زیدان جدید هشت می‌پوشد

گروه ورزشی الف،   3981212193

الکلاسیکو با تمام جذابیت‌هایش به پایان رسید و قاب ماندگار از این دیدار دست های بالا رفته بازیکن آلمانی رئال لحظه ارسال پاس گل اول است.

 
به گزارش "ورزش سه"، یوهان کرایف او را این‌چنین توصیف کرده است: «او همه کارها را عالی انجام می‌دهد، سرعت پاس‌های او عالی است و همیشه همه‌چیز را زیر نظر دارد. او تقریباً بازیکن کاملی است.»


صحبت از نهمین آلمانی تاریخ باشگاه رئال مادرید است که شاید به‌اندازه تمامی آن‌ها در این تیم افتخار به دست آورده است. اگر می‌خواهید تفاوت روند حرکتی کهکشانی‌ها را در حضور و یا عدم حضورش را متوجه شوید لازم نیست جای دوری برویم. کافی است به دو بازی آخر رئال یکی در برابر من سیتی و دیگری درنبردی به نام الکلاسیکو توجه کنید.


 باید بپذیریم که کروس شبیه هیچ‌کسی نیست، این بدان معنی است که برای یافتن جانشینی در قواره‌های او باید مدت‌ها صبر کنید.

 


اگر دلتان می‌خواهد نظر کاپ لو را هم درخصوص کروس بدانید به جملات زیر را بخوانید:
«تونی کروس که ازنظر من یکی از بهترین هافبک‌های قرن 21 هست، بیشتر با پاسای دقیق و دید عالی‌اش شناخته می‌شود. اما توانایی‌های این بازیکن فراتر از پاس‌هایش است و همین باعث می‌شود که به او لقب یک هافبک همه‌کاره در وسط زمین را بدهم. این ویژگی بازی کروس، حتی نابغه‌های تاکتیکی مثل کلوپ و گواردیولا را هم در پرس کردن رئال مادرید دچار مشکل کرده است و یکی از موفقیت‌های اخیر زیدان هم دقیقاً همین ویژگی هست که در بازی‌های زیادی به تیم کمک کرده تا برنده از زمین خارج شود.»

 


شب گذشته با دیدن ترکیب اولیه رئال متوجه شدیم که این بار "زیزو" اشتباه بازی قبل را تکرار نکرده و او را در کنار "فده والورده "و"کاسمیرو" به‌عنوان سه هافبک رئال به مصاف بارسلونا فرستاده است و درواقع می‌توان گفت او جواب اعتماد دوباره زیدان را با نمایش خیره‌کننده‌اش در طی 90 دقیقه به زیباترین وجه ممکن داد.


 اینکه زیدان به دلیل پست مشترکش با کروس توانسته چه تأثیرات مثبتی را در نحوه بازی این آلمانی دوست‌داشتنی بگذارد بر کسی پوشیده نیست. زیدان با تشخیص درستی که درخصوص بازی کروس داد او را یک منطقه جلوتر آورد تا عملاً بتواند ریتم بازی تیمش را با خصوصیات او تنظیم کند و این شاید آغاز شکل‌گیری سه هافبک میانی به نام" کاسمیرو"، "مودریچ" و "کروس" بود که بدون اغراق نقششان در موفقیت‌های رئال کمتر از کریستیانو نبود.

 

 

 


اوج هنرنمایی کروس در دیدار دیشب در هنگام به ثمر رسیدن گل اول رئال است که انصافاً هرچند بار آن را ببینید سیر نمی‌شوید. کروس وقتی شکاف بین "نلسون سمدو" و" بریت ویت" را می‌بیند دیگر نمی‌تواند این فرصت را از دست دهد. با علامت دستش به وینیسیوس فرمان فرار را صادر می‌کند و دریک زمان‌بندی درست به بهترین شکل ممکن پایه‌گذار گلی می‌شود که شاید به قیمت یک قهرمانی برای مادریدی‌ها ارزش داشته باشد. این از خصوصیات بازیکنان بزرگ دنیا است که قطعاً تونی یکی از آن‌هاست.

 


اگر هنوز از بیان درخشش کروس در الکلاسیکوی شماره 180 قانع نشدید کافی است آمار به‌جای مانده از او را در بازی دیشب مرور کنید:
 65 پاس (64 پاس سالم)، 7 ارسال از جناحین،4 پاس بلند (100 درصد سالم)، 91 درگیری (touch)، 7 ارسال کرنر، 1 تکل موفق،6 قطع ارتباط و درنهایت 1 پاس گل

 

 


 آفتاب آمد دلیل آفتاب. اما پرسش مهم در حال حاضر این است: «آیا او می‌تواند عصای دست زیدان در ورزشگاه اتحاد هم باشد یا خیر...» باید منتظر بمانیم و ببینیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. وحدت ملی با وعده صادق

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. کمی دیر نیست؟

  16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

آخرین عناوین