الجعفری: نتانیاهو و اردوغان هر دو اشغالگرند

گروه جهان الف،   3981217060

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس‌جمهور ترکیه را مانند هم دانست و اعلام کرد، سوریه اجازه نمی‌دهد تجربه منطقه «اسکندرون» در ادلب هم تکرار شود.

به گزارش فارس، «بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در گفت‌وگویی با «النشره» اعلام کرد که نبرد علیه تروریسم تا بازپس گیری تمام خاک سوریه ادامه دارد و وی مخالف این نظر است که سوریه به تجاوزهای رژیم صهیونیستی به سوریه پاسخ نداده است.

الجعفری اعلام کرد: طرف اسرائیلی به شکلی مستقیم از گروه‌های مسلح حمایت می‌کند و حملات برای حمایت از گروه‌ها (به سوریه) دارد. تمام حملاتی که ارتش سوریه و متحدان آن به نبرد علیه تروریسمی داشته‌اند از حلب تا حمص و از دمشق تا جولان «قاطع و اساسی» بوده است. اما امروز نبرد ادلب بخش اصلی تحقق پیروزی بر تروریسم است، همه این را می‌دانند و سازمان ملل به صراحت در گزارش‌های رسمی خود به آن اذعان دارد.

وی ضمن اعلام اینکه سوریه بیشترین بخش نبرد در مبارزه علیه تروریسم را نهایی کرده، افزود: امروز اسرائیلی‌ها به ریاست «بنیامین نتانیاهو»-ی افراطی در پریشانی به سر می‌برند زیرا به این موضوع فکر می‌کنند که دولت سوریه شانه به شانه برادران در ایران و حزب‌الله و در کنار آنها نیروهای دوست روسیه در حال مبارزه هستند؛ آنها می‌دانند سلاح تروریسمی که با متحدان آمریکایی خود علیه سوریه به کار برده‌اند به سمت خودشان بازخواهد گشت و بهایی سنگین باید برای آن بدهند.

وی ضمن اعلام اینکه بر اساس این گزارش‌ شورای امنیت سازمان ملل، ادلب امروز محل تجمع بقایای تروریست‌های داعش و دیگر گروه‌ها مانند القاعده، هیأه تحریرالشام و جبهه‌النصره است، افزود: پیروزی ما قطعی است و این بدان معناست که بخش زیادی از نبرد ما و متحدانمان بر تروریسم انجام شده است تا پس از آن به شکل نهایی بر مابقی گروه‌های تروریستی در شرق فرات فائق آییم و به هر سلاح غیرقانونی و خارج از چارچوب دولت سوریه و سازمان‌های آن پایان دهیم. هیچ کسی نمی‌تواند زمان تحقق نهایی پیروزی بر تروریسم را مشخص کند اما آنچه می‌توانم بگویم این است که نبرد مذکور در مراحل پایانی آن است و تا تحقق اهداف راهبردی به شکل کامل متوقف نخواهد شد؛ این خواستی مردمی و وظیفه‌ای قانونی و دولتی است.

الجعفری گفت: ترکیه با تبدیل نقاط مراقبت به پناهگاه امن برای گروه‌های تروریستی، توافق سوچی را لغو کرد همانگونه که به تعهد عقب کشیدن گروه‌های تروریستی مسلح به بیست کیلومتری مسیر «ابوالضهور» میان حلب و ادلب پایبند نبود. ترکیه به جای اینکه با فرا رسیدن دهم اکتبر ۲۰۱۸ تمام تانک‌ها، سامانه‌های شلیک موشک وخمپاره را از منطقه عاری از سلاح بیرون بکشد در خاک سوریه هزاران نظامی با تجهیزات سنگین مستقر کرد.

وی تأکید کرد، تجربه ثابت کرده که ترکیه هیچ زمانی به تعهدات خود عمل نخواهد کرد و پیش‌بینی دمشق این است که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه هیچ روزی به این تعهدات پایبند نخواهد بود زیرا اگر پایبند باشد این موضوع به معنای پایان ماجراجویی‌های وی در سوریه و پایان مداخلات سیاسی و نظامی‌اش خواهد بود.

وی ادامه داد: می‌توانم تأکید کنم که سران، ملت و ارتش ترکیه به اردوغان یا غیر اردوغان اجازه نخواهند داد آنچه برای منطقه «تیپ اسکندرون» رخ داد، در ادلب تکرار شود.

تیپ اسکندرون منطقه‌ای سوری است که ترکیه در سال ۱۳۹۳ به خاک خود الحاق کرد اما سوریه همواره در نقشه‌های رسمی خود آن را جزئی از کشور خود اعلام کرده است.

الجعفری سپس تصریح کرد، تفاوتی میان اردوغان و نتانیاهو وجود ندارد و هر دوی آنها اشغالگر و متجاوزند. سوریه دنبال نابودی تروریسم و بازگرداندن کامل خاک خود است اگر اردوغان می‌خواهد به «صدای عقل» گوش و به مداخلات خود و کشتن عناصر ارتش متجاوزگر خود پایان دهد این اقدام به صلح و ثبات کمک می‌کند اما اگر بر شیوه خصمانه خود تأکید دارد چیزی جلوی ارتش سوریه برای جنگ علیه تروریسم را نخواهد گرفت.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین