زمزمه ممانعت کشورهای همسایه از واردات محصولات دام ایران/کرونا ارتباطی با دام ندارد

گروه اقتصادی الف،   3981209055

رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به شیوع کرونا از تاثیرات این بیماری و فضای مباحث پیرامونی آن بر وضعیت اقتصادی کشور خبر داد.

به گزارش روابط ‌عمومی سازمان دامپزشکی کشور، علیرضا رفیعی‌پور رئیس این سازمان چهارشنبه 7 اسفند 98 در جمع معاونان و مدیران کل ستادی بصورت ویدیوکنفرانس با مدیران کل ادارات دامپزشکی استانها نشست گذاشت و پیرامون مهمترین رویدادهای این سازمان در سالی جاری و همچنین برنامه‌های مهمی که مدیران دامپزشکی باید با توجه به شرایط جدید اقتصادی کشور پس از تشدید تحریمها اجرا نمایند ارائه کرد.

 وی با ابراز تاسف از اینکه به دلیل شیوع ویروس‌کرونا و توصیه ستاد مقابله با شیوع بیماری کرونا در کشور امکان گردهمایی حضوری تمام مدیران این سازمان در واپسین ماه سال جاری محقق نشده است، گفت: در حال حاضر با 2 شرایط پیش‌بینی شده و همچین پیش‌بینی نشده روبرو هستیم که محوریت آن بر این مبنا استوار است که دشمنان نظام جمهوری اسلامی در سال 99 به دنبال سخت‌تر کردن شرایط اقتصادی در کشور ما هستند.

رفیعی‌پور با بیان اینکه در سال 98 اتفاق‌های غیرمترقبه و تلخ دیگر مانند سیل آغاز سال و حتی در طول هفته جاری رخ داده که این امر در کنار بحران اخیر میانکاله در استان مازندران، سال دشواری را برای کشورمان رقم زد افزود: با این وجود، به همّت و تدبیر تمام پرسنل دامپزشکی و همکاران بخش خصوصی و فداکاری آنها، این سازمان توانست نه تنها با مدیریت بهداشتی خود مانع بروز بیماریهای همه‌گیر دامی یا بیماریهای مشترک شود، بلکه توانست به رونق تولید دامداران، مرغداران و آبزی‌پروران و پرورش‌دهندگان زنبورعسل و کرم ابریشم کمک موثری کند.

وی با اشاره به تغییرات آرایش سیاسی قوه مقننه در انتخابات اخیر 2 اسفند 98 در کشور، از تهیه و تدارک مجموعه مهمی از اطلاعات برای 290 نماینده برگزیده و جدید مجلس (که تنها 56 نفر از آنها در دوره کنونی نیز نماینده هستند) جهت تشریح نقش تاثیرگذار سازمان دامپزشکی در مدیریت بهداشتی واحدهای تولیدی خبر داد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: بطور قطع بر تمام مدیران این سازمان واجب است در همین مقطع زمانی، پاسخگوی پرسش‌های احتمالی نمایندگان دوره کنونی و دوره پیش‌رو باشند تا به تصمیمهای موثر و کارآمدی برای مجموعه دامپزشکی کشور منجر شود.

رفیعی‌پور در ادامه تاکیدش بر دلیل تلاش ویژه مدیران دامپزشکی در ستاد مرکزی و استانها برای تعامل مؤثر با نمایندگان جدید مجلس، بر اهمیت تقویت مدیریت بهداشتی کشور در خدمت به تولیدکنندگان مواد پروتئینی کشور تاکید کرد و گفت: بدون تردید ما مسئول هر یک گرم تولید فراورده پروتئینی در کل مجموعه دام، طیور و آبزیان و زنبورعسل و کرم ابریشم هستیم.

رفیعی‌پور با اشاره به تاثیرات منفی تحریمهای تحمیلی آمریکا علیه جمهوری اسلامی، تغییرات اقلیمی و همچنین در این اواخر شیوع کرونا در کشورمان بر میزان تولید، حراست مسئولانه از دستاوردهای تولیدکنندگان کشور را وظیفه تک تک مدیران سازمان دامپزشکی کشور برشمرد و افزود: با این شرایط، وظیفه ما نسبت به مراقبت از امنیت تولیدکنندگان دوچندان شده است.

وی با همین استدلال و اشاره به خسارت هزاران میلیارد تومانی افت تولید ناشی از هرگونه رسیدگی ناکافی به واحدهای تولیدی در ایران و جهان، خواستار تاکید بیشتر بر تامین و تصویب بموقع و لازم بودجه از سوی مجلس برای تقویت بیشتر مدیریت بهداشتی کشور جهت تامین نیازهای ضروری تولیدکنندگان کشورمان شد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به موضوع داغ روز(شیوع کرونا) از تاثیرات این بیماری و فضای مباحث پیرامونی آن بر وضعیت اقتصادی کشور به ویژه حوزه تولیدات دامی نیز سخن گفت: 'اگرچه این بیماری ارتباطی با دام ندارد، اما برخلاف تاثیر منفی تحریم‌ها بر فرایند صادرات مواد نفتی و پتروشیمی، باید در خصوص زمزمه‌هایی که مبنی بر ممانعت از صادرات فرآورده های دامی و طیور از ایران به برخی کشورهای همسایه صورت می‌گیرد، باید به رایزنی‌ها و اقدامات اقناعی مبنی بر عدم چنین اقدام بی‎‌ارتباطی با کرونا (در عین رعایت ضوابط بهداشتی و استانداردهای سازمان جهانی بهداشت دام) مبادرت ورزید.

وی با اشاره به برخی سمپاشی‌ها در فضای مجازی و تاثیرات آن بر روند تولید محصولاتی مانند لبنیات که پس از ادعای پوچ وجود آفلاتوکسین در لبنیات کشور مطرح شد و همچنین برخی آمارسازی‌های دروغین از کمبود داروها یا وجود کانونهای بیماری در کشور گفت: امروز دشمنان از هر ترفندی جهت نا امیدکردن مردم به دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی استفاده می‌کنند.

رفیعی‌پور از مدیران سازمان دامپزشکی کشور خواست از شنیدن نقطه‌نظرات ارباب رجوع و مدیران تشکلها و شرکتها مبنی بر تجربه موفق سایر ادارات و دستگاهها جهت خدمت سریعتر به مردم استقبال کنند.

به گفته وی، حمایت بی‌چون و چرا از استارتاپ‌ها و شرکتهای دانش‌بنیان در حوزه دامپزشکی نه تنها به کارآفرینی در حداقل زمان ممکن می‌انجامد، بلکه در شرایط تحریم که فرصت ایجاد مشاغل زمان‌بَر وجود ندارد، اهمیت دوچندان نیز پیدا می‌کند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

آخرین عناوین