنی. بابا اینا چه کسانی هستند اومدن سر کار؟ ..اینا هدفشون خفت و ذلت ایران و ایرانی ست. عین.. .. یکی به نعل میزنه یکی به میخ. همون که رهبری فرمودند. " توصیه به شرکت در انتخابات میکنند ولی جوری این کارو انجام میدن که دقیقا خلاف این هدفشون هست"
کامران۱۳۶۵۹۱۰۱۸:۰۰:۳۹ ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
ژنرال حالا بگو رییس کیه ؟
ناشناس۱۳۶۵۹۷۸۱۸:۵۰:۲۱ ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
شما فقط برو ملت مشکل خودش را حل خواهند کرد.قیمت نفت را نابود کردید با برجام انرژی هسته ای را تعطیل و تحریمها را تشدید کردید.
ناشناس۱۳۶۵۹۹۲۱۹:۰۳:۴۳ ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
ما از امريكا انتظار كمك نداريم ما از دولت بي تدبير با وزاري ضعيفش انتظار بيشتري داشتيم از آقاي روحاني انتظار انتخاب وزراي قوي را داشتيم كه متاسفانه از ضعيف ترين افراد انتخاب شده است ما وزيران شجاع،نترس وجهادي انتظار داشتيم كه به تعداد انگشتان دست در اين دولت نيست
ناشناس۱۳۶۶۰۱۰۱۹:۱۳:۵۳ ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
اظهار عجز پیش ستم‌ پیشه .. اشک کباب مایه طغیان آتش است
ناشناس۱۳۶۶۰۲۴۱۹:۲۱:۵۲ ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
پس چرا همه میگید امریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه؟
ناشناس۱۳۶۶۲۸۱۲۳:۳۶:۰۷ ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
بازم میگیم ما از دست ژنرالهای خودمان شاکی هستیم دشمن که وظیفه اش را انجام می دهد فقط دوزاری کدخدا پرستان خیلی کجه
ناشناس۱۳۶۶۰۲۶۱۹:۲۲:۱۸ ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
اظهار عجز پیش ستم پیشگان خطاست اشک کباب موجب طغیان آتش است
ناشناس۱۳۶۶۰۷۶۲۰:۱۱:۴۶ ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
تمام دنیا دست در دست هم بدنبال مقابله با این ویروس هستند دیدیم ویروس مرز نمیشناسد کمک به دیگری کمک به خود است . اپیدمی را سیاسی دیدن ظلم به خودمان است بحران ناشی از کرونا به بزرگتر ها بیشتر آسیب رسانده
ناشناس۱۳۶۶۱۳۳۲۱:۰۹:۳۴ ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
واقعا برای خودم متاسفم که حتی فکرش هم بکنم این .. یکی از مسئولیتم باشد و شب روز به بانی به قدرت رسیدن اینها ..
علی۱۳۶۶۲۴۵۲۳:۰۸:۴۳ ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
واقعا که . . خدایا اینا رو با ارباباشون محشورکن تا دیگه اینقدر شاهد خفت و خواری نباشیم . سردار حاج قاسم روحت شاد کجائی ببینی همه دستاوردهایت را این ژنرالها و دولت بی تدبیر داره به باد میده . عزتی را که به برکت وجود نازنینت بدست آوردیم را با چه خفت ..ی پیش کدخدا زانو زده و از بین میبره . خدایا ما را هر چه زودتر از شر اینا خلاص کن . آمین . مرگ بر آمریکا ..
ناشناس۱۳۶۶۲۵۹۲۳:۲۰:۴۶ ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
ما نفهمیدیم . آقای زنگنه تا به حال در افزایش قیمت نفت تو اوپک و دنیا نقشی داشته . الان که نفت شده ۳۰ دلار صداش در اومده
ناشناس۱۳۶۶۲۸۹۲۳:۴۱:۳۶ ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
اینکه الان دلار با وجود تقاضای صفر نمیاد پایین هم مسئولش آمریکاست
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. کمی دیر نیست؟

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  23. اسراییل چه باید بکند؟ 

  24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

آخرین عناوین