رژیم‌های منطقه با کرونا ویروس چه می‌کنند؟!

گروه سیاسی الف،   3981206124 ۶۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

بعد از شیوع «کرونا ویروس» در حوزه خلیج فارس، هرکدام از کشورهای این منطقه به روش‌های متعدد در تلاش برای جلوگیری از انتشار بیشتر این ویروس هستند و برخی نیز در این زمینه از بازی‌های سیاسی یا ملاحظاتی که منجر به پنهان کاری در مورد مبتلایان می شود غافل نشدند.

 رژیم‌های منطقه با کرونا ویروس چه می‌کنند؟!

به گزارش الف هم‌زمان با انتشار اخبار مربوط به شیوع ویروس «کرونا» در چین که مرکز آن شهر «ووهان» این کشور بود٬ کشورهای جهان دچار اضطراب ناشی از ترس ورود این ویروس شدند. از همان روزهای نخستین انتشار کرونا٬ کشورها برخی کمتر و برخی بیشتر اقدام به اتخاذ اقدامات و تدابیر پیشگیرانه برای مقابله با این ویروس کردند که البته به شکل قابل توجهی کارساز نبود و این ویروس توانست خود را به بیشتر کشورها در مناطق مختلف جهان برساند. درحال حاضر کشورهایی که ویروس کرونا وارد آنها شده٬ در تلاش‌اند تا دست کم با اتخاذ راه‌حل‌های پیشگیرانه٬ از انتشار بیشتر این ویروس جلوگیری کنند.

دراین گزارش خبری سعی داریم به بررسی کرونا در کشورهای حوزه خلیج‌فارس و اقداماتی که کشورهای مذکور برای مقابله با آن اتخاذ کرده و نیز شیطنت‌هایی که برخی رژیم‌های عربی به منظور وارد کردن «کرونا» به بازی‌های سیاسی خود انجام می‌دهند٬ بپردازیم.

عربستان

طبق آخرین اخبار به دست آمده از شیوع ویروس کرونا در عربستان سعودی٬ وزیر بهداشت این کشور تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در عربستان را 244 نفر اعلام کرد که 64 نفر از آنها در استان جده هستند و 18 نفر از آنها تا کنون جان خود را از دست داده اند.

به گزارش شبکه تلویزیونی اخبار الآن، توفیق الربیعه ضمن اعلام این مطلب از ثبت 13 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا خبر داد که هفت تن از آنها در جده و چهار نفر در ریاض بوده است. در هر یک از شهرهای مدینه منوره و نجران نیز یک نفر به این ویروس مبتلا شده است.

در همین راستا وزرای بهداشت کشورهای شورای همکاری خلیج فارس یک نشست اضطراری به منظور بررسی راه‌های پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در این کشورها تشکیل دادند که عربستان با جلوگیری از حضور وزیر بهداشت قطر در این جلسه تلاش کرد تا با سوءاستفاده از استقرار دبیرخانه شورای همکاری خلیج فارس در ریاض٬ موضوع کرونا را سیاسی کند؛ آن هم در حالی که همه کشورهای دنیا فارغ از هر رنگ و نژاد و ملیتی برای مقابله با این ویروس بسیج شده‌اند.

امارات

شبکه تلویزیونی العالم در این رابطه به نقل از برخی منابع در امارات متحده عربی خبر دادند آمار موارد مرگ به علت ویروس کرونای جدید در این کشور به ۱۸ نفر رسیده است؛ این در حالی است که رسانه‌های خبری ابوظبی انتشار این اخبار را بایکوت کرده اند. 

این منابع افزودند تاکنون حدود ۵۰ مورد آلودگی به این ویروس در امارات تشخیص داده شده است، در حالی که مقامات کشور توریسم پذیر امارات اخبار مبتلایان را پنهان می‌کنند و به پزشکان و رسانه‌ها اجازه انتشار آن‌ها را نمی‌دهند. آنها نگران تاثیرات گسترده اقتصادی انتشار این ویروس بر اقتصاد گردشگری خود هستند. این در حالی است که امارات عربی متحده در بین کشورهای خاورمیانه اولین کشوری بود که اعلام کرد یک خانواده پنج نفره چینی مقیم در این کشور  به ویروس کرونا مبتلا بودند که  درمان شده‌اند. 

بحرین

دیروز وزارت بهداشت بحرین از ثبت اولین مورد ابتلا به ویروس «کرونا» در این کشور خبر داد؛ به گفته این وزارتخانه  تست کرونای این شهروند بحرینی پس از بازگشت از ایران مثبت اعلام شده است. در راستای انجام اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با ویروس کرونا در این کشور سازمان هواپیمایی بحرین دیروز از تعلیق همه سفرهای رفت و برگشت از فرودگاه بین‌المللی دبی و شارجه به مدت ۴۸ ساعت خبر داد.

بنا بر اعلام خبرگزاری رسمی بحرین٬ سازمان هواپیمایی این کشور تاکید کرد که در همکاری با طرف‌های مربوطه به منظور اتخاذ تدابیر پیشگیرانه در مقابله با ویروس کرونا٬ این اقدام را انجام داده است.

کویت

منابع کویتی امروز سه شنبه تعداد مبتلایان به این بیماری را 8 نفر اعلام کردند. دولت کویت به این منظور اقدام به اتخاذ اقداماتی برای جلوگیری از انتشار بیشتر این ویروس کرده است.

در همین راستا خبرگزاری رسمی کویت گزارش داد که همه پروازهای رفت و برگشت این کشور به کره جنوبی و تایلند و ایتالیا به حالت تعلیق درآمده است. همچنین سازمان هواپیمایی کویت اعلام کرد که تمامی پروازها از مبداء عراق و بالعکس ممنوع است. دولت کویت همچنین روز دوشنبه گذرگاه مرزی «صفوان» با عراق را بست.

سازمان هواپیمایی کویت در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که ورود هرگونه شهروند خارجی از کشورهای کره جنوبی و تایلند و ایتالیا حتی اگر تابعیت کویت را هم داشته باشند به این کشور ممنوع است و شهروندان کویتی که از این کشورها وارد خواهند شد باید قرنطینه شوند.

 

لبنان

جمعه شب گذشته در تاریخ ۲۱ فوریه ۲۰۲۰ (۲ اسفند) وزارت بهداشت لبنان از اولین مورد ابتلا به کرونا ویروس خبر داد. طبق اطلاعات مربوطه این شهروند لبنانی یک زن ۴۵ ساله است که  پس از بازگشت از سفر زیارتی قم به کشورش به این ویروس مبتلا شده و البته دو مورد مشکوک به کرونا نیز در حالت قرنطینه قرار دارند.

در همین راستا روزنامه المدن لبنان گزارش داد که بیمارستان دولتی «رفیق حریری» در بیروت با ۱۴۰ تخت که ۴ تخت آن برای جداسازی افراد مبتلا و ۱۳۶ تخت برای بیماران مشکوک در نظر گرفته شده٬ برای درمان و پیشگیری از انتشار این ویروس اختصاص یافته است.

دراین میان باید اشاره کنیم که عرصه لبنان نیز از بازی سیاسی با کرونا بی‌نصیب نماند و برخی رسانه‌های وابسته به احزاب غرب‌‌گرا تلاش می‌کنند تا با سیاه‌نمایی٬ دولت لبنان در رسیدگی به وضعیت کرونا در کشور٬ متهم به کم‌کاری کنند.

در همین راستا وزیر بهداشت لبنان طی صدور بیانیه‌ای در زمینه اطلاع‌رسانی دقیق درباره ویروس کرونا به شهروندان اظهار داشت که شبکه‌های اجتماعی در حال انتشار اخبار غیر دقیق از شیوع ویروس کرونا در لبنان هستند و مردم باید اخبار مربوطه را از خبرگزاری‌های رسمی پیگیری کرده و به شایعات توجه نکنند.

فلسطین اشغالی

به گزارش روزنامه «جروزالم پست» تا این لحظه ابتلای ۳ صهیونیست به کرونا ویروس تایید شده که این سه نفر در کشتی ژاپنی « دیاموند پرینسس» بودند. البته پیش از این مسئولان کشتی مذکور از موارد ابتلا به کرونا در این کشتی خبرداده بودند. گزارش‌های مربوطه حاکی از آن است که ۱۱ صهیونیست در این کشتی حضور داشته‌اند.

در پایان شایان ذکر است که هم‌زمان با شیوع کرونا ویروس در مناطق مختلف جهان همواره شایعات متعددی پیرامون این موضوع در کشورهای مختلف در جریان است که مردم باید با هوشیاری و البته پیگیری اخبار مربوطه از منابع خبری موثق٬ به طرز مناسبی با این ویروس برخورد کنند.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۴۸۷۹۲۰۷:۳۸:۴۱ ۱۳۹۸/۱۲/۷
کشورهای منطقه بعد از ظهور و تشدید روند گسترش ویروس کرونا در ایران، مرزهای خود را با ایران بسته و پروازها را متوقف کردند. در واقع ایران را قرنطینه کردند. این امر خسارات اقتصادی زیادی برای ایران در پی دارد. اگر ما خودمان خیلی قبل تر حداقل شهر قم را قرنطینه و پروازها به چین را متوقف می کردیم، اکنون شاهد این وضعیت نبودیم. در کل، کشورهای منطقه سیاست درستی در برابر ویروس کرونا در پیش گرفته اند.
ناشناس۱۳۴۹۳۱۴۱۲:۴۲:۴۱ ۱۳۹۸/۱۲/۷
مسئولان ارشد کشور درخواب هستند . از شنبه همه چیز آرامه.. !!! مدارس را می خواهند باز کنند. حرف متخصصان را گوش نمیدهند.
ناشناس۱۳۴۹۴۰۷۱۳:۳۴:۴۹ ۱۳۹۸/۱۲/۷
به نظرم ایران ممکنه از این اتفاق سود هم ببره و اتفاقا اونها ضرر کنن چون خیلی از کسانی که به این کشورها میرفتن توریست بودن و بنابراین ارز از کشور خارج نمیشه و اون کشورها بخاطر کاهش توریست ضرر خواهند کرد. اون عده ای هم که تاجر بودن اکثرا برای واردات به امارات و ترکیه میرفتند و با کاهش ورود لباس ترک و کفش چینی از امارات ممکنه تولیدات داخل رونق بیشتری پیدا کنه.
ناشناس۱۳۴۹۴۴۰۱۳:۴۸:۵۲ ۱۳۹۸/۱۲/۷
اینکه احتیاج به گفتن نداشت ما هرکاری انجام بدیم اشتباهه اما تمام کارهای اونا درسته! ما هرچی بگیم دروغه اونا هرچی بگن راسته! اونا کاملا به فکر مردمشون هستن ما اصلا به فکر مردم نیستیم! همه خوبن فقط ما بدیم. مدیونی اگه فکر کنی غیر از اینه! البته یه نکته ریز این وسط هست که همسویی با سیاستهای ایالات متحده ست مثلا مردم لبنان و احتمالا عراق هم مثل ما در مورد دولتشون فکر میکنند اما بحرین و امارات و عربستان کاملا دارن درست عمل میکنند
ناشناس۱۳۴۹۵۵۶۱۴:۳۳:۰۰ ۱۳۹۸/۱۲/۷
مگر برای عربستان وامارات وترکیه جان مردمش مهمه که آمار مبتلایان ومرگ مردمشونو اعلام کنند برای آنها اقتصاد مهمه
ناشناس۱۳۴۹۶۲۹۱۴:۵۸:۳۷ ۱۳۹۸/۱۲/۷
یه عده هستن کلا کارشون غر زدنه الان اگر کرونا نبود داشتن در مورد سیل جدید لرستان غر میزدن. خدا رو شکر تا سرشون به کرونا گرمه سیل در آرامش رسیدگی میشه وگرنه اینقدر شلوغش میکردند که هیچکس نمیفهمید داره چیکار میکنه! نصف وقت مسئولان هم بجای مدیریت بحران باید به توضیح شایعات مصرف میشد!
ناشناس۱۳۴۸۸۱۸۰۷:۵۸:۰۱ ۱۳۹۸/۱۲/۷
بهتر است پرسیده شود که ما با کرونا چه کار کردیم. چین و ایتالیا برخی شهرها را قرنطینه کردند. اما مسئولان ایرانی قرنطینه را مربوط به جنگ جهانی دوم می دانند! جالب است کسی که این حرف را در تلویزیون زد، خودش به کرونا مبتلا شد!
ناشناس۱۳۴۸۸۹۰۰۹:۰۱:۰۹ ۱۳۹۸/۱۲/۷
دولت دو میلیون ماسک فرستاد چین برای هواپیماهای چینی ممانعت ایجاد نکرد فرودگاه جدی نگرفت کلا بیکفایتی دولت مشهوده
ناشناس۱۳۴۹۴۳۹۱۳:۴۸:۴۱ ۱۳۹۸/۱۲/۷
معاون وزیر کرونایی شده چون دستورالعملهای بهداشتی وزارت خانه خودش را رعایت نکرده. در همان کنفرانس تلویزیونی که در فاصله نیم متری سخن گوی دولت قرار داشت ( باید فاصله 1.5 متر را رعایت می کرد) مرتبا عرق پیشانیش را پاک میکرد ( که نشان دهنده علایم بیماری بود) و یک بار هم بدون آنکه جلوی دهانش را بگیرد با برگرداندن صورتش به کنار، سرفه کرد. مشاهده این وضعیت در صفحه تلویزیون چه پیامی برای مردم دارد؟؟؟؟
ناشناس۱۳۴۸۹۰۶۰۹:۰۹:۵۶ ۱۳۹۸/۱۲/۷
چطور ایران که بزرگترین تولید کننده اتانول در جهان است، با کمبود این ماده ضدعفونی کننده در داروخانه ها مواجه است؟ اگر این امر سوء مدیریت نیست، پس چه است؟ قطعا بقیه موارد مربوط به کرونا هم به این صورت است.
رضا۱۳۴۹۱۵۸۱۱:۲۶:۱۱ ۱۳۹۸/۱۲/۷
مردم دعا بخوانند مسولين بدون علايم كرونا تست مي دهند . اخر عدالت هست اينجا
ناشناس۱۳۴۹۴۵۳۱۳:۵۱:۵۱ ۱۳۹۸/۱۲/۷
ماشاالله شما و دوستان توی شبکه های مجازی ده ها کتاب در مورد اینکه ما چه کردیم نوشتین. تحمل این نصف صفحه که دیگران چه کردند رو هم نداری!!؟؟
ناشناس۱۳۴۸۸۲۱۰۸:۰۰:۰۳ ۱۳۹۸/۱۲/۷
این ما بودیم که کرونا به همسایه هایمان صادر کردیم. آنها هم مرزهایشان را با ایران بستند و کار صحیحی انجام دادند.
ناشناس۱۳۴۹۰۱۰۱۰:۱۲:۴۰ ۱۳۹۸/۱۲/۷
وقتی یک بازرگان قمی که فکر کنم از طریق امارات به چین می رود و بعد بر می گردد به ایران و همه را درگیر می کند پس منشا ان از امارات است که به کشورهای منطقه از جمله ایران اورده
ناشناس۱۳۴۹۲۰۰۱۱:۵۱:۰۵ ۱۳۹۸/۱۲/۷
حتما بعلت اقامت حتی کوتاه اون تاجر توی امارات عده ای آلوده شده اند منتهی اونها مثل ایران راست و حسینی همه چی را بیان نمی کنند اصلا براشون مهم نیست که مردم عادی بمیرند باشند و ...
ناشناس۱۳۴۹۳۲۶۱۲:۵۰:۰۰ ۱۳۹۸/۱۲/۷
چیزی که از حرف شما میشه فهمید اینه که امارات منشا اصلی بوده و چین هم از امارات گرفته این ویروس رو !!! و بازرگان قمی هم عامل انتقال از امارات به چین بوده!
ناشناس۱۳۵۰۱۳۳۲۰:۲۰:۴۷ ۱۳۹۸/۱۲/۷
دیگه خنده دارتر از این حرف نبود. یعنی منشا ویروس کرونا چین نبوده بلکه توی امارات تنها یکی گرفته بود آنهم بازرگان ایرانی که رفته بود امارت برای پرواز به چین. واقعا دشمنی با بقیه کشورها نباید منشا تحلیل های خنده دار بشه. حالا اون مسافر ایرانی که به کانادا رفته بود چطوری گرفته بود؟
ناشناس۱۳۴۹۰۵۵۱۰:۳۷:۵۱ ۱۳۹۸/۱۲/۷
چرا همش در حالی خود زنی ، خود کو چک بینی و بدبینی افراطی هستیم ؟!!! با این نوع رفتار واقعا چه هدفی را دنبال می کنیم؟!! شما واقعا فکر می کنید ایرانی ها رفتند به کشوری مثل افغانستان که با کشور چین مرز مشترک دارد و بهداشتش هم بسیار پایین تر از سطح بین الملل است و آنجا را آلوده کرده اند؟ واقعا فکر می کنید ایرانی ها رفتند به عربستان و آنها را آلوده کردند در حالی که هیچ مبادله تجاری و سفر خارجی بین عربستان و ایران با شرایط سیاسی بین دو کشور وجود ندارد ؟ واقعا با این بدبینی ها و اینچنین تفکری میخواهید به چه چیزی برسید؟ شما ها و امثال شماها اولین ضربه ای که می زنند به خانواده خصوصا بچه هایشان است
ناشناس۱۳۴۸۸۲۸۰۸:۰۳:۳۲ ۱۳۹۸/۱۲/۷
چرامسئولان به جای اعلام تعداد افراد مبتلا به کرونا ویروس، موارد مشکوک را هم اعلام می‌کنند؟ درحالی که نتیجه آزمایشات بسیاری از این موارد مشکوک منفی است؟ این امر تبعات منفی برای ایران در پی دارد.
ناشناس۱۳۴۸۹۰۸۰۹:۱۱:۳۵ ۱۳۹۸/۱۲/۷
لاپوشانی کردن واقعیت ها و اخبار مربوط به کرونا تبعات جدی تری در بر دارد.
ناشناس۱۳۴۸۸۳۱۰۸:۰۵:۴۹ ۱۳۹۸/۱۲/۷
شیطان بزرگ این بار با سیاست‌های خباثت‌آلودش و توسل به شیوه‌های روانی در مورد بیماری کرونا اقتصاد کشورمان را نشانه رفته تا جبهه مقاومت از بیرون کردن این خبیث از منطقه منصرف شود.
ناشناس۱۳۴۹۰۴۳۱۰:۳۲:۲۴ ۱۳۹۸/۱۲/۷
به ژاپن و کره جنوبی و ترکیه و ایتالیا هم رفته که متحدان بقول شما شیطان بزرگ هستن به خود امریکا هم رفته و ممکنه گسترش پیدا کنه
ناشناس۱۳۴۹۳۳۰۱۲:۵۱:۴۰ ۱۳۹۸/۱۲/۷
شیطان بزرگ خودش 57 مورد ابتلا داره همین الان!!!
ناشناس۱۳۴۹۵۳۴۱۴:۲۴:۰۲ ۱۳۹۸/۱۲/۷
وقتی در چین این طوری می شود بدون که امریکا کارهایی میکند در ضمن سرایت تعداد کم به دیگر کشورها با منشا آن خیلی فرق دارد
ناشناس۱۳۵۰۱۷۲۲۱:۰۱:۲۰ ۱۳۹۸/۱۲/۷
تو امریکا ایدزی هم هست ولی دلیل نمیشه که آمریکا ایدز بوجود نیاورده
ناشناس۱۳۴۸۸۳۲۰۸:۰۷:۱۳ ۱۳۹۸/۱۲/۷
کرونا یک ویروس نیست بلکه یک ابزار سیاسی است که آمریکای تروریست با استفاده از آن از دیگر کشورها باج‌خواهی می‌کند
ناشناس۱۳۴۸۸۹۱۰۹:۰۱:۴۱ ۱۳۹۸/۱۲/۷
متوهم جان عزیز !!!! به آمریکا چه ربطی داره که در اوج ابتلای مردم چین به کرونا ؛ ماهان روزی ۲ تا پرواز به چین داشته و برادران چینی رو منتقل میکرده به میهن عزیزمان . آمریکا فقط ماهان رو تحریم کرده آره داداش
ناشناس۱۳۴۹۰۷۹۱۰:۴۹:۲۰ ۱۳۹۸/۱۲/۷
جناب متوهم جان بیشتر کشورها پرواز دارند به چین
ناشناس۱۳۴۹۰۹۴۱۱:۰۱:۲۹ ۱۳۹۸/۱۲/۷
ساده لوح عزیز بیماری ایدز آمریکایی ها به جون ملت انداختن
ناشناس۱۳۴۸۸۹۴۰۹:۰۲:۴۸ ۱۳۹۸/۱۲/۷
مثل hiv
ناشناس۱۳۴۸۸۶۲۰۸:۳۸:۰۳ ۱۳۹۸/۱۲/۷
رژيمهاي منطقه... 3 صهيونيست مبتلا شدند... اين چه ادبياتي است؟ تهيه كننده متخصص بهداشت بوده است يا احيانا دوست ديگري. لطفا مساله كرونا هم سياسي نكنيد.
نجیب۱۳۴۹۰۵۶۱۰:۳۸:۰۲ ۱۳۹۸/۱۲/۷
ان شاالله که همه صهیونیست های کودک کش به ویروس کرونا مبتلا شوند و به درک واصل شوند.
ناشناس۱۳۴۹۱۵۷۱۱:۲۵:۵۴ ۱۳۹۸/۱۲/۷
اونا امکانات دارن ماسک ژل ضدعفونی الکل مبتلا نمیشن به فکر خودت باش
ناشناس۱۳۴۸۸۶۳۰۸:۳۹:۳۱ ۱۳۹۸/۱۲/۷
اینجا نماینده مجلس میگه شما قبول نمیکنید، بعدش اونجا بر اساس یه گزارش که معلوم نیست از کجا تهیه شده!
ناشناس۱۳۴۹۴۱۴۱۳:۳۹:۲۸ ۱۳۹۸/۱۲/۷
یعنی اینجا این نماینده مجلس اعلام کرد از کجا آمار آورده!؟
ناشناس۱۳۴۸۸۶۷۰۸:۴۴:۱۸ ۱۳۹۸/۱۲/۷
رژیم های منطقه یا کشورها و دولت های منطقه ؟! با قصد و غرض مطلب نچاپید لطفا " روی درج کلمات دقت کنید
ناشناس۱۳۴۸۸۷۰۰۸:۴۶:۲۴ ۱۳۹۸/۱۲/۷
رژیم های منطقه بر خلاف ما که فقط ادعا داریم ، همه چیز دارن ماسک ؛ پد الکلی ، ژل ضد عفونی ، الکل و .... مثل ما نیستن که فقط ادعا داشته باشن
ناشناس۱۳۴۸۹۷۲۰۹:۵۴:۰۲ ۱۳۹۸/۱۲/۷
به روحانی و نمکی بگید اگه ماسک تاثیر نداره و به درد نمیخوره ، چرا ۳ میلیون قطعه ماسک فرستادید چین ؟!!!!
ناشناس۱۳۴۹۱۸۹۱۱:۴۲:۱۱ ۱۳۹۸/۱۲/۷
تا روحانی و نمکی ، بخوان ماسک رو به دست مردم برسونن جمعیت کشور به ۱۱ میلیون رسیده مردم از گونی برنج استفاده کنند !!!
ناشناس۱۳۴۹۰۱۷۱۰:۱۷:۰۱ ۱۳۹۸/۱۲/۷
رژیم های منطقه افراد نا آگاهی مثل شما ندارن که از محیط خارج خبر نداشته باشند ولی اسیر تبلیغات ماهواره ای که برای سیاه نمایی و خراب کردن ذهن مردم ایجاد شده اند باشند که روی فکر مردم بروند و این القا را بکنند که همه جا خوب است و فقط ایران خوب نیست از این محیط انحصاری بیرون بیا عزیزم تا بیشتر تو سری خور نشوی که یهویی خبرهای بد در جهان شنیدی جا نخوری که با فکر قبل در تضاد باشد
ناشناس۱۳۴۹۵۵۰۱۴:۲۸:۴۹ ۱۳۹۸/۱۲/۷
آره مثل ..نیستن که احتکار کنند و مردم هم بدون نیاز و فقط از روی ترس هجوم ببرند برای تهیه این چیزها
ناشناس۱۳۴۸۸۷۶۰۸:۵۱:۲۸ ۱۳۹۸/۱۲/۷
ما کاسب و دلال سلامتی مردم هستیم ما در مواقع خطر فقط به فکر سود جیب خودمان و منافع شخصی جیبمان هستیم ولی رژیم های منطقه ؛ خیر ماسک گران شده ژل گران شده لیمو ترش گران شده سیر گران شده زنجبیل گران شده ما به درد نخور هستیم
ناشناس۱۳۴۹۴۷۴۱۴:۰۰:۲۲ ۱۳۹۸/۱۲/۷
میشه در مورد خودت اظهار نظر کنی نه ما! حداقل من هیچکدوم از کارهایی که گفتی انجام ندادم! حالا کسایی که بانی شدن ماسک رایگان بین مردم توزیع بشه بماند! فرق اصلی ما با دیگران اینه که اونا کوچکترین کار خوبشون رو اونقدر بزرگ میکنن و همه جا جار میزنن که بقیه فکر میکنند همشون اینجورین ولی ما دقیقا منتظر یه نقطه ضعف از خودمون هستیم.
حسن۱۳۴۹۵۱۱۱۴:۱۴:۲۱ ۱۳۹۸/۱۲/۷
قیمت تابع عرضه و تقاضا هست. ربطی به ایران و غیر ایران نداره. وقتی تقاضا برای کالایی افزایش پیدا میکنه قیمت تا جایی میره بالا که عرضه و تقاضا برابر بشه و تعادل جدیدی شکل بگیره. اگر هم دولت مداخله کنه و یک قیمت مصنوعی رو به عنوان قیمت مصوب اعلام کنه عرضه و تقاضا به بازار سیاه منتقل میشه.
ناشناس۱۳۴۸۸۸۱۰۸:۵۳:۴۴ ۱۳۹۸/۱۲/۷
آنها لاپوشانی و مخفی کاری نمیکنند
عجایب شهر۱۳۴۸۸۹۷۰۹:۰۴:۳۶ ۱۳۹۸/۱۲/۷
با همه کاستی ها #کرونا_را_شکست_می_دهیم
ناشناس۱۳۴۹۲۲۸۱۱:۵۹:۵۸ ۱۳۹۸/۱۲/۷
با چند قرباني؟
ناشناس۱۳۴۸۹۲۹۰۹:۲۱:۱۸ ۱۳۹۸/۱۲/۷
گزارش و ویدیوی 2015 را که مربوط به مرس است بنام کرونا داره در عربستان پخش میشه!
ناشناس۱۳۴۸۹۶۸۰۹:۵۲:۱۴ ۱۳۹۸/۱۲/۷
چرا در مورد خودتون صحبت نمی کنید؟ اونها با چند مورد محدود مرزهاشون رو با ایران بستند، حتی افعانستان، بعد شماها هنوز به چین هواپیما میفرستید بعد چطور با نرخ مرگ و میر دو تا سه درصد، فقط ۶۱ مورد ابتلا داریم و ۱۵مورد مرگ؟ ۱۵ مورد یعنی حداقل ۷۰۰ مورد ابتلای قطعی! اونوقت بقیه دروغ و کتمان دارن؟! شما لابد شفاف ترینید؟
ناشناس۱۳۴۹۴۹۴۱۴:۱۰:۱۳ ۱۳۹۸/۱۲/۷
61 مورد زمانی بود که 12 مورد فوتی داشتیم. 15 مورد فوتی مال 95 مورد مبتلا بود که امروز آمار بالاتر هم رفته! ضمنا آمار اعلام شده کسانی هستن که شناسایی شدن نه همه و بنابراین حتما تعداد زیادی هستند که شناسایی نشدن و اتفاقا شیوع بیماری از طریق اونها داره انجام میشه. وگرنه با این محاسبه شما چین هم داره دروغ میگه چون با توجه به آمار فوت شدگان احتمالا باید بالای 500 هزار مبتلا داشته باشه. امارات با 18 فوتی هم باید 900 نفر مبتلا داشته باشه!
ناشناس۱۳۴۹۰۲۸۱۰:۲۲:۱۵ ۱۳۹۸/۱۲/۷
ما در پنهان کاری استادیم اما متاسفانه .. محض رضای خدا برای یکبار حداقل این عینک توجیه و توطئه و دشمن را بردارید تا کار از کار نگذشته با قرنطینه تردد و انتشار را محدودتر کنید فردا بسیار دیر است همه سوار یک قایق هستیم
ناشناس۱۳۴۹۰۴۸۱۰:۳۵:۱۱ ۱۳۹۸/۱۲/۷
سالهاست که گویندگان اخبار در این مملکت تفسیر خبر میگن نه خبر، آقای الف شما مگر وکیل مدافع قطر هستی که از راه ندادنش به جلسه اظهار تاسف میکنی؟ بعد نماینده قطر راه ندادند به معنی قتل عام مردم آن کشوره؟ اونم قطری که بالاترین درامد سرانه رو تو جهان داره؟
ناشناس۱۳۴۹۰۹۶۱۱:۰۲:۴۶ ۱۳۹۸/۱۲/۷
بنده از این افرادی که به بهانه های مختلف ملت ومدیران خودش را تحقیر می نماید، بطور کل بدم می آید
سعید۱۳۴۹۴۳۳۱۳:۴۶:۳۷ ۱۳۹۸/۱۲/۷
من هم از انسانهائی که دروغ میگویند و علاوه بر خودفریبی، دیگران را فریب می دهند، ایضا
ناشناس۱۳۴۹۵۰۸۱۴:۱۳:۱۴ ۱۳۹۸/۱۲/۷
داداش بخاطر این طرز فکرت دستبوسم!! خداییش وسط این همه آدم یه حرف منطقی و درست میبینه کلی ذوق میکنه!
ناشناس۱۳۴۹۱۵۱۱۱:۲۲:۴۴ ۱۳۹۸/۱۲/۷
آنقدر قرنطینه نکردن که به شهرهای دیگه منتشر شد. وزارت بهداشت ما با اعتماد به سقف میاد میگه قرنطینه بری زمان جنگ جهانیه. جناب دکترین عزیز، ایتالیا با ده ها برای امکانات و پزشک ما، ده شهرش رو قرنطینه کرده. ما هر روز داریم به کشور های دیگه صادر میکنیم.
ناشناس۱۳۴۹۱۶۲۱۱:۲۸:۴۰ ۱۳۹۸/۱۲/۷
شهر‌ها قرنطینه نشوند، با سونامی کرونا مواجهیم
ناشناس۱۳۴۹۲۷۸۱۲:۲۱:۰۹ ۱۳۹۸/۱۲/۷
ای کاش از تاجیکستان کپی میکردن، بک نفر مبتلا به کرونا نداره تاره لا چین مرز زمینی هم دارد.
ناشناس۱۳۴۹۳۳۶۱۲:۵۳:۵۲ ۱۳۹۸/۱۲/۷
الهه منصوریان قهرمان ووشو ایران در استوری اینستاگرامش نوشته ۲۶ ژانویه از ترس کرونا به ایران اومده و فکر می‌کرده در پرواز فقط ایرانی‌ها باشند، اما ۳۴ چینی در پرواز بودند که حتی ماسک هم نزدند و خیلی راحت وارد ایران شدند.
ناشناس۱۳۴۹۵۱۸۱۴:۱۸:۳۴ ۱۳۹۸/۱۲/۷
به همون دلیل که ایشون هم رفته بوده چین!
ناشناس۱۳۴۹۴۴۹۱۳:۵۰:۱۸ ۱۳۹۸/۱۲/۷
هیچ کشوری مثل ایران بهش شک وارد نشد همه کشورها اول مبتلایان رو کشف کردن بعد مرگ و میر شروع شد .ایران اول مردن شروع شد بعد گفتن کرونا اومده
ناشناس۱۳۴۹۵۳۱۱۴:۲۳:۴۲ ۱۳۹۸/۱۲/۷
ترکیه با 40 میلیون گردشگر خارجی حتی یک نفر کرونا نگرفته معلومه دارند پنهان کاری میکنند آمار مرگ ناشی از کرونا در کشورهای دیگر شاید بیشتر باشد اما به خاطرفلج نشدن اقتصادشون نمی گویند
ناشناس۱۳۴۹۵۵۸۱۴:۳۳:۲۱ ۱۳۹۸/۱۲/۷
یکی از دولت روحانی سوال کنه رفتن کارگر بد بخت به کارخونه و حضور در محیط سربسته همراه با صدها نفر دیگه چه معنی میده؟ واقعا چه معنی میده! اصلا جون آدم برای این دولت ارزش داره!؟
ناشناس۱۳۴۹۵۸۴۱۴:۴۴:۱۸ ۱۳۹۸/۱۲/۷
رژیم تعریفش چیه اونا میگن رژیم ایران ما میگیم منطقه
ناشناس۱۳۴۹۶۹۲۱۵:۲۹:۲۳ ۱۳۹۸/۱۲/۷
درستش ویروس کروناست. نه کرونا ویروس که برداشت از تلفظ انگلیسی هست. همانطور که نمی گویم لباسشویی ماشين. امنیتی کردن تمام موضوعات و عدم پاسخگویی مسئولان وضع را به اینجا رسانده. حدود پنجاه نفر تو تشییع جنازه سردار سلیمانی کشته شدن هیچ کسی پاسخگو نیست و هیچ شخصی از مقامش عزل نشد. هواپیمای اوکراینی سقوط کرد هیچ مقام ارشدی عزل نشد. بنزین گران شد یک سری کشته شدند هیچ کس جوابگو نیست. الان هم کرونا!
ناشناس۱۳۴۹۹۷۷۱۸:۱۹:۴۶ ۱۳۹۸/۱۲/۷
الف عزیز، بنظر می‎رسد کرونا در تمام جهان، از جمله اروپا و آمریکا نیز شیوع پیدا کند؛ و متاسفانه اوضاع آرام آرام بدتر شود. اما در کشورهای جنوب خلیج فارس شیوع پیدا نخواهد کرد!!! چون برخلاف آن چه برخی هم‎وطنان ما اصرار می‎کنند، امیرنشینان جنوب خلیج فارس واقعا سنخیتی با شفافیت، مطبوعاتِ مستقل، و نهادهای مدنی ندارند. از کشوری که یک روزنامه نگار را در سفارت‎خانه ی خود تکه تکه میکند، انتظار دارید برای مبتلایان به یک بیماری خطرناک شفافیت رسانه ای داشته باشد؟! این البته توجیه شرایط فعلی ما نیست! ما در تشخیص دیر عمل کردیم؛ و الان ممکن است با منابع گسترش بیماری در نقاط مختلف کشور روبرو باشیم! یک اولویت جدی تشخیص سریع و به موقع است: یعنی تعداد زیادی کیتِ تشخیص در تمام مراکز درمانی پخش بشود؛ تا مبتلایان قبل از اینکه دچار شرایط حاد بشوند، شناسایی بشوند. هرچند این هم مشکل را کاملا حل نخواهد کرد!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین