جزئیاتی از طرح ۳۰۰ هزار اکیپ بهداشتی برای کنترل کرونا

گروه اجتماعی الف،   3981213099 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
جزئیاتی از طرح ۳۰۰ هزار اکیپ بهداشتی برای کنترل کرونا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وزیر بهداشت گفت: قرار است از فردا ۳۰۰ هزار اکیپ را برای حضور در همه پایگاه‌های بهداشتی درمانی، پایگاه‌های بسیج و یا مدارسی که در این ایام تعطیل است آماده و از آنجا از طریق ارتباط الکترونیک، اطلاعات تک تک خانواده‌ها را دریافت کنیم.

 دکتر سعید نمکی در جمع خبرنگاران رسانه ملی از اصحاب رسانه بخصوص صدا و سیما تشکر کرد و گفت: بنده دو روز پیش گفتم می‌خواهیم به سراغ مردم برویم. برخی از روی کج سلیقگی و بدفهمی که در این مدت کم سابقه نبوده، طوری تلقی کردند که می‌خواهیم به خانه‌های آحاد افراد برویم، عین اینکه بخواهیم با داشتن ماشین حساب، چرتکه بیاندازیم.

وی افزود: ما با استفاده از ظرفیت پرونده الکترونیک سلامت، اطلاعات همه خانوار‌ها و کد ملی افراد را داریم.

وزیر بهداشت گفت: ما با این کار اهدافی را دنبال می‌کنیم. اولا مواردی را که علائم دارند قبل از اینکه به مراحل سنگین تری وارد شوند شناسایی کنیم و تحت درمان قرار دهیم و اینکه افرادی را که آلودگی دارند از افراد سالم جدا کنیم.

وی افزود: همچنین با اجرای آن می‌خواهیم اطرافیان را از فرد مبتلا دور کنیم و آن‌ها را در قرنطینه خانگی قرار دهیم و چهارم اینکه آموزش‌ها را منتقل کنیم، زیرا باوجود اطلاع رسانی خوب صدا و سیما، ولی نمی‌دانیم آیا همه مردم آموزش‌ها را گرفته اند یا خیر.

وزیر بهداشت گفت: ما از درون این مراکز (پایگاه‌های بهداشتی درمانی، پایگاه‌های بسیج یا مدارس) از فرد فرد خانواده‌ها به صورت الکترونیکی و یا اگر قادر نبودند به صورت تلفنی داده‌ها را می‌گیریم و ثبت می‌کنیم و در پایان هر روز به پزشک مرکز منتقل می‌کنیم و پزشک مرکز، موارد مشکوک را توسط کارشناس سلامت، به مراکز بهداشتی درمانی که مجهز به تجهیزات تشخیصی و درمانی است دعوت می‌کند.

آقای نمکی افزود: با این روش، بیمار مشکوک به بیمارستان منتقل نمی‌شود تا موارد مشکوک ما با موارد آلوده به ویروس کنار هم قرار بگیرند. موضوعی که تا الان به اینگونه انجام می‌شد، اما اکنون دیگر ما راه ورود به بیمارستان را برای افرادی که پس از ارزیابی احتمال ابتلایشان قطعی است کاملا باز می‌گذاریم و از این طریق، زنجیره انتقال بیماری به دیگران را همین جا قطع می‌کنیم.

وی گفت: دارو‌های ضد ویروس ما بیش از کشور چین روی بیماران تاثیر گذاشته و اکنون ۲۰ درصد از مبتلایان قطعی ما به سمت بهبود یافتگی رفته اند.

نمکی گفت: کشور ما در مقام دوم جهان در بهبود مبتلایان به کرونا قرار گرفته است و دیروز هم سازمان بهداشت جهانی آمار ایران را کاملا قابل وثوق دانست و بر آن صحه گذاشت.

وزیر بهداشت و درمان افزود: با توجه به اثربخشی دارو‌های ضد ویروس، افراد مشکوک را از راه دور در قرنطینه خانگی تحت درمان قرار می‌دهیم و اعلام می‌کنیم که اگر تا سه روز دیگر به نارسایی تنفسی مبتلا شدند باید مستقیما به بیمارستان مراجعه کنند.

نمکی گفت: اگر بیماری در بیمارستانی فوت کرده باشد و یا با علائم حاد، بهبود یافته و مرخص شده است، ولی همسرش در خانه مانده است و نمی‌تواند بیاید در این گونه موارد، همکاران ما به درون خانه می‌روند و چند کار از قبیل ضدعفونی کردن خانه، آموزش و مشاوره و ارزیابی افراد بازمانده در منزل را انجام می‌دهیم.

وی افزود: ما با کمک نیرو‌های بسیج همه ورودی‌ها و گلوگاه‌های شهر‌ها را تحت کنترل قرار می‌دهیم و اگر کسی را مشکوک ارزیابی کنیم طبق شیوه نامه با آن‌ها برخورد خواهد شد.

وزیر بهداشت گفت: با هجمه به ویروس، ما ریشه کنی فلج اطفال، حذف سرخک و مالاریا را از طریق همین شبکه انجام دادیم و از این طریق ما این بیماری را خیلی زودتر از آنچه که انتظار دنیاست، شکست خواهیم داد.

وی افزود: ما ارتباطمان را از مراکز بهداشتی درمانی، با کد ملی و تاییدیه سامانه انجام می‌دهیم. اگر اینترنتی مقدور نبود از طریق تلفنی انجام می‌گیرد و مواردی که مجبوریم، با اعلام کد فردی که می‌دهیم با مقدماتی که در پروسه تعریف شده است مراجعه خواهیم کرد. ممکن است در یک محله و هزاران مورد، یکی دو مورد اینگونه باشد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۵۷۷۷۷۱۴:۱۶:۴۰ ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
با این طرح نا پخته باعث الودگی همه مردم ایران میشه و سو استفاده دزدی و .. رو هم زیاد میکنه ضمنا با مراجعه خانه به خانه چیزی به غیر از تب سنجی قابل انجام نیست. ضمنا همون 300 هزار نفر هم دستکش و لوازمشون آلوده به ویروس میشه. شما همون ماسک و مواد ضد عفونی تهیه کن طرح های این چنینی رو ندید بهتره!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

    5. این صدای اقتدار ایران است ...

    6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    8. وحدت ملی با وعده صادق

    9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

    10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

    11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    15. کمی دیر نیست؟

    16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    آخرین عناوین