پزشکی که قهرمان شبکه‌های اجتماعی شد/دعا در جلسه ستاد کرونای آمریکا/ نمایندگان نباید ملت را رها کنند

گروه سیاسی الف،   3981213078 ۳۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

پزشکی که قهرمان شبکه‌های اجتماعی شد/دعا در جلسه ستاد کرونای آمریکا/ نمایندگان نباید ملت را رها کنند

تازه‌ترین آمار ویروس کرونا در کشور

دکتر علیرضا رییسی - معاون  بهداشت وزارت بهداشت، ضمن اعلام افزایش موارد قطعی ابتلا به کروناویروس جدید در کشور گفت: بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی از ۲۴ ساعت گذشته تا کنون، ۸۳۵ مورد جدید قطعی ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که متاسفانه از این موارد جدید، ۱۱ تن جان باختند.

وی گفت: بر این اساس کل موارد ابتلای قطعی کروناویروس جدید در کشور ۲۳۳۶ و متاسفانه مجموع موارد فوتی آن ۷۷ تن گزارش شده است.

وی با اشاره به افزایش آمار بهبودیافتگان بیماری، گفت: در مجموع ۴۳۵ تن از بیماران نیز بهبود یافتند.

بیشتر بخوانید:

آخرین آمار کرونا: مبتلایان: ۲۳۳۶ نفر؛ قربانیان ۷۷ نفر / افزایش تعداد بهبودیافتگان بیماری

***

 تست کرونای ۲۳ نماینده مجلس مثبت شد 

عبدالرضا مصری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون تست کرونای ۲۳ نفر از نمایندگان مثبت بوده چراکه این افراد ارتباط تنگاتنگی با مردم دارند و از طرفی ناقل ویروس‌های مختلفی از نقاط مختلف کشور هستند که ممکن است ویروس جدیدی خلق شود، بنابراین به نمایندگان و منتخبان توصیه می‌کنیم که فعلاً ارتباط خود را با مردم قطع کنند تا آسیبی متوجه آنها نباشد.

بیشتر بخوانید:

مصری: نمایندگان فعلاً ارتباط خود را با مردم قطع کنند

***

 تبعیض کرونایی

روزنامه همشهری نوشت: همزمان با تأیید رسمی شیوع کرونا در کشور، خبر ابتلای تعدادی از مسئولان، مقامات، نمایندگان مجلس و آقازاده‌های آنها منتشر شده است و بعضا خود آنها با انتشار تصاویر ویدئویی با چهره‌هایی گشاده و فارغ از نگرانی از ابتلای خود به کرونا خبر داده و وعده کرده‌اند که با سپری کردن چند صباحی در منزل، کرونا را شکست خواهند داد و همزمان تجارب کرونایی خود را با دیگران به اشتراک خواهند گذاشت! ... دسترسی‌های مسئولان به تجهیزات تست کرونا در حالی است که مقامات وزارت بهداشت و مسئولان بیمارستان اعلام کرده‌اند که از تست کرونا صرفا برای افراد بستری در بیمارستان استفاده می‌کنند! 

برای نمونه تصاویر اعطای بسته‌های بهداشتی و ماسک به نمایندگان مجلس درحالی‌که مردم عادی دسترسی لازم به این تجهیزات حداقلی را ندارند، زمانی که در کنار تصاویر مسئولانی که از ابتلای خود به کرونا خبر می‌دهند، قرار می‌گیرد، یک تصویر بزرگ‌تر و واضح تری از تبعیض را میان مسئولان و مردم عادی به نمایش می‌گذارد. دیدن این تصاویر تبعیض‌آلود در شرایط بحرانی که مردم از مسئولان انتظار همدردی دارند، حکم نمک روی زخم را دارد.

***

علمای مشهد: فعلا تشرف به حرم ضرورت ندارد

روزنامه خراسان نوشت: ایجاد محدودیت برای زائران حرم رضوی بدلیل شیوع بیماری کرونا، با تایید علما و روحانیون حوزه علمیه خراسان رضوی قرار گرفت.

آیت ا... «سید جعفر سیدان» با تایید اقدامات آستان قدس رضوی در خصوص مبارزه با ویروس کرونا در حرم مطهر گفت: بنده در جواب کسی که اقدامات آستان قدس در این شرایط را ناخوشایند می‌دانست، گفتم، این برنامه‌ها عین ادب به اهل بیت(ع) و احترام به زائر ایشان است... در شرایط کنونی جامعه و رواج بیماری ویروسی، باید بهداشت فردی را در همه شرایط رعایت کرد، رعایت بهداشت در همه مکان‌ها به ویژه در اماکن مقدسه، یک عمل عقلانی و دینی است.

***

دعا در جلسه ستاد کرونا

آفتاب یزد نوشت: روز گذشته تصاویری از جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا در کاخ سفید منتشر شد که حاکی بود اعضای این ستاد به ریاست مایک پنس، معاون ترامپ در حال دعا کردن برای دفع بلای کرونا از سر آمریکا هستند.آری ؛شاید باورش برای برخی در داخل سخت باشد اما درست است.کافی بود چنین تصویری مثلا از جلسه هیئت دولت ایران یا ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت درز می کرد

تا بلوایی به پا شود.اما اگر دیروز شبکه های اجتماعی را رصد می کردید تقریبا هیچ یک از کاربران ایرانی اشاره ای به این نکته نداشتند که آمریکا و مسئولانش برای مقابله با کرونا در یک جلسه مهم دست به دعا شدند.البته کسی مخالف دعا نیست چون لازم است قطعا ولی مراد اشاره به استانداردهای دوگانه ماست.یعنی حالا که در کاخ سفید چنین شده لام تا کام صحبتی نمی کنیم ،نقد نمی کنیم ،اعتراض نمی کنیم،مخالفت نمی کنیم و ... چون لابد هر کاری آمریکایی ها انجام می دهند درست است لیکن اگر در یک جلسه

دست چندم در دستگاه های اجرایی در ایران رئیس و حضار جلسه دعا کنند انواع و اقسام تحلیل ها و دشنام ها در شبکه های اجتماعی و ایضا رسانه ها روانه می شود. چند روز پیش هم در گزارشی به این موضوع اشاره شد که مدت هاست «خود تحقیر» شدیم؛یعنی علاقه داریم در هر شرایطی مرغ همسایه را غاز بدانیم و مدام تو سر خودمان بزنیم... سوءمدیرت است،بی‌تدبیری است،بی کفایتی است،بی نظمی است،بی عدالتی است و... ولی آن طرف ماجرا هم مشکل وجود دارد.از برخی پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی می‌شود به سادگی متوجه شد عده ای با مشکلات حاد روانی پشت کیبورد نشسته اند و مردم را پند و اندرز می‌دهند.

باشگاه خبرنگاران هم نوشت: این روزها که کشور عزیزمان ایران نیز مانند سایر نقاط جهان درگیر مبارزه با ویروس کروناست، شبکه‌های خارجی و ضدانقلاب حمله به اعتقادات مذهبی مردم و تمسخر دعا و تمسک جستن از خداوند و اهل بیت علیهم‌السلام برای ریشه‌کنی این بیماری را در دستور کار خود قرار داده‌اند و برای رسیدن به این هدف از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند.

در چنین شرایطی که رسانه‌های بیگانه سعی در دوگانه‌سازی و دروغ‌پردازی علیه ایران دارند، تصویری از جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا در کاخ سفید در حال دست به دست شدن در فضای مجازی است؛ تصویری که در آن اعضای این ستاد به ریاست "مایک پنس" معاون ترامپ در حال دعا کردن برای دفع بلای کرونا از سر آمریکا هستند. اما همه رسانه‌های مدعی که این روزها اعتقادات مذهبی مردم به‌ویژه ایرانیان را به سخره گرفته‌اند در مقابل این تصویر سکوت کرده و دست از  تخریب و تمسخر برداشته‌اند.

بیشتر بخوانید:

اینجا قم نیست کاخ سفید آمریکاست!

***

کشور شرایط شکننده‌ای دارد/ به آرامش و انسجام نیاز داریم

غلامحسین کرباسچی، دبیر کل کارگزاران سازندگی، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین گفت: نگرانی‌ها از رویارویی احتمالی مجلس یازدهم با دولت در شرایطی است که از همه منتخبان شناخت کافی وجود ندارد و به همین دلیل نمی‌توان درباره رویکرد مجلس یازدهم در قبال دولت قضاوتی صحیح داشت.

وی افزود: اما چهره‌های شناخته‌شده مجلس آینده از همین حالا تقابل را زمزمه می‌کنند که این خطرناک است چرا که کشور شرایط شکننده‌ای دارد و به همین دلیل بیش از هر زمان دیگری در فضای داخلی به آرامش و البته انسجام نیاز داریم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه درباره «واکنش لازم» دولت در مواجهه با مجلس یازدهم  گفت: دولت باید متناسب با نوع فعالیت مجلسی‌ها واکنش لازم را از خود نشان دهد. البته تاکید می‌کنم که همه باید در وضعیت فعلی به فکر همکاری و تعامل باشند و با رویکردی تقابلی وضع را از این بدتر نکنند.

***

مردم در مساله کرونا به دولت و حاکمیت اعتماد کردند

عماد افروغ، جامعه شناس در گفت‌وگو با ایرنا اظهارداشت: شروع کرونا در ایران، شاید با بی اعتمادی مردم نسبت به مسئولان ذیربط همراه بود اما مانند هر اتفاق غیرعادی تاریخی به تدریج که به سمت جلو حرکت کردیم و حوادثی را پشت سر گذاشتیم، اعتماد مردم به دولت و حاکمیت بیشتر می‌شود زیرا ایرانیان چه در موضع حکمران و چه در موضع مردم، کلا قوم شرایط غیرعادی و بحرانی هستند.

وی به انسجام و وحدت ایرانیان در دفاع مقدس، سیل و دیگر موضوعات مشابه اشاره و تصریح کرد: شاید اوایل آمدن کرونا با یک بی‌اعتمادی همراه بود که این بی‌اعتمادی تا حدودی توسط شبکه‌های اجتماعی هم پمپاژ می‌شد اما به مرور  این بی‌اعتمادی ترمیم و به اعتماد تبدیل شد.

افروغ با یادآوری تجلیل سازمان بهداشت جهانی از ایران به خاطر کنترل کرونا تصریح کرد: به نظر می‌رسد هرچه که جلوتر آمدیم این بی اعتمادی ترمیم شد و به اعتماد تبدیل شد یعنی مشاهده می کنیم که آمارهایی که مسئولان ذیربط می دهند نزدیک به همان آمارهایی است که سازمان بهداشت جهانی می‌دهد و وزارت بهداشت ما مورد تقدیر سازمان بهداشت جهانی هم قرار می‌گیرد.

وی، کمک به حل مشکل کرونا در ایران را موضوعی انسان‌دوستانه دانست و گفت: کسانی که اخلاق اجتماعی و اخلاق نوع دوستی دارند تشخیص می‌دهند که در چنین مواقعی باید با ملت همدردی کنند و اینجا جایی نیست که بر طبل ناامیدی و بی اعتمادی بکوبند.

افروغ، علت همیشگی نبودن اعتماد و نوع‌دوستی را در رفتار مسئولان دانست و افزود: در شرایط عادی به دلیل رفتارهای فاقد نظارت مسئولان و صاحبان قدرت، بی‌اعتمادی افزایش پیدا می‌کند.

صادق زیباکلام، تحلیل گر اصلاح طلب در روزنامه آرمان ملی نوشت:... هر طور به مساله ويروس کرونا نگاه کنيم اين واقعا درد بزرگي است که مردم نسبت به مسئولان بي اعتماد باشند. فراموش نکنيم که اين بي اعتمادي يک شبه و به‌واسطه سقوط هواپيماي اوکرايني و عدم ارائه آمار اتفاقات 98 بعد از 3 ماه به‌وجود نيامده است و متاسفانه اين بي‌اعتمادي ريشه عميق و گسترده دارد و چند حادثه بي‌اعتمادي چنين گسترده‌اي را به‌وجود نمي‌آورد. بلکه تداوم حوادث و آنچه که ساليان متوالي مسئولان گفته‌اند و با واقعيات صد درصد همخواني نداشته باعث شده که ما امروز به اينجا برسيم که اگر مسئولان بگويند ماست سفيد است و زغال سياه بخشي آن را باور نمي‌کنند. مساله صرفا سياسي نيست چون همان‌طور که گفته شد اگر آماري در خصوص کرونا توسط مقامات رسمي آمريکا داده شود حتي کساني که به شدت مخالف ترامپ هستند نيز آن آمار را به ميزان قابل توجهي قبول مي‌کنند. 

عباس عبدی نیز در کانال تلگرامی خود نوشت: کرونا برای مدیریت سیاسی ایران به مثابه آزمونِ آزمون‌ها است....چگونه می‌توان انتظار داشت که با یک ماه تاخیر در اطلاع از بیماری؛ و سپس اعلام رییس جمهور به عادی شدن شرایط از شنبه؛ و پیش از رسیدن به شنبه، اعلام این هفته به عنوان اوج بحران؛ و دو روز بعد از این خبر، اعلام شود که اوج بحران در هفته بعد است و قطعا این اوج باز هم تاخیر خواهد افتاد، با این وضعیت چگونه مردم به طرح شما اعتماد و با ان همکاری کنند؟. به نظر می‌رسد که ستاد کرونا را باید بازسازی کرد و کار را به دست نیروهای سیاسی و اجتماعی داد و وزارت بهداشت در کنار آنان عمل کند. البته اکنون هم احتمالا کار دست همین نیروها است ولی بهتر است شفاف و پاسخگو شوند.

***

ضرورت پرداخت یارانه کرونا به اقشار کم درآمد و روز مزد

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه کرونا سلامت اقتصاد را خدشه‌دار کرده است، عنوان کرد: مردم از درب منازل بیرون نمی‌آیند که باعث تعطیلی کسب و کارشان شده است؛ همین امر می‌تواند به بسیاری از مشکلات اقتصادی و معیشتی دامن بزند. وی با اشاره به ایام نوروز و شب عید، بیان کرد: امروز بازارها رو به تعطیلی رفته است و مردم دچار مشکل شده‌اند. 

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: یکسری از اصناف دچار خسارت شده‌اند، مانند کارگران روزمزد که ساعتی دستمزد دریافت می‌کنند این قشر زندگیشان فلج شده زیرا کل معیشت‌شان با سرکار رفتن در روز می‌چرخد اما این روزها به خاطر بیماری کرونا خانه‌نشین شده‌اند، باید برای این بخش از جامعه که تعداد زیادی را هم تشکیل می‌دهند، فکری کرد.

جعفرزاده ایمن‌آبادی ادامه داد: باید به اقشاری که این روزها کم درآمد هستند و بیماری کرونا باعث تعطیلی همین مشاغل کوچک شده یارانه داده شود.

***

نمایندگان ملت نباید ملت را رها کنند

نامه نیوز در گزارشی با نقد تعطیلی مجلس شورای اسلامی بدلیل ویروس کرونا، سوالاتی را مطرح کرده که در ادامه آمده است:

1.آقای رئیس{علی لاریجانی} اول بفرمایید فرق مجلس با سایر ادارات دولتی و غیردولتی که این روزها در سخت‌ترین شرایط بهداشتی همچنان غیورانه به کار خود ادامه می‌دهند با مجلس چیست؟ چرا مجلس که سه‌روز در هفته جلسه دارد باید تعطیل شود اما دیگران باید به خدمات‌دهی به مردم بپردازند؟ 

2.تعطیلی مجلس درست در زمانی که بعد نظارتی باید بر سر کار باشد، چه توجیهی دارد؟ به یک معنا اگر چه که ستاد کرونا این را درخواست کرده اما این درخواست می شد با مقاومت مجلس به دلیل شزلیط خاص این روزها مواجه شود.

3.آیا اگر نمایندگان بر سر کار بودند و جلسه فوق‌العاده تشکیل می‌دادند، جدا از بعد نظارتی نمی‌توانستند مصوبات فوریتی برای بهبود وضعیت فعلی داشته باشند؟

4.حالا که کسب‌وکار مردم به دلیل مسائل بهداشتی کساد شده است، آیا نمایندگان نمی‌توانستند طرح‌هایی را برای تسکین وضعیت اقتصادی مردم بیچاره مصوب کنند؟

5.تعطیلی مجلس درست در زمان بررسی بودجه ؟

6.تصاویر توزیع کیف‌های حاوی اقلام بهداشتی مانند ماسک و ژل ضدعفونی‌کننده بین‌ نمایندگان مجلس بسیار دردآور، ناراحت‌کننده و ناشایست بود. آیا خون نمایندگان آن‌قدر رنگین شده که مردم حتی یک ماسک هم نمی‌توانند بخرند اما آن‌ها باید با خیال راحت با کیفی حاوی از اقلام بهداشتی راهی منزل شوند.

آقای دکتر! لطفا همین الان اگر این مطلب را خوانده‌اید یا به گوش شما رسانده‌اند، تلفن خود را بردارید و از نمایندگان بخواهید به خانه ملت بازگردند یا از ابزارهای فضای مجازی که حتی مدارس ابتدایی هم در حال استفاده از آنها برای عقب نماندن دانش آموزان ازتحصیل هستند بهره جسته و جلسات را به صورت ویدئو کنفرانس تشکیل دهید ...اگر نمایندگان ملت در چنین اوضاعی مردم را رها کنند، حافظه تاریخی ملت آن‌ها را فراموش نخواهد کرد. 

***

چرا کرونا را به شوخی گرفته‌اید؟
انصاف نیوز نوشت: مسعود پزشکیان، وزیر بهداشت دولت خاتمی و نایب رییس کنونی مجلس می‌گوید که کرونا شوخی گرفته شده است و باید بسیار جدی‌تر با آن برخورد کرد. او از لزوم برقراری جدی قرنطینه سخن گفته و ضمن انتقاد از عدم قرنطینه‌ قم، به وزارت بهداشت توصیه می‌کند که با دستوری، قاطع و نظامی با این ویروس برخورد شود و اگر هم به برنامه‌ و گوشزدهای وزارتخانه عمل نمی‌شود اما برای اتمام حجت بایداین مسائل را اعلام کند.

پزشکیان درباره‌ قرنطینه‌ قم گفت: من اگر جای وزارتخانه بودم روز اول قم را قرنطینه می‌کردم و اجازه نمی‌دادم بیرون بروند.؛ اگر هم قبول نمی‌کردند الان که این مشکلات پیش آمده می‌گفتم ما تکلیف‌مان این بود که به شما بگوییم، شما قبول نکردید و حالا تاوانش را هم بدهید. چون بالاخره این بیماری شوخی‌بردار نیست که ما اینگونه با آن برخورد می‌کنیم. مدام می‌گوییم که نترسید و ما می‌جنگیم! بنظر من باید کسی که گرفتار است قرنطینه شود، با کسانی که در ارتباط بوده قرنطینه شوند، تا دیگران را آلوده نکند.

من خودم مهم نیستم و می‌گویم که نمی‌ترسم، ولی من با کاری که دارم می‌کنم ۱۰ نفر دیگر را گرفتار می‌کنم، گناه آنها چیست؟ اینکه کشور را ۱۵ روز تعطیل می‌کردند بهتر از این بود که الان کلا تعطیل شود. الان بیمارستان‌ها برای مریض‌ها جا ندارند، روزبه‌روز هم بدتر خواهد شد. اقتصاد و همه‌چیز مملکت را هم بنظر من بهم خواهد ریخت؛ مگر اینکه بصورت جدی و نظامی با آن برخورد کنند، شوخی بردار نیست. ۱۵ روز مملکت را تعطیل می‌کردند، مثل عید که ۲۰ روز تعطیل است، چه می‌شد؟ ولی متاسفانه نکردند و این گرفتاری در اکثر استان‌ها پیدا شده است. بحث ویروس و بیماری‌های واگیر شوخی بردار نیست؛ ما متاسفانه با آن جدی برخورد کردیم.

***

پزشکی که قهرمان شبکه‌های اجتماعی شده است

آفتاب یزد نوشت: مدت زمان کمی از حضور کرونا این ویروس ناخوانده در کشور می‌گذرد اما بر خلاف آنکه مسئولان وزارت بهداشت بارها اعلام کرده‌اند که این ویروس درصد کشندگی پایینی دارد، ترس و اضطراب عجیبی را به جان مردم انداخته است. از همین رو در تلاشند، مردم را با آگاه‌سازی نسبت به این ویروس،‌ آرام کنند. یکی از این افراد پزشکی با عنوان مهرناز اسدی است. او فوق تخصص ریه و پزشک بخش مراقبت‌های ویژه بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان امام خمینی تهران است.

این پزشک زمانی که در یکی از برنامه‌های تلویزیونی حضور پیدا کرد و در مورد کرونا گفته بود:« کرونا بیماری پیچیده‌ای نیست و مردم خیلی نگران نباشند. این ترس و نگرانی مردم ناشی از ترسی است که مردم در فضای مجازی به یکدیگر انتقال می‌دهند. من و همکارانم در ارتباط مستقیم با بیماران حاد کرونایی هستیم و تا کنون تست ندادم و تست هم نخواهم داد» برخی به او در فضای مجازی تاختند. تا اینکه این بانوی پزشک با انتشار ویدئویی از درون سالن قرنطینه بیمارستان امام خمینی که محل بستری بیماران مبتلا به کروناست بار دیگر نقش به سزایی را در روحیه دادن به مردم ایفا کرد... حالا او به یک قهرمان در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است. این موضوع را می‌توان از واکنش‌های کاربران در شبکه‌های اجتماعی دید. یکی ازکاربران نوشته است:« یک تنه جلوی دروغ‌پراکنی و شایعه‌سازی فضای مجازی ایستاد. خدا حفظش کنه کمی امیدوار شدم».

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۵۸۱۸۹۲۰:۴۰:۳۶ ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
با توجه اینکه بیش از 100 نماینده مجلس شرایط رد صلاحیت داشته و عده ای هم وکیل الدوله هستند قطعا این مجلس مشروعیت قانون گذاری ندارد و همان بهتر که بودجه را شورای نگهبان بررسی کند
ناشناس۱۳۵۸۲۰۱۲۰:۴۷:۱۰ ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
مجلس را اگر می خواستند می توانستند از طریق دور کاری و ویدییو کنفرانس و شبکهدمجلزی برگزار کرد
سعید۱۳۵۸۲۲۰۲۱:۰۸:۴۶ ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
به شما پزشکان، پرستاران و کادر درمانی خود که از بهترینها هستید افتخار می کنیم. خدا به شما و همگی مردم ایران و درماندگان دنیا که جز خدا کسی را ندارند رحمت کند.
ناشناس۱۳۵۸۲۲۲۲۱:۱۱:۳۱ ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
کسی توسل به دعا را مسخره نمی کند اما لیس زدن ضریح وتوهین به همان علمی که خداوند وپیامبر آموختنش را با تحمل هر سختی لازم می دانند واین که دست روی دست بگذاریم تا بیماری خوب شایع شود وبعد نتوان جمعش کرد قطعا جای تمسخر دارد ! دعا در کنار تلاش وبه کار گیری تمام امکانات برای مبارزه با کرونا نه تنها مسخره نیست بلکه بسیار به جا وزیباست .
ناشناس۱۳۵۸۲۴۸۲۱:۵۰:۲۲ ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
شاهکار جدید قوه قضاییه رییسی : اطلاع رسانی بدون مجوز جرم شد !!! فردی که فیلمی از غسالخانه بهشت معصومه(س) قم در فضای مجازی منتشر کرده بود بازداشت شد. به گزارش عصرایران به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، زارع معاون دادستان قم اظهار کرد: فردی که تصاویری از غسالخانه آرامستان بهشت معصومه قم را بدون مجوز منتشر کرده بود دستگیر و پرونده او به قوه قضائیه ارجاع داده شد. او تاکید کرد: هر کسی که درباره کرونا خبر یا تصویر جعلی یا بدون مجوز منتشر کند و امنیت روانی جامعه را بر هم بزند، مجرم است و با آن برخورد قاطع می شود.
ناشناس۱۳۵۸۹۱۵۱۳:۱۳:۵۷ ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
اقدام قوه قضاییه درست بود افرادی که امنیت روانی جامعه را در این شرایط بحران کرونا برهم می زنند باید با آنها برخورد قاطع بشود.
ناشناس۱۳۵۸۲۸۲۲۲:۳۶:۱۳ ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
"تاکنون تست کرونای ۲۳ نفر از نمایندگان مثبت بوده چراکه این افراد ارتباط تنگاتنگی با مردم دارند"---جک قرن
ناشناس۱۳۵۸۲۹۱۲۲:۴۸:۳۰ ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
ریشه همه بی عدالتی ها و فساد ها و رانت ها و .......... در این چند دهه ، همین تبعیض بین خودی ها و غیر خودی ها 《 بوده ، هست و خواهد بود 》 و از هیچ کسی هم کاری بر نیامده و نمی آید و نخواهد آمد .
ناشناس۱۳۵۸۲۹۸۲۲:۵۳:۲۶ ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
اگر از یک ماه قبل از اعلام شیوع آن در ایران، به مردم اطلاع رسانی و ارتباطات با چین قطع می شد، الآن کشور و مردم این قدر خسارات متحمل نمی شدند. وقتی مردم از مسئولان می ترسند، دنیا باید هم از کارهای ایران بترسد.
مهران۱۳۵۸۸۸۳۱۲:۴۰:۵۴ ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
کره و ژاپن و ایتالیا و امریکا (که هیچی اعلام نمیکند) و ... گرفتن چی؟
ناشناس۱۳۵۸۳۰۲۲۲:۵۵:۴۵ ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
این ویروس اینقدر هم خطر ناک نیست!
ناشناس۱۳۵۸۳۱۹۲۳:۱۲:۲۱ ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
درود بر خانم دکتر مهرناز اسدی که یک تنه جلوی شایعه سازی و دروغ پراکنی فضای مجازی درباره کرونا ایستاد و به مردم امید داد.
ناشناس۱۳۵۸۳۲۱۲۳:۱۴:۲۶ ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
خدا زیبا کلام را با ترامپ در قیامت مشهور کند
ناشناس۱۳۵۸۸۸۸۱۲:۴۲:۱۶ ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
مجید جان اون که تو میگی محشوره نه مشهور
نمیدونم۱۳۵۸۳۳۴۲۳:۳۴:۵۲ ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
به سخره گرفتن اعتقادات و باور هر آدمی در این کره خاکی پسندیده نیست ولی وقتی علت رو جویا بشیم که چرا در داخل کشور اینجوریه به جواب میرسیم.
ناشناس۱۳۵۸۳۳۸۲۳:۳۹:۰۹ ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
دعا کردن بد نیست ولی ببینید چرا مردم از برخی اعتقادات روی برگردوندن؟
lمصطفی۱۳۵۸۳۴۳۲۳:۴۷:۲۳ ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
اون «نابغه» گفتنش خیلی جالب بود. بدون اینکه زحمت ایشان و همکارانشان را ندیده بگبرم، باید بگم خیلی هم خودشیفته هستن!
ناشناس۱۳۵۸۳۴۷۲۳:۵۳:۵۳ ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
به حتم در کاخ سفید به همان دعا اکتفا نمی کنند و کار عملی و‌علمی نیز سر لوحه کارشان است
محمد۱۳۵۸۳۶۲۰۰:۰۸:۱۸ ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
خانم دکتر اسدی خیلی بهتر از وزیر توضیح داد واقعا ترسم ریخت
صادقی۱۳۵۸۳۸۸۰۰:۲۹:۵۹ ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
درود بر این شیر زن پزشک آرزوی سلامت برای همه عزیزان کادر درمان فداکاران خط اول مبارزه با بیماری
ناشناس۱۳۵۸۴۰۴۰۱:۰۴:۴۱ ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
این خانم برای ریاستش نمایش بازی می کند
ناشناس۱۳۵۸۴۶۲۰۵:۱۰:۱۸ ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
کسی از جعبه سیاه خبر داره که چیشد؟؟؟
ناشناس۱۳۵۸۵۵۳۰۸:۵۱:۴۶ ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
در ضمن این همه موارد کرونا مثبت بین مسئولین نشان دهنده میزان رعایت بهداشت فردی نیست؟
ناشناس۱۳۵۸۵۷۷۰۹:۱۱:۵۴ ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
خدا حافظ شما باشد خانم دکتر عزیز
ناشناس۱۳۵۸۵۹۹۰۹:۲۴:۰۸ ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
بهتر نبود يارانه يك ماه همه رو صرف قرنطينه قم ميكردند كه اين همه هزينه‌ي بعدي تحميل نكنند؟
ناشناس۱۳۵۸۶۲۹۰۹:۴۷:۰۶ ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
در مورد دعا کردن در کاخ سفید، مقامات آمریکایی هم برای مردم آمریکا کار میکنند و هم دعا. فرق بسیاری وجود دارد با کسانی که به اسم اسلام بیت المال را به تاراج می برند و بدون هیچ کاری فقط دعا میکنند.
ناشناس۱۳۵۸۶۵۹۱۰:۰۹:۴۷ ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
یاد شهید باکری بخیر وقتی برایش کمپوت آوردند سوال کرد به همه لشکر داده اید گفتن به آن اندازه نداشتیم گفت پس من هم نمیخواهم .آنوقت نمایندگان کیف وسائل ضد ویروس میگیرن و آقا زاده ها و نمایندگان همگی تست کرونا میدهند اما به مردم توصیه میشود تا جانتان به خطر نیفتاد احتیاجی به تست کرونا ندارید.
ريزبين۱۳۵۸۷۲۶۱۰:۵۸:۴۲ ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
خانم دكتر مهرناز اسدي چه مبلغي رو گرفته كه اينطور مردم رو فريب بده ؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۳۵۸۸۲۰۱۲:۰۱:۴۶ ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
خانم دکتر درست میفرمایند فریب کاری و دروغ پردازی در فضای مجازی موج می زند.
مجيد۱۳۵۸۷۸۷۱۱:۴۳:۵۱ ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
انشالله همه شماسلامت باشيد ولي ترسم ازاين نترسيدنهااخرش تست كروناباشه اميدوارم اشتباه بگم
ناشناس۱۳۵۸۸۸۱۱۲:۴۰:۲۱ ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
البته که نمایندگان با دیگر مردم فرق دارند دریک استان شاید کیت نباشد ولی هرکدام از نمایندگان برای خودشان یک عدد کیت شخصی دارند این است عدالت مجلسی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  25. اسراییل چه باید بکند؟ 

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  2. این صدای اقتدار ایران است ...

  3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  4. وحدت ملی با وعده صادق

  5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  14. اسراییل چه باید بکند؟ 

  15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  16. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  17. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  18. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  19. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  20. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  23. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  24. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  25. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

آخرین عناوین