احتمال نیاز به بیمارستان صحرایی در بابل

گروه اجتماعی الف،   3981217077

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی بابل با اعلام وضعیت هشدار در مازندران با بیان اینکه احتمال نیاز به بیمارستان صحرایی در حال بررسی است، گفت: مردم هنوز در حال انجام کارهایی عادی هستند هنوز از تهران و شهرهایی دیگر به شهرهای شمالی در حقیقت به زور وارد می‌شوند از واحدهای نظارتی می‌خواهیم ارتباط را قطع کنند.

احتمال نیاز به بیمارستان صحرایی در بابل

دکتر مهدی شهبازی در گفت‌وگو با فارس درباره آخرین وضعیت بیماری کرونا و اقدامات درمانی برای مقابله با این ویروس اظهار کرد: در بحث کرونا مازندران هیچ فرقی با دیگر نقاط کشور ندارد، تعداد صعودی بیماری به همان شکل است.

وی افزود: تعداد آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا زیاد شده است و قبلا فقط انستیتو پاستور بوده پس تعداد کسانی که شناسایی می‌شوند بیشتر خواهد بود و آمار هم بیشتر می‌شود، اکنون بیماری دارد خود را نشان می‌دهد.

تعداد بیماران بستری زیاد شده است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان کرد: باید هشدار جدی به مردم دهیم، تعداد بیماران بستری زیاد شده و همینطور تعداد کسانی که در حال فوت هستند در سطح کشور در حال افزایش است و بر اساس اخباری که وزارتخانه دارد اعلام می‌کند تعداد فوتی‌ها هم هر روز بیشتر می‌شود.

مردم این بیماری را جدی بگیرند

شهبازی با بیان اینکه باید مردم این بیماری را جدی بگیرند، افزود: مردم هنوز در حال انجام کارهایی عادی هستند هنوز از تهران و شهرهایی دیگر به شهرهای شمالی در حقیقت به زور وارد می‌شوند از واحدهای نظارتی می‌خواهیم ارتباط را قطع کنند و به هیچ عنوان نگذارند که مسافر به مازندران بیاید، نمی‌دانم چقدر صحت دارد اما شنیدم که دیروز مجبور شدند جاده چالوس را برای مدتی باز کنند و باز شدن این راه باعث انتقال ویروس می‌شود.

وی با بیان اینکه ممکن است نوع  ویروسی که ما درگیر هستیم با تهران فرق داشته باشد، پس ممکن است کسی که از تهران می آید و یا در مازندران است، ویروسش با نوع ابتلا در هر استان متفاوت و خطرناک‌تر را با خود بیاورد، خاطرنشان کرد: مسافرها می‌گویند ما می‌رویم در ویلای خودمان، آیا در ویلای خود می‌روید خرید نمی‌کنید با مردم آن روستا سرو کار ندارید؟ با این مسافرت‌ها مردم ما در آینده نزدیک حتی روستاها که کمتر درگیر بودند شاید بیشتر درگیر شوند، مسافران ممکن است آلوده باشند و به روستاها منتقل کنند.

ویروس در رطوبت بیشتر زنده می‌ماند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه این ویروس در رطوبت بیشتر زنده می‌ماند تا در جاییکه خشک باشد، بیان کرد: ما به همکار داوطلب نیاز داریم، نهادهایی که در این زمینه می‌توانند،کمک کننده باشند به ما کمک کنند، در این شرایط به  لباس مخصوص درمانی نیاز داریم، استنباطم این است در این شرایط حتی یک سوزن زدن برای دوخت لباس بهداشتی ارزش زیادی دارد؛ در حال بررسی ما نیاز به بیمارستان صحرایی داشته باشیم، پیش‌بینی بیمارستان صحرایی نیاز به وقت دارد همینطور تجهیزات، کادر درمانی و... می‌خواهد.

برخی از همکاران‌مان مشکوک و برخی هم بستری هستند

شهبازی با بیان اینکه ما بر اساس تخت‌هایی که وجود دارد پرستار داریم، افزود: برخی از همکاران‌مان مشکوک و برخی هم بستری هستند، فرسوده شدن افرادی که در حال کار هستند را هم داریم، همکاران ما چند شیفته پوشش می‌دهند به همین خاطر برخی خسته شده اند، با لباس‌ها گان‌هایی که می‌پوشند، عرق کردن را در پی دارد، غذا خوردن، رفتن سرویس بهداشتی و ... واقعا سخت است. 

وی با بیان اینکه خواهش می‌کنم از مردم که از خانه بیرون نیایند، بیان کرد: الان هر کسی هر کاری می تواند باید انجام دهد، برای فردا دیر است، شماره حسابی را اعلام کردیم که مردم و خیران کمک‌های هدفمند داشته باشند که ما چه نیاز هایی داریم تا برآورده کنند، اگر هماهنگ باشند کاری که انجام می‌دهند خیلی سودمندتر خواهد بود برای هم بیماران و کادر درمان.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی بابل با تاکید بر اینکه از مسؤولان می‌خواهیم برای مراجعه و بازدید به بیمارستان‌ها کمتر مراجعه کنند، یادآور شد: اطلاعیه در حال آماده شدن است برای هشدار جدی که واقعا تعداد بستری‌ها در حال افزایش است و موارد مشکوک به کرونا در حال فوت هستند در ستاد بحران اعلام شد که به مردم و مسؤولان هشدار جدی داده شود.

شهبازی با بیان اینکه در برخی روستاها نماز جماعت برگزار می‌شود که در شرایط فعلی توصیه های ما این است این مسئله صورت نگیرد چون بحث سلامت افراد مهم است، خاطرنشان کرد: انتظار داریم که فرمانداری و نیروی انتظامی شماره ای را اعلام کند که هرجا تجمعی است  مردم گزارش دهند که بروند و جلوش را بگیرند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

آخرین عناوین