مبتلایان به کرونا چگونه احصاء خواهند شد؟

گروه اجتماعی الف،   3981215089 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر بهداشت گفت: از امروز طرح بسیج ملی مقابله با کرونا در سه یا چهار نقطه که بیشترین میزان آلودگی به کروناویروس داشته‌اند، آغاز می‌شود.

به گزارش تسنیم؛ دکتر سعید نمکی در نشست بررسی اجرای طرح بسیج ملی مقابله با کرونا در ستاد وزارت بهداشت اظهار کرد: یکی از دستاوردهای کشور در مورد بیماری کووید 19 این است که فاصله مرگ و میرها با موارد ابتلا و شناسایی شده، به شدت در حال افزایش است و تعداد افرادی که به این بیماری مبتلا می‌شوند و بهبود می‌یابند، به مراتب بیشتر از افرادی است که جان خود را بر اثر این بیماری از دست می‌دهند.

وزیر بهداشت افزود: از همه همکارانم که شبانه‌روز در حال ارائه خدمات به مردم هستند و همچنین از اصحاب رسانه به ویژه صدا و سیما که در روزهای اخیر، سنگ تمام گذاشتند و لحظه‌ای همکاران بنده را تنها نگذاشتند و در افزایش روحیه و توان همکاران ما بسیار موثر بودند، سپاسگزارم.

وی تصریح کرد: بعد از پیام دلگرم‌کننده رهبر معظم انقلاب و فرمانی که برای وحدت و همدلی برای مقابله با کروناویروس فرمودند، بازهم وفاق ملی در کشور شکل گرفت و تجربه روزهای دفاع مقدس را دوباره از نزدیک می‌بینیم، به عنوان یک خدمتگزار کوچک که سالها پیش تجربه همکاری را در بسیج واکسیناسیون، ریشه‌کنی فلج اطفال، بسیج ملی کنترل فشارخون و بسیاری از برنامه‌های ملی با بسیج داشتم، امروز نیز از مشارکت این نهاد در اجرای بسیج ملی مقابله با کرونا، بهره می‌بریم.

جزئیات بسیج ملی مقابله با کرونا

این مقام مسئول ادامه داد: در یکی دو روز اخیر بنده و همکارانم اعلام کردیم که قرار است بسیج ملی مبارزه با کرونا را در قالب یک همکاری بین بخشی در کشور آغاز کنیم، در کل کشور، بیش از 17 هزار خانه بهداشت و بیش از 9 هزار مرکز بهداشتی و درمانی یا مرکز جامع خدمات سلامت در شهرها، حاشیه شهرها و روستاهای بزرگ داریم و مقرر شد که در کنار بسیج و بسیج جامعه پزشکی، سازمان نظام پرستاری و سازمانهای مردم نهاد سلامت، یک کار سازمان‌یافته را آغاز کنیم و در مراکز بهداشتی و درمانی، خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های بسیج در کنار همدیگر قرار بگیریم.

نمکی خاطرنشان کرد: در قالب این طرح، از طریق سامانه‌ها و تماس تلفنی با خانواده‌ها، موارد مشکوک یا مبتلا به کووید 19 را به مراکزی که در نظر گرفته‌ایم، دعوت می‌کنیم و در این مراکز که پزشکان و نیروهای بهداشتی و درمانی حضور دارند، این موارد بررسی و آزمایش شوند و موارد مثبت داروهای خود را دریافت کنند و به منزل برگردند و با آموزشهایی که می‌بینند، تحت قرنطینه قرار بگیرند و اطرافیان این افراد نیز آموزشهای لازم را فراگیرند و نیروهای ما از طریق تماس تلفنی و سامانه‌های سیب، ناب و سینا با آنها در تماس باشند.

وزیر بهداشت بیان کرد: اگر بعد از چندین روز، افراد مشکوک یا مبتلا به کرونا در منزل، نیازمند بستری بودند با معرفی نامه‌ای که به آنها داده‌ایم مستقیماً می‌توانند به مراکز درمانی بیمارستانی که به آنها اعلام می‌شود، مراجعه می‌کنند و اگر مواردی باشند که البته تعدادشان بسیار اندک است که نیاز باشد همکاران ما بنا به درخواست خانواد‌ها یا به دلیل مشکل در انتقال بیماران دارند، به منازل آنها مراجعه کنند، همکاران ما با حفاظ، ماسک و پوشش ایمنی کامل برای مراجعه و انتقال آنها به بیمارستانها، گندزدایی و سم‌پاشی منازل و ایزوله کردن سایر افراد خانواده، مراجعه خواهند کرد اما مراجعه ما به منازل ممکن است در موارد بسیار نادر و با هماهنگی قبلی و با ضرورت کامل باشد.

وی عنوان کرد: ارتباط ما با افراد مشکوک یا مبتلا به کرونا از طریق سامانه‌های وزارت بهداشت از جمله "سیب"، "ناب" و "سینا" و همچنین تماس تلفنی خواهد بود، افرادی که در بسیج ملی مقابله با کرونا حضور دارند، مواردی از جمله بهداشت محیط فضاهای محله، گندزدایی و ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی را انجام می‌دهند.

این مقام مسئول یادآور شد: در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا، گلوگاه‌های شهرهای آلوده به کروناویروس برای رفت و آمد و محدودیت در تردد افراد آلوده یا مشکوک، کنترل و افراد مشکوک یا مبتلا به کروناویروس، به مراکز قرنطینه اعزام می‌شوند، با لطف خدا و پشتیبانی ارگانها و نهادهایی مانند بسیج، از روز پنجشنبه این طرح در سه یا چهار نقطه که بیشترین میزان آلودگی به کروناویروس داشته‌اند، آغاز می‌شود تا بتوانیم بعد از چندین روز بگوییم که در این مناطق، دیگر خانه و خانواده‌ای نداریم که آلوده به کروناویروس باشند و ما ندانیم.

نمکی گفت: در روزهای آینده طرح بسیج ملی مقابله با کرونا در سایر استانها آغاز و در جلسه ویدئو کنفرانس مشترک بین مسئولان سازمان بسیج و همکاران ما در وزارت بهداشت و سازمانهای مردم نهاد، جزئیات اجرای طرح تشریح می‌شود و در روزهای آینده با رفع کاستی‌ها، توسعه پیدا می‌کند.

وزیر بهداشت متذکر شد: در تمام مراکز و بیمارستانهای ارجاعی و پذیرنده بیماران مبتلا به کروناویروس(کووید19)، امکانات و تجهیزات مورد نیاز را فراهم کرده‌ایم و امیدوارم که با همدلی، وفاق، همکاری تنگاتنگ و مشترک بتوانیم در اسرع وقت، خبر خوش مهار این بیماری در سراسر کشور را به مردم اعلام کنیم.

گفتنی است در این نشست رئیس سازمان بسیج مستضعفین، رئیس سازمان نظام پرستاری، معاونین بهداشت و درمان وزارت بهداشت، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت و مشاور معاون بهداشت در بیماری‌های غیرواگیر و جلب مشارکتهای سازمانهای مردم نهاد بهداشت حضور داشتند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۶۰۰۹۳۱۳:۲۶:۴۴ ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
احصا یعنی چه؟
حسین زاده۱۳۶۰۱۴۶۱۴:۰۲:۴۸ ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
این حجم از بی کفایتی در تاریخ بی سابقه است فقط خدا میتونه کمکمون بکنه.. خدایا ترا به آبروی زهرا این ملت مظلوم را از این بلا و جمیع بلایا محافظت بفرما
ناشناس۱۳۶۰۲۰۶۱۴:۴۰:۴۰ ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
احصاء یعنی چی؟ چرا فارسی نمی نویسی
ناشناس۱۳۶۰۲۲۳۱۴:۵۶:۱۵ ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
به جای احصاء بنویسید سرشماری. مگه ما عرب زبانیم؟
ناشناس۱۳۶۰۴۷۶۱۸:۲۰:۱۰ ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
تا کی بی تدبیری؟ چند دقیقه قبل از نوشتن این متن رادیو پیام یک گزارش از یک محله تهران وداروخانه ای که جنس نایاب را به چندین برابر قیمت به نماینده تعزیرات!!! فروخته وفاکتور هم نداده در حالی که گزارشگر رادیو همونجا بوده را منتشر کرد.خب وقتی یک داروخانه در این اوضاع با این همه تهدید قوه قضاییه به راحتی احتکار وگرانفروشی می کند وحتی به نماینده تعزیرات هم می توپد مردم چگونه باور کنند مسئولین مدیریت شایسته ای در این روز ها داشته باشند.می فرمایید سفر نروید مردم مادر وپدر و..اقوام پیر دارند داروخانه ها هم که اینجوری ست ماسک ودستکش هنوز گران ست یا یافت نمی شود با این همه خبر از کشفیات و..مردم بی اعتماد می شوند ویواش یواش مساله کرونا بدل به یک معضل اجتماعی سیاسی می شود. لطفا بررسی کنید وقتی داروخانه ها گرانفروشند برخورد با مفسدین احتکار هم یه سناریو وبازی می شود.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  3. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  4. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  5. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

  12.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  13.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  14. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  15. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  5. جلاد، به پایان سلام کن!

  6. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  7. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  8. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  11. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  12. انتقام از پوتین؟

  13. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  17. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  18. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  19. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  20. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  21. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  22. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین