گزارش اختصاصی الف؛ آخرین تحولات میدانی شمال غرب سوریه؛ درگیری‌های سنگین در جنوب استان ادلب و شمال غرب استان حماة + نقشه میدانی

گروه جهان الف،   3981213100

همزمان با پیشروی نیروهای سوری در محور جنوب غرب استان ادلب و شمال غرب استان حماة، گروهک های تروریستی حملات گسترده ای را در جنوب استان ادلب برای اشغال مجدد شهرک راهبردی کفرنبل انجام دادند که با واکنش به موقع رزمندگان روبرو شدند. نیروهای ارتش سوریه پس از درگیری های نفس‌گیر چند ساعته با کشته و زخمی کردن شماری از تروریست ها موفق شدند حملات را به طور کامل در این محور دفع کنند.

آخرین تحولات میدانی شمال غرب سوریه؛ درگیری‌های سنگین در جنوب استان ادلب و شمال غرب استان حماة + نقشه میدانی

به گزارش گروه بین الملل الف، پس از اشغال مجدد شهرک های المشیک، الزیاره، تل واسط ، منصوره، القاهره، عنکاوی، قلیدین، زاکوم، دقماق، قوقفین، کفرعوید، سفوهن، کوه براغیشی، الفطیره، حزارین و معاره مخص و... در جنوب غرب استان ادلب و شمال غرب استان حماة، نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی رزمندگان جبهه مقاومت و نیروهای روسی عملیات جدیدی را علیه گروهک های تروریستی برای بازپس گیری مناطق تازه اشغال شده ترتیب دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، تلاش نیروهای سوری در جنوب غرب استان ادلب و شمال غرب استان حماة برای بازپس گیری این شهرک ها ادامه‌ دارد؛ در حال حاضر ۱۵ درصد از دشت الغاب در شمال غرب استان حماة در اشغال تروریست ها است. 

نیروهای سوری پس از درگیری های سنگین و نفس‌گیر در محور شرقی و جنوب شرقی استان ادلب نیز موفق شدند شهر راهبردی سراقب را به همراه شهرک های ترنبه و جوباس از اشغال عناصر تروریستی و نیروهای ارتش ترکیه خارج کنند و به کنترل دربیاورند. 

براساس اطلاعات به دست آمده، دهها تن از تروریست ها در جریان درگیری ها و بازپس گیری این مناطق کشته و زخمی شدند؛ نیروهای مردمی و مقاومت نبل و الزهراء نیز در یک عملیات دقیق در حومه شهر سراقب توانستند ۱۴ تن از تروریست های جبهه النصره را در کمین گرفتار و به هلاکت برسانند و یک تانک و مقادیر قابل توجه تجهیزات نظامی را به غنیمت بگیرند. 

به گفته منابع میدانی، پس از تثبیت مواضع نیروهای ارتش سوریه در شهر تازه بازپس گرفته سراقب، گروهای از نظامیان روسی برای جلوگیری از حملات دوباره ارتش ترکیه و گروهگ های تروریستی وارد این شهر شدند و یک پست نظارتی ایجاد کردند. 

به گزارش گروه بین الملل الف، شهر راهبردی سراقب به دلیل نزدیکی به شهر ادلب و قرار گرفتن در بزرگراه بین المللی حلب - دمشق از اهمیت بسیار بالایی برخورداراست؛ در محور جنوب غربی حومه سراقب (غرب شهرک خان سبل) درگیری ها برای بازپس گیری شهرک های دادیخ و کفربطیخ و عقب راندن تروریست ها در جریان است.

از محور جنوب غرب استان ادلب خبر می رسد، نیروهای ارتش سوریه عملیات گسترده ای را ترتیب دادند و پس از درگیری های سنگین و کشته و زخمی کردن دهها تن از تروریست ها توانستند شهرک های حزارین و دارالکبیره را از اشغال خارج کنند و دوباره باز پس بگیرند. 

به گفته منابع میدانی، با پاکسازی شهرک حزارین بار دیگر امنیت بخشی از جاده معره نعمان - عنکاوی تامین شد و تلاش برای امن کردن کامل این مسیر مهم و راهبردی ادامه دارد؛ عملیات در محور جنوب غرب استان ادلب و شمال غرب استان حماه برای بازپس گیری مناطق تازه اشغال شده ادامه دارد. 

همزمان با پیشروی نیروهای سوری در محور جنوب غرب استان ادلب و شمال غرب استان حماة، گروهک های تروریستی حملات گسترده ای را در جنوب استان ادلب برای اشغال مجدد شهرک راهبردی کفرنبل انجام دادند که با واکنش به موقع رزمندگان روبرو شدند. 

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای ارتش سوریه پس از درگیری های نفس‌گیر چند ساعته با کشته و زخمی کردن شماری از تروریست ها موفق شدند حملات را به طور کامل در این محور دفع کنند؛ شهرک کفرنبل در شرق شهرک حزارین واقع شده و همچنین جاده معره نعمان به عنکاوی از این شهرک می گذرد.

در حال حاضر، یگان‌های موشکی و توپخانه ارتش سوریه و جنگنده های روسی و سوری مواضع گروهک های تروریستی را در مناطق اشغالی شرق، جنوب غرب و جنوب استان ادلب و شمال غرب استان حماة هدف قرار می دهند تا راه برای پیشروی نیروهای سوری باز شود. 

به گزارش گروه بین الملل الف، سامانه دفاعی ارتش سوریه در ۴۸ ساعت گذشته در جریان درگیری ها در محورهای شرق، جنوب و جنوب غرب استان ادلب و شمال غرب استان حماة تعدادی از پهپادهای جاسوسی ارتش ترکیه را شناسایی و منهدم کرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین