تراکم ترافیکی در محورهای غرب مازندران؛ محور کندوان همچنان مسدود است

گروه اجتماعی الف،   3981209067

علی‌رغم تاکید مسئولان استانی و ملی برای لغو سفر مسافران به مازندران، متاسفانه تراکم ترافیکی در محورهای غرب مازندران حادث شده است.

به گزارش تسنیم، به دنبال بارش شدید باران و برف طی 48 ساعت گذشته در محورهای مازندران هر سه محور هراز، سوادکوه و کندوان مسدود شده بود. اکنون بجز محور کندوان، دو محور هراز و سوادکوه باز بوده و جو آفتابی در استان حاکم است.

جو گرم هوا اگرچه باعث شده تا ویروس کرونا فروکش کند ولی خالی شدن شهرهای بزرگ مثل تهران و اصفهان بسیاری از مسافران و مردم را علیرغم تاکیدات مسئولان وزارت بهداشت، آنان را زودتر از ایام عید به مازندران کشانده است.

هم اکنون برخی تفرجگاه‌ها و اماکن دینی شهرهای غربی استان، مملو از خودروهای مسافران تهرانی و قمی و حتی اصفهانی شده و این امر نگرانی‌هایی را برای ساکنان شهرهای غربی استان فراهم کرده است.

با توجه به شیوع ویروس کرونا در استانهای مرکزی و پایتخت ایران، هجوم مسافران به استان مازندران بسیار خطرناک برای مسافران و مردم این استان شده است. اگرچه ایستگاه‌های سلامت و تست سنجی در مبادی ورودی استان ایجاد شده ولی امید آن می‌رود کنترل برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در شهرهای شمالی ایران از سوی مسافران و مردمان آن مناطق با جدیت بیشتری صورت گیرد.

سرهنگ پاسدار علی‌رضا قدمی، فرمانده پلیس راه مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ساری، اظهار داشت: تردد در محورهای هراز  و سوادکه روان بوده و محور کندوان به دلیل احتمال ریزش کوه ناشی از یخبندان تا اطلاع ثانوی مسدود است.

وی با بیان اینکه  تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 15 تا 23 روز جمعه نهم اسفند ماه از کرج به مرزن آباد ممنوع است، گفت: آمد و شد انواع وسایل نقلیه از ساعت 18 تا 23 از مرزن آباد به کرج یک طرفه می‌شود.

قدمی با بیان اینکه هم اکنون جاده‌های استان برفی و سطح جاده‌ها لغزنده است گفت: محور سوادکوه لحظاتی قبل بازگشایی شد و جاده چالوس به علت بارش برف و کولاک شدید همچنان بسته است.

فرمانده پلیس راه مازندران با بیان اینکه راهداران در حال نمک پاشی و برف روبی این دو جاده هستند، افزود: امیدواریم تا یک ساعت آینده جاده چالوس بازگشایی شود.
او گفت: 8 مورد سقوط بهمن از صبح امروز تا کنون در جاده کندوان گزارش شده که به دلیل مسدود بودن تلفات جانی و مصدوم نداشته است.

سرهنگ قدمی با بیان اینکه پیش بینی می شود جاده چالوس امشب هم ریزش بهمن داشته باشد ، افزود: جاده‌های هراز و کیاسر هم اکنون باز است و آمد وشد خودرو‌ها به کندی و با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

فرمانده پلیس راه مازندران با اشاره به لغزنده بودن سطح راه‌های استان به رانندگان توصیه کرد تجهیزات فصل زمستان مانند زنجیر چرخ و پوشاک گرم به همراه داشته و از سفر‌های غیر ضروری در جاده‌های کوهستانی مازندران خودداری کنند

وی بیان کرد: محور کندوان که در سه روز گذشته به‌دلیل ریزش بهمن و سنگ مسدود شده هنوز امکان تردد در آن وجود ندارد. از بلوار مرزن‌آباد تا تونل دهانه شمالی این محور در محدوده مازندران مسدود بوده و این محور به‌دلیل ریزش بهمن و سنگ هنوز برای تردد ایمن نشده است. درحال حاضر ماموران راهداری و پلیس راه در حال بازگشایی مسیر هستند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین