گزارش اختصاصی الف/ آیا تلاش های اردوغان برای نجات تروریست ها در شمال غرب سوریه جواب می دهد؟ جزئیات توافق آتش بس و ایجاد منطقه امن در بزرگراه « حلب - لاذقیه» و مناطق حومه + نقشه میدانی

گروه جهان الف،   3981217140

به گزارش گروه بین الملل الف، شمال غرب سوریه پس از 45 روز درگیری سنگین و نفس گیر که با پیشروی گسترده نیروهای ارتش سوریه و شکست های سنگین گروهک های تروریستی همراه بود، شاهد یک توافق آتش بس شکننده است.

عناصر تروریستی از ابتدای دی ماه امسال تاکنون بخش های وسیعی از مناطق اشغالی را در استان های ادلب، حلب و حماه از دست دادند و همین مسئله باعث شد رئیس جمهور ترکیه برای نجات آنان وارد عمل شود.

رئیس جمهور ترکیه در جریان درگیری های اخیر به صورت علنی و مستقیم از گروهک های تروریستی حمایت کرد و حتی نظامیان خود را به میدان آورد تا معادلات را تغییر دهد اما زمانی که دریافت نمی تواند مناطق آزاد شده را دوباره اشغال کند به مسکو سفر کرد.

اردوغان به طور کامل متوجه شد نه تنها نمی تواند وضعیت را به مانند سابق بازگرداند بلکه امکان شکست های بیشتر و نابودی کامل گروهک های تروریستی وجود دارد و به همین دلیل در مذاکرات با پوتین برقراری آتش بس و ایجاد یک منطقه امن را در شمال غرب سوریه خواستار شد.

براساس توافق به دست آمده میان روسای جمهور روسیه و ترکیه، آتش بس در شمال غرب سوریه  و ایجاد یک منطقه امن شامل بخشی از بزرگراه « حلب - لاذقیه» می شود و این مسیر توسط نیروهای مشترک روس و ترک کنترل خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل الف، بزرگراه بین المللی « حلب - لاذقیه» در حدفاصل « غرب سراقب - اریحا - جسرالشغور و نزدیکی های منطقه کبانی» شامل توافق آتش بس است و هیچ کدام از طرفین حق انجام هرگونه حمله ای را در این محور ندارند.

مناطق حومه ( شمال و جنوب) بزرگراه بین المللی « حلب - لاذقیه» نیز به طول 6 کیلومتر در محدوده توافق آتش بس هستند؛ به گفته منابع میدانی، گشت های مشترک نظامیان روسیه و ترکیه در محدود تعیین شده توافق آتش بس از 8 روز دیگر آغاز می شود.

با برقراری آتش بس در شمال غرب سوریه این احتمال وجود دارد گروهک های تروریستی از مناطق جنوبی بزرگراه « حلب - لاذقیه» که شامل مناطق اشغالی شمال غرب استان حماه و جنوب غرب استان ادلب می شود به سمت شمال بزرگراه عقب نشینی کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، آتش بس برقرار شده شکننده است و هر لحظه امکان دارد این توافق با شکست روبه رو شود چرا که گروهک های تروریستی به آن پایبند نیستند و در همان گام نخست به مواضع نیروهای ارتش سوریه حمله کردند.

به گفته منابع میدانی، تروریست ها روز جمعه ( شانزدهم اسفنده ماه) به مواضع نیروهای سوری در شهرک « دادیخ» در جنوب شرق استان ادلب حمله کردند اما با واکنش قاطع مواجه شدند و با متحمل شدن تلفات بالا مجبور به عقب نشینی شدند.

همزمان با برقراری آتش بس، ترکیه حدود 6 هزار تن از تروریست های نخبه ترکستانی، چچنی، ایغور و... را از استان ادلب به مناطق اشغالی در استان های رقه و حسکه انتقال داده چرا که می داند توانایی مقابله با نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت ندارند و در تلاش است در سایر جبهه ها از جمله در نبرد علیه نیروهای کرد از آنان استفاده کند.

آنکارا دریافته است که توافق آتش بس دائمی نیست و مناطق اشغالی در استان های ادلب، حماه، حلب و لاذقیه در نهایت پاکسازی خواهند شد و به همین دلیل نمی خواهد عناصر تحت فرمانش به ویژه تروریست های نخبه را به راحتی از دست دهد.

به گزارش گروه بین الملل الف، با وجود توافق آتش بس، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در خطوط تماس درگیری ها در آماده باش کامل هستند و تا هرگونه نقض توافق از سوی تروریست ها را با قدرت پاسخ دهند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین