نفرت بی‌سابقه ژاپنی‌ها نسبت به سیاست‌های رژیم صهیونیستی

گروه جهان الف،   3981214094 ۲۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

بر اساس یک نظرسنجی تحت نظارت سازمان جهانی یونسکو٬ تنفر بی‌سابقه‌ای از صهیونیست‌ها و سیاست‌های آنها درمیان مردم ژاپن وجود دارد بطوریکه تنها ۲ درصد از ژاپنی‌ها سیاست‌های رژیم صهیونیستی را تایید می کنند.

نفرت بی‌سابقه ژاپنی‌ها نسبت به سیاست‌های رژیم صهیونیستی

به گزارش الف به نقل از مرکز مطالعاتی الزیتونه یک نظرسنجی افکار عمومی که با نظارت سازمان جهانی «یونسکو» درباره دیدگاه جوامع مختلف به یکدیگر انجام شده٬ نشان می‌دهد که یک دیدگاه منفی عمومی نسبت به رژیم صهیونیستی در جهان وجود دارد. این نگرش منفی نسبت به صهیونیست‌ها در میان مردم ژاپن بسیار بیشتر از سایر جوامع حتی کشورهای اسلامی است. بر اساس این نظرسنجی از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ جامعه ژاپن کمترین دید مثبت را نسبت به جامعه صهیونیستی داشته است.

مرکز مطالعاتی الزیتونه افزود که آمار نظرسنجی مذکور به این شکل است که ۲ درصد از مردم ژاپن٬ اسرائیل را تایید می‌کنند٬ ۵۲ درصد مخالف آن بوده و ۴۶ درصد هم نسبت به آن بی‌تفاوت‌اند. همچنین طبق این نظرسنجی٬ در مصر ۳ درصد٬ در پاکستان ۴ درصد٬ در ترکیه ۶ درصد٬ در آذربایجان ۱۲ درصد٬ در اندونزی ۱۵ درصد و در نیجریه ۳۷ درصد رژیم صهیونیستی راتایید می‌کنند.

به نوشته الزیتونه٬ در یک نظرسنجی گسترده از افکار عمومی ژاپن در سال ۲۰۱۴ درباره تصویری که از یهودیت اسرائیلی در ذهن آنهاست٬ نتایج به این شکل بود:

۴۹ درصد از ژاپنی‌ها معتقدند که وفاداری یهودیان اسراییلی به اسرائیل بیشتر از کشورهایی است که در آن زندگی کرده و رشد یافته‌اند.

۴۶ درصد می گویند که آنها خودشان را برتر از بقیه می‌بینند.

۳۴ درصد معتقدند که تسلط آنها بر پول وتجارت در جهان واقعا زیاد شده است.

از نظر ۳۴ درصد ژاپنی‌ها آنها نفوذ زیادی در دولت آمریکا دارند.

۳۱ درصد هم معتقدند که مشکلات و رنج های دیگران هیچ اهمیتی برای آنها ندارد.

الزیتونه خاطرنشان کرد که در همین راستا صهیونیست‌ها تلاش می‌کنند تا در مطالعات خود میان بخش‌های جامعه ژاپن و دولت و رسانه‌های آن تفاوت قائل شوند٬ تا این حجم از دید منفی در جامعه ژاپن نسبت به اسرائیل را کمرنگ جلوه دهند.

برای توضیح و تشریح این تصویر منفی از یهودیان اسراییلی در ذهن ژاپنی‌ها به موارد زیر توجه کنید:

-تجربه تاریخی در روابط میان صهیونیست‌ها و ژاپنی‌ها:

به گزارش مرکز مطالعاتی الزیتونه، روند تحولات تاریخی تاثیرات زیادی در این نگرش منفی دارد.

۱- در سال ۱۸۴۵ نیروهای غربی ژاپن در اواخر حکومت «شوگان» در ژاپن مجبور شدند بازارهای خود را به روی تجارت جهانی باز کنند. بازرگانان یهودی از اولین کسانی بودند که با بازرگانان غربی ارتباط برقرار کردند و همین امر موجب ایجاد یک واکنش و ذهنیت منفی از یهودیان در میان ملت ژاپن شد و آنها یهودیان را عامل نفوذ مسیحیان غربی در کشورشان می‌دانستند و معتقد بودند میان ژاپنی‌ها و مسیحیان غربی که ژاپن را غارت می‌کردند تفاوتی نیست.

۲- هم‌زمان با آغاز دهه بیست از قرن گذشته و با ظهور اتحادیه جماهیر شوروی و ورود آن به درگیری با ژاپن٬ ایده انقلاب کمونیستی بخشی از طرح صهیونیست‌ها برای سیطره بر جهان بود و برای اینکه یهودیان بعد از روسیه٬ به ژاپن منتقل شوند.

۳- ائتلاف ژاپن با حزب نازی در خلال جنگ جهانی دوم و ترجمه کتاب «نبرد من» هیتلر٬ یک ذهنیت منفی از نقش یهودیت در تاریخ در میان ژاپنی‌ها به وجود آورد و این اتفاق موجب ترویج نفرت از یهودیان در جامعه ژاپن شد و با افزایش درگیری‌ها کمپین‌های رسانه‌ای ژاپن خواستار پاکسازی جهان از یهودیت شدند. در همین زمینه کتاب‌های زیادی در توصیف نفرت ژاپنی‌ها از یهودیان توسط نویسندگان ژاپنی نوشته شد که یهود را یک عنصر مخرب و توطئه‌گر در جهان معرفی می‌کنند.

-دلایل اقتصادی:

الزیتونه دلایل اقتصادی تنفر از اسرائیل در ژاپن را در موارد زیر بر شمرده است: 

۱- اقتصاد ژاپن در اواسط دهه شصت درحال رونق گرفتن بود که با تجاوز رژیم صهیونیستی به کشورهای عربی در سال۱۹۶۷ و افزایش قیمت نفت٬ اقتصاد ژاپن که در آغاز راه بود ضربه زیادی دید. در اواسط دهه هشتاد و با آغاز بحران اقتصادی ژاپن٬ موجی از مطالعات دراین کشور با عنوان خطر صهیونیست‌ها بر جهان آغاز شد که نقش یهودیان را به جنگ روسیه و ژاپن و بمباران هسته‌ای ضد ژاپن مرتبط می‌کرد و نشان می‌داد که صهیونیست‌ها مسئول انتشار ویروس ایدز در جهان هستند. همچنین مطالعات انجام گرفته توسط نمایندگان پارلمانی ژاپن در دهه هشتاد٬ بیانگر این است که صهیونیست‌هامسئول بحران‌های اقتصادی ژاپن هستند و حتی برخی از آنها «هولوکاست» را انکار کرده و آن را بخشی از ذهنیت یهودیان می‌دانند.

۲-ژاپنی‌ها معتقدند که اسرائیل مسئول عدم ثبات سیاسی در خاورمیانه و به ویژه منطقه عربی است که موجب شده تا کشورهای عربی به جای کالاهای زندگی٬ سلاح خریداری بکنند که ژاپن در زمینه تولید سلاح توانایی چندانی ندارد و اصلا فروش سلاح جزء استراتژی آن نیست.

۳- در سال ۱۹۹۲ مطبوعات ژاپنی٬ یهودیان را مسئول کاهش بورس و کندشدن رشد اقتصاد این کشور دانستند.

۴- ژاپنی‌ها به دلیل وجود پایگاه‌های نظامی ایالات متحده در آسیا و آثار جنگ جهانی دوم و رقابت اقتصادی آمریکا با ژاپن٬ یک نفرت خاص از ایالات متحده دارند که این نفرت به هم پیمان اصلی آن در منطقه یعنی رژیم صهیونیستی نیز منتقل می‌شود.

طبق اطلاعات مرکز مطالعاتی الزیتونه٬ دید منفی ژاپنی‌ها نسبت به اسرائیل پیشینه‌های مختلف دینی و فرهنگی و تاریخی و سیاسی و اقتصادی دارد و مبتنی بر مواضع ضد یهودی به عنوان یک دین نیست؛ بلکه یک موضع منفی نسبت به پروژه صهیونیستی و اشغالگری این رژیم در فلسطین است.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۵۹۷۶۰۰۶:۴۳:۰۱ ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
تفکر نژادپرستانه صهیونیسم نفس های آخرش رو میکشه.
ناشناس۱۳۵۹۷۶۸۰۷:۲۲:۱۱ ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
هیچکدام از دلایلی که گفته شد دلالت بر نفرت نداشت
ناشناس۱۳۶۰۷۶۵۰۰:۲۱:۴۱ ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
این که تو نمیخواهی بفهمی مساله دیگه ای هست،مشکل از خودته
علیجانی۱۳۵۹۷۸۰۰۷:۴۵:۴۱ ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
نظرات ژاپنی ها فاقد ارزش است چون این ها نوکر آمریکایی ها هستند
نا شناس۱۳۶۱۰۷۹۱۱:۴۶:۴۵ ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
نوکری آمریکا را به نوکری روسیه ترجیح دادند
ناشناس۱۳۵۹۸۰۰۰۸:۳۶:۵۹ ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
وقتی چنین مقاله و محتوایی تولید می کنید باید رفرانس هر ادعایی که شده رو زیرش بیاورید
یه الفی۱۳۵۹۸۰۳۰۸:۳۹:۲۹ ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
مرگ بر اسرائیل
مردم ایران۱۳۵۹۸۰۷۰۸:۴۱:۰۹ ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
بهتر این است که سیاستهای همه کشورها نظر سنجی شود تا ببینیم ما چندم هستیم و چقدر مورد قبول مردم جهانیم.
ناشناس۱۳۶۰۸۹۸۰۶:۳۹:۲۰ ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
مغلطه ای بسیار سطح پایین و نشان دهنده سطح بسیار نازل ..هوش مغلطه کار و مثبت زنندگان طوطی وار
ناشناس۱۳۵۹۸۴۹۰۹:۴۳:۵۰ ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
اصلا ژاپنی ها میدونن اسرائیل کجای نقشه قرارداره؟
ناشناس۱۳۵۹۸۶۰۱۰:۰۷:۴۵ ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
به جاش کاربران اینترنتی در ایران از نسل کشی و نژاد پرستی این رژیم حمایت می کنند!!!!!!
ناشناس۱۳۵۹۹۱۸۱۱:۰۳:۱۳ ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
1.ژاپن فقیر چیزی برای غارت نداشت این موضوع بخوبی در سریالهای قدیمی مشهود است که چیزی برای خوردن نداشتند. 2.با مردم ژاپن صحبت کنید هرگز به جنگ فکر نمی کنند. 3.آمریکا رقیب نه،شریک آمریکاست.اغلب دستگاهها و تجهیزات ساخت ژاپن مشترکا با آمریکا تولید می شود 4.اگر همین امروز پایگاههای آمریکا جمع شود،فردا صبح چین و روسیه ژاپن را قورت میدهند پس لطفا توهمات این مووسه من درآوردی و ناشناخته را به عنوان اعتقادات مردم ژاپن منتشر نکنید.
ناشناس۱۳۵۹۹۵۳۱۱:۳۵:۲۵ ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
رژیم منحوس و غاصب و جعلی و کودک کش صهیونیستی منفور همه مردم آزادیخواه دنیاست.
ناشناس۱۳۵۹۹۵۴۱۱:۳۶:۱۴ ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
اسرائیل غده سرطانی منطقه است و باید از روی نقشه کره زمین محو بشود.
تبریزی۱۳۶۰۰۱۴۱۲:۲۸:۱۵ ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
هر آدم آزاده ای که بویی از انسانیت برده باید از این جانی ها متنفر باشه ولی از همین ژاپنی ها بپرسید آیا حاضرن کشورشون سیاستی رو در پیش بگیره که سر درگیری با اسرائیل، با آمریکا دربیافته و کشورشون تحریم بشه و به سختی بیفتن؟ شما متوجه نیستید که وظیفه حاکمان هر کشور در درجه اول تامین منافع مردم کشور خودشه..
ارباب اردشیر۱۳۶۰۱۱۹۱۳:۴۴:۱۸ ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
ایرانی آگاه میهندوست هم از حکومت صهیونیستی ( نه مردم یهود) متنفر است .علت آن ضدیت اسرائیل با کیان ملی ایرانیان و دست داشتن در تمام توطئه ها بر ضد کشور ما و ملل غیر وابسته از هنگام تاسیس کشور اسرائیل و حتی کمی قبل از آن از آغاز سده 20 میلادی بوده است.
ناشناس۱۳۶۰۱۲۰۱۳:۴۵:۲۶ ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
اسرائیل نابود شد با این نظر سنجی /ولی همین ژاپنیها با اسرائیل رابطه دارند
ناشناس۱۳۶۰۱۷۶۱۴:۱۸:۲۷ ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
بله کشورهای زیادی هستند که از آمریکا و رژیم صهیونیستی متنفرند و بیزار ولی بخاطر منافع ملی و پیشرفت کشور و مردمشون نمیان مستقیما و علنا ابراز دشمنی و تنفر و نابودی کنند با دشمنشون با سیاست برخورد میکنند و با مردمشون با صداقت درست برعکس ما...
ناشناس۱۳۶۰۲۴۲۱۵:۰۹:۳۳ ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
همین اشتباه آن ها باعث شده همه ملتها رنج بکشند و افراد زیادی کشته شوند هرکسی به اسم منافع مردم خودش در مقابل جنایت اینها ساکت بوده هم در به دست آوردن منافع کشورش اشتباه کرده چون با مقابله همه جانبه با امریکا و نابودی آن همه سود بیشتری میبرند و هم در جنایتهای اونها شریک شده
بینام۱۳۶۰۱۹۲۱۴:۲۸:۵۲ ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
.اگرسیاست های اسراییل راتایید نمی کنتد به معنی تایید سیاست های طرف مقابل نیست
امیر۱۳۶۰۵۵۳۲۰:۰۰:۱۶ ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
به نظر بیشتر حسادت از قدرت لابی اسراییل در آمریکاست که اثرات اقتصادی و سیاسی دارد. ژاپنی ها حق هم دارند که ناراحت باشند چون توان آیپک در آمریکا را ندارند..
ناشناس۱۳۶۰۶۰۳۲۱:۰۲:۰۳ ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
کشورهای زیادی هستند که از آمریکا و رژیم صهیونیستی متنفرند و بیزار ولی بخاطر منافع ملی و پیشرفت کشور و مردمشون نمیان مستقیما و علنا ابراز دشمنی و تنفر و نابودی کنند با دشمنشون با سیاست برخورد میکنند و با مردمشون با صداقت ..
ناشناس۱۳۶۰۶۵۸۲۲:۲۲:۵۳ ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
آنقدر برای دیگران آرزوی مرگ کردیم که خودمان ..
احسان۱۳۶۰۸۶۹۰۴:۲۶:۴۹ ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
حدود ۱۸ سال است تو ژاپن تحصیل و تدریس می کنم . لطف کنید و منبع مطلب رو ذکر کنید. چیزی که من تو ژاپن میبینم ، بی اطلاعی و بی نظری است ، نه لزوما دوست داشتن و یا نفرت داشتن اسراییل. بر خلاف آنچه در ایران تبلیغ میشود آمریکا و آمریکاییها از محبوبترین ها در داخل ژاپن هستند .آمریکا یه شریک عالی برای آنها بوده است.
ناشناس۱۳۶۰۹۰۰۰۶:۴۱:۰۰ ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
اون جماعتی که حمایت میکنند بلا نسبت بدون استثناء گوساله هستند،حرف گوساله هم پشیزی اهمیت نداره
ناشناس۱۳۶۰۹۰۸۰۷:۲۴:۲۲ ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
ژاپني ها بيطرف ترين افراد كره زمين هستند
نا شناس۱۳۶۱۰۸۶۱۱:۵۱:۳۲ ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
اوکراین و کشورهای شرق اوروپا از روسیه نفرت دارند، هنکنگ و تایوان از چین و..
ناشناس۱۳۶۱۱۱۳۱۲:۲۰:۰۶ ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
خوش بحالتون یکی مثل خودتون پیدا کردین
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

    5. این صدای اقتدار ایران است ...

    6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    8. وحدت ملی با وعده صادق

    9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

    10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

    11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    15. کمی دیر نیست؟

    16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    پربحث‌های اخیر

      پربحث‌های دیروز

        پربحث‌های هفته

        1. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

        2. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

        3. روسفیدی «هنیه»

        4. فرار رو به جلوی نتانیاهو در واکنش به پاسخ ایران/ «بی بی»: حملات ایران را دفع‌کردیم

        5. موج نخست موشک‌های بالستیک ایران به اراضی اشغالی شلیک شد

        6. پایان جلسۀ شورای امنیت بدون صدور قطعنامه

        7. سفیر ایران به وزارت خارجه فرانسه دعوت شد

        8. مشاهده پهپاد شلیک شده به سمت رژیم صهیونیستی در کرمانشاه

        9. واکنش انگلیس به حمله پهپادی ایران علیه رژیم صهیونیستی

        10. نتايج عمليات وعده صادق

        11. وزیر خارجه اردن: مسوولیت جلوگیری از افزایش تنش در منطقه برعهده اسرائیل است

        12. نیویورک‌تایمز: اسرائیل گزینه حمله تلافی‌جویانه به ایران را کنار گذاشته است

        13. اولین واکنش کاخ سفید به حمله هوایی ایران علیه رژیم صهیونیستی

        14. چند عضو خانواده هنیه در حملات رژیم صهیونیستی شهید شده‌اند؟

        15. تماس تلفنی کامرون با امیرعبداللهیان؛ تاکید بر کاهش تنش‌ها

        16. فرانسه به حمله پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل واکنش نشان داد

        آخرین عناوین