ترامپ: ایران از داعش متنفر است/ می‌خواهیم نظامیانمان را از افغانستان به خانه برگردانیم

گروه جهان الف،   3981206126 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس‌جمهور آمریکا در نشست خبری در پایان سفر دو روزه خود به هند در یک نشست خبری اعلام کرد، دولت او خواهان برگرداندن نظامیان آمریکایی از افغانستان به خانه است.

ترامپ: ایران از داعش متنفر است/ می‌خواهیم نظامیانمان را از افغانستان به خانه برگردانیم

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در نشست خبری در دهلی نو پایتخت هند ضمن تکرار مواضع خود درباره ایران و مسائل منطقه، بر عزم دولتش برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از جنگ افغانستان تاکید کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در این نشست خبری ابتدا از میزبانی خوب هندی‌ها از او در سفر به هند تشکر کرد و گفت، دو روز «عالی» در سفر به هند را تجربه کرده است.

در بخشی از این نشست خبری، خبرنگاری از رئیس‌جمهور آمریکا درباره مذاکرات با طالبان و جنگ افغانستان سوال کرد.

ترامپ در پاسخ به این سوال، ابتدا بر تمایل خود برای به پایان رساندن جنگ آمریکا در افغانستان تاکید کرد و سپس گفت، «بعد از ۱۹ سال، می‌خواهیم نظامیانمان را از افغانستان به خانه برگردانیم».

رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به سوال یک خبرنگار هندی حاضر در این کنفرانس خبری درباره رایزنی‌های دو روز اخیرش با «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند گفت: «ما درباره مسائل زیادی صحبت کردیم درباره پاکستان، ایران و مسائل دیگر».

وی در بخش دیگری از این کنفرانس خبری به تعریف و تمجید از مواضع دولتش در قبال مسائل منطقه پرداخت و حین صحبت در این باره، بار دیگر از اقدام تروریستی واشنگتن در به شهادت رساندن سپهبد قاسم سلیمانی دفاع کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در توجیه حمله تروریستی ۱۳ دی ماه این کشور در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد که به شهادت سردار سلیمانی منجر شد، فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران را عامل اصلی ساختن بمب‌های کنار جاده‌ای خواند که به کشته و زخمی شدن نظامیان آمریکایی منجر شده بود.

ترامپ با این ادعا که آمریکا توانست خلافت داعش در عراق و سوریه را از بین ببرد، از لزوم کاهش تعداد نظامیان آمریکایی در کشورهای منطقه غرب آسیا سخن گفت.

رئیس‌جمهور آمریکا با تاکید بر اینکه کشورهای خود منطقه غرب آسیا باید با داعش بجنگند، افزود: «ایران از داعش متنفر است و آنها باید با داعش بجنگند».

وی با اشاره به حضور تعداد از نظامیان آمریکایی در سوریه تاکید کرد، این نیروها برای حفاظت از میادین نفتی در آنجا حضور دارند.

ادعای ترامپ درباره حفاظت از میادین نفتی در سوریه در حالی مطرح شده که مقام‌های دمشق ضمن تاکید بر لزوم خروج نظامیان خارجی از این کشور، حضور آمریکایی‌ها را «اشغالگری» خوانده‌اند.

رئیس‌جمهور آمریکا چندین بار در این کنفرانس خبری با سوالات خبرنگاران درباره مواضع جنجالی نخست‌وزیر هند درباره مسلمانان و تنش‌ها بر سر کشمیر مواجه شد.

ترامپ با «فوق‌العاده» خواندن نخست‌وزیر هند، بر عزم او برای مقابله با تروریسم تاکید کرد. رئیس‌جمهور آمریکا در موضوع کشمیر اعلام کرد، در صورت آمادگی هند او آمادگی برای کمک کردن به منظور حل بحران بین هند و پاکستان را دارد.

در این کنفرانس خبری، یک خبرنگار آمریکایی درباره گزارش‌های اخیر برخی رسانه‌های آمریکایی با استناد به منابع اطلاعاتی این کشور درباره «تلاش روسیه برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا» سوال کرد.

ترامپ در جواب گفت: «آنچه که من (در برخی رسانه‌های آمریکایی) دارم می‌خوانم این است که آنها به سراغ برنی (سندرز) رفتند و  گفته‌اند که (روسیه) خواهان پیروز کردن برنی هستند اما سازمان‌های اطلاعاتی (آمریکا) هرگز به من چیزی درباره این موضوع نگفته‌اند. این واقعا اقدام عجیبی است که (روسیه) به سراغ برنی بروند».

اشاره ترامپ به گزارش‌های اخیر روزنامه «واشنگتن‌پست» و برخی دیگر از رسانه‌های آمریکایی است که در آنها درباره کمک روسیه به ستاد برنی سندرز برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ ادعاهایی مطرح شده است.

رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه در این گزارش‌ها، «بسیار مبالغه صورت گرفته است»، این گزارش‌ها را مشمئزکننده خواند و از احتمال دست داشتن دموکرات‌های مجلس نمایندگان این کشور به ویژه «آدام شیف» رئیس کمیته امور اطلاعاتی مجلس نمایندگان در درز چنین اطلاعات و انتشار گزارش‌هایی خبر داد.

ترامپ در توضیح دلایل انتشار چنین گزارش‌هایی علیه برنی سندرز، اظهارنظرهای قبلی خود درباره تلاش اعضای ارشد حزب دموکرات به ویژه کمیته مرکزی این حزب برای جلوگیری از پیروزی نهایی این سناتور در کارزار مقدماتی نامزدهای حزب دموکرات‌ را تکرار کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «برنی احتمال در حال برنده شدن است و اینطور به نظر می‌رسد که دارد برنده می‌شود و آنها شاید نمی‌خواهند او پیروز شود در نتیجه این گزارش‌ها درباره کمک روسیه به او را منتشر می‌کنند. این کاری است که آنها می‌کنند، من بهتر از هر کس دیگری متوجه بازی آنها می‌شوم».

ترامپ پیش از این هم در این باره حرف زده بود. او با تبریک گفتن به برنی سندرز بابت پیروزی در انتخابات درون‌حزبی نامزدهای دموکرات در ایالت نوادا خطاب به او در توئیتر نوشت: «برنی! نگذار دیگران پیروزی را از تو بگیرند»

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۴۷۹۸۸۱۶:۴۰:۰۵ ۱۳۹۸/۱۲/۶
بنابر اعتراف ترامپ، خالق داعش آمریکاست. ایران هم از داعش و هم از ترامپ متنفر است.
ناشناس۱۳۴۷۹۹۳۱۶:۴۲:۴۶ ۱۳۹۸/۱۲/۶
از غرب آسیا گم شید بیرون، کشورهای منطقه خودشون داعش رو شکست میدن.
ناشناس۱۳۴۸۲۲۷۱۹:۰۴:۲۹ ۱۳۹۸/۱۲/۶
اگر پشتیبانی ایران از دولت ها و ملت های سوریه و عراق نبود، داعش بر این 2 کشور حکمرانی میکرد.
ناشناس۱۳۴۸۳۳۲۲۰:۰۶:۵۳ ۱۳۹۸/۱۲/۶
شمر 2020
ناشناس۱۳۴۸۵۷۳۲۳:۰۶:۴۹ ۱۳۹۸/۱۲/۶
یواش یواش داره میفهمه برای اینکه بقیه سربازهاش هم ضربه مغزی خفیف نشن باید جمع کنه بره!
ناشناس۱۳۴۸۵۷۵۲۳:۰۹:۱۳ ۱۳۹۸/۱۲/۶
شما اگر تشریف ببرید دیگه کسی هم نیست که به داعش کمک کنه و داعش خودبخود نابود میشه! فقط نکته اینه که زودتر تشریف ببرید! هم برای خودتون بهتره هم برای ما.
ناشناس۱۳۴۸۶۳۸۰۰:۲۱:۲۴ ۱۳۹۸/۱۲/۷
برو رو سایلنت تروریست.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین