۳۸۸ مبتلا و ۳۴ فوتی کرونا در کشور/ درخواست والدین؛ تعطیلی مدارس است

گروه اجتماعی الف،   3981209025 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

براساس اعلام مدیر مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور تا امروز ساعت ۱۳ تعداد افراد مبتلا به کرونا به ۳۸۸ نفر رسیده است.

 ۳۸۸ مبتلا و ۳۴ فوتی کرونا در کشور/ درخواست والدین؛ تعطیلی مدارس است

به گزارش ایلنا، براساس اعلام مدیر مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور تا امروز ساعت 13 تعداد افراد مبتلا به کرونا به 388 نفر رسیده است.

این در حالی است که به گفته جهانپور تعداد فوت شدگان به عدد 34 نفر رسیده است.

با اعلام شورای سیاست‌گذاری نماز جمعه، نماز جمعه این هفته در ۲۳ استان به دلیل شیوع کرونا لغو شده است. همچنین براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا دانشگاه و مراکز علمی تا پایان هفته و مدارس، مهدهای کودک و مراکز روزانه بهزیستی تا دوشنبه تعطیل هستند. همچنین به دستور رییس جمهور تدابیری اتخاذ شده تا در صورت ادامه تعطیلی مدارس، دانش آموزان از طریق شبکه آموزش، موضوعات درسی خود آموزش ببینند.

درخواست والدین تعطیلی مدارس است

"نورعلی عباسپور" مدیرکل انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش در گفتگو با ایلنا، درباره نظر والدین دانش آموزان درباره تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: همه خانواده‌ها در این زمینه دغدغه دارند و ما این را در روز چهارشنبه در جلسه‌ای که نماینده انجمن حضور داشت، منتقل و اعلام کردیم؛ بخش قابل توجهی از خانواده‌ها می خواهند مدرسه را تعطیل کنیم و اگر این کار را نکنیم، فرزندانشان را به مدرسه نمی‌فرستند. انشاالله با همدلی که وجود دارد، انتظار می‌رود در بخش دولت کار مدیریت شود، نه این که به صورت متزلزل تصمیم گیری صورت گیرد.

عباسپور درباره تعطیلی مدارس تا پایان سال تصریح کرد: هنوز برای این موضوع تصمیم گرفته نشده، زیرا وزیر بهداشت اعلام کرده که فردا شب تصیم‌گیری می‌شود. پیش بینی این است که با توجه به شرایط، مدارس تعطیل خواهد بود، چون اعلام شده با توجه به وضعیتی که در هر استانی است، تصمیم گیری خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: به نظرم با اطلاع رسانی که درباره شیوع ویروس صورت می‌گیرد، مقداری نگرانی‌ها کاهش پیدا کرده است. پیش بینی این است که تصمیمات به گونه‌ای خواهد بود که نگرانی ایجاد نشود.

عباسپور خاطرنشان کرد: تعطیلی مدارس تا پایان سال تدبیر درستی است، ولی مشکلاتی ایجاد خواهد کرد؛ چرا که وقتی اعلام می‌شود، دو هفته تعطیل است سفر به مناطق شمالی بیشتر می شود و این در حالی است، که طبق گزارش وزارت بهداشت در آن مناطق شیوع بیشتر است. به نظر می‌رسد تدابیر تعطیلات به گونه‌ای باشد که باعث افرایش سفرها نشود تا همه به سمت شمال راه بیفتند و البته این نکته مثبتی است.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش  گفت: کارکنان رسمی و دولتی هم معتقدند، باید این تعطیلات مدیریت شود. اگر تعطیلات مدیریت نشود این همه تلاش جهت خودمراقبتی بی‌تاثیر خواهد بود. به نظرم به جز اوایل که تصمیم گیری‌ها سخت بود، الان کار در یک مسیر منطقی پیش می‌رود؛ یعنی هم فضای روانی که در جامعه حاکم است و هم بخش قابل توجهی از مردم در این زمینه کمک می‌کنند. قطعا دولت به این مطالبه توجه خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به دغدغه های والدین آیا احتمال می‌دهید، مدارس تا پایان سال تعطیل شود؟ گفت: تا پایان سال را نمی‌دانم، ولی تعطیلی به صورت تدریجی خواهد بود.به نظرم تصمیماتی که تاکنون اعلام شده، بر مبنای خواسته‌ها و مطالبات جامعه و دغدغه‌ خانواده‌‌ها است.

وی تصریح کرد: چیزی اکنون اتفاق می‌افتد مدیریت تعطیلات است. اگر همه جا را تعطیل کنند در کشور آشفتگیهای زیادی ایجاد می‌شود. وزیر بهداشت اعلام کرد تعطیلی مدارس را جمعه شب اعلام می کنیم که به نظرم نوعی مدیریت است و معنای این کار این است که مردم از این دو سه روز استفاده نکنند و به مسافرت نروند.

عباسپور در آخر تاکید کرد: رسانه‌ها سمت و سوی خوبی گرفتند، نقاط اختلافی که وجود داشته به حداقل رسیده، همه مردم بسیج شدند و کار در مسیر عقلانی و منطقی پیش می‌رود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۵۱۸۹۵۱۰:۲۱:۵۲ ۱۳۹۸/۱۲/۹
درخواست چیه بابا ؟! میخوایی از کرونای ..بی خبر درخواست کنی ؟ کرونا ..اصلا چیزی حالیشه ؟!
تبریزی۱۳۵۱۹۲۰۱۰:۴۵:۴۷ ۱۳۹۸/۱۲/۹
ژاپن با اون سیستم آموزشی کارآمدش و آلودگی کم (هفت کشته) مدارس رو کشید تعطیل کرد اون وقت مسئولان ما با این حجم گسترده آلودگی و سیستم آموزشی ناکارآمد این دست و اون دست می کنن. ما رو کرونا نکشه استرس باز شدن مدارس حتما می کشه. بی خودی به مردم استرس وارد نکنید. من مسیر رفت و آمدم به مدرسه 5 ساعت در روز طول میکشه. اگه از دانش آموزها نگیرم از تاکسی ها و اتوبوس ها حتما میگیرم..
ناشناس۱۳۵۱۹۶۳۱۱:۱۷:۳۰ ۱۳۹۸/۱۲/۹
اگر میخواهید مسافرت ها را کنترل کنید چرا سهمیه بنزین نوروزی تصویب کرده اید
جاوید۱۳۵۱۹۹۶۱۱:۴۵:۲۹ ۱۳۹۸/۱۲/۹
بالاخره بیست هزار تا یا بیست و پنج هزارتا ؟؟هر خبرگزاری یه عددی مینویسه
رشید۱۳۵۲۰۳۶۱۲:۰۶:۰۹ ۱۳۹۸/۱۲/۹
با سلام جهت جلوگیری شیوع بیماری بین فرهنگیان و دانش آموزان به جهت گسترش شیوع بیماری باید مدارس تعطیل باشند
ناشناس۱۳۵۲۰۴۰۱۲:۰۷:۲۴ ۱۳۹۸/۱۲/۹
فکر کردید مردم منتظر تصمیم شما هستند؟ اولیا قطعا اجازه حضور بچه ها در مدرسه را نخواهند داد چه تعطیل باشد چه نباشید، مردم جان و سلامتی بچه شان را معطل تصمیم شما نمیکنند.
کریم۱۳۵۲۰۵۳۱۲:۱۶:۲۷ ۱۳۹۸/۱۲/۹
مدیران ما نشان داده اندکه هیچگاه نمیشود به حرفهای آنها اطمینان کرد .من حتی اگر تاکید بر بازگشائی مدارس هم بشود، فرزندم را به مدرسه نخواهم فرستاد.به هیچ عنوان با جان فرزندم ودیگر اعضای خانواده بازی نمیکنم
ناشناس۱۳۵۲۱۷۶۱۴:۰۵:۲۶ ۱۳۹۸/۱۲/۹
تعطیل هم نکنند ما بچمونو نمیفرستیم
ناشناس۱۳۵۲۳۴۳۱۶:۲۷:۳۱ ۱۳۹۸/۱۲/۹
همه ظرفیت بیمارستانها پر بیمار هست شما همون ۲۴۵ اعلام میکنی بدون اینکه به عواقب این عمل فکر کنید. یک ماه دیگه .. می فهمید عواقبش رو
ناشناس۱۳۵۲۳۸۷۱۷:۰۳:۵۰ ۱۳۹۸/۱۲/۹
.. تعداد بسیار زیاد است
ناشناس۱۳۵۲۵۴۶۱۹:۱۶:۲۸ ۱۳۹۸/۱۲/۹
این دولت ومسوولین بفکر مردم نیستند و نبوده و نخواهند بود پس مردم خودشان باید بفکر خودشان باشند دیگه توی این سالها این رو نشان داده‌اند و به همه مردم ثابت شده
بابل۱۳۵۲۵۵۷۱۹:۲۱:۳۱ ۱۳۹۸/۱۲/۹
هميشه بايد مارامجبوركنيدلقمه را ده بار دورسرمان بچرخانيم؟ مردم همه ميدونند مدارس تا پايان اسفند تعطيل است. و بايد در خانه اينترنتي دروس تعليم داده شود. نامحرميت يك دولت با ملتش تا اين درجه نوبره والا. ما به مردم نميگيم چون ميترسيم همه برن شمال!!!
ناشناس۱۳۵۲۵۷۱۱۹:۴۰:۲۵ ۱۳۹۸/۱۲/۹
اولا آمارتون غلطه و این باعث میشه به اطلاعات اعلامی از طرف شما توجه نشه دوما ژاپن مدارسش توی زلزله باز بود رو ۱ماه تعطیل کرده شما که ۱ درصد مدیریت اونها و هیچ کدوم از امکانات اونهارو ندارین برای چی چندروز تعطیل کردین؟
ناشناس۱۳۵۲۶۰۸۲۰:۲۰:۰۸ ۱۳۹۸/۱۲/۹
جالبه. فکر میکنند مردم نمی فهمند. شما دانشگاهها و مدارس را چه تعطیل کنید یا نکنید ما بچه هایمان را نمی فرستیم.
ناشناس۱۳۵۲۶۶۹۲۱:۳۷:۴۵ ۱۳۹۸/۱۲/۹
آره تعطیل کنند شماها راهی سفر به شهرهای شمالی شوید و آنجارا هم به بد بکشید اینقدر بعضی ازمردم ما بی فرهنگ ودارای شعور وفهم پایین هستند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین