گزارش اختصاصی الف / جدیدترین تحولات میدانی شمال سوریه؛ جزئیات دفع حملات سنگین تروریست ها در شمال غرب استان‌ حلب + نقشه میدانی

گروه جهان الف،   3981216002

از شمال غرب استان حلب خبر می رسد، نیروهای ویژه گروهک های تروریستی جبهه النصره و... به همراه شماری از نیروهای نخبه تروریست های ترکستانی حملات گسترده و سنگینی را علیه مواضع رزمندگان جبهه مقاومت ترتیب دادند.

جدیدترین تحولات میدانی شمال سوریه؛ جزئیات دفع حملات سنگین تروریست ها در شمال غرب استان‌ حلب + نقشه میدانی

به گزارش گروه بین الملل الف، براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر تروریستی حملات را با پشتیبانی یگان های موشکی و توپخانه ای ارتش ترکیه از محور شرقی شهرک کفرلاتین علیه مواضع رزمندگان جبهه مقاومت در حومه شهرک های قبتان جبل و الشیخ عقیل انجام دادند.

به گفته منابع میدانی، در ابتدا مواضع رزمندگان جبهه مقاومت در این دو شهرک توسط یگان های موشکی و خمپاره ای ارتش ترکیه هدف قرار گرفت و در ادامه عناصر تروریستی حملات گسترده ای را برای اشغال مناطق انجام دادند اما تحرکات آنان در همان گام نخست رصد شد.

درگیری های سنگین با عناصر گروهک تروریستی تا پاسی از شب ادامه داشت اما با اضافه شدن نیروهای بسیج مردمی نبل و الزهرا به میدان نبرد، معادلات میدانی تغییر کرد و نقاط اشغال شده در این دو شهرک باز پس گرفته شدند و به کنترل رزمندگان جبهه مقاومت درآمدند.

به گزارش گروه بین الملل الف، تا صبح  دیروز  دو نقطه در شهرک های قبتان جبل و الشیخ رزمندگان در اشغال تروریست ها بود و رزمندگان جبهه مقاومت عملیات جدیدی را ترتیب دادند و پس از درگیری های سنگین موفق شدند این مناطق را هم از اشغال خارج و بازپس بگیرند.

در جریان این عملیات شماری از نیروهای بسیج مردمی نبل و الزهرا از جمله حسین شعبان حمزه و حسین علی یونس به شهادت رسیدند؛ همزمان با درگیری های سنگین و تلاش ها برای دفع حملات در این دو شهرک، جنگنده ها نیز در دو مرحله وارد مناطق شدند و مواضع تروریست ها را به شدت هدف قرار دادند و خسارت های زیادی به آنان وارد کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، دهها تن از تروریست ها در جریان درگیری ها و حملات هوایی کشته و زخمی شدند و تعدادی دیگر هم که جان سالم به در بردند از منطقه متواری شدند؛ عناصر تروریستی قصد داشتند با اشغال این دو شهرک، جبهه جدیدی را باز کنند و امنیت مناطق جنوب غربی شهرک های نبل و الزهراء و مناطق شمال غربی شهر حلب را به هم بزنند که ناکام ماندند و به نتیجه ای نرسیدند.

از شرق استان ادلب خبر می رسد، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت عملیات جدیدی را از غروب روز گذشته در محور شمالی شهر سراقب با هدف امن کردن بیشتر این شهر و بزرگراه بین المللی حلب - دمشق علیه تروریست ها آغاز کردند.

به گفته منابع میدانی، عملیات نیروهای سوری و مقاومت با هدف پاکسازی شهرک های آفس، نیرب انجام شد و درگیری ها برای عقب راندن تروریست ها همچنان در جریان است؛ جنگنده‌های روسی و سوری نیز چندین مرتبه مواضع تروریست ها را هدف قرار دادند.

به گزارش گروه بین الملل الف، جنگنده های روسی و سوری همچنین چندین مرتبه مواضع تروریست ها را در مناطق اشغالی دشت الغاب در شمال غرب استان حماة و نقاط شمالی منطقه جبل زاویه در جنوب استان ادلب هدف قرار دادند و خسارت های زیادی به تجهیزات نظامی آنان وارد آوردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، شهرک های الباره، احسم، کنصفره، الرامی، شنان، سفوهن و بینین مناطقی به شمار می آیند که هدف حملات هوایی قرار گرفتند؛ شماری از تروریست ها در جریان حملات جنگنده ها در این محورها کشته و زخمی شدند.

با وجود حملات هوایی، حجم درگیری ها میان تروریست ها و نیروهای سوری در شمال غرب استان حماة و جنوب استان ادلب همزمان با مذاكرات روسای جمهور ترکیه و مسکو کاهش پیدا کرده است؛ به گفته منابع میدانی، دولت سوریه درصدد است عملیات را حداقل تا امن کردن کامل بزرگراه لاذقیه - حلب ادامه دهد و نتیجه آن تامین امنیت مناطق جنوبی استان ادلب، شمال شرق استان لاذقیه و شمال غرب استان حماة و رسیدن به ورودی های شهرهای ادلب و جسرالشغور است اما اردوغان به دنبال توافق جدید و برقرای آتش بس برای نجات تروریست ها است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. بازی با کلمات

    2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    21. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    22. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    آخرین عناوین