عمارت اقدسیه درلیست فروش املاک شهرداری قرار گرفت/مخالفان چه گفتند؟

گروه اجتماعی الف،   3981213162

عمارت معروف به اقدسیه با موافقت اعضای شورا در لیست فروش املاک شهرداری قرار گرفت که رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در مخالفت با این تصمیم گفت: چرا این گونه چوب حراج به دارایی هایمان می زنید؟

 به گزارش مهر، در جریان بررسی لایحه دو فوریتی شهرداری تهران برای کسب اجازه از شورا برای فروش ۱۱ ملک پیشنهاد شد ملک معروف به عمارت اقدسیه از این لیست خارج شود.

حجت نظری عضو شورای شهر تهران گفت: پایه املاکی که برای فروش گذاشته شده، مشخص نیست. یکی از این املاک، عمارت اقدسیه است که طی چند ماه گذشته فضای رسانه‌ای نسبت به فروش آن حساس شد. واقعیت این است که وزارت میراث فرهنگی در حال بررسی ارزشهای این ملک است و پیشنهاد می‌کنم تا زمانی که بررسی آن در وزارت میراث ادامه دارد، از لیست فروش خارج شود.

وی تأکید کرد: قیمت پایه گذاشته شده حدود یک چهارم قیمت واقعی است و اگر ما ۶ ماه دیگر یعنی پس از تعیین تکلیف شدن آن، آن را بفروشیم این ملک گران می‌شود و ضرر هم نمی‌کنیم.

نظری با اشاره به اینکه آئینه کاری و گچ بری های فاخری در این ملک وجود دارد، گفت: باید در خصوص فروش آن تأمل کرد.

محسن هاشمی به عنوان مخالف این پیشنهاد گفت: این ملک میراثی نیست و طی ۳۰ سال گذشته به عنوان خانه شهردار خریداری شده و مدتی نیز یکی از شهرداران در آن ساکن بوده اما بعد از آن هیچ شهرداری جرئت نکرده در آن برود و همیشه به عنوان مهمانسرای شهرداری از آن استفاده می شده که مدتی است که این استفاده هم از آن نشده و خانه خالی است. در خصوص آن جو کاذبی به وجود آمده است.

محمد جواد حق شناس عضو دیگر شورای شهر تهران نیز در ادامه و مخالفت با سخنان هاشمی اظهار داشت: نباید چوب حراج به ساختمان‌های ارزشمند این شهر بزنیم به ویژه در مدیریت شهری‌ای که مدعی کار فرهنگی است و در این خانه به جز آئینه کاری‌های ارزشمند، اتفاقات تاریخی از جمله زندگی شهرداران تهران که بیش از یک نفر بوده، رخ داده و شهرداران گذشته ازآن استفاده می‌کردند. اینکه حالا تبدیل به یک محل خالی است اشتباه است و اینکه چرا استفاده نمی شده است، محل پرسش ما است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران تأکید کرد: این خانه با نوع معماری‌ای که دارد مناسب کارهای فرهنگی در شهر است و باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که عموم مردم بتوانند از آن استفاده کنند. این گونه برخورد با دارایی‌های شهر مناسب نیست. چرا در زمانی که جو کرونا قیمت‌ها را دچار تزلزل کرده اینگونه با اموال مردم و شهر بازی می‌کنیم.

حسن رسولی به عنوان مخالف این پیشنهاد گفت: اینکه این ملک دارای ارزش میراثی و تاریخی است، مرجع تخصصی تشخیص آن، شورا و شهرداری نیست. همه چیز حساب و کتاب دارد. اگر ملک ارزشمند نباشد که تقاضای خریدی برای آن مطرح نیست.

وی افزود: باید شرایط اقتصادی فعلی شهرداری را نیز در نظر بگیریم. در اقتصاد شهری چه هنگام اموال ارزشمند خود را می‌فروشیم وقتی که طلبکار دارای چک برگشتی پشت درب منزلمان باشد. در حال حاضر ما در همین وضعیت هستیم و باید شورای شهر وضعیت اضطراری که درآن هستیم را لحاظ کند.

علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران گفت: در حال حاضر به دلیل آنکه مشخص شده شهرداری در فروش این املاک اصرار دارد، در قیمت آن تأثیر گذاشته زیرا خریداران این املاک محدود است و نمی‌تواند به قیمت واقعی آن را بفروشد که هاشمی در پاسخ به وی گفت: کسانی که این املاک را می خرند براساس قیمت پایه کارشناسی و مزایده است. در نهایت این پیشنهاد به رأی گذاشته شد که تنها ۷ عضو با آن موافقت کردند و عمارت اقدسیه در لیست فروش شهرداری باقی ماند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  20. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین