چند جمله درباره کرونا

سید ابوالفضل هاشمی، گروه تعاملی الف،   3981212027 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
چند جمله درباره کرونا

در خصوص کرونا بسیار سخن گفته می‌شود ولی براساس بررسی های مختلف دو فرضیه در خصوص منشاء ویروس کرونا وجود دارد.

براساس یکی از این فرضیه ها در 26مهر تا پنجم آبان 1398 ( ۲۷-۱۸ اکتبر ۲۰۱۹) "هفتمین دورۀ بازی های نظامی جهانی" در شهر "ووهان" برگزار شد و در خلال آن پنج ورزشکار خارجی به سبب بیماری های عفونی به بیمارستانی انتقال یافتند؛ زمانی که این خبر در اینترنت چین پخش شد، شبکه های اجتماعی محلی مملو از فرضیه ها شد.

بیمارستان مزبور طرح اضطراری را مطرح کرد و پنج نفر مبتلا را ایزوله کرد و اعلام کرد که  بیماری عفونی که توسط افراد خارجی وارد شده بود، مالاریا بود لذا ربطی به ویروسی که از اوایل دسامبر اولین شهروندان ووهان را مبتلا ساخت، نداشت؛ حال این نکته مطرح است در روزهایی که بازی های مزبور در جریان بود هیچکس اطلاعی در خصوص ویروس کرونا  و کمتر از آن در خصوص اقدامات تشخیصی نداشت.

در فرضیه دوم برخی از دانشمندان چینی معتقدند که این ویروس ممکن است از "بازار ماهی هوانان" واقع در مرکز شهر "ووهان" نشأت گرفته باشد. بله، ممکن است این موضوع صحت داشته باشد لیکن تیمی از محققان داده های مربوط به ۹۳ نمونه "ویروس Covid-۱۹ " را که از ۱۲ کشور مختلف آمده بودند، مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و پی به موضوعی بردند که ممکن است وضعیت فرق کند.

داده های ژنومیک این عامل بیماری زا نشان می دهند که این ویروس ممکن است از خارج از بازار فوق و نه از درون آن نشأت گرفته باشد، گزارش حاوی این تحقیق قابل استعلام است حال با بررسی آن در مرحلۀ اول بسیاری از بیماران مبتلا با بازار ماهی هوانان که از اول ژانویه تعطیل شد، مرتبط بود. در این مرحله این مکان ممکن است فقط باعث تشدید جریان ویروس Covid-۱۹ شده باشد و منشأ آن نباشد، این فرضیه وجود دارد که انتقال آن از انسان به انسان بسیار قبل تر از ژانویه یعنی حتی در آبان 98 (نوامبر ۲۰۱۹) آغاز شده باشد.
 

قرنطینه ایرانی ها در کویت
از آنجا که مقامات کویتی تمایل ندارند ویروس کرونا در این کشور منتشر شود؛ هتل پنج ستاره کوت را برای قرنطینه اجباری افراد سفر کرده به ایران به ویژه شهروندان شهرهای قم و تهران اختصاص دادند وهزینه رزرو این مکان را وزارت دارایی این کشور متقبل شد. نیروهای امنیتی به منظور جلوگیری از فرضیه هایی چون تلاش برای فرار و ...؛ با در دست داشتن اسلحه و مسلسل و نیز پوشیدن ماسک، در اطراف هتل حلقه امنیتی تشکیل دادند، این هتل به مدت سه هفته در رزور وزارت دارایی کویت خواهد بود زیرا دوره میزبانی این ویروس حدودا ۱۴ روز تخمین زده شده است. در کویت به علت پخش ویدئوهایی که افراد موجود در این هتل ارسال کرده اند و شامل بحث و جدل مشمولین قرنطینه با کادر پزشکی است، وضعیت هرج و مرج حاکم شده است.این در حالی است که برخی نمایندگان تلاش کرده اند تعدادی از اشخاص موجود در این هتل را از کشور اخراج کنند، اما معاون وزیر بهداشت اعلام کرد کسی نمی تواند از هتل خارج شود.

ایتالیا سومین کشور آلوده
در ایتالیا شیوع ویروس کرونا به شدت افزایش یافته، به طوری که ایتالیا به سومین کشور جهان بعد از چین و کرۀ جنوبی به لحاظ ابتلا به این بیماری و نخستین کشور در اروپا تبدیل شده است.
حتی چند نفر از پزشکان و کادر بیمارستان ها به ویروس کرونا مبتلا شده اند. زمانی که پزشکان به این ویروس آلوده می شوند، این به معنای آن است که روش های صحیح اجرا نمی شوند و این روند بسیار فاجعه بار است.
در حال حاضر، در شهر کودونوی ایتالیا آمبولانس ها فعالیت ندارند و این شهر جزء شعاع قرمزی است که از کل جهان جدا شده و در انزوا قرار دارد. در این شعاع قرمز، در حدود پنجاه هزار نفر سکونت دارند. وضعیت بیمارستان ها در این شهر بسیار خطرناک و دشوار است، زیرا برخی از کادر پزشکی بیمار شده اند و برخی دیگر نیز در قرنطینه قرار دارند در نتیجه در این شهر، کمبود پزشک و پرستار حاکم است. در حال حاضر، بیشتر عفونت های تنفسی ناشی از ویروس کرونا است. این ویروس دچار تغییرات ژنتیکی شده که غیر قابل درک می باشد. افراد مبتلا به این ویروس در وضعیت جسمانی بسیار سختی قرار می گیرند، اما اکثر مبتلایان در نهایت بهبود می یابند.

در اروپا، ایتالیا نخستین کشوری است که تعداد زیاد مبتلایان به ویروس کرونا را به خود اختصاص می دهد. تمامی رویدادهای مهم و از جمله، مسابقات ورزشی و کارناوال ها لغو شده اند، دولت ایتالیا با کشورهای همسایه اش (آلمان، اسلوونی، فرانسه، سوئیس و اتریش) جلسه اضطراری را برگزار کرد. ایتالیا تمامی پروازهای مستقیم به چین را متوقف کرده و درجه حرارت تمامی مسافران در فرودگاه ها بررسی می شود. اتریش خط راه آهن خود با ایتالیا را به حالت تعلیق درآورده است البته به غیر از ایتالیا، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کره جنوبی نیز رو به افزایش است. شمال ایتالیا به واسطۀ ویروس کرونا به زانو در آمده است، افرادی شمال ایتالیا را دوست دارند و کسانی نیز از آن نفرت دارند. زیرا شمال ایتالیا البته نه تمام آن، سایر نقاط ایتالیا را دوست ندارد و آن را به مضحکه می گیرد.

کورنا در راه آمریکا
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا اعلام کرده که شیوع ویروس کرونا در آمریکا گریزناپذیر است و مقامات بهداشتی کشور به هیچ وجه نمی دانند که شیوع کرونا در آمریکا محدود خواهد بود یا گسترده اما به هر حال مردم آمریکا باید بدانند که زندگی عادی آنها به گونه ای چشمگیر مختل خواهد شد. وزیر بهداشت آمریکا نیز گفت ما نمی توانیم دور آمریکا حصار بکشیم و کشور را از ورود ویروس کرونا مصون نگه داریم و می دانیم که در آینده شمار بیشتری از مبتلایان به کرونا را در کشور خواهیم داشت. سناتور "میت رامنی" از عدم آمادگی دولت ترامپ برای مقابله با شیوع کرونا در کشور انتقاد کرد و گفت به باور من دولت ترامپ تدابیر لازم را برای مقابله با این بیماری اتخاذ نکرده است، در انتقادات وی برخی دیگر از سناتورها هم نظر هستند چراکه به عنوان نمونه وزارت بهداشت آمریکا فقط ۳۰ میلیون ماسک ذخیره دارد در حالیکه آمریکا حداقل به ۳۰۰ میلیون ماسک نیاز دارد.
 

چند نکته
رئیس سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد جهان باید هم اکنون و با قدرت و سرعت به جنگ ویروس کرونای جدید برود ولی اگر وقت تلف کند و اوضاع از کنترل خارج شود، اوضاع نه تنها برای چین بلکه برای کل جهان خطرناک خواهد شد. گسترش ویروس کرونا از شرق تا غرب، به روشنی نشان می دهد این ویروس توانایی بالایی برای گسترش در سطح جهان دارد و علت آن هم انتقال آن از طریق انسان به انسان است. این یکی از عوارض جهانی سازی است. از طرفی اظهار نظر رئیس سازمان بهداشت جهانی در خصوص واکسن کرونا جالب بود چراکه ساخت واکسن کرونا دست کم یک سال زمان می برد. عربستان سعودی در حال اتخاذ اقدامات پیشگیرانه هستند، در بلند مدت و در صورت انتشار این ویروس  در سطح جهانی احتمالا به علت نزدیک بودن موسم حج و ماه رمضان با معضل مواجه خواهد شد.

از آنجا که علل انتشار این ویروس ناشناخته است، برخی از تحلیل گران خارجی از زاویه توطئه به آن نگاه کرده و این پرسش را مطرح می کنند آیا شیوع چنین گسترده "کرونا ویروس" در چین و ایران به عنوان کشورهایی که آمریکا با آن دو دشمن است، یک اقدام تصادفی است؟

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۵۵۸۹۳۱۰:۲۱:۰۲ ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
عمدی بودن چند وقت دیگر بیرون می اید علت چی هست مانند خیلی از بیماری های جدید که منشا ان دولتی مثل امریکا یا فرانسه بود
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. و ناگهان اخلاق!

  4. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  5. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  6. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  7. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  8. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  9. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  12. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  13. دبی؛ چند روز پس از سیل

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  16. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  17. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

  18. فریب نخوریم! 

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین